Direktlänk till inlägg 5 september 2022

Ännu en Underbar helg⭐️

Av Ia Weylandt - 5 september 2022 18:00

   
Nu lägger vi ytterligare en rackans rysligt mysig helg bakom oss.

Denna gången spenderade vi fre-sönd i Hobbe på Strängnäs BK där Riesen-SM gick av stapeln.

En supertrevlig tillställning med fina hundar och trevliga förare, som gjorde upp om SM titlarna i Rapport, Spår, Sök, Lydnad och IGP.

Skulle jag välja ras utefter hur trevligt dom verkar ha det i rasklubben, så skulle jag absolut välja en riesenschnauzer 🐕‍🦺😍


Annars var veckan som gick väldigt lugn.

Vi har njutit av och tänkt tillbaka på den mysiga veckan i Dalarna, och Glocks härliga avslutning på sin rapportkarriär.

Som belöning fick han valla en stund varje dag

 
Så jäkla lyxigt, enkelt och smidigt att kunna valla nästan precis utanför ytterdörren.

Vi gör inga långa hämt,, utan han får mest putta runt på dom, och han är överlycklig över det😍
   
Olsson har fått lyda varje dag, det tycker hon är skoj....

 

Vi körde över Hobbe till klubben redan på onsdagskvällen, vilket var skönt, för då var det bara att sticka direkt på fredagseftermiddagen när Thompa slutade jobba...

Vårt fina hem under den gångna helgen.....

  

Vi hann med att gå både promenad och köra lite lydnad med våra innan Lydnadsklasserna hade samling och genomgång klockan 17.00

 

Sen satt vi en stund och tittade på lydnadshundarna, lagom många starter, annars kan jag tycka lydnadslydnaden blir ganska trist, fria följet tar ju liksom aldrig slut,,, 😊

 
Sen satte vi oss utanför Hobbe och mös en stund, och fick trevligt sällskap av Thomas syster och svåger...
 
Dags sen att tända grillen och laga middag...

Jag hade gjort detvlätt för oss, genom att förmickra bakpotatis hemma innan, som bara fick ligga och mossa till sig nån timma på grillen...

Till det åt vi en god kyckling/curry röra, som jag också gjort klart hemma...
 

Det smakade smasken när vi åt tillsammans med trevligt sällskap....
 
Blev lite full i garv, när jag tittade på bilden nedan...

där sitter Thomas och fru Atle och äter brevid varandra....
 
Och alldeles bakom huvudena på dom, sitter dom fina tavlorna, som visar att dom båda varit 🇸🇪svenska mästare🇸🇪
   
Lite skojigt 🎈

Det blev en Mycket trevlig kväll med många skratt....


På lördagsmorgonen var det samling för samtliga svenskbruksgrenar klockan 08.00 i klubbstugan.

Eftersom Thomas skulle dömma rapporthundarna, så var vi med på samlingen...

 
Härligt mycket folk och underbart surr....
 
Sen inledde rapporthundsgruppen med lydnaden 8.30

Jag var lite kass på att fota, så en snodd bild från spårhundarnas platsliggning får representera lydnaden😆
  
Härligt mycket mycket publik...

 
Sen nästan direkt efter lydnaden var det dags för uppletande.....
   

Härlig ruta, där publiken kan stå så att man ser mycket bra😎


 
Sen blev det lunchpaus, och då kunde man gå och strosa lite, och shoppa...

Det är Alltid kul när det finns försäljningstält, alltid hitta man nåt man behöver, just denna helgen behövde jag visst lite nya snitslar🤪
 

Sen var det ju så att det var någon som fyllde år på lördagen,,,,

typ jag😎

Gulligaste Fonzisarna hade köpt med sig en tårta som vi smaskade på...

 
Hur gulligt var inte det liksom😍🥰😍🥰
 

Sen han vi slappa en stund i Hobbe innan det var dags för bankettmiddag klockan 18.00

Jag var inne tidigare och förberedde lite, för jag hade fått den stora äran att få hjälpa till att servera på middagen...

 
Kocken förbereder kvällen helt Magiska middag.

Fyyyy Faaaaan va gott allting var...
 
Och Fyyyy Faaaaan va kul det var att servera...

Vi var fyra stycken som hjälptes åt att få ut en 3-rätters middag till 70 personer...
 
Alla fick inte plats inne i stugan, så vi i "personalen" och några fler satt ute...
 
Men det var Absolut inga problem, altanen var inplastad, och dessutom fanns det infravärmare utställda...
 
Och även vi som serverade och plockade disken han smaka på den makalöst goda maten.

Till förrätt var det en skagenröra som var bland den bästa jag ätit, med mycket handskalade räkor....
 
Missade tyvärr att fota varmrätten, måste vara för att det var bland det godaste jag ätit, så jag glömde helt enkelt.

En supergod slungad potatis, varmrökt lax, rostad grönkål, picklade rödlök, och sen en Magisk sås så kallad "bränd grädde"

Alltså jag stod efteråt i köket och slevade i mig såsen med sked direkt från kastrullen.

 

Och efterrätten gick inte av för hackor den heller...

Kombinationen var makalös, den kommer jag kopiera (vill kopiera varmrätten också, men vet inte om jag vågar mig på den såsen😅)

Färska jordgubbar, brieost toppad med vit choklad och en björnbärsbalsamico😋
 
Alltså vilken kväll⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
Och roligt hade vi också, så skönt att få skratta 🤭 
 
Och så var det visst någon som fyllde år också🥳jöh...

Typ jag😇

Så plötsligt reste sig hela bordet ställde sig upp och stämde upp i skönsång😍😍😍
   

Jag har väl aldrig någonsin blivit så mycket firad förut😍😍😍

 
Såååå jäkla trevlig kväll, som visst råkade bli lite för lång mot vad jag tänkt😴

Thomas hade vett att gå och lägga sig i tid, men jag var med och stängde stället lite väl i senaste laget med tanke på morgondagen...

Men det var det värt, för vi fyra som var kvar fick världens godaste vickning....😋  

Och jag kan väl lugnt påstå att jag inte var speciellt pigg när klockan ringde 06.05 på söndagsmorgonen🥱😴

Klockan 07.00 var det nämligen samling för utfärd till rapportskogen, och där skulle jag vara skytt, så det var bara att bita i det sura äpplet och pallra sig upp och rasta hundarna....

 

07.15 lämnade vi klubben, och for ut till rapportsträckan.

Samling på A...

 
Jag fick en trevlig dag i skogen...

Älskar att vara skytt, det är nog det roligaste man kan få göra som funkis.

   
Jag gillar att snitsla spår också, för då får ju hundarna vara med....

Kom sen tillbaka till klubben, och minglade runt i väntan på prisutdelningen...

 
Härligt med så mycket folk,,, jag har verkligen älskat varje minut (bortsett kanske från när klockan ringde på söndagsmorgonen😵‍💫)
 


Lite med tårar i ögonen, fick jag se Underbara Team Qrut vinna och bli uppflyttade till Elitrapport😍

 
Vet hur jäkla mycket blod, svett och tårar som ligger bakom den framgången....

Qrut är en Underbar hund på många sett och vis, men inte helt lätt att styra runt...

Sååååå jäkla värda🤩

Det var sen med lite vemod och sorg vi packade ihop Hobbe😔

Jag Älskar ju verkligen sånna här gånger då vi samlas och bara tänker hund, umgås och har det bra...

Efter Öland, hade jag SM att se fram emot, och efter SM såg jag fram emot denna helgen.

Nu är det höst, och Hobbesäsongen börjar lida mot sitt slut.

Håller på att försöka styra upp en rapporthelg i Tärnsjö framöver, men det blir nog den enda turen vi har kvar med vår Älskade Hobbehusvagn☹️

Glock och Olsson har väl kanske inte haft en lika rolig helg som vi...

När vi kom hem från Strängnäs drog jag till skogs med dom.

 
Det var väldigt uppskattat, jävlar som dom for runt,,, är skiträdd att Olsson ska bryta benen av sig som hon springer😱

Men hon behövde nog få ur sig lite energi⚡️
 


Så idag, som är måndag, har jag försökt stilla mitt eget dåliga samvete genom att börja med att låta båda spåra på förmiddagen....
Jag orkar tyvärr inte både lägga spår, och spåra med båda ännu, men löste det genom att lägga skogsspår till Frk O, och ett ängslar till Sheriffen.

Att lägga, och spåra på äng, är inte så jätteansträngande för mig, men jäklars va Sheriffen fick kämpa💪

 

När jag la ut ängsspåret på morgonen var det alldeles blött i gräset, sen la jag Olssons spår, fick en timmas prommis, vilade i bilen i 45 minuter och släppte sen på Olsson...

SuperDuperFint upptag, och spårade som en gudinna⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

 
Knockes ängsspår fick ligga i över 2 1/2 timma, och när jag släppte på var det stlande solsken och snustorrt i marken...

Så jäklar va han kämpade, men runt kom han⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

   
Sen åkte jag hem och sov middag i närmare 3 timmar...

Det finns ett smolk i bägaren som gör att jag inte sover på nätterna, utan bara ligger och grubblar, jag som hyllat den svenska sjukvården, fick i förra veckan ett sånt jävla slag under bältet,,, så mentalt är jag återigen stundtals ett vrak, och det tar på krafterna...

Kanske därför jag uppskattat helgen som gick extra mycket, för att jag kunnat släppa alla negativa oroliga tankar...

 

Men skit i det nu, vill helst försöka fokusera På det positiva.

Och det positiva var att jag kände mig piggare efter att ha sovit en stund.

Så på eftermiddagen blev det lite lydnad tillsammans med gubbarna...

     
Mannen som vill tala med hundarna😇😂
 
Waijtii är så social, och står brevid lydnadsplanen hela tiden och vill bli klappad och gosad med😍

Ollibompa vill nog bara sno hans morötter😂
 


Nu ser jag fram emot helgen, då mina Älskade Jönköpingsbor ska komma upp och mysa med oss i dagarna 2.

Pratar med dom nästan varje dag, men det är en jäkla skillnad mot att ses😍

Vi ska fira min och Jonnas förselsedag, tänk att hon fyller 30 år veckan efter.

Svårt att ta in, jag fyllde väl själv typ 32 häromdagen 😛

Vi ska äta hennes älsklingspasta 🍝 och hennes älsklingsefterrätt🍮åsså ska vi bara mysa 🤗 

 

Så med det önskar jag alla en Underbar vecka❤️

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Av Ia Weylandt - Måndag 1 april 17:15

  Men,,, sicken bra påskhelg det blev ändå. Trots att jag först var Väldans besviken över att det inte blev någon husvagnstripp....   Men jäklars som vi velade in i det sista fram och tillbaka, huruvida vi skulle åka eller inte... Det som ti...

Av Ia Weylandt - Söndag 24 mars 16:15

   Veckan som gått har varit lugn. Vet ärligt talat inte riktigt vart dagarna tar vägen, jag tycker det är måndag, sen torsdag, sen puff💥helg.....   Jag har skönt nog varit pigg även på eftermiddagarna, och vi har varvat med att gå mys...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards