Direktlänk till inlägg 3 januari 2015

Fortsättning,,, härliga minnen......

Av Ia Weylandt - 3 januari 2015 20:30

 


SM i BRUKS och IPO,,, MANTORP 2013


Till den vackra travbanan Mantorp kom vi med endast några få starter i bagaget under våren...

Dollars resultat som han gjort under hösten, hoppades vi på skulle räcka,, och därför valde vi att "spara" på vår SuperHjälte,, som nu hunnit bli hela 6 år,, och började räknas som dom "äldre" i startfältet...


Östergötland och Mantorps travbana tog emot oss i strålande solsken,, och stämningen kändes verkligen på topp från första minuten...


Mantorps fina travbana,, tillika huvudarena under 2013 års SM

 


Vi fick en Kanonplats till Hobbe,, och satt i det fina vädret och såg husvagn på husvagn trilla in....

och då trivs vi ju som bäst.....

 


Lottningen blev som vanligt en pärs,,, men lotterna var nog dom finaste vi fått....
Ett härligt minne för livet....

 


Startnumret var vi väl lite missnöjda med till en början,, men det skulle visa sig vara bra i slutändan....

 


Samling inför invigning.... Thompa tog kommandot,, och samlade ihop fårskocken...

 


Mycket pampig och rysig inmarsch på travbanan....

Lika Magiskt varje gång...

 



Tävlingen inleddes med en spektakulär platsliggning....

3 grupper á 25 hundar,, 3 domarpar, 2 skyttar,,, och en jädrans massa publik....

 

Jag fick 425 gilla på facebook på den bilden,,, mitt personliga rekord,, och den har delats och använts på många olika forum,, bla för Världsrekord i platsliggning,, som gick av stapeln förra året...
Roligt...


Tävlingsmässigt så var det ett Mycket bra arrangemang...
Huvudansvaret för själva rapporten hade ju Norrköpings BK,, och dom är ju kända över hela landet som mycket kunniga och kompetenta över att inte bara ordna bra rapporttävlingar,,utan över bra arrangemang över huvud taget...


 

Dollar var pimpad till tusen inför rapporten,, och skötte sig som den Skogens Konung han är...

Något överladdad ljudade han bort många fina poäng på nedräkningarna,, men han visade sig besitta styrkan att möta inte bara en, utan flertalet hundar där ute i skogen,,, och han hade bara ett enda mål,,, och det var att ta sig från den ena stationen, till den andra...


Underbara Bästa SuperDollar,,, vi var såååå stolta efter att ha hört skyttarnas berättelser från vad som hände där ute i skogen....

Han har fokus,,, den där Dollarn......!!!!


Dagen efter, gjorde han väl ett sisådär uppletande...

2 föremål tog han in,, vilket skulle visa sig vara ganska bra,, när alla gjort sitt...

Lydnaden fin,, fram till stegen,,, där trillade han av,, och vad som inte verkade ha fått några konsekvenser just där och då,,, visade sig i senare skede,, nästan vara slutet på SuperDollarns tävlingskärriär...


Men det är en annan historia!!!

Dollar slutade som 9:a på 2013 års SM,, och som med alla andra SM,, så är vi bara sååååååå jäkla glada över att ha fått äran att kvala in,, och väl där,,ha fått fullfölja...


Sammanfattar jag Östergötlands SM 2013,, så var det i våra ögon så bra,, så vi trodde 2014 års arrangörer, Nynäshamn,, skulle få svårt, om än omöjligt att toppa det...
Vi hade fel......



Världens Bästa Dollar,,,, SM-BRONS i Rapport 2014!!!!!!!!!!

 



SM i BRUKS och IPO, NYNÄSHAMN 2014

Vi kom ner till SM i Nynäshamn,,, med bara 2 starter i bagaget under våren för vår Älskade hund, och iallafall jag kände mig mycket osäker på hans motivation att springa rapport....

Men jag var hur som helst,, mer än bara överlycklig för att få vara med....


Boendet var perfekt,, vädret var perfekt,, arrangemanget blev också perfekt,,,,

Med ALLT så perfekt,, så är det väl inte mer än självklart att även resultatet för vår del, även det blev perfekt...


SM i Bruks och Ipo är för vår del,, fortfarande så färskt,,, jag kan gå omkring och tänka tillbaka på varje minut och varje gång,, kommer tårar av lycka..

Jag har fortfarande svårt att förstå,, vilken otrolig prestation han verkligen gjorde denna dag,, denna Underbara hund,,, och att vi har fått äran att stå på pallen på ett SM,,, det är STORT och få förunnat....


Jag måste nypa mig i armen ibland, för att förstå att det är sant....

 

Nummerlappar på plats,, jag har inte förmått mig att ta bort min,,utan köpte en ny väst...

 


Magiska vänner som hejjade på oss under fältarbetet...

 

Jag tar emot Dollar på A-stationen...

 

Magiska vänner som hejjar på oss inför lydnaden...

 

Han gjorde oss inte besviken....

     


Den hunden,,, har ALDRIG gjort oss Besvikna...!!!!!


Underbara Bästa Mest Älskade SuperDollar!!!!

Han avslutade verkligen en SuperMagisk rapportkarriär med flaggan i TOPP!!!

Brons i Rapport, på SM i Bruks och IPO i NYNÄSHAMN 2014.....    


Vi är så Otroligt Glada över att ha fått ha förmånen att en gång i livet fått vara lyckliga ägare till en hund som Jurassic LM Dollar....

Så Ofantligt många fina minnen han gett oss,, och så många härliga vänner vi lärt känna Tack vare vår Superhund...


Finns inga ord som tillräckligt kan TACKA denna underbara kille för allt han gett oss....

Hoppas han är lika nöjd med oss som ägare,, som vi har varit med honom....


Världens Bästa Mest Älskade SuperDollar.....

We Love You!!!!

 






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ia Weylandt - Söndag 28 april 17:45

  Jag ska tamejfaaan sluta med att planera saker, för det blir iallafall aldrig riktigt som jag vill. När vi tidigare i vintras planerade vårens tävlingar, så byggde vi hela säsongen runt att vi ville tävla på ToppTävlingen Kungafärden i Kungälv u...

Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Av Ia Weylandt - Måndag 1 april 17:15

  Men,,, sicken bra påskhelg det blev ändå. Trots att jag först var Väldans besviken över att det inte blev någon husvagnstripp....   Men jäklars som vi velade in i det sista fram och tillbaka, huruvida vi skulle åka eller inte... Det som ti...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<<
Januari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards