Alla inlägg under november 2018

Av Ia Weylandt - 24 november 2018 18:00


Nu har det väl knappast undgått någon att Jonna&Sebbe väntar smått i maj❤️

Vi fick ju höra den roliga nyheten när dom var här förra helgen,, men dom ville vänta några dar till med att gå ut med det..

Men på tisdagen la dom ut en bild på flera sociala medel...

 

Älskar att dom involverar katten Puffe i det hela❤️❤️


Och då la jag ut bild på den fina vinflaskan vi fick...

 

Tycker det var ett sånt härligt sätt att berätta det på...

Jag bröt ju såklart ihop fullständigt,,, tårarna sprutade..

Thomas,, ja,, visserligen har han bytt linser i sina ögon,, och borde se bra,,, man vetifaan,,, han trodde det var en Aussie på bilden,,, en hund alltså,, för dom som inte vet😲

Jonna mår Toppen,,, 

Bebis beräknas komma runt den 17:e maj...

Sååååå Spännande❣️

 

Annars har väl veckan varit ”sådär”

 

Nu är det mörkare än mörkast,,, och mörkare blir det i ca 1 månad till...

Bläää....

 

Glad,, men lite avundsjuk på Thomas och hundarna , som hinner ut och promma i ljuset varje eftermiddag...

 

Nu sticker ju Thompa hemifrån vid 5.00 varje morgon,,,

och jag kanske inte är liiiiika avundsjuk när hans klocka brölar vid 4.30 varje morgon,,, och jag,, som iofs oftast är vaken då,,, men ändå kan ligga kvar i sängens sköna värme i över en timma innan jag behöver gå upp...

Näää, just då är jag inte så avis😊

 

Jag och hundarna har tagit en 3km´s PW några kvällar,,,

Och sen har Dollar tagit tag i vibbandet...

Han tycker nog han får njuta av massage alldeles för lite,,, så varje kväll när vi kommer hem,,, går han själv ner och lägger sig på vibben,,, och ligger där tills vi startar den...

 

Och Självklart startar vi den, och låter honom ligga där och vibba i 15 min varje kväll..

Faktiskt ganska så mysigt att sitta där brevid och pilla på honom,,, samtidigt som han ligger helt utslagen och bara Njuter....

 

Ligga utslagen och njuta,, det lär INTE jag göra inom kort...

Ligga Utslagen möjligtvis,,, men njuta,,, nja????

Var hos min Fantastiska tandläkare tidigare i veckan eftersom jag har problem med dom där förbannade visdomständerna som ligger huller om buller i min mun och skapar sår och infektioner...

Och nu finns det ingen återvändo längre...

Tandhelveterna måste ut🦷🦷

Och den ena ligger så jäkla illa,,, så den går inte å dra ut,,, utan måste opereras ut av en tandortoped...

 

Jag har ju vetat om att detta skulle kunna hända,,,

men när det nu i veckan, blev bestämt,,, så bröt jag fullständigt ihop hos Bästa tandläkaren och fick sån jäkla panikångest..

Stackars människa,,, tur vi känner varandra...👩‍👧

Vi gick i samma klass från årskurs 1-9

 

Känns väl lite bättre efter att vi pratat igenom det hela,,,

eftersom jag mår som jag mår över det,,, så kommer jag sövas, och då passar dom på och tar båda tänderna samtidigt...

Nu vill jag bara få det gjort,,, måste man så måste man.....

 

Så det har ju gjort att veckan inte känts sådär jäkla kul,,, 

sen finns det även en annan Stor besvikelse som präglat veckan,,, 

Men det är en sån besvikelse,,, så den tänker jag inte skriva om,,,

Inte nu iallafall...

 

Men för att inte bara deppa och klaga,,,

så kanske jag ska skriva om något lite positivt i veckan som gått...

 

Det har ju blivit lite kallare,,,

så varje kväll har vi tänt eld i vedspisen i köket...

 

Och det är såååå jäkla mysigt att sitta där vid köksbordet och höra elden spraka...

Mycket mysigare än att sitta och glo på TV:n,,,

och den sprider en underbar doft, och en härlig värme i hela huset...

 

Mysigt också,,, så har vi grillat flera kvällar den gångna veckan...

 

Det brukar vi inte göra annars på vintrarna,,, 

Men Shit va mysigt de e då!!!

Började med att vi gjorde bakad potatis på grillen förra helgen, när Jonna och Sebbe var här,,, och sen tyckte vi det var så jäkla mys,,,

Så vi har käkat bakad potatis med olika tillbehör flera kvällar i veckan,,,🥔

Det har också blivit korv med bröd🌭 och hamburgare🍔

Ska börja grilla mycket mer året om🔥

 

Åsså blir jag lite Neggo en stund igen då,,,,

För en liten smolk i bägaren under veckan som gått,,, var att jag skulle åka till Göteborg på kickoff med jobbet från fre-lör....

Såg inte direkt fram emot det...

Jaha,,, och hur kan det vara jobbigt då kan man tycka????

Jo,,, helgerna och fredagskvällarna är ”heliga” för mig,,,,

Vill INTE jobba då,,, men, men,,, med facit i hand, och nu när det är över,,, så har jag som vanligt haft det ganska bra...

 

Dessutom blev det en något tidig uppgång i fredags...

Klockan ringde 03.36

04.25 hämtade jag upp min kollega, för att tillsammans ta tåget ner till Göteborg..

Ganska trötta tjejjer...

 

Det var becksvart när vi lämnade,,,

Men när vi närmade oss Göteborg, började det så smått ljusna...

 

Tycker det är mysigt att åka tåg och titta ut över vårt vackra land..

Synd att det var mörkt nästan hela vägen...

 

Vid 9-tiden checkade vi in på hotellet,,,

 

Sen var det full fart hela dagen...


Och vilken jäkla KickOff💥☄️🔥☄️💥🔥

Woaw!!!

 

Första gången mig veterligen som hela Divison Europa var samlat under ett och samma tak...

Sammanlagt var vi 948 stycken (typ),,, alltså närmare 1000 härliga kollegor,,, många som jag aldrig sett tidigare,,, men som var askul att få ett ansikte på..

mailat har man ju liksom gjort...

 

Många bra och peppande föredrag,,,

men det som jag uppskattade mycket var ”speeddejtingen” då vissa (bla jag) stod stilla, och sen roterade andra runt och man fick en kort tid till att berätta lite om sig själv,,, och självklart fick den andra samma tid att berätta om sig själv...

Alla hade namnskyltar med namn och största intresse...

 

Mmmm,,, det tyckte jag var mycket intressant...


Men Bästa,, Och Mest Magiskt av allt,,

Var Pär Johansson,,, grundare av Glada Hudik...

 

Alltså hans föreläsning är det Bästa ja hört i hela mitt liv...

Har hört den tidigare,,, men blev precis lika gripen och tagen denna gången...

Man skrattar och gråter om vartannat

 

Vill Aldrig att det ska ta slut...

Rekommenderar verkligen alla som har möjligheten att lyssna på honom...


Fick även skratta åt lite standup, tack vare Nour el-Refai😂

 

Skitbra och roligt🤣😂🤣😂🤣


Dagen avslutades med ”mingelmiddag” eftersom vi alla 948st skulle lära känna varandra....

 

SuperGott,,, med hamburgersliders,,olika wraps, majskolvar, pommes mm,mm.

  

Men iallafall jag var ganska mööör efter en lång dag...

 

Så när maten var uppäten, och underhållningen slut,,, 

ja då kraschade jag i säng helt utslagen...

 

Underhållningen förresten,...

den stod ingen mindre än PETTER för...

 

Inte riktigt min typ av musik,,, men så är jag ju snart en gammal Mommo också😱

 

Duktig artist som jag började tokgilla efter första säsongen av ”Så Mycket Bättre”

En Mysig kväll....

 

Som följdes upp av ännu en tidig lördagsmorgon..

Självförvållat eftersom jag själv valde att boka om min tågbiljett till ett så tidigt tåg som möjligt..

 

Så tidig,, så jag inte hann njuta av hotellfrukosten eftersom jag behövde sticka innan frukostmatsalen öppnade☹️

 

Trist,,, Älskar hotellfrukostar...


Men jag hade det ganska mysigt med mig själv på tåget,,, och hotellet var snälla och skickade med mig en frukostpåse...

 


Anledningen till min tidiga sorti,,, var att även Thompa var uppbokad denna lördag...

Efter SM har han fått såååå många förfrågningar om att hålla kurser och privatlektioner...

Dels i rapporten,,, men ännu mer i Brukslydnad.

Tackar oftast Nej, eftersom vi  tycker att tiden inte riktigt räcker till,,,,

framförallt inte under denna mörka årstiden,,, då helgerna knappt räcker till allt gårdsfix...

 

Till denna helg kom förfrågan om en Brukslydnadsdag från en av SBK´s ungdomsavdelningar,,,

Och då ville han inte säga nej,,, ska svenskbrukset överleva är det nog våra intresserade och entusiastiska ungdomar vi måste satsa på....

 

Så Thompa gick en prommis med hundarna imorse,,, 

 

Och stack sen iväg hela dagen och höll kurs för 6 härliga Ungdomar med hund,, och 11 åhörare...

Såklart bett om foton,,, men Thompa,,, nja,,, inte så troligt att han fotat,,, lägger hoppet till någon av deltagarna...

Förhoppningsvis följs det upp med en rapporthelg i vår...🍀


Känslan när jag rullade in mot gården är lika Magisk som Alltid...

 

ÄLSKAR att komma hem efter att ha varit borta...

 

Kunde inte fort nog byta om och sticka till skogs me D&G 

 

Där han vi knalla runt både länge och väl...

Älskade skog...

 


Sen ville jag ju såklart hinna med och valla lite innan mörkret kom...

 

Och Jävlar va fin han var idag Glock...❤️🍀⭐️🍀⭐️❤️

 

Såååå Impad av vår Duktiga lilla hund🎈

Tror han skulle kunna bli en riktig superstar⭐️⭐️⭐️ Utan mig som bara står och njuter av min vackra hund och ibland råkar ”glömma” fårskallarna...

 

Men vi har kul,,,, och det är ju det viktigaste😄

 

Och så är det ju såklart Viktigt att våra djur mår bra och lever ett bra liv...

 

Känns som iallafall Glock Njuter av att bo med oss😆

 

Glad Lördag till Alla❣️

Av Ia Weylandt - 18 november 2018 18:00

   

En Underbart Mysig helg börjar gå mot sitt slut...

Har haft Bästa sällskapet hela helgen, för Underbara Jonna och Sebbe har låtit oss njuta av deras närvaro i dagarna 2❤️❤️

 

Dom kom inrullandes på Sjövreten vid 20-tiden i fredagskväll...

Tyvärr har jättemånga bilder från helgen försvunnit...

Kan inte förstå hur,,, och det finns liksom ingen logik i vilka som försvunnit,, och dom finns inte att hitta bland raderade bilder heller...

Fattar inget...

 

Men Men,,, inte gråta över spilld milkshake...

 

Glock blev ju som vanligt Superlycklig över att få fyra extra armar som kunde klia på honom under en helg...

Kan inte få nog med gos...❣️

 

Och SuperLycklig blev även jag över min fina ”höstpresent”🍁🍂🍁

 

Blir så imponerad av Jonna, 

jag beklagade mig vid nåt tillfälle för ett tag sedan att jag inte fick tag på Victoria Secret body spray...

Älskar dom,,,

och det som impar på mig, är att Jonna limsom snappar upp det,, hittar och köper och ger som nu som ”höstgåva”

Önskar att jag vore likadan,,, för jag tycker det är roligare att ge present när som helst,,, en ”måste” presenter på jular och födelsedagar...

 

Vi mumsade på bakad potatis med kycklingröra, och satt uppe och snackade och mösade till närmare midnatt...

Älskade ungar😍😍

 

På lördagsmorgonen hade Jonna och jag bestämt träff i hallen 7.45,,, för att tillsammans ta en timmas morgonprommis tillsammans...

 

Tråkigt nog försvann min bild på Jonna och hundarna,,,

Men Jonna hade kvar den hon tog till Insta😍

Så myyyys att gå där tillsammans å snacka,,, samtidigt som hundarna skuttade och for...

 

Hem å käka riktig gofrulle, med nybakade baguetter, brie, pepparsalami, skinka, ost,ägg, juice etc, etc...

 

Sååååå gott😋

 

Efter frukosten hoppade ungdomarna in i lilla Blå och drog till Stockholm för att hänga med Jonnas pappa och hennes lillebror...

 

Thomas och jag passade ju då såklart på att träna hund, och fixa på gården...

Jag trampade ut ett 1000 meter långt spår...

 


Spåret fick en liggtid på närmare 2 timmar,,,

Och sen var det dags att släppa på...

 

Hade gjort, vad jag trodde, ett ganska så svårt upptag...

La det åt höger, vilket Glock brukar ha svårare för,,, långt ut,,, högst upp på ett vitmosseberg...

 


Men Knocke bara jobbade på framåt, uppåt,,,

   

Vid spåret gjorde han en snabb koll åt vänster,,,

Men drog i bestämd stil iväg åt höger....

Spårade Super, och plockade alla pinnar...

Dollar och jag stod vid slutet och jublade och applåderade när Knocke plockade Slutpinnen...

 

Thomas var Lyrisk över hans spårande,,  frågade om det inte fanns några fler Elitspår att anmäla till innan året är slut???

Ööööö,,, Nä😜

 

Hem å pula lite,,, jag mockade stallet och lösdriften,,, och Thompa fixade med staketet...

Staketet är ett evighetsgöra,,, trådarna slits som faaan...

 

Innan det blev mörkt tog Glock och jag några svängar i vallhagen...

 

Superfin var han denna lördagseftermiddag...⭐️⭐️⭐️

Ibland känns det som om han går bättre i fårhagen när han får göra uppehåll,,, nu var det en vecka sen sist,,, och jäklar va bra det gick...


Vid 18-tiden kom ungdomarna tillbaka från vår vackra huvudstad...

Då hade vi middagen färdig,,, en middag bestående av kött, pommes, bea och sallad,,,

allt enligt Jonnas önskemål...

Gott,Gott,Gott😋😋😋

 

Sheriffen fick en massa Sebbemys🥰

 


Efter middagen flyttade vi in i vardagsrummet...

Där masserade jag och Sebbe varandras fötter...👣👣

 

Attans så skönt....

 

Klockan blev närmare midnatt igen...

Ungdomarna tyckte det var skönt att somna i soffan...

 

Själv valde jag och Thompa att gå upp och lägga oss...

Hualigen,,, jag är inte van att vara uppe så länge på kvällarna...

Shit,,, så trött jag var imorse😴😴😴😴

 

Men det var bara att masa sig upp tidigt,,, för man vilja inte låta en helg passera utan träning...

 

Thompa och jag tassade upp i gryningen, och begav oss iväg ut för att göra ett frispår med Sheriffen...

 

690 meter långt,,,

Sheriffen sprang som en raket🚀

 


Nöjda återvände vi hem för att käka frukost...

Älskar när Lilla Blå står parkerad på vår gårdsplan 💙

 


Käkade en lika gofrulle som på lördagen,,, och sen packade vi in oss i bilen och for till DollarStore i Nykvarn...

 


Shoppa,,, det är kul...

Nu blev det inte så mycket,,, fanns mest julsaker därinne kan jag tycka...

Men såklart slank lite smått och gått ner...$💰💸$💵$

 

Tillbaka på Sjövreten vill Jonna spendera Massor med tid med Lova och Linus...

 

Så vi borstade, kliade, pysslade och fixade...

 

 

Rida ville hon däremot inte...

Så när Lilla Blå, med våra Älskade ungdomar rullade mot Jönköping igen,,,

ja, då stack Thompa ut på ridtur,,,

och Jag och Klonkan hoppade in i fårhagen...

 

Gick riktigt bra idag igen...

 

Vi avslutade med att leka runt som tusan på lydnadsplanen....

 

Skönt för Sheriffen att få springa av sig...

 

Nu sitter vi här och har gjort söndag och laddar inför en ny arbetsvecka...

Har fått sms om att våra älskade ungdomar har anlänt till sitt vackra Jönköping igen....

Skönt,,, tycker alltid det är lite jobbigt när dom ligger ute och kör på vägarna...

Avskedet denna gång var inte lika jobbigt som vanligt,,,

snart ses vi ju igen,,,

den 26/12 firar vi jul med dom flesta av våra avkommor...

Ser fram emot,,,

KAN bli ett officiellt firande av annat inom kort🍾🇸🇪🥂 den som lever får se🍀

 

TACK alla inblandade, för ännu en Underbar helg...

  

Klonkan verkar även han nöjd❤️⭐️🍀🎈

Av Ia Weylandt - 11 november 2018 16:30

  

 

Ja flitens lampa har verkligen lyst över Sjövreten dom senaste 2 dagarna...

Det känns som om vi varit igång från morgon till kväll,,, 

blandat hundträning, med gårdsjobb,,, men också hunnit mysa...

Så summasummarum,,,

En Jävligt Bra helg helt enkelt!!!

 

Inledde lördagsmorgonen med en mysig prommis med de fyrbenta...

 

Båda två var pigga, skuttiga och glada...

Sprang runt och lekte med pinnar, och jagade varandra...

 

Älskar när dom är Glada...


Hem, och käka låååång gofrulle..

 

Älskar helgfrukostarna...😊

 

Medans i var ute på prommis, tog Thompa en ridtur på Linus...

Älskar INTE😉 att han inte fotar😆

 

Direkt efter frullen, packade vi rapportryggorna och drog ut i rapportskogen...

 

Vi vill ju som vanligt så fort som möjligt efter tävling komma ut och köra ett lätt, kort, roligt och motiverande pass...

Finaste Sheriffen gosar som alltid med husse medans påklädning pågår❤️❤️

  


Tur för oss att vi bara skulle köra kort,,, för nu herre jävlar va det skövlas i våra skogar...😢

 

Nu måste jag ändå plussa dom för att dom röjjer ganska snyggt...

Inga stora tunga  maskiner som gör djupa diken,,, utan spåren från maskinerna märks knappt...

Dessutom verkar det spm om dom mest gallrar,,, och gör inga riktiga kalhyggen,,, riset ser vi också att dom till största del samlar ihop...

Men det är ändå sorgligt att se...


Nåväl,,, 

Jag och Glock gick ut en grundsträcka på 400m.

Glock kändes taggad, men ändå samlad inför första skicket.

 

Såååå Härligt att han kan vara så lugn,,

Men ändå på mitt kommando sprätta iväg som en champagnekork...🍾

 

Gjorde 2 förlängningar 200+300

Inga längde alls att tala om,,, men det var heller inte tanken...

För tanken var bara att leka och busa så mycke det bara gick när Klonkan kom springandes in på stationerna...

Jag låg på marken och kampade med bollen,,, och han fick Massor med köttbullar...

 

Nöjd liten Sheriff❤️, och vi också....


Drog direkt från rapportskogen till Granngården i Södertälje...

 

Vad vi skulle ha, var ett eluppvärmt vattenkar till fårhagen...

Men som vanligt slank det ner både det ena och det andra..💸💸💸

 

Stannade till på ICA MAXI på hemvägen...

 

I vanliga fall veckohandlar jag på torsdagar,,, men iom konferensen förra veckan,, så orkade jag inte det...

Nu orkade jag inte denna lördag heller,,, för herre jävlar va mycket folk det var,,, det gick knappt att ta sig fram...

Köpte därför bara det absolut nödvändigaste,,, får bli frystömning i veckan som kommer...

 

Hemma packade vi upp den nya baljan,,,

 

Och bar upp foderhäcken,,,

 

Så nu är det klart för krullisarna att flytta in..

Men dom kommer få gå kvar i stora hagen, så länge det är barmark...

 

Sen blev det pyssel för hela slanten...

 

Plockade hundbajs på tomten...

 

Tog tag i den mycket tunga men tacksamma uppgiften att mocka i hästhagen....

 

Fixade med stolpar och trådar...

 

Linus,,, den lilla jävulen😈hittade ett ställe att komma åt att tugga hål på höbalarna...

Turligt nog upptäckte vi det när han bara hunnit bita sönder En,,,

Så det blev till att flytta även dom trådarna och fylla på med fler...

 

Det ser ju som vanligt ut som om det bara är Thompa som sliter,,,

Vilket inte riktigt är sant,,, bara det att det bara är jag som fotar...


Och kanske roar jag mig lite mer också....🤫

 

Glock och jag vallade både länge och väl...

 

Flera korta pass, med vila och vätskepaus emellan...

La mycket fokus på att fålla...

 

Det småregnande och var lerigt och kallt,,,

Men ACK sååå jäkla kul...

Jag = fåraherde🐑🐑🐑🐑🐑🐕💃

 


En genomlerig Sheriff fick finna sig i att bli ställd i uteduschen efteråt...

 

Det har han faktiskt ingenting emot,,,

Verkar tvärtom mysa av det...

 

För att inte tala om hur mysigt det är att bli torkad efter...

 

Älskade lilla rara hund💙


Medans jag vallade tände Thompa bastun,,,

så lagom tills vi var klara ute, så var det dags att inviga ”relaxen”

 

Och Satan i Gatan va mysigt de va!!!!

Jag sa efteråt att detta vill jag göra varje kväll....

Med inpackning i håret,,, vin i glaset och goda snacks,,, satt vi nog därnere i närmare 2 timmar...

Duschade,,, in i bastun,, 

 

Och sen lite goda snacks och vin på det...

 

Alltså en såååån Magisk kväll...💫✨💫✨

Nu ska vi nog inte sitta där varje kväll,,, det tar säkert bort magin,,, men nån gång i veckan iallafall...


Slappade och mös resten av kvällen...

Hundarna kändes också nöjda med dagen...

 

Älskar att dom kan vara med ute hela dagarna medans vi jobbar på gården❤️❤️❤️❤️

 



Söndagen inleddes även den med att jag och hundarna drog till skogs.....

 

Thompa var sugen på att ta morgonprommisen,,, men då hotade jag med att han isåfall måste klia mig på ryggen i minst en timma för att jag skulle ligga kvar i sängen...

Så då fick jag ta den även idag😝

 

Älskar våra härliga morgonpromenader,,,

Då kan jag gå hur länge som helst....

 

Idag blev det ”bara” 2 timmar😂

Glömmer bort tiden när vi strosar fram i våra vackra skogar....

 

Innan jag gick in för att käka frulle,,, trampade jag ut ett spår till Knocke👣👣👣

 

900m 5+slut,,, inte så långt,,, men lite lurigt med mestadels spårande på kalhygge...

 

Vi pratade om det dagen innan, jag och T,,, hur lätt det är att bara lägga matsalsgolv fina spår, när vi har så mycket fin skog...

Men att det nog skulle vara nyttigt att träna kalhygge också...

Med tanke på hur mycket det röjs i Sverige,,, så kanske det bara finns kalhyggen om ett par år...

Så kalhygge fick det bli....

Tror iofs att största svårigheten är för föraren att se vart dom sätter fötterna...

 

Jag stack vid 7.30,,, och var tillbaka strax före 10.00

Då hade Thomas hunnit med attbåde ta en ridtur, och pyssla runt lite...

För det känns som om det Alltid finns nåt som måste göras...

Tex,, så höll han på att laga en flaggstångslina som gått av när jag kom hem...

 

Inte vill man väl att vår Vackra Svenska flagga🇸🇪Ska vajja på halvsng heller???

 

Åt precis som på lördagen, en riktigt god och lång frulle...

Jag är så jäkla glad över att jag gillar löskokta ägg igen😁

 

Efter frullen var det hög tid att släppa Sheriffen på spåret...

 

Och jäklar vilket fint upptag han gör...

 

En snabb kontroll åt höger,,, och sen gick han rätt åt vänster...

Man märker verkligen att han fått spåra en del tidigare i veckan när jag var på Konferans...

Han blir bara bättre och bättre ju mer kontinuitet han får i sin träning...

Kanske inte raketforskning att det är så,,, men det verkar ju finnas Dunderhundar som inte behöver tränas alls...

 

Knocke spårade Fantastiskt...

Hade inga som helst problem ute på kalhygget...

Och Thomas fotade faktiskt,,, men bilderna var så jäkla suddiga,,, så det var inget att ha😂😂😂

 

Direkt från spårmarken drog vi till Intersport i Strängnäs...

 

Fantastiska BK´n Strängnäs❤️ gav oss ett presentkort på Intersport, som ett Grattis till att ha kvalat till SM

 

Och jag sliter ju verkligen kängor på löpande band,,, trots att vi köper kvalitet...

Kanske säger något om hur mycket jag går...

 

I dagsläget varierar jag mellan 2 par Meindl (vilka är dom absoluta favvokängorna) och 1 par Lundhags (som jag tyvärr får skavsår i om jag inte har skavsårsplåster,,, men med plåster är dom supersköna)

 

Nu köpte jag ett par Exact likadana som jag redan har,,, men som jag Älskar...

 

Bra för mina skor att få vila ibland🙂

 

Bad Thompa släppa av mig och hundarna i byn på vägen hem...

Tänkte ta en fin prommis längs sjön på vägen hem...

 

Men satans som det regnade och blåste utefter hela vägen..

Gick fanimej Gäss på sjön Visnaren...

Höll på att fullkomligt frysa ihjäl....

 

Hemmavid, hade Thompa tagit tag i att flytta ett staket tillfälligt...

 

Vi flyttar staketet längst bort på vår mark, och låter grannen bygga en ny väg...

När vägen är klar bygger vi ett permanent staket...

  

Ska bli sååå jävla skönt,,, även om vi blir av med lite hagmark...

Vägen kommer att gå parallellt med den kommunala vägen,,, ta lite hagmark och skog från oss...

 

Flyttar det servitut som nu löper över vår gårdsplan,,, och ber till Gud att vi Aldrig mer behöver ha något med grannarna att göra...

Övertygad om att den känslan är ömsesidig....😤

 

När vi var klara med staket,,, gick vi in på lydnadsplanen för att låta Sheriffen lyda lite,,, mest bara för att det är kul...

Lät honom som vanligt rusa av sig med en boll innan...

Och som han sprang, headbangade och studsade...

 

Bara Älskar Sheriffens Glädje i allt han gör❤️❤️

 

Och får han bara rasa av sig,,, så gör han vanligtvis en mycket fin lydnad...

Så även idag i kyla och regn...

 

Ucsh, vilken tråkig tid som ligger framför oss nu🥵

 

Skönt att komma in efter ytterligare en hel dag ute...

 

Dollarn har fått ligga en kvart på vibben...❤️

 

Thomas har stekt burgare på viltkött som vi blandar ner i hundarnas torrfoder...

  

Mycket uppskattat😋

 

Nu har vi gått in för att göra söndag...

 

Gick upp för att kissa,,, och hittade denna sötnöten i sängen...❤️

 

TACK Alla Inblandade för en Underbar helg🍀

5 arbetsdagar, sen helg igen,,,,,,,,,,,,,,⭐️❣️

Av Ia Weylandt - 8 november 2018 18:00

    

Vilken SuperHärlig känsla och avslut på ett heeeelt jäkla Magiskt tävlingsår...

Tänk att vi inför vintervila, efter att halva kvalperioden inför SM i Sörmland 2019 gått,, leder kvallistan i rapport...

Nu är Glock visserligen direktkvalificerad till SM som den regerande Svenska Mästare han är...

Men det är en lika härlig känsla ändå❤️


Våran lilla Magiker Glock,,, vilken resa vi gjort tillsammans...

I Norrköping,,, när jag sa till några att han aldrig gått som nummer 1,,, så svarade dom,,,

-hur i herrans namn har ni lyckats undvika nr1 under alla år???

 

Och då slog det oss,,, att så många herrans år,,, har inte den Fantastiska Sheriffen på nacken i Elitrapport...

2018 är faktiskt hans första säsong i Elit,,,

och totalt har han fullföljt 7 starter.....

Och såklart började jag tänka tillbaka på dessa 7....

 

Glock debuterade i Elit på GMBK Grand Prix i september 2017...

Och vilken jävla debut att få kliva högst upp på pallen,,, samma pall som användes på Friidotts-VM i Göteborg 1995

 


Senare i oktober samma år,,, gjordes den andra starten,,, denna gång i hällregn i ett kylslaget Jönköping...

Klonkan sprang fint i rapporten,,, men nollade krypet på den kalla blöta planen...

Det räckte med nöd och näppe till Certpoäng...

 


I maj 2018 stod han överst på pallen i Flen...

Då blev han även Sörmlandsdistriktets Mästare i rapport...

 


I Avesta i slutet på juni,,, gjorde han en SuperFin tävling, där vi inkasserade vår första dubbel-10:a...

Totalpoängen blev också ett personligt rekord...

 


Årets Höjdpunkt var ju självklart SM-guldet i Fantastiska Ronneby...

Glock´s 5:e Elitrapport🇸🇪👏🇸🇪👏🇸🇪👏🇸🇪

 


Åkte ner till Falköping i slutet av september och lyckades uppnå den hittils högsta totalpoängen, 609p🇸🇪 

 


Velade verkligen in i det sista om vi skulle starta i Norrköping,,,

I efterhand inget vi ångrar att vi gjorde...

Fina, Fina, Fantastiska Glock levererade återigen...

 

Och det är Tackvare det,,, som han nu ligger i Topp på kvallistan...

Underbara lilla hund💙⭐️💙⭐️💙⭐️💙⭐️💙

 

Så 7 starter på 1 1/2 år,,,,

vi vill verkligen att denna lilla Magiker ska hålla länge,,, och kommer därför att tävla sparsamt även framöver...

Men Shit va många roliga tävlingsplatser det finns inför 2019...

Nedan visas vårens tävlingar...

Jag har markerat hela 7 Stycken som jag gärna skulle vilja starta på...

 

Men SJU starter under våren,,,,

Nja,,, det är nog lite mycket om vi vill att Klonki ska fortsätta leverera,,, så det gäller att välja....

 

Och det är därför vi nu känner att det är dags att införskaffa en hund till...

Så nu har letandet börjat på allvar....

Förhoppningsvis ska vi hitta en ny familjemedlem, redo att flytta till Sjövreten under våren 2019....

 

Men nu ska vi först överleva en låååååång mörk vinter...

Hööva,,,,

Men det jag tycker är skönt Med att tävlingssäsongen är över, är att det blir tid över att bara va...

Spåra lite när man vill,,, lyda för att det är kul,,, nåt enkelt rapportpass här,,, ett frispår där...

Och framförallt gå låååånga härliga prommisar,,, och valla så mycket det går såklart...

Det är Vintervila det❤️


Veckan som gått har jag spenderat på inspirerande konfererande...

Visst tusan är det skönt att krypa ner mellan svala manglade lakarn,,,

 

Få frukost, lunch och middag serverad,,, 

och att träffa och inspireras av dom bästa kollegorna i Sverige...

Är såååå jäkla taggad inför årets 2 sista månader...

 

MEN,,,, jag Avskyr ju att vara borta hemifrån...

 

Nu går det Absolut ingen nöd på mina sambos...

Thompa har skickat täta rapporter om hur bra dom har det....

 

Dom har prommat i skogen...

 

Knocke har fått spåra varje dag,,, olika håll  på upptaget varannan dag,,, och det har ha löst,,,

 

Och spårat Magiskt...

 

Dollar har tröttnat på att inte få vibba,,, så nu har han börjat gå å lägga sig på plattan,,,, och sen bara väntat på att husse startat den...

 

Glock har fått några minuter också,,, men han tröttnar oftast efter 10 min....

 

Har även Äntligen fått vinterns hö levererat till gården...

   

Jag var kanske lite naiv i somras,,, och kände mig aldrig orolig över att vi inte skulle få mat till våra djur efter den torra sommaren...

Skönt ändå att det är på plats,,, och att djuren gillar det...

 


Idag efter konferensen,,,, hann jag komma hem och ”fånga”dagens sista ljusstrålar...

Hade helst gått i skogen, men det hade bara hunnit bli en kortis innan mörkret infunnit sig...

Därför blev det en sväng i fårhagen istället...

 

Jag hade föredragit en skogspromenad,,, men jag tror inte Sheriffen var missnöjd över att det blev vallning istället...😎

Och jäklars va bra Klonkan va idag...

En riktig liten ⭐️ som kunde både höger och vänster...

Kanske ska åka bort oftare☺️


Älskar vyn när jag som ikväll blickar ut över hagen,,,, och ser hästar och får samsas runt höet...

 

Så jäkla skönt att vara hemma igen....

 

Helgen ligger helt oplanerad framför oss...

Mycket pyssel på gården som vanligt,,, och såklart lite hundträning...

Men vi gör det i vår takt,,, och det ska bli Underbart...


Finaste Sheriffen kan ibland bli lite ”tjurig” när jag varit borta,,, och då undviker han, och ignorerar mig....

Eller,,,, så blir han som ett plåster,,, som inte lämnar min sida,,, utan lägger sig på mina fötter när jag sitter ner....

 


Ikväll kör han ”plåstermetoden”,,,,

Älskar mitt Underbara lill plåster....

 

TREVLIG HELG ALLA UNDERBARA❣️

Av Ia Weylandt - 4 november 2018 17:15

   

Fy som Tusan, så jäklars nöjda vi är med Glock efter denna helgen...⭐️⭐️⭐️

Precis som om vi inte var nöjda innan,,, jodå,, såklart att vi var...

Men på Norrköpings rapporttävling i lördags bevisade han för oss att han ÄR en riktig rapporthund...


För det har ju varit så att Sheriffen haft svårt för att gå som nummer 1, framförallt på återskicken,,, förlängningsskicken har aldrig strulat...

Därför har vi under hela året som gått, valt att anmäla till tävlingar med många starter,,, just för att minimera risken att dra spiken...

 

Men,,, Nu under hösten, har vi känt att vi skulle vilja utmana ödet och testa,,, dom få gånger vi tränat med andra har det fungerat bra..

Men det är ju sällan man får träna på att gå först i fyra skick eftersom dom flesta i träningsgruppen vill starta först.

 

Så när vi såg att det var väldigt få anmälningar till Norrköpings tävling,,, bara en Elithund,,, så bestämde vi oss för att anmäla,, och hoppas på att få startnr 1.

 

Att komma till Norrköpings BK, känns lite som att komma hem...

Älskar den klubben,,, Älskar alla härliga människor där...

Nu var det dessutom skyddstävlingar samma dag,,, så väldigt många kända människor som det var så härligt att träffa igen...

 

För en gångs skull var jag med på lottningen,,, annars brukar jag bli för nervös,,, men nu ville vi ju ha nr1,,,

och fick också startnr 1.

Spännande,, men ändå en så härligt lugn känsla i kroppen...

Var det nån gång vi skulle testa så var det nu,,, 

 

Direkt efter lottningen for vi ut till skogen,,, till en för oss ny sträcka...

Alltså vet inte hur många gångerna tävlat i Norrköping,,, men det är ganska många,,, och jag tror inte vi kört samma sträcka nån gång...

Snacka om att ha tillgång till mark...

 

Dagens sträcka tycker jag var SuperFin,,, lagom kuperad,,, lagom teknisk,,,

En jäkligt bra bana helt enkelt...

 

Jag var faktiskt inte speciellt nervös,,, kände att jag trodde på Sheriffen,,, han kändes superladdad inför första skicket,,, och drog iväg som en jävla avlöning...

Kom in fint till C,,, la sig ner och bara kopplade av Innan det var dags igen...

 

Gör en kanonframföring inför 3:e,,, drar återigen iväg i full fart,,, jag skitnervös plötsligt,,, trodde om nåt skick skulle krångla, så var det de 3:e...

kopplar av något när jag hör första skottet,,, tycker det tar sååå lång tid innan andra skottet kommer,,, men det kom,,, och då tänkte jag att inte tusan vänder han nu...

 

Känslan när meddelandet sen kommer att ”ALLA HUNDAR INNE”,,, alltså redan där kändes det som en stor seger...

 

Ännu större Lycka infann sig i kroppen, när den Vackra Sheriffen i full fart kom springande in på D..

Vi såg dom en ganska lång stund innan dom kom in på stationsområdet,,, och vilket Glädjerus som bubblade ut ur kroppen när jag fick börja kalla på honom...

 

Bästa, Bästa Fantastiska Sheriffen,,, ❤️❤️❤️❤️

Nu har han verkligen bevisat att han ÄR en rapporthund!!!

 

Fördelen med att gå först, är ju att mina framföringar blir bättre,,, så jag och Sheriffen inkasserade vårt livs andra fullpottare..

Hurra för dubbel 10:a i rapporten..⭐️⭐️


Uppletandet skulle ske i en ruta intill A-stationen direkt efter att vi kom tillbaka till A...

Blev inte speciellt mycket vila för hundarna, vilket märktes på Knocke,,

Faktsikt första gången jag tyckt han sett trött ut på uppletandet...

Men som han ändå gjorde det...

 

Plockade 2 föremål ganska snabbt,,, men sen hände ingenting, och tiden bara gick...

När TL meddelade 1 minut kvar,, hade han fortfarande bara 2,, och man började tänka,,

Jaja,,, det var ju för att testa nr1 vi kom hit..

Men så bara smäller det till, och 2 föremål till hittas,,, det sista med en marginal på 15 sek innan tiden var ute...

Phu,,, ibland ska man ha lite tur..🍀

Sheriffen belönades på 9,5-9,,, och plötsligt var han med i matchen igen💪

 

Åkte tillbaka till klubben, där det direkt var dags för platsliggning...

Glock låg som en klippa betyg 10-10

 

Inte mycket jag fotar under en tävlingsdag,,,

men jag tog ett foto när platsen var klar 😉

  


Sen blev det paus för lunch innan det var dags att gå in på lydnadsplanen...

Nu tittade inte jag,,, men Thomas och Glock kom tilbaka,,, Thomas Supernöjd med Glock...

Ett missförstånd i krypet som gjorde att Sheriff satte sig upp i halten,,, annars kröp han magiskt...

 

 Vilken jäkla skön avslutning på en helt Magisk tävlingssäsong...

Fattar faktiskt inte att det är sant,,, allt jäkla skoj vi fått äran att uppleva under året, Tack vare att vi har en helt Magisk hund som heter Glock💙⭐️🍀

 

Nu fick vi klättra högst upp på pallen ytterligare en gång...

 

Lika jäkla glada över att Glock sprungit som 1:a,,, lika jäkla glada är vi över att Team DumDum nu är klara för SM i Sörmland 2019🇸🇪

Finaste, Finaste Glock❤️

 

Fina och uppskattade är också glasen vi vann...

 

Snygga vinglas med klubbemblemet på...

Och att Norrköping delar ut 2,,, visar att det är en klubb som vet vad rapport är😊

 

Euforiskt lyckliga kom vi hem till Sjövreten, där 2 små humrar låg och väntade i kylskåpet...

 

Nu hade man ju kunnat tro att vi förutspått segern,,,, men så var det faktiskt inte...

När jag bestämde lördagens meny,, så var jag osäker på om vi skulle starta i Norpan...

Däremot,, så hade Willys extrapris på fryst hummer för 59:- styck

Något av det Bästa som finns, är Lobster Rolls,,,så det hade jag redan innan bestämt att vi skulle käka på lördagen..

 

Och jävlar va gott det var!!!

Det Bästa jag vet när jag lagat mat,,, det är när Thomas tar en tugga,,, sluter ögonen,, och bara ...

mmmmmmmmmmmm,,,, saten va gott...

Det gjorde han under lördagskvällen,,, så Woaw vilken dag...


Vi skulle ju ha invigt relaxen,,, men efter en tävlingsdag är man ganska slut,,, 

så allt jag orkade med var att sitta i köket och stirra rakt fram👀

Relaxa, får vi göra en annan dag..,

Sheriffen var också ganska nöjd med att bara va....❤️

 


Söndag sen,,,,

och den härliga Dagen efter tävlings känslan,,, då man bara kan tillåta sig att bara va...

 

Jag och D&G drog ut på en Magisk 90 minutare innan frullen...

 

Älskar att bara få strosa runt i våra fina skogar...


Thompa var undertiden uppe på vår ICA och köpte färska frallor, som imundigades tillsammans med varm choklad till frukost...

Ibland måste man få unna sig lite njutning på helgen...

 

Strängnäs BK har bett oss att fixa ett foto på Team Glock, som skall förstoras och sättas i klubbstugan tillsammans med klubbens tidigare SM-vinnare....

Så efter frullen satte vi på oss SM-stassen,,, och gick ut för att med hjälp av självutlösaren på finkameran ta en bra bild...

Och jösses vilken tidskrävande projekt det visade sig bli innan alla 3 såg någotsånär respektabla ut...

 

Svårast var att få Sheriffen att ens titta framåt,,, 

Tog nog säkert 50 stycken

Till slut fick vi nöja oss med en bild där han åtminstonde inte slickade nån av oss i ansiktet....

En boll kastade upp i luften...

 

Jag gillar bilden❤️


Den Bästa belöningen Glock kan få,,, är ju såklart att få valla...

Så självklart skulle söndagen spenderas i vallhagen...

 

Började med att Sheriffen tyckte att ”kan själv” är den Absolut Bästa belöningen...

Blev ett litet utvecklingssamtal....

 

Men sen så,,, efter det så gick det lugnare till...

 

Vallar en stund,,, vilar,,, dricker vatten,,,

 

Och sen dags igen...

 

Vackra lilla hund❤️❤️❤️

 


Avslutade med att i skarpt läge valla upp tanterna till det som ska bli deras vinterhage...

I det läget blir ju liksom vallningen på riktigt,,, just för att man har ett mål...

 

Krullisarna verkade nöjda med hagen,,, dom var inne en sväng och kikade i vinterhuset,,, men var sen mest ute och käkade...

 

Kolla nedan hur jävla skitig Glock är efter att ha hämtat fåren i vår hage...

 

När jag ser hur dyngan riktig dryper om honom,,, så är jag tvungen att fråga mig själv varför jag prompt vill att nästa BC ska vara långhårig,,, såååå mycket mer praktiskt med en korthårig som inte ständikt stinker...

Men jag har en förkärlek för välpälsade hundar....


Dagen efter tävling är vanligtvis vilodag för våra hundar...

Men stackars Glorre fick ingen vila allas denna dag...

Nu tror jag inte han lider av det...

 

Jag var såååå jäkla spårsugen,,, så när Thompa började ta sig an hästarna,,,, så stack jag iväg och la ett kort spår till Glock...

Inget märkvärdigt,,,

650 meter 5+slut

 

Thomas hann rida ut en kort sväng på Linus med Lova som handhäst och hundarna brevid medans jag la spår...

Och sen blev det gos och mys innan det var dags att ta spåret...

 

PÖÖSS Älskade husse..

    

Lova Älskar sin Husse,,,, mig nästan Attackerar hon med bakåtstrukna öron när jag visar mig i hagen...

Jävla Tjurkärring😬

 

Dags att släppa på....

 

Jättefint upptag gör han...

 

Rätt håll,,, och alla pinnar...

Dollar och jag stod vid slutet och hejade och berömde...

  


Snacka om en SuperHelg,,,

Jösses vilken nöjdhetskänsla som far genom kroppen...

Nu väntar Konferansvecka för mig,,, gillar ju inte att vara borta hemifrån,,,, men bara gilla läget...

Snart är det helg igen...

Längtar....

 

Superhunden ligger ute och mjuter

 

Tack för alla Grattisar och Hållna tummar...

En helt Magsik och Fantastisk hund vi fått äran att ha i vårt liv...

Underbara Bästa Vallhunden Glock❤️❤️❤️


Av Ia Weylandt - 2 november 2018 17:00

      

Förbannat Trista, Tråkiga november...

Jonna hittade verkligen en passande bild till vår almanacka denna månad😂

Hur uttråkad kan man se ut liksom😂😂


Men då för att försöka plussa trista november lite,,, så innehåller ju den tråkiga månaden faktiskt höstens enda långhelg...

Helgen som är nu,,, Allhelgonahelgen med halvdag idag som är fredag...

ÄLSKAR halvdagar💙💙💙

 

För efter jobbet idag,,, har vi både hunnit köra lydnad,,,,

 

Och vi har vallat....

 


Skulle faktiskt även hunnit spåra också om viljan hade funnits...

Viljan fanns,,,

MEN,,, vi har beslutat att åka till Norrköping och tävla imorgon😱

 

Velade framochtillbaka både länge och väl innan vi anmälde...

Sen gjorde ju Glock sig illa för 2 veckor,,, och då trodde vi det var kört...

Men eftersom han var ohalt redan dagen efter,,,

och sen efter en veckas vila, nu när vi joggat igång honom under veckan utan att märka något alls,,,

så beslutade vi så sent som i torsdagskväll att vi skulle åka..


Och nu ser jag supermycket fram emot det...

Har alltid haft ett gott öga till Norrköpings BK,,, proffsig klubb, med välarrangerade tävlingar, och Superhärliga människor...

Dollar gjorde sin första Elitstart i Rapport där,,, vilket resulterade i hans första rapportcert💛💙

Sen tävlade vi där varje år,,,och det gick Alltid bra,,

men med Glock har vi Aldrig startat där...

Hoppas ju såklart att det ska bli en ”turklubb” även för Knocke...


Främsta anledningen till att vi vill åka,,, är för att vi hoppas kunna testa en ny grej på tävling...

Det kan gå käpprätt åt helvete, men gör det det,,, så är det inte hela världen,,, då har vi hela vintern på oss att träna...

Hoppas ju så såklart att det ska gå vägen🍀

 

Annars så har det väl inte hänt så mycket i veckan som gått...

För mig är det ju nästan mörkt redan när jag kommer hem...

Men Thompa har ju fördelen att hinna fånga ljuset på vardagseftermiddagarna...

 

Då sticker dom till skogs,,, och mycket vilt har vi här runt omkring,,, älg, hjort, rådjur och gris...

Men att möta på vilda tjurar i skogen,,, det brukar vi inte förvänta oss...

 

Men så var det faktiskt förra hösten också...

När maten börjar ta slut i kohagen,,, då tar sig djuren ut...

Nu var detta en ung, snäll och nyfiken ungtjur,,, som Glock med lätthet puttade in i kohagen igen...

Thompa ringde bonden, som tackade för hjälpen,,, och som upplyste oss om att han var påväg att hämta hem alla djuren...

Faktiskt ock något positivt med hösten,,, att kohagen öppnas upp...

Det ger oss lite golfbanefeeling att promma på....

 

Glock och husse, har även hunnit leta lite grejor en eftermiddag innan jag kom från jobbet...

Det var skojjigt,,, och visst är han bra göllig,,, den lilla Sheriffen❤️❤️

 


När jag sen kommit från jobbet, har vi fått välja mellan att lyda och valla,,, båda hinns inte med innan mörkrets inbrott...

 

Lydnaden ser fin ut...

 

Rejält med störning får han iallafall med hästar och Dollar inför inkallningen....

 

Och vallningen tycker jag är roligare än någonsin...

Snacka om att ha hittat rätt efter att ha varit ganska uppgiven under en period.

 

 

I onsdags kväll var vi iväg på höstmöte på Strängnäs BK...

Det bjöds på smörgåstårta för att fira Glock’s SM-Guld🥇

 

Såååå smarriga tårtor,,,

och vilken Suverän uppbackning från hemmaklubben, det varit genom hela resan..

Före, Under och Efter👏👏👏

När mötet var över, stannade medlemmarna som ville kvar, och Thomas och jag informerade om den Härliga Bruksgrenen Rapport...

Såååå kul att många stannade kvar för att lyssna,,, och ännu roligare att så många frågor ställdes...

Det var en fin kväll,,, men Shit va sent det blev,,, så sent har jag inte somnat på länge😴😴😴


I veckan fick vi också hem relaxstolarna till bastuavdelningen....

 

Det blir lite trångt och tight när dom står där dom står,,,

Men när vi ska sitta där och mysa,,, så kan vi liksom flytta dom så att vi sitter mer som mittimot varandra,,,

och då blir det Toppen...

Sköna som faaan är dom,,, ställbara i ryggen,,, så man kan mer eller mindre ligga ner...

Ska invigas imorgon kväll...

 

Åsså är det då fredagskväll...

Sorgligt nog så har vi packat ihop lydnadsplanen för året...

Framåtsändandet benen kommer få komma in i värmen till våren...

 

Efter tävlingen imorgon är det vila som gäller för Sheriffen...

Nu kommer vi ju såklart leka runt lite lydnad även under hela vintern,,,

men vi tror också på nyttan för hundarna att bara få va under några månader...

Låååååånga promenader är det som ska förgylla månaderna framöver.....

 

Så därför tog vi ner staketet som spärrat av för hästar och får in till lydnadsplanen...

Kolla färgskillnaden på gräset...

 

Vi tog varsin tråd och rullade in...

Lite olika metoder,,, jag och Thompa hur en tråd är inrullad...

Gissa vems, som är vems...😂😂😂

 


Nu har vi krypit in och gjort fredag...

4.04 ringer klockan imorrn,,, så det lär bli en tidig kväll...

Knocke har fattat galoppen... 

 

Snart gör vi honom sällskap....

Trevlig helg alla Underbara🍀⭐️🎈

 

  

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards