Direktlänk till inlägg 9 maj 2021

Årets Bästa ⭐️⭐️

Av Ia Weylandt - 9 maj 2021 17:30

  
Fy som Faan vilka Underbara Fantastiska hundar vi har❤️⭐️❤️⭐️❤️
Hela 5 vinster, kammade Glock och Olsson hem som Åreta Bästa hundar i olika klasser och grenar på Strängnäs BK´s årsmöte.

Behöver jag skriva att vi firar ikväll🥂🍾🥂

 

Men innan det var dags att under söndagen få veta resultatet i "Årets hund" så har vi haft en jäkligt bra helg, även om vi kanske mest pulat hemma, och inte tränat så mycket hund, iallafall inte i skogen...

 

På lördagen vaknade jag skittidigt, och var aspigg💪
Vi snackar redan vid 5 på morgonen.

Thompa vaknade vid 7, och var även han då pigg, och kände sig fördigsoven, tänk va nya sängar kan göra susen🥰

Detta innebar att vi gick upp redan vid 7.30, då Thomas tog hundarna på en scootersväng, och jag gjorde frukost.


Snacka om att det kändes som om vi uyttnyttjade dagen bättre, än som annars när vi brukar ligga å dra oss till nio😴

Nu var vi klara med frukosten nio, och stack genast ut i hagen för slyröjning...
 
Nu har det kanske inte blivit en timma om dagen, som vi satte som mål, mer kanske en timma i veckan😝

Men bättre än ingenting, och vi hinner få ner ganska mycket på 60 minuter...
 
Och såklart hjälper hundarna till, Olsson kanske lite mer än Glock, som bara vill att jag ska kampa med pinnarna med honom...

Olsson kampar själv, och hon ger sig inte i första taget...
 
En timma räcker bra, speciellt för Thomas, som får ganska ont i ryggen av att kånka på röjsågen...
 

Istället tog vi hundarna med oss och stack iväg en tur ut på Linus..

Thomas red, och jag promenerade...
 
Sen stack Thomas ner till Strängnäs för att få sin första covidbajsspruta...

Och jag och hundarna tog en 4:a km´s pw.
   

Sen mötte jag upp Thomas nere på Strängnäs Blomsterhandel, för att Äntligen få köpa växter och plantor.

Om SMHI har rätt i sina prognoser, så skall det nu vara plusgrader dygnet runt...

Men första natten på Sjövreten fick dom boa in sig i köket...
 
och i vardagsrumsfönstret...
 
Vi ägnade oss åt att snygga till lite i planteringsträdgården..

Den såg lite vildvuxen ut..
 
Rensade bland gamla plantor...
 
Det är så harmoniskt att gå där och pilla och pula...
 

Sen avslutade vi en lång dag utomhus, med att köra lydnad med båda...
 
Urr, Burr, blåsigt och kallt🥶men hundarna tyckte det var kul,,,

Och vi med såklart🥰
 
Stannade och snackade och gosade lite med Linus påvägen tillbaka till huset...
 
Han har blivit så jäkla kelen och mysig sen han blev själv, men ååå va vi letar efter en kompis.

Men det är inte helt lätt,, ev kan vi kanske få låna en kompis över sommaren, så vi slipper stressa fram ett köp.

Men det är inte klart ännu...
 
Det var ett ganska nöjt gäng som gick in för att göra lördag, efter nästan en hel dag ute...
 

Vaknade pigga och utvilade även på söndagsmorgonen, så direkt efter frukosten blev det ett besök på lydnadsplanen.

   
Jag hade ju som mål att starta lägre i både spår och rapport nu under våren, men det såg 💩 coronabajset💩 till att vi inte fick, å andra sidan så är vi inte redo ännu, så det för inte så mycket, å tredje sidan, kanske man taggat till och tränat mer om man haft tävling i sikte...

Det är ju framförallt krypet som inte är klart, men även så har jag inte testat platsliggning eller budföring med skott.

Däremot har jag börjat snoka lite på högremomenten...

Bla ställandet och ljudgivningen...

Det är kul att testa lite nytt...
 

Sen tog Thomas Glock med sig och åkte för att hälsa på barnbarnen.

 
Glock blir ju så lycklig när han får umgås med barn och bli pillad och klappad på.
 
Love och Liam var ute och åkte på sin crosshojjar...
 
Dom har gjort en liten crossbana runt vinterhagen...
 
Lyckliga killar❤️
 
Love tröttnade efter en stund, och ville hellre leka med Glock..
 
Som en liten rymdgubbe i en hjälm som är större än han själv.
 
Jag och Olsson satte istället igång med att plantera blommor...
 
Nu är ju det liiite roligare i varmt och soligt väder, och inte som nu, kallt, blåsigt och med regnskurar dåochdå...

Men å andra sidan, så får man hoppas dom hinner växa på sig lite, så när värmen sen väl kommer, så kan vi njuta av dom istället...

Och som vanligt, vita pelagoner i blomlådorna nedanför köksfönstret....
 
Och som vanligt, varje år, så planterar jag den 🇸🇪svenska flaggan 🇸🇪 i en skottkärra...

Ser inte mycket ut för världen nu, men vänta bara tills den blå lobelian slår ut🇸🇪
 
Som vanligt vitt och rött i krukorna utanför entrén...
 
Vet inte riktigt hur det går med det där att jag ska plantera färgglatt 🤗

Tänker varje år, att nästa år,,, då ska det spraka som ett färgglatt tivoli i min trädgård,,, men sen blir det iallafall samma blommor och färger år efter år🤔


Älskar att odla örter och kryddor, som basilika, gräslök, och rosmarin...

   
I år testar vi även gurka, som stått och förgrott inne i hallen...

Många blommor är det på den iallafall....🌼🌼🌼🌼🌼

 

Har ställt dit vårt lilla cafébord, där vi kan sitta och ta en fika bland alla prunkande växter så småningom...

Men en dag som denna var man inte direkt sugen att sitta där och huttra...



 
Tog en paus i planerandet, och stack ut på en cykeltur med Olsson...
 
Vi cyklade bort till människobadet, som ligger 1,5 km från Sjövreten...

Där vilade vi och plaskade en stund innan vi cyklade hem igen...
   
Olsson springer så jäkla lugnt och fint kopplad brevid cykeln.

När jag tar med båda, så har jag dom lösa, och då galopperar dom mest, men nu passade jag på att travträna...


Kom hem ganska samtidigt som Glock och Thomas kom tillbaka från Sjötäppan,,, så då hjälptes vi åt att plantera lite till.

Vi satte 2 olika sorters tomatbuskar,,, i 2 olika pallkragar...

 

Däri ska det även ner lite rädisor och nånting mer som vi inte bestämt ännu...


 
Och iår testar vi också för första gången att plantera amerikanska blåbärsbuskar...

 
Ska bli väldigt spännande å se om dom ger någon skörd..🍀

 

Sen gick vi in för att delta digitalt på Strängnäs BK´s årsmöte..

Men om sanningen ska fram, så deltog inte jag🙊

Vi testade länken tidigare i veckan, och då funkade det, men nu strulade det för både mig och Thomas när vi skulle logga in.

Så det tog några försök innan nån av oss kom in, och när vi väl gjorde det, så VISSTE vi att det första vi skulle göra var att stänga av mikrofonerna,,, men vi blev ju så glada över att det funkade, så först sa Thomas, jag är inne, och sen sa jag, nu e jag också inne...

Å Herre Jävlar ett sånt liv det blev,,,
säkert en 3-4 stycken som SKREK....

STÄNG AV MIKROFONEN, STÄNG AV MIKROFONEN, STÄNG AV MIKROFONEN!!!

 

Och jag blev så jävla rädd, kändes som om jag typ begått en av dom 7 värsta dödssynderna, och att det var min tur att brännas på bål under nästa medlemsmöte😬, så jag loggade snabbt ur, och sen vågade jag inte logga in igen...

Tänk om jag skulle hinna andas innan jag hittat vart mikrofonen skulle stängas av😱

 

Men Thomas hängde med genom hela mötet,,, vilken skillnad mot ett "på riktigt" möte, där man ju även får träffa andra trevliga medlemmar...

För såhär ser ett årsmöte ut under 💩coronabajstider💩

 
Hoppas verkligen det ser normalt ut igen nästa år...✊

 

På slutet lästes då resultaten upp för Årets hundar, och vi var väl inte superförvånade över att Glock blev Årets Rapporthund, och även Årets Brukshund

 
Årets Brukshund tog den Fantastiske Glocken hem för 4:e året i rad⭐️
 
Däremot var jag mycket överraskad över att Underbara Frk Olsson vann hela 3 priser⭐️⭐️⭐️
Rapportbucklan hade jag listat ut,, men att hon var bästa spår och lydnadshund, det trodde jag verkligen inte...
   
Blev sååååå jäkla glad, så vi drog genast till Strängnäs för att hämta våra priser🏆🏆🏆🏆🏆

 

Nu skulle vinländer åka åt det hållet, annars kanske vi inte åkt bara för det,,, men självklart passade vi på att köra lite lydnad också, när vinländer var där...

   
Ogillar att jag är klädd som om det vore mitt i smällkalla januari, istället för att i början på maj...

Men håll ut,,, nu säger meteorologerna att värmen är på G☀️

Kommer hem, blöta och frusna, och vad gör vi????
Jo självklart öppnar vi en champagne (eller två☺️)

Älskar att fira allt som firas kan,,,

och vad är bättre att fira, än att vi har Världens Bästa hundar❤️❤️
 
Ha en fin vecka🎈

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Söndag 5 maj 16:30

  Vilken jäkla Underbar vecka som just passerat, och då snackar jag vädret☀️ Som vi har längtat efter lite vår, sol och värme, verkligen välbehövligt....   Jag började redan i måndags med att pimpa altanen, och det är ju ett av do...

Av Ia Weylandt - Söndag 28 april 17:45

  Jag ska tamejfaaan sluta med att planera saker, för det blir iallafall aldrig riktigt som jag vill. När vi tidigare i vintras planerade vårens tävlingar, så byggde vi hela säsongen runt att vi ville tävla på ToppTävlingen Kungafärden i Kungälv u...

Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards