Direktlänk till inlägg 21 januari 2024

Vill ha vååååååår!!!!

Av Ia Weylandt - Söndag 21 jan 17:45

 
Usch och Fy på mig, för jag är faktiskt påväg att inleda även detta inlägg gnälligt.

 

Meeeen, jag kom på mig själv i tid, så istället för att gnälla, så ska jag bara säga att jag tycker det är lite frustrerande att det är så kallt, så att jag inte kan gå några långa promenader, och det går fanimej inte att vara utomhus några längre stunder utan att frysa ihjäl...

Nu har det ju varit extra jobbigt iom att det blåst som faaan i veckan som gått, och blåst i mitt söndriga ansikte är allt annat än skönt...

Dessutom har Glock jätteproblem med att han får kramp i tassarna,

så därför har det blivit många, men korta promenader,

och när det tar längre tid att klä på sig för att gå ut och promma, än vad själva prommisen tar,,,,

då är det något som är jäkligt fel.😫

 

Men ändå är jag så Glad och Tacksam över cykelbanan som löper utanför vårt hus, för den plogas och sandas, och det hjälper Sheriffens tassar att han slipper gå i djupsnö....

 
Om det hjälper Hickan är tveksamt, hon får också kramper,,, men henne bekommer det liksom inte,,, hon skuttar helt bekymmerslöst runt i djupsnön ändå, och slaktar buskarna....

 
Sen springer hon lika glatt på 3 ben, ibland två😳, medans Glock han stannar, håller upp benen, och ser helt förstörd ut🥰

Det är inte lätt att bli äldre😍

 

Och när vädret inte inbjuder till några roligheter för hundarna, så är jag så Otroligt Glad och Tacksam att vi har Nykvarns Fina Hundhall i vår närhet.

Sån LYX, LYX, LYX att kunna få komma inomhus, och känna att hundarna får ha lite kul.

(och vi får ta en selfie😊)

 
I onsdags var vi där,,, och Jag var jättepepp, och körde lydnaden själv hela timmen...
 
Och det kändes sååååå jäkla bra, så kul att gå lite fritt följ igen...
 
La mycket tid på apporteringarna, det tycker både hon och jag är kul🎈
 
Glock såg också så jäkla fin ut, pigg och glad...

 
Låter som om Thomas eventuellt är sugen på att starta honom i nåt Elitspår under våren,,, den som lever får se...
 

 

 Annars har veckan har också innehållit en JÄVLA massa irritation på vårt hus, iallafall från mitt håll, Thomas försvarar huset helhjärtat, och säger att inget är husets fel,,, men det har fått mig att i veckan börjat kollat på lägenheter istället.

Är såååå jävla trött på att det är nåt som krånglar hela jävla tiden,,,,

skulle vara så skönt med en hyreslägenhet där man bara lyfter luren till fastighetsskötaren, och säger "FIXA"

 

Under tiden vi hade hantverkare i huset som renoverade källaren, så gick strömmen hela jäkla tiden.

Och det berodde ju på att dom körde stora maskiner och byggfläktar, som gjorde att om jag kom upp på morgonen och ville ha mig en kopp te och startade vattenkokaren, så slocknade hela jävla huset....

 

Sen var det klåparna som installerade nya värmesystemet, som inte visste riktigt hur man gjorde, så då gick strömmen för det.

Det gick inte att använda en spisplatta och ugnen samtidigt, för då slocknade allt, dom var här flera gånger och sa, nu funkar det,,, men det gjorde det tamejfaaan inte...

Jag tror vi måste ha tömt hela ICAS lager av proppar under denna tiden,,, för Thomas fick byta ett par proppar varje jävla dag...

 

Men i slutet på förra veckan, tog vi hit en egen installatör av nya värmesystemet, och en egen elektriker, så Chock of Chock,,, jag har kunnat laga mat utan att behöva famla i mörkret...

Men vad händer då????

Jo i onsdags, när vi kom hem från Nykvarns Hundhall, och jag skulle ta en varm skön dusch,,, så rinner inte vattnet ut i avloppet,,, duschen, och golvet i relaxen förvandlades till ett jävla badkar...

STOPP I AVLOPPET🤬😡🤬😡🤬😡

Det var ju onsdag kväll, och vi var inte jättesugna på att kosta på jouren, så vi avvaktade till torsdagen, vilket betydde, inget användande av vatten, inget spolande i toaletten,  kaos....

 

När Thomas sen på torsdags morgonen ringde spolfirman , och dom inte hade tid att komma förens fredag runt lunch,,, då brast det för mig.

Jag satt vid köksbordet, och tårarna sprutade värre än på Lille Skutt...

 
Jag kände bara att jag orkar inte, jag kan inte bo här,,, jag måste få gå på toaletten om jag behöver,,, jag måste få tvätta mig, borsta tänderna, laga mat,,, jag behöver  fri tillgång till VATTEN 💦 

Jag sa till Thomas att jag drar, jag tar in på hotel tills detta är fixat....

 

Och stackars Thomas, han går ut i närmare -17˚ med en högtryck, och spolar och hackar i något slamuttag därute,,, och plötsligt släpper proppen

(nu varnas känsliga läsare från att läsa vidare,,, säger bara SCROLLA)

för stackars, stackars Thomas finner sig plötsligt stå helt jävla marinerad i bajs 💩 för att tala klarspråk💩

Faaan va jag är glad över att vara kvinna.... 😂

 

Men Tack vare min duktiga (bajsiga) sambo, så funkade avloppet igen, Tack och Lov, så att han kunde ta en dusch, annars hade han fått sova i hönshuset😊

Vi försökte ändå ta det lugnt med spolning, vattenanvändning och sånt under resten av torsdagen, och låta spolbilen komma ändå under fredagen för att verkligen rensa upp...

Detta STOP hade troligtvis också med renoveringen att göra,,, mycket damm och betong som spolats ner i avloppet....

 

Och där hade ju denna solskenshistoria kunna fått sitt slut,,,,

Men NEJ DÅÅÅÅ, Varför skulle det stanna där....

 

Vi sitter på fredagsförmiddagen och inväntar spolbilen, då strömmen återigen plötsligt och utan förvarning går i hela jävla huset....

VA FAAAAAAN NU DÅ????
Kollar alla proppar, ingen som gått, tar hit en elektriker som konstaterar att det är inte inne i huset det är fel,,, utan det är strömmen in till huset som gått...

Ringer VATTENFALL, som måste jag säga,,, har en ENORM servicenivå🌟🌟🌟🌟🌟 och lovar komma så fort dom kan...

 

Men utan värme i ett hus,,, med -18˚ utanför,,, så blir det fördjävligt kallt ganska fort....

Satan i Helvete vad jag frös,,, tur ändå att vi har vedspisen i köket

  ,, annars hade det nog faaanimej blivit hotel....

Men nu gick det iallafall att vara i köket, och VATTENFALL kom inom lovad tid och fixade det hela👍

Men faaaaaaan va less man kände sig,,, vad händer här näst liksom????

 

Men efter den dåliga starten på helgen, så blev resten iallafall ganska bra, även om vi inte gjort så mycket...

Inledde fredagsmyset med en timma i Fina hundhallen...

(Tog en selfie😂)

 
Men om jag var peppad tidigare i veckan, så hade jag Absolut ingen träningslust denna fredag😔

Tror mycket berodde på att jag var så förbaskat nerkyld, och inte riktigt fick upp nån värme i kroppen.

Jag har ju dålig blodcirkulation, så när jag fryser så mycket som jag gjorde under dagen,,  så tar det tid att få upp värmen, trots att det är varmt och skönt inne i hallen...

 

Så denna fredag fick Thomas ratta runt Frk Olsson...

 
Han protesterade lite först, men va egentligen inte speciellt svårövertalad😅
 
Och jag måste ju tyvärr erkänna, att hon går förbaskat bra med Thomas,,, så jäkla snyggt fritt följ,,, mycket finare än med mig😳
 
Det enda jag gjorde, förutom att frysa, var att jag tragglade saktagåendet, som jag tycker funkar överraskande bra med tanke på träningsuppehållet...
 
Ljudgivningen gjorde hon som vanligt bra, den gör hon faktiskt bättre med mig än med Thompa,,, alltid något😜
 
Båda hoppade mycket bra🌟🌟
   

Det var sen väldans skönt att komma hem och starta bastun, och krypa in i den och göra fredagsmys och Äntligen få tillbaka känseln i fingertopparna... 

Tycker det är så förbaskat mysigt att sitta därnere och mysa, blir en sån bra start på helgen....

 


I övrigt har vi haft en väääldans lugn helg, precis som dom flesta helger nuförtiden...

Finna ju liksom inte så mycket man kan göra..

Skönt nog har vädret varit lite mildare så vi har kunnat gå en rejäl promenad på 2 timmar både lördag och söndag...

 
Så skönt att i sakta mak strosa fram utan att blåsa bort...
 
Tror Frk Olsson, precis som vi, längtar efter sommaren och mysiga båtturer... 🚣‍♂️
 

Hon ser ju sugen ut iallafall när vi passerar vår båt....
 
Mycket skidor har det blivit, men bara på TV, men det är mysigt och spännande det med..
 
Jag la ner att laga mat typiskt från landet Sverige möter i Handbolls-EM

Dom spelar ju typ match var och varannan dag, så det blev ingen tid att tänka och planera.

Kanske blir det motståndarmat om Sverige skulle ta sig till final.. 

Vi får se!!!
Till lördagsmiddag blev den en liten enkel kräftskiva för 2..

 

SuperGott😋 och jag Älskar att vi sitter länge och skalar och myser...
 
Jag blir ju alltid lite vemodig när julen städas bort, tycker stjärnorna och stakarna lyser upp så fint....

Men måste erkänna att det är ganska så mysigt mysljus nu också...

Så glad i den fina vintertavlan med Dollar på,,, känns som han alltid är med oss!!!
  
Nu gör vi söndagskväll med hemmagjord pizza 🍕 på menyn...

Testar pizzadegsrecept 7511, en deg som nu har jäst i 3 dagar,,,, kan det bli en ny favorit 🤩 

Imorgon har jag TL-utbildning på Botkyrka BK,,, kul att träffa folk...

Torsdag fyller husbonden år, då blir det nog bara hämtmat, för jag tänkte överaskningfira honom med en festmåltid som heter duga på lördag.

På fredag ska han på galej med jobbet, så då ska jag äta fisk...

 

Tur man kan laga mat och äta, när man inte kan träna så mycket hund som man vill....

Ha en Fin vecka😍

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Av Ia Weylandt - Måndag 1 april 17:15

  Men,,, sicken bra påskhelg det blev ändå. Trots att jag först var Väldans besviken över att det inte blev någon husvagnstripp....   Men jäklars som vi velade in i det sista fram och tillbaka, huruvida vi skulle åka eller inte... Det som ti...

Av Ia Weylandt - Söndag 24 mars 16:15

   Veckan som gått har varit lugn. Vet ärligt talat inte riktigt vart dagarna tar vägen, jag tycker det är måndag, sen torsdag, sen puff💥helg.....   Jag har skönt nog varit pigg även på eftermiddagarna, och vi har varvat med att gå mys...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards