Direktlänk till inlägg 25 februari 2024

⚡️energibooost⚡️de Lux⚡️

Av Ia Weylandt - Söndag 25 feb 16:45

   
Satan i Gatan, vilken härlig helg jag har haft, iallafall början på den, för här ligger jag nu utslagen i soffan, heeeelt jäkla slut.

Det kostar att ligga på Topp, men det är det helt klart värt💝

 

För i fredags var det Äntligen dags för klassåterträffen som jag drog ihop för några månader sedan.

8 tjejjer som gick årskkurs 1-9 ihop, skulle träffas i ett hus på Dalarö, för att käka gott, snacka gamla minnen, och sova över...

Som jag sett fram emot detta!

Men det höll nästan på att gå åt helvete, iallafall trodde jag det på torsdagskvällen...

Jag fick ju gifter under hela torsdagen, och blev något så vansinnigt dålig på kvällen.

Spydde som en gris, försökte ta illamåendetabletter, men så fort jag tog en klunk vatten och försökte svälja ner tabletterna, som kom alltihop upp igen.

Jag frös, hade feber och sprängande huvudvärk...

Nej, just där och då, kände jag bara FAAAAAAN I HELVETE!

 

Meeeeen, som genom ett mirakel, så vakande jag på fredagsmorgonen, och mådde hur bra som helt.

Åååå va glad jag blev....

 

Kom iväg från Sjövreten vid 15-tiden, och anlände till det fina huset på Dalarö vid 16.30

 
En efter en droppade tjejerna in, och vi skålade med champagne, och käkade massor med snacks...
 
SKÅÅÅÅÅL🥂
   
Vi skulle ha varit 8 tjejer, men det blev tyvärr bara sju, då en tog fel på dag.

Vi bestämde först lördagen, men ändrade till fredagen, då fler kunde då, synd men förhoppningsvis kommer det fler tillfällen....


Det är verkligen så häftigt vad avslappnat och lättsamt det är, trots att det går år emellan vi ses och hörs..

Tror det beror på att vi sån stark trygg vänskap i botten.

Flera av tjejerna växte jag upp med på samma gård i fina Sköndal under 70-talet.

Vi gick i samma förskola, och sen 9 år i grundskolan.

Det är inte så vanligt nu förtiden att man går 9 år tilsamans....


Vi hjälptes åt med matlagningen, även om det var värdinnan, och husägaren som handlat, förberett och preppat  det mesta.
 
Här läggs förrätten upp,,,,,
 
En makalöst god förrätt på carpaccio, med ruccola, pinje, parmesan, hyvlad tryffel, balsamico och olivolja...

Alltså, jag kände vid varje tugga, att jag ville aldrig äta något annat en denna ljuvliga kombination...

Sååååå jäkla gott😋
 
Men jag kan ju säga att huvudrätten gick inte av för hackor den heller....
 
Ljuvligt smakfull Bouillabaisse, med aioli och baguette...

Jag hade sån tur, så det blev massor över, så jag fick med mig 2 matlådor hem som ligger i frysen...

Ser mycket fram emot att få njuta av den igen....


Efterrätten var väl inte samm succé, iallafall inte om man frågar mig, och jag kan svara ärligt, för det var jag som hade gjort den😅

Jag är ju skitdålig på att baka, men kände att jag ville bidra med nånting, så det blev en pollykladdkaka, med chokladsås och bär...
    
Jag tyckte den blev lite mastig, och lite för söt,, men å andra sidan, var man ganska mätt vid det laget, så det hade kanske räckt med bara lite glass istället...

 

Sen jäklar va kul vi hade, som vi skrattade, stundtals så tårarna sprutade😂

Och tiden sprang iväg i en rasandes fart💨💨💨💨

Jag blev alldeles chockad, när klockan plötsligt blev 02.00, och jag fortfarande var pigg.👯‍♀️

Då har man det trevligt💃

Tog såklart en selfie med hela härliga gänget❤️


Jag sov sen som en prinsessa i min sköna säng på nedervåningen.

Jag var så jäkla kaxig innan vi gick och la oss, övertygad om att jag som vanligt skulle vakna vid 6-tiden, så jag propsade på att vi skulle äta frukost klockan 09.00

 

Jag vaknade till på morgonen, och hörde röster i köket, och hann tänka att va Faan gör folk uppe mitt i natten..

Kollar klockan, och den är 08.45😱

Shit, jag bara kastade mig ur sängen, kunde ju inte komma försent till en frukosttid, som jag hade bestämt🫣

Minns inte när jag sov så länge sist,,, men skönt va det....


Vi njöt av en lång god frukost, innan vi en och en bröt upp, och åkte åt varsina håll...
      
Klockan hann bli strax efter 12 innan jag kom iväg, stannade till på Ica Maxi på hemvägen, och svängde in på mitt Älskade Sjövreten vid 14-tiden.

Trött som faaaaaan, men så full av positiv energi.

En heeeeelt Underbar kväll⭐️och start på helgen....

 

Thomas hade, när jag var borta, en heldag med sitt äldsta barnbarn Liam.

Dom åkte till skjuthallen, där Liam fick skjuta pistol...

 
Det var ett lyckligt barnbarn, som tyckte det var askul att testa farfars pickadoller 🔫
 
Dom var också ute å gick med hundarna...
 
Lycklig Glock, som fick massor med klapp och gos 🥰
 


Jag gick och la mig och han sova en stund, innan Thompa och hundarna kom hem på lördagseftermiddagen.

Dom la sig också i sängen en stund, och gosiga Glock somnade skönt på husses mage...

 
Så harmoniskt att ligga i sängen, och se och höra hästarna böka omkring utanför fönstret....  

Det är livskvalitet på nåt härligt vis....

   

Livskvalitet, är också att vi Äntligen fick hämta hem vibben vi beställde i höstas.

 

Iallfall livskvalitet för hundarna...🐶... även om Thomas också har hunnit med att ligga en sväng på den för sin onda rygg...

 

För man blir liksom glad i hela kroppen, när man ser hur mycket hundarna njuter av att ligga på den...

För Frk Olsson, var det ju premiär att vibba, hon var bara drygt 6 månader när den förra förstördes i översvämningen vi hade i källaren.

Men nu var hon först ut att prova den nya...

 

Visst, hon var lite skeptisk först,,,

    

Men jag tror det tog Max 2 minuter, så la hon sig ner och slappnade av, och somnade...

 
Hon lyfte inte ens på huvudet, och gjorde en ansats att kliva av när programmet var slut efter 15 min...

 
Som balsam för mattesjälen 🧸

Får frågan vad den är bra till, och kortfattat kan man beskriva det som nedan...

  

Knocke är ju en lite mer rutinerad vibbare, även om det var några år sedan nu, så bara la han sig och somnade direkt...😍

 

 


Men nu är det söndag igen, och fredagens sena kväll har fortfarande satt sina spår i min trötta kropp.

Jösses va trött jag varit idag.

Men samtidigt sånt underbart fågelkvitterväder, så det bara sprätte i benen att få komma ut i skogen efter frullen imorse..

 

Och det spritter också som faaaan i rapporttarmen, så vi drog för att kolla status på den sträckan som vi kallar

"myrsträckan" 

den är döpt efter att det är så förbaskat mycket myror 🐜🐜🐜🐜🐜 på A-station..

 

Och Jösses, så positivt överaskade vi blev...

Sträckan och skogen var i princip helt snöfri nu,,,

  

Fasiken va jag gick omkring och bara njöt...

 
En och annan isfläck låg det kvar här och där,,, men dom kunde vi sparka sönder...
   
Så jäkla härligt, nu planerar vi att sparka igång vårsäsongen ordentligt i veckan som kommer med ett lätt rapportpass för Hickan...

Hoppas bara inte SMHI har andra åsikter, och ändrar veckans prognos🍀
 
Blev även vansinnigt spårsugen, men tyvärr tror jag inte jag har orken att spåra just nu..

Kan nog lägga ut ett litet spår till Olsson, nästa helg, men Thomas får gå det med henne...
   
Tänk att en snöfri skog, kan göra en så in i bengen glad 😃 

 

Kom hem strax efter 13, och då stack Thomas direkt till Strängnäs BK för att gå på årsmöte.

Jag valde att stanna hemma, trivs inte på den BK´n, känner mig faktiskt lite utfryst där,,,, samtidigt är det den som ligger närmast oss, å vi tränar där ibland, och därför fortsätter vi att vara medlemmar...

 

Men Thomas kom hem ett par timmar senare, och hade tyckt det var trevligt.

Han fick gå fram och ta emot Olssons och mina priser, då vi utsågs till Årets Rapporthund, och Årets Spårhund 2023

 
Min Älskade, Underbara, Fina Frk Olsson⭐️

Vilken duktig liten hund hon är❤️❤️❤️❤️❤️
 

Nånting bra åstadkom vi iallafall hon och jag, innan husse tog över kopplet i höstas, och gjorde det ännu bättre🤪

Men han tävlar ju inte för Strängnäs BK, så därför vann jag👊 

 

Nu har lugnet så sakteliga sänkt sig över Sjövreten.

Jag ska snart börja med middagen,,, mumslig spansk chorizogryta står på menyn ikväll..

Ska bli gott!!!

Kommande vecka ser lugn ut, behandling i Eskilstuna på torsdag, är nog det enda som är inplanerat vad jag vet...

Så håller vi tummarna HÅRT för att Kung Bore nu släppt sitt grepp över Sverige, så vi kan få komma igång med hundträning på riktigt.

Ser fram emot Rapport, Spår och Uppletande i skogen.

Och förhoppningsvis ett pass inomhus i Nykvarns Fina Hundhall...

 

Ha en Fin vecka Alla Glada💖

❤️Glock❤️Olsson❤️

❤️Olsson❤️Glock❤️

 

 

 


 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Av Ia Weylandt - Måndag 1 april 17:15

  Men,,, sicken bra påskhelg det blev ändå. Trots att jag först var Väldans besviken över att det inte blev någon husvagnstripp....   Men jäklars som vi velade in i det sista fram och tillbaka, huruvida vi skulle åka eller inte... Det som ti...

Av Ia Weylandt - Söndag 24 mars 16:15

   Veckan som gått har varit lugn. Vet ärligt talat inte riktigt vart dagarna tar vägen, jag tycker det är måndag, sen torsdag, sen puff💥helg.....   Jag har skönt nog varit pigg även på eftermiddagarna, och vi har varvat med att gå mys...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards