Alla inlägg den 14 januari 2024

Av Ia Weylandt - Söndag 14 jan 16:30

 
Usch, Fy och Blaha, att jag inleder även detta inlägg med att påpeka att jag känner mig jävligt uttråkad och rastlös  just nu🤯

För jag blir ARG på mig själv för att jag känner så, jag vill istället känna mig Lycklig och Tacksam över att jag faktiskt har det så pass bra som jag har det...

Det hade kunnat vara värre!!!

 

Och veckan inleddes bra, med att jag mötte upp en fin vän, en idol inom hunderiet, och en mentor, som jag kände innan, att är det någon som kan få mig peppad att börja träna lydnad igen så är det han....

(och jag känner precis likadant med hans fru💓, så liksom ingen kärleksförklaring, även om det kanske verkar så😅)

Mr Indy/Lyx

 

Och jag hade rätt!!!!
Vi träffades i Nykvarns Underbara Hundhall för lite, lek, pepp och bus,,, och jag åkte därifrån taggad till tänderna...

Jävlar va träningssugen jag blev💪

 

Han kom med roliga tips, trix och träningsövningar, som jag och OlliBompa kan roa oss med, utan att det liksom blir för mycket krav på precision och momentsträning...

 
OlliB köpte dom direkt🎈
Roliga övningar, som gör så att framförallt jag kan hitta glädjen i träningen igen....
 
Kul också att se fina fina Indy, endast 1 år gammal i början av sin utbildning till att bli en riktigt duktig brukshund...
 
Sån Fin kille 💙(jag pratar om hunden😜)  

Jag åkte från hundhallen, med nytagen selfie,,, såååå nöjd,,, sååå glad,,,, och såååå taggad på fortsatt träning....

 

 Taggad till tänderna, tänkte jag att faaaaan va jag ska träna,,, men så blev det såklart inte...

Vem är jag att bestämma över mitt mående liksom????

 

Redan på måndagen började jag få lite konstiga utslag i ansiktet, men mådde i övrigt bra...

 

På kvällen hade vi zoooommöte på TL utbildningen, vilket kändes skitjobbigt med mitt svullna röda ansikte...

Såg ut som ett överförfriskat fyllo,,, men jag lovar,,, jag var nykter....🥴

 

På tisdagsmorgonen skickade jag en bild till min läkare, och frågade om råd vad det kunde va....

 
Läkaren trodde på en infektion och skrev ut antibiotika, som jag började äta på tisdagen....

På onsdagen eskalerade det, och jag hade dessutom feber runt 38-39

 
Blev ombedd att åka och ta ett Covid-test, som va positivt....

Jaha,,, covid har många ansikten....

 

Så jag satte mig själv litei som i karantän resten av veckan.

Tjurigt, jag som blev så träningssugen, och visst hade jag väl kunnat åka själv till hundhallen,,, men det hade inte varit helt kul att möta främmande människor som hade tider innan och efter.

Jag ser ju ut som ett monster 👹 

Får hoppas träningssuget stannar kvar✊

 

Något som jag också roas och ser fram emot varje vecka är ju att åka till mataffären och veckohandla..

Älskar det, men denna veckan fick jag lämna handlingslistan till Thomas, och hålla tummarna för att han kom ut med någotsånär rätt varor.

Skulle kunna berätta många roliga historier om felköp som Thomas gjort när jag skickat honom att handla mat.

Nu, efter sju videosamtal inifrån affären, så blev det faktiskt ganska bra, enda missen var att han köpte kycklinglårfilé, istället för bröstfile,,, det kan jag leva med, även fast jag typ HATAR lårfilen😜


Och kan man inte träna hund, är det ju tur att Sverige spelar landskamper, så jag kan stå i köket och testa nya maträtter...

 
Jag gillar att Världens Bästa Dollar är med på ett hörn❤️❤️
 
För just nu pågår handbolls-Em, först hade jag tänkt skita i matteman för jag tyckte Sverige mötte så trista matland  

i gruppspelet..

Bosnien, Georgien, Holland...

Inte jättelockande och inspirerande kanske 🤔 

 

Men faktum är att jag blev lite positivt överraskad över torsdagens middag, då Sverige spelade mot Bosnien, och jag lagade deras nationalrätt som är cevapcici👌

 
Den rätten lagar jag gärna igen...

Och Thomas gillade det skarpt😋

 

Inte lika upphetsade var vi väl efter lördagens konstiga middag från Georgien...

Georgiens nationalrätt heter Khachapuri, och är väl egentligen ingen middagsrätt, mer brunch skulle jag säga.

Inte oätligt äckligt, bara lite konstigt...
 
I Georgien äter man också mycket en likande dumpling, fast man kallar dom Khinkali.

  
Jag tycker dom va helt OK, Thomas tog en liten, lite tugga men sen ville han inte ha mer😅


Han tyckte dom var snigelslemmiga 🐌

Ingen jätteskojig lördagsmiddag,,,, men varför ska man ha så skoj jämt😂

 

Får se om jag hittar på något Holländskt i veckan som kommer, sist testa jag att laga nånting som heter Bitterballen, och det var vidrigt äckligt,,, ska kolla runt lite på holländska recept....

 

I övrigt inleddes helgen på allra bästa vis.

 
Jag Älskar när vi ger oss iväg ut på fyrhjulingen och åker runt, med hundarna glatt springandes framför...
 
Blev en lugn tur på ca 7 km...
 
Sen drog Thomas och Olsson iväg själv på en ca 2,5 km, där T skruvade upp tempot lite, så Olsson fick galoppera på...
   


Avslutade med en fin promenad i solnedgången, innan vi gick in och fredagsmyste....    

Både lördag och söndag har varit ganska lika, och ganska lugna...

Vi har promenerat..

 
Jag har städat bort julen, kvar finns bara Fantastiskt fina amaryllis, som jag klippt av och gjort snittblommor av...
 
Pyssel och fix på gården finns det gott om...
 

Mocka och halma....
 
Och elda skräp....
 
Blev en tur till Södertälje i lördags för lite kul shopping...

Inte så kul för mig dock,,, som fick finna mig i att sitta kvar i bilen medans Thomas botaniserade runt i favvoaffären...
 
Jag brukar inte tycka Biltema är så kul, men nu tittade jag längtansfullt efter Thomas när han gick in....
 
Nåväl, vad är en bal på slottet???

 

Och även så har jag varit ute en stund varje dag och lekt lite lydnad med Olsson på ridbanan...
 
Fick känslan av att det var mindre snö där än på lydnadsplanen,,, men ändå lite för mycket för att vara idealt.

Får se om jag kan få Frallan att ploga upp en plätt åt mig...
 
Vi lekte och kampade massor...
 
Jag lekte smygande indianen, vilket är jättekul, men inte riktigt framgår på bilden, eftersom T fotade just som hon fick Hopp&Lek kommandot...
   
Körde också baklängesmarsch,,,
 
Och direkt jag vände upp, gick hon in i en superfin position🌟
 
Det va kul och välbehövligt,,, tyvärrr ska det ju bli förbannat kallt i veckan som kommer, så ingen utomhusträning i sikte på en vecka...

 

Men det Bästa på hela helgen, har varit att jag skrattat så mycket, som jag inte minns när jag gjorde sist..

Jag skrattade så mycket så jag ramlade ihop i en hög på golvet, och fick kramp i magen av skrattet...

Såååå jäkla skönt!🤣

Thomas har en viss förkärlek till att sitta på kvällarna, framförallt på helgerna🍺och nätshoppa....

Ibland bra grejjer, men allt som oftast riktiga bottennapp...

 

Han har stolt berättat för mig att han ÄNTLIGEN efter mycket letande hittat precis en sån skinnjacka som han hade som ung...

I lördags när vi var ute och for, så fick han hämta ut sitt fynd...

Och vilket jäkla skit som låg i paketet..

Tur man har förmågan att skratta 🤭 

 

För jag håller med om att läderjackan ser urläcker ut på bilden...

 

Det som Thomas plockade fram, var lååååångt ifrån likadan.

Inte var det läder iallafall, likande mer en dåligt sydd sladdrig morgonrock😂🤣😂🤣


   
Alltså, fattar ni att jag vek mig av garv😂😂😂😂

Jag var ju tvungen att styla Thomas för att ta en likande bild som den han beställde ifrån...

Och jag tycker det blev jäkligt likt....😂😂😂

 
Vilken jäkla Hunk han förvandlades till🥰🤣😆

Nån som vill köpa en "billig" "läderjacka"😂

 

Som sagt, kul hade vi!!!
Och kul också att man med lite fantasi kan låtsas som att mitt ansikte snart har läkt ut...

 

Det har faktiskt inte gjort speciellt ont, men nu kliar det så jag håller på att bli vansinnig.

Har fått en salva som ska lindra, men jag försöker inte använda den hela tiden,,, tror på att försöka hålla såren så luftigt som möjligt...

 

Nu har vi passerat mitten av januari, och jag tycker faktiskt att man märker av att det blir lite lite ljusare för varje dag som går....

SNART ÄR DET VÅR🌼


 

 

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards