Direktlänk till inlägg 7 april 2024

M som i MorrisMys❣️

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️,

trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️

Förstår knappt inte hur man kan Älska en liten person såååå jäkla mycket,,

Visst,,, jag Älskar och har alltid Älskat mina barn, men detta är liksom nånting annat,

en Kärlek som det är svårt att förklara, för den är annorlunda än något annat jag någonsin känt😍

❤️Morris❤️Mormis❤️

   

Veckan inleddes ju annars med ett litet lätt "bakslag" i vårkänslorna...

Jag var ute och gick i tisdags, då STORA snöflingor ❄️❄️❄️❄️❄️ plötsligt började dala från himmelen...

 
Asch, tänkte jag, det är april, det är inget som kommer för att stanna!
Jag tänkte fel 😑 , när jag vaknade på onsdagsmorgonen var det minusgrader, och snön låg i allra högsta grad kvar på marken och var irriterande...

     
Jag som kommit igång så fint med lydnaden med OlliBompa, blev ju såklart skitbesviken över det, men mest besviken blev jag över att jag trodde jag skulle behöva ställa in helgens besök i Jönköping.

Jag vill inte sitta själv och köra 30 mil i snöstorm på vinterförrädiska vägar...

Deppade faktiskt en stund där på onsdagen...

 

Men på torsdagen tog jag mig i kragen, och istället för att deppa över snöiga lydnadsplaner, så bokade jag en tid för Olli och mig i Nykvarns Fina Hundhall.

Såååå jäkla glad att den finns....⭐️

Och såååååååå jäkla glad över mig och Olssons träningspass⭐️❤️⭐️❤️⭐️

 

För det första så gick hon SKITBRA⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

Jag satt med ett leende på läpparna på vägen hem, över hur fint det kändes, och hur roligt jag tyckte det var att träna igen...

Men framförallt, så log jag över att orken att träna i en timma fanns💃

Nu tränade jag såklart inte intensivt i hela timman, jag delade upp den i 3 block, med vila för både mig och Hickan emellan,

men jag kände mig pigg, jag kände att vi var glada, vi hade kul,, och jag njöööt hela jäkla tiden....

Såååå Lyxkigt, och självfallet blev det en selfie...

 


I mitt euforiska tillstånd, bestämde jag mig också för att jag skulle ta mig ner till Jönköping , 

snöstorm eller inte, inget skulle stoppa mig för att träffa Morris&Co

 

Så med snön yrandes runt motorhuven, startade jag och Volvon vår färd ner till Jönkan på fredagsförmiddagen...

Jag tog Volvon för att den känns stadigare och säkrare än Plåtburken (Peugeoten😝)

Och faktum är att redan i Nyköping slutade det snöa, och istället lös solen på mig så starkt, så jag fick ha solglasögon på mig hela vägen ner till Jönköping.

Sicken Jädrans tur att jag bestämde mig för att åka....

 

För känslan att komma ner, och mötas av Underbara Morris glada

"HEJ MORMOR, jag har en överraskning till dig",,,,,

alltså, jag finner inga ord💙

 

Vi kom hem till den fina lägenheten, och genast ville ju Morris ge mig sin överraskning, och den visade sig innehålla något av det Bästaste jag vet,,,,

1 kg fruktnappar😋

 
Jag är helt galen och besatt av dess små ljuvliga nappar, vilket är ganska nytt, och har kommit med smakförändingarna som cellgifterna fört med sig...

Så imponerad av Jonna som är så duktig på att snappa upp allt jag säger💖

 

Själv hade jag fixat en skattjakt till Morris med ledtrådar och allt som han löste galant...

 
Hade ju velat avsluta med ett påskägg, men var försent ute för att köpa något i affärerna,,,

 

Men Morris verkade nöjd ändå med sin skatt ⚜️

Undertiden Morris letade, mösade vi med bubbel och goda plockisar...


SKÅL 🥂 underbara unge❤️
 
Och SKÅL 🥂finaste föräldrarna💖💖
 
Till middag sen, käkade vi på Morris begäran Tacos 🌮 

   
Vad annars en fredag liksom?

 

Det blev inte speciellt sent, tror jag låg i min sköna säng i gästrummet redan vid 21-tiden🥱😴

Och det var nog bra, för lördagen blev lååååång, men väääääldigt bra.....

 

Att vi skulle åka till Ullared, var inget som alls var planerat, utan kom som ett spontant infall när vi kände att vi skulle hitta på något...

Och va Lyckat det blev👍

Vi packade in oss i bilen, och begav oss västerut pigga och glada...

 
Jag blir så jäkla glad, när Morris insisterar på attjag ska sitta i baksätet brevid honom❤️

Tänk att vi kan ha sån fin kontakt, trots att vi ses så sällan❤️
Älskade unge ❤️

 

Anlände till ett KNÖKFULLT varuhus vid 12.30
   
Och trodde faktiskt vid några tillfällen att jag skulle få dåndimpen på alla jävla människor😤och lämna  stället...

Fy Faaaaan säger jag bara,,, folk är tamejfaaaan inte kloka...

Kan meddela att jag råkade i luven, och stod och skrek och argumenterade med helt jäkla galna kunder,,,inte bara en gång, utan flera.

För självklart, är ju jag felfri🤪

 

Det var en lättnad, när vi typ 5 timmar senare slog oss ner på den asiatiska buffén, och fyllde våra magar, glada liksom att man kommit därifrån med förståndet i behåll....🤯

 
Maten smakade smasken😋
 
Sen var det skönt att sätta sig i bilen för att åka i dom ca 2 timmarna hem till Jönköping igen....

Tror både Morris och jag somnade innan vi lämnat Ullareds parkering,,, och sov sött hela vägen hem😴😴😴
 
Det bidde några kassar fyllda med braochhasaker för ungdomarna 💸💸💸  

 


På kvällen sen, gick Sebbe ut och mötte upp några kompisar för en Öl på stan🍻

Och Jonna och jag hade spelkväll hemma med bubbel...

 
Jag tog med mig "Mordetspelet" jag köpte till Thomas och mig, men som vi blev osams 5 minuter efter vi började spela...

Nu spelade Jonna och jag, och det va så inihelvetes jäkla roligt, och så inihelvetes jäkla bra gjort..

Både Jonna och jag var heeeeeelt jäkla lyriska över hur bra och kul det var,,,, vi vill bara spela mer...
   
Och faktiskt, med gemensamma krafter och ett bra jobb, där vi verkligen samarbetade bra och kompletterade varandra, så lyckades vi lösa mordet...🔍

Alltså, jag vill bara spela mer,,, känner mig helt besatt....

Roligaste spel jag någonsin spelat🕵️‍♀️


Det blev ganska sent, kom i säng strax efter 23, men vaknade ändå på söndagsmorgonen med ett leende på läpparna, när Morris vid 7-tiden kom och kröp ner i min säng och bara var gosig och pratglad....

 
Sååååå jäkla mysigt💙

 

Hela familjen tog en tur på cykel och elscooter till Lidl, och köpte gofrulle .....
 
Älskade unge som var så duktig på att cykla med ett stort leende hela tiden....
 
Sån vacker tur....
   
Käkade lång gofrulle när vi kom hem igen, men sen vid 12-tiden var det dag att krama hejdå till den fina lilla familjen...

Med tårar i ögonen satte jag mig i bilen med Morris ord ringandes i öronen,,,

Mormor, måste du åka hem just nu, kan du inte åka ikväll när jag har somnat så jag inte behöver sakna dig så mycket hela dagen😭

 

Gaaaah😫 nu gråter jag igen.....😥

Underbara fina unge, jag önskar jag bodde närmare så vi kunde träffas oftare, men får istället verkligen se till att njuta och suga ut allt underbart, under dom stunder vi ses,,,,

Han fyller ju 5 år den 22/5 så förhoppningsvis dröjer det inte allt för länge innan vi ses igen...

 
Resan hem gick bra,,, och som alltid är det skönt att komma hem igen och få kram om TGO,,,,

 

Nu väntar prover på tisdag, förhoppningsvis gifter på torsdag, och däremellan lite mer lydnadsträning....

Sen sista lediga helgen, innan alla helger fram till efter midsommar är uppbokade på ett eller annat sätt...

ÄLSKAR DET❣️

 

 


 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Söndag 28 april 17:45

  Jag ska tamejfaaan sluta med att planera saker, för det blir iallafall aldrig riktigt som jag vill. När vi tidigare i vintras planerade vårens tävlingar, så byggde vi hela säsongen runt att vi ville tävla på ToppTävlingen Kungafärden i Kungälv u...

Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Måndag 1 april 17:15

  Men,,, sicken bra påskhelg det blev ändå. Trots att jag först var Väldans besviken över att det inte blev någon husvagnstripp....   Men jäklars som vi velade in i det sista fram och tillbaka, huruvida vi skulle åka eller inte... Det som ti...

Av Ia Weylandt - Söndag 24 mars 16:15

   Veckan som gått har varit lugn. Vet ärligt talat inte riktigt vart dagarna tar vägen, jag tycker det är måndag, sen torsdag, sen puff💥helg.....   Jag har skönt nog varit pigg även på eftermiddagarna, och vi har varvat med att gå mys...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2024
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards