Direktlänk till inlägg 5 mars 2015

Imorgon bär det av.......

Av Ia Weylandt - 5 mars 2015 18:00

 

Imorgonkväll (fredag) hoppas vi att Äntligen få njuta av vår Underbara Hobbe igen....

Jag skriver "förhoppningsvis" av den enkla anledningen att jag är så jäkla skrockfull,, och därför aldrig vill ta ut något i förskott,,,

Desstutom har turerna varit många under veckan om huruvida vi ska åka eller inte...

Men ikväll packar vi iallafall, och ser fram emot att komma iväg imorgon efter avslutat arbete...

Längtar sååååå efter att få krypa in i Hobbe och mysa....


Så därför gör jag en liten veckouppdatering ikväll istället....


I måndags kväll var vi iväg och hämtade tillbaka en kökssoffa...

"Hämtade Tillbaka" kanske låter flummigt,,, men det är faktiskt en riktig solskenshistoria som får mig att inse vilka fantastiska människor det finns...

Såhär var det.....


När min mamma dog 2006 hade hon en fullt möblerad lägenhet...

På den tiden bodde ju även jag i lägenhet,, och hade ingen som helst möjlighet att ta vara på alla möbler...

En på den tiden god vän från hundklubben fick därför komma och se om det var något som hon ville ha...

Hon ville ha den gamla kökssoffan som stod i köket...


Det gjorde mig glad,,,

Den kökssoffan tillhörde min mormors mor från början, och har sen gått i arv från dotter till dotter...

Och eftersom jag då själv omöjligt kunde förvara den,,, så var jag glad att någon jag kände och tyckte om ville ha den...

Tråkigt nog tappade vi kontakten strax efter,,,jag träffade Thomas och flyttade iväg,,, hon slutade vara lika aktiv på hundklubben,,, och nu när hon kommit tillbaka dit,,, är ju inte vi aktiva där längre...


Nåväl,,, plötsligt en dag för en vecka sedan blev jag uppringd av henne,, och då berättade hon att hon skulle flytta till mindre lägenhet,, och där skulle inte soffan få plats,, så hon frågade helt enkelt om jag ville ha tillbaka den....


OM jag ville,,, som jag har tänkt på denna soffa många gånger under åren,,, och därför blev jag så inihelsikes glad för att hon ställde frågan....

Jag menar,, hon hade ju faktiskt fått den,, och hade ingen som helst skyldighet att höra av sig till mig,,, hon hade kunnat sålt den eller i sin tur gett bort den till vem som helst...

Jag tycker verkligen det var en fin gest,,,


Så för att göra en kort historia lång,, så hyrde Thompa och jag ett släp i måndagskväll och for och hämtade den...

Visste först inte vart vi skulle få plats med den,, men efter lite omsvängningar i hallen,, så står den nu där,, och jag tycker det blev riktigt fint...

 

Nu hoppas jag att Jonna eller Jesper vill ha den i framtiden....!!!


Det var måndagen det!!!

På tisdagen mötte Dollar och jag upp fru Abbot och Abbot själv, och vi knallade milen...

Oväntat mycket snö och is kvar i spåren,,,, och valet att gå utan broddar var ett misstag...

Men vi tog oss fram, och det är alltid lika skönt att komma hem...


Thomas och Glock åkte till SSBK och tränade lydnad...

Thompa var supernöjd med den lille Sheriffen,,, och Sheriffen var lika nöjd han,,, han gillar verkligen lydnad,,, Thomas hade svårt att få han av från plan när dom var klara...

Det är skojjigt att han tycker det är så kul.....


Under tisdagen var jag också och hämtade min nya fina mössa som jag beställt...

En speciell får mössa som jag ska ha när Glock såsmåningom ska börja valla...

 

Jag blev SuperNöjd,, speciellt som jag inte visste vad jag skulle vänta mig,,, har bara haft kontakt med tillverkaren fram och tillbaka över mailen,,,

Men jag Älskar den redan...

www.berglunds-kreativa.se


I onsdags var det dags för något som alltid är lite läskigt.....

Höftledsröntgen av Vallhunden Glock!!!!


Nu tycker jag inte att det känns lika läskigt som när man röntgar en schäfer,,, dels för att problemet inte är lika utbrett hos BC,, men också för att en så pass liten och lätt hund inte råder lika stor risk att besväras av eventuellt HD-fel..

Egentligen är det enligt dom kunniga på rasen lite väl tidigt att röntga redan nu,,, utan att man ska vänta tills dom växt till sig ordentligt,,,

men vi skulle ändå ge honom 1-års vaccinationen (som vi helt glömt att han skulle haft för en månad sen)   

Så då kände vi att vi lika gärna kunde röntga han samtidigt...

Thomas åkte själv med honom,,, som vanligt får jag panik över allt vad sjukvård heter,,,

(jag har väl berättat om gången jag svimmade när jag skulle ge Gozzi ögondroppar???)

(eller när jag fick panikångest hos veterinären när Dollar sövdes och jag trodde att han var död???)


Nä,, det är nog lugnast för både hunden, veterinären och mig själv om jag håller mig hemma,,,

för tanken på att se den lille alltid så livliga fullibus Glocken,, nerdrogad och slö,,, usch,, jag tyckte det var skitjobbig att vara hemma också....


Tänk att denna lille godmodige hund har blivit så stor så att han höfledsröntgas,,, känns som igår vi såg honom för första gången...

 

Här visste vi ännu inte vem som skulle bli vår....

Men när vi var nere i Husqvarna när dom var 6 veckor och tittade på dom,,, valde vi ut varsin favorit...

 

Det blev Thomas förstaval som fick heta Glock och flytta till Stockholm...

Och det var nog bra det,,, han valde på egenskaper han gillade,,,

Jag som inte vet hur en BC förväntas vara,,, valde den som var gosigast med mig....


Första dagen hemma,,, fatta att han var mindre än Gozzi när han kom....

 

Vem hade kunnat tro,, att denna lilla Jösse Hare,,,

 

Skulle bli en stor ståtlig Sheriff....

 

En stor ståtlig Sheriff med Stor kärlek till allt som hänger i ett snöre....

Minns väl den flygande dojjan som följde med på både semester, läger och SM...

 

Fina Underbara lille Glock!!!!!


Ikväll är det torsdag och vi har både hunnit köra lydnad och promenera innan det blev allt för mörkt...

Älskar Ljuset!!!!


Glock på inkallning....

 

Grabbarna Grus ligger platsliggning....

 

      


Nu ska vi ägna resten av kvällen åt att packa inför helgen...

Jag ska dessutom göra en smörgåstårta som vi ska smaska på imorgonkväll när vi kommer upp...


Vi får väl se hur mycket snö som ligger kvar, och hur mycket träning det blir..

Thompa ringde upp och pratade med campingägarna,,, och det verkar som om det iallafall går att gå i skogen,,, så då borde man ju kunna få ut nåt litet spår...

Vi får se,,, känner att vi hur som helst vill åka upp och titta till Hobbe,, var ju 2 månader sedan vi var där...


Trevlig Helg alla Goa Glada.....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ia Weylandt - Söndag 28 april 17:45

  Jag ska tamejfaaan sluta med att planera saker, för det blir iallafall aldrig riktigt som jag vill. När vi tidigare i vintras planerade vårens tävlingar, så byggde vi hela säsongen runt att vi ville tävla på ToppTävlingen Kungafärden i Kungälv u...

Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Av Ia Weylandt - Måndag 1 april 17:15

  Men,,, sicken bra påskhelg det blev ändå. Trots att jag först var Väldans besviken över att det inte blev någon husvagnstripp....   Men jäklars som vi velade in i det sista fram och tillbaka, huruvida vi skulle åka eller inte... Det som ti...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards