Direktlänk till inlägg 27 april 2023

Enegiboost x2

Av Ia Weylandt - 27 april 2023 17:00

 
Här sitter jag på självaste torsdagskvällen och känner mig Nöjd, Nöjd, Nöjd....

Veckan som gått har gått alldeles för fort, blir väl lätt så när man känner att man egentligen hade behövt mer tid för att rätta till vissa saker...

Men jag känner mig fulltankad med positiv energi i huvudet, och det behövs, för kroppen är Trött, Trött, Trött....


Veckan inleddes i måndags med att jag fick fin besök av Team Linna May....

Vi träffades redan klockan 9 i våra vackra spårskogar, och inledde med att trampa ut varsitt spår till Olsson och Linna...

Glock var kvar hemma hos husse, och duktiga Maysan fick spårvila, då hon dagen före varit så duktig och blivit uppflyttad till Högre spår🌟


I väntan på spåren hade vi tänkt köra uppletande, men först skulle vi fika och snacka lite....
 
Snacka "lite" va tanken😝 men jäklar som tiden flög iväg,,,,🦅 den har ju en förmåga att göra det när man har det jäkligt trevligt...

Rätt va de va, så sneglade jag på klockan, och då vips hade våra spår legat i 2 timmar och 21 minuter😱

Hög tid att släppa på....

Först ut va fina Linna, som kom iväg utan några krusiduller......
 
Underbara Olsson gjorde ett superfint upptag, lite impad faktiskt, för det va ett tag sen sist...

Och sen spårar hon såååå bra, och plockar alla pinnar, trots att jag hänger och slänger i linan, och bromsar upp henne, och ibland är jag tvungen att släppa, för jag orkar helt enkelt inte hänga med...

Fina Duktiga Hickan🌟
 
Men sen blev det iallafall uppletande för alla 3 hundarna...

Maysan inledde.....
 
Och hon gjorde det jäkligt bra,,, hon va tamejtusan bäst av dom 3 denna dag....🌟
 
Och då va på inget vis dom andra dåliga....
 
Dom plockade sina föremål,,,,
 
Men både Linna och Olsson hade vi svårt att få upp i högra hörnet,,, dom båda sprang ut, men vek av innan dom var uppe...

Men som sagt, båda löste det tillslut....
 
Sen käkade vi en något sen lunch därute i skogen, innan vi for hem till Sjövreten för lydnad....

Så impad av unga Frk MayDay,,, hon tyckte Waijtii va skitläskig,,, men nyfikenheten tog verkligen över, och det va nästan så att hon va framme och gav honom en puss på nosen....
 
Dom va inne och nosade lite på högremomenten...

 

Kommer att bli bra det där....

 

Jag och OlliBompa körde igenom dom 5 första momenten...

Krypet är som det är, obefintligt just nu, men jag tänker inte hålla på att grotta så mycket i det i dagsläget...

Får ta tag i det efter helgen och backa bandet från början...

I övrigt kändes det bra, mest nöjd över att inkallningen funkar igen ,,,, "peppar" "peppar"

Framåtsändandet kändes också helt OK 👌 

 
Klockan hann passera 16 innan vi avslutade och vinkade hejdå till våra gäster, och då gick jag in, och va något så förbaskat jäkla genomfrusen.

Shit va kall jag va🥶

Thomas och Glock var iväg och spårade, och jag startade bastun, och i väntan på att den skulle bli varm, gjorde jag varm choklad med en skvätt Mintuu i😋

Det var mumsigt som tusan....

Och jag var såååååå nöjd med dagen🤩

 

Men det har sitt pris att var igång en hel dag utan vila, för under tisdagen var jag heeeeelt jäkla slut.

Jag gick min förmiddagsprommis,,, och jag körde ett pass lydnad, men i övrigt låg jag bara i sängen.

Orkade inte ens laga och äta middag😴😴😴😴😴

 

Men sen på onsdagen var jag piggare igen.💃🕺

Då drog jag efter att ha uträttat ett ärende i Nykvarn till Södertälje BK, och körde igenom lydnaden...

Det gick väl OK, orkar inte tjata om att krypet är bortblåst😩

 

På eftermiddagen körde vi ett motiverande rapportpass med båda...

 
Stackars Knockelibock, så här mycket rapport har han aldrig fått träna tidigare i sitt liv...

Inte lätt att bli pensionär i detta sällskapet....
 

Och så blev det torsdag, och ännu en energigivande dag att lägga i minnesbanken.....

Klockan 10.00 mötte jag och Olsson upp ett gäng glada tjejer med deras hundar på Strängnäs BK, för lite rolig träning....

Jag var där i god tid, och tog en fin prommis med Frk O innan dom andra kom....

   
Sen inledde vi med uppletande....

Bella⭐️

 
Russin⭐️
 
Prillan⭐️
 
Axa⭐️
 
Och sist, men störst lilla rara Frk Olsson ⭐️⭐️  


Tycker alla 5 hundarna skötte sig bra...⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

Olsson var påväg att byta ett föremål, men jag hann uppfatta det i tid, och mota Olle i grinden, så det blev bra....

 

Sen körde vi lydnad...

Russin,,,,

 
Axa,,,,,

 

Prillan....


 
Och Frk Olsson såklart.

Jag körde alla moment utom stegen, och känner mig faktiskt mer än nöjd efteråt.

Nu har vi fått några genomkörare med kommendering och folk på plan.

Jag har medvetet bett dom jag tränat ihop med att ställa sig ganska nära i momenten och se om det stör ut henne, men jag tycker hon skött sig över förväntan....

Älskade hund, hon vill så väl....

 

Vi hade med oss egen fika, och förhoppningen var ju att kunna sitta ute och fika efteråt, men det blåste så förbaskat kalla vindar, så det blev till att hoppa in i klubbstugan istället...

Det va mysigt det med🌸

  

Sen skildes vi åt med förhoppning att snart ses igen på någon trevlig klubb i vår närhet....

Jag tog ut Ollan på en liten rastarrunda innan vi återvände till Sjövreten....

Thomas och Glock var då återigen ute i spårskogen,,, kära nån som dom spårar,,, man skulle nästan kunna tro att det är tävling på gång😊

 

Nu håller vi som bäst på att packa och fixa Hobbe....

ÄLSKAR våran husvagn.....

 

Imorgon drar vi iväg på nya roliga äventyr med kombinerat varlborgsfirande....🔥

Ska bli Underbart att spendera helgen i vår Älskade husvagn och samtidigt träffa härliga människor...

Sen blir resten som det blir....

 

Så Trevlig Valborg alla härliga därute😍


 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Söndag 28 april 17:45

  Jag ska tamejfaaan sluta med att planera saker, för det blir iallafall aldrig riktigt som jag vill. När vi tidigare i vintras planerade vårens tävlingar, så byggde vi hela säsongen runt att vi ville tävla på ToppTävlingen Kungafärden i Kungälv u...

Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Av Ia Weylandt - Måndag 1 april 17:15

  Men,,, sicken bra påskhelg det blev ändå. Trots att jag först var Väldans besviken över att det inte blev någon husvagnstripp....   Men jäklars som vi velade in i det sista fram och tillbaka, huruvida vi skulle åka eller inte... Det som ti...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards