Direktlänk till inlägg 11 februari 2024

❤️Fantastiska Glock 10 år❤️

Av Ia Weylandt - Söndag 11 feb 18:00

 
Alltså, fy Faan, va less jag börjar bli på den här vintern nu...

Jag är sååå jäkla uttråkad, och har jävligt svårt att få vardagarna att gå,,,

Men egentligen kanske det inte är vintern jag ska skylla för det...

 

Det är ju inte vinterns fel, att jag är helt jävla orkeslös, och inte orkar göra ett skit.

Men det skulle på något vis kännas lättare om det var barmark, så vi kunde ut och träna rapport/uppletande/spår på eftermiddagarna.

Eller sticka iväg ut med fyrhjulingen, som underlaget är nu, är det jävligt isigt på sina ställen, åsså kom det ju ett litet lätt lager av pudersnö i slutet på veckan som döljer fläckarna, DUMT😤

 

Så vad tusan pysslar jag med då?
Tvingar mig ut på en timmas prommis på fm.

Och det är så jäkla tungt, det liksom bränner i hela kroppen varje steg jag tar,, hoppas nästan på att tisdagens prover visar lågt HB, så jag kan få påfyllning av piggeliner, för såhär vill jag inte ha det...

 

Nu går jag inte hela tiden,,, utan jag brukar gå upp till kohagen, och där har jag en speciell Sten som jag sätter mig på och vilar en stund tills det blir för kallt...

 
Den vackra trogna Sheriffen, sätter sig då brevid mig, och där sitter han tills jag lullar iväg igen...

Medans Olsson är en jäkel på att roa sig själv, och springer stora lovar i den stora kohagen...

Man ser henne bara som en liten prick, men jag gillar att hon kan roa sig själv en stund...

   
Det stillar mitt dåliga samvete av att inte göra tillräckligt för dom just nu😔

 

Efter prommisen, kommer vi hem och käkar lunch, och sen går jag och lägger mig en stund,, och somnar faktisk varje dag.

Vaknar, och har vi ingenting för oss, så förflyttar jag mig från sängen till soffan, och ligger där och slökollar på nåt skit på TV:n tills det är dags att förflytta mig till sängen igen för natten...

BOOOOOOOOORING!

 

Därför är det skönt dom eftermiddagarna som vi åker till hundhallen när Thomas slutar, då tvingar jag mig liksom ur sängen och har ett mål.

Nu tränar inte jag direkt nåt, därför vill jag helst att Thomas ska va med, men inte alltid han kan och hinner, vi har ju liksom en gård att sköta, och andra djur som också behöver sitt.

Denna veckan kunde han ingen eftermiddag, så jag drog en sväng själv, inte lika kul...

Men en selfie blev det😎

 

 

Men sen händer det Fantastiska saker också💫✨💫

En dag låg det ett litet postpaket i brevlådan....

 
Paketet visade sig innehålla en så jäkla fin mössa...
 
Det innehöll också ett brev från Underbara Team Åwie, som fick mig att börja gråta...

Jag har ju upprepade gånger sagt hur öm och skör huden blir av gifterna, och att jag Älskar att ha på mig allt som är mjukt...

Denna mössan är i något tyg, som är så mjukt, så det känns som att stoppa ner huvudet i en kastrull full av bomull..

Såååå jäkla skön och fin,,, (innehållet i mössan kanske inte lika vackert😂😅)
   
Tack Fina Underbara Team Åwie❤️❤️❤️❤️❤️

 

Även så var det ju någon i familjen som fyllde 10 år..

🧡Världens, Bästa, Mest Älskade Glock🧡

 
Nu ska väl erkännas att vi inte firade nåt speciellt.

Tycker inte om att fira att ens Älskade hundar blir äldre, önskar bara man kunde dra tillbaka tiden...

Men samtidigt så får man vara glad över alla underbara år vi haft/har med denna Makalösa manick som heter Glock.

Kommer nog Aldrig få en hund som han igen🤩

 

Och i fredags gjorde vi något så kul, så vi drog ner till Hallsberg för att hälsa på flocken Abbott...

Flocken har, sedan vi sågs sist, utökas med den lilla fina holländaren Troll...

Säg HEJ till flocken 👋

 
Vi kom ner till det fina huset i Hallsberg vid 15.30 i fredags eftermiddag...
 
Jag och fru Abbot, gick ut en prommis, med Troll, Olsson och Glock, bara för att dom skulle få känna lite på varandra utomhus först...
 
Sen gick vi in, och bjöds på skumpa 🍾 med goda tilltugg...  

Fortsatte med mysig fondue med goda tillbehör...


 
Jag Älskar när man sitter länge runt bordet och myser med god mat....

 

Sen satt vi uppe tills klockan passerat midnatt...

Troll visade sig vara en riktig kelgris, som somnade skönt på Thomas mjuka sköna mage😉
 
Olsson är ju också en riktig kelgris som boade in sig och mösade med fru Abbot...😍
 

Sov skönt under natten, käkade gofrulle på morgonen, och sen drog vi ut på en skön prommis i dom Närkiska skogarna...

 
Vi ville inte släppa dom lösa ihop, rädda för att det skulle bli världens race, som skulle kunna innebära för stora skaderisker...


 
Skönt nog, så bryr sig varken Glock eller Olsson speciellt om andra hundar, så dom kunde gå lösa utan att bry sig om dom andra...

    
Vi sa sen Hejdå till Abbotarna, och begav oss hem till Sjövreten igen.

Så underbart att fått umgås med andra människor och bara sitta och tjöta en hel kväll.

Känns som länge sedan,,,

Men snart är det vår, och Hobbesäsongen drar igång,,,,

Jäklar som vi ska umgås med andra då,,, blir så mycket lättare när man kan ta med sitt eget hushålle🤠

 

Lördagen sen blev lugn.

Thomas stack ut på nästan 1 mils scootring med Olsson, han släppte av Knocke hemma efter 5 km.

Med scootern kan han ju köra på cykelbanan som sträcker sig mellan Mariefred och Åkers-Styckebruk.

Den är väldigt fint sandad, och inte alls isig....

Skönt för OlliBompa att få en rejälare "promenad" 


Kvällen tittade vi INTE på mello, utan på skidor, och käkade en makalöst god cheesekake med goda bär...

 

 

Och söndagen sen, blev väldigt, väldigt lugn...

Ägnade hela jävla förmiddagen åt att vara arg på Telenor😡

Bytte till dom på allt, bredband, TV och telefoni...

Och det skulle ju vara såååå jävla lätt att koppla in, i princip bara att sätta in sladden...

JO TJEENA!
Blev FYRA samtal till supporten, där jag blev mer och mer irriterad för varje samtal 🤬

 

Men tills slut så,,, skam den som ger sig, och nu när allt funkar, är vi skitnöjda...

Dubbelt så snabbt bredband, dubbelt så mycket surf, och fler och bättre kanaler för nästan halva priset mot vad vi betalade innan...

 

Sen ville jag ut och lära mig köra elscootern...

 
Egentligen föredrar jag ju att gå, och kommer fortsätta gå min skitjobbiga prommis på fm...

Men för att orka komma ut fler gånger om dagen, så tänker jag att det är bra om jag kan köra Elis...
 
Det är faktiskt inte så lätt som det ser ut, det tog en stund att lära känna honom, och hur han funkar...
 
Men till slut så, efter några vändor fram och tillbaka på gångvägen fick jag in den rätta känslan,,,

och det var skitkul...
 

Ska försöka ta mig ut på en sväng varje dag....

 

I övrigt, så har denna dag innehållit mycket TV tittande...

Stundtals har vi kollat på TV:n och paddan samtidigt...

   

Så spännande stundtals...

 

Nu väntar en ny vecka, där jag faktiskt har lite bokat på dagarna.

 

Imorgon ska jag träffa en annan deltagare som går TL-utbildningen tillsammans med mig.

Hon ringde och undrade om jag kunde hjälpa henne lite med läxan vi fått.

Hon tyckte det va svårt med själva rapporten, och det kan jag förstå,, jag är evigt tacksam över att jag "kan" just rapporten.

Och självklart kul att kunna hjälpa till!

Sen tisdag provtagning, och hela torsdagen spenderas förhoppningsvis på Mälarsjukhuset,,,

förhoppningsvis, för jag hoppas ju såklart att provsvaren är så bra, så jag får min behandling på torsdag...

 

Så nu lägger vi ytterligare en vintervecka bakom oss,,, en vecka närmare våren...☀️

LÄNGTAR!!!!

 

 


 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Av Ia Weylandt - Måndag 1 april 17:15

  Men,,, sicken bra påskhelg det blev ändå. Trots att jag först var Väldans besviken över att det inte blev någon husvagnstripp....   Men jäklars som vi velade in i det sista fram och tillbaka, huruvida vi skulle åka eller inte... Det som ti...

Av Ia Weylandt - Söndag 24 mars 16:15

   Veckan som gått har varit lugn. Vet ärligt talat inte riktigt vart dagarna tar vägen, jag tycker det är måndag, sen torsdag, sen puff💥helg.....   Jag har skönt nog varit pigg även på eftermiddagarna, och vi har varvat med att gå mys...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards