Direktlänk till inlägg 19 mars 2015

TEAM GLOCK is Ready for Take Off.....

Av Ia Weylandt - 19 mars 2015 18:00

........ rubriken kan tolkas på flera olika vis........


.......Den kan tolkas som att vi faktiskt håller på att packa inför vårens näst sista helg i Hobbe uppe i Underbara Tärnsjö....

Efter att vi firat hela långa härliga påsken där uppe,, så får Hobbe följa med hem till Huddinge igen....

OJ,, som vi velat fram och tillbaka om huruvida han skulle få stå kvar över sommaren eller inte...


Ena stunden var det självklart att han skulle vara kvar,

sen ändrade vi oss,, och kände oss nöjda med det,,,,

men sen ändrade vi oss igen,, och började planera för att spendera hela våren och sommaren där i paradiset,,,

 

Men sen för bara någon vecka sedan, tog vi det slutgiltiga beslutet att ta hem honom....


Man säger att det svänger fort i Hockey,,, men det svänger ganska fort i det Dollarianska hemmet också....


Men nu känns det helt rätt,,,, vi trodde ju inte att vi skulle kuska runt så mycket detta år,, eftersom det inte kommer att bli så mycket tävlande som det varit de senaste åren,,, men redan nu har vi 3 roliga träningstillfällen i olika delar av vårt vackra avlånga land att se fram emot under våren/sommaren...


En helg redan i april,, som kan ligga lite i farozonen pga att Hobbe skall direkt från Tärnsjö till Hobbeverkstan för att byta ut en framruta som sprack vid ett inbrottsförsök tidigare,,,

Men sen har vi en skojjig träningshelg i Valborg att se fram emot,, och sen ett roligt läger

v 30...


Så Underbart att almanackan börjar bli full av roliga hundaktiviteter....

Redan nästa helg är det en liten miniBC-träff på Värmdö BK,, med lydnad, samkväm och lunch...



Sen har vi också en superrolig träningshelg i Trosa att se fram emot i början av juni....

Det är "pengar på pallen" gänget som ska träffas för att spåra,, lyda, dricka vin och snacka skit i dagarna 2....

 


Som sagt Mycket roligt att se fram emot framöver......


Men för att återgå till rubriken igen då....

..... TEAM GLOCK is Ready for Take Off......................


......Det kan också tolkas som att den lilla Sheriffen är redo för start i apellklass rapport...

Iallafall har våra Teamkläder kommit..... och det är ju alltid något......

 

Kan väl säga att det går lite upp och ner det där,, med om han är startklar eller inte....


Vi har ju blivit  så Otroligt bortskämda med att haft äran att äga och tävla en hund som Världens Bästa SuperDollar....

Han har alltid känts så trygg i alla situationer....

Och då snackar jag lydnaden...


Bortsett från dom gånger som han trillat av stegen,,, så har han bara NOLLAT ett moment EN gång under alla dessa åren med massvis med tävlingar...

Första Nollan kom i framåtsändandet i Skutskär våren 2014,,, han gick helt enkelt inte ut,,,

Nackdelen med alltför rutinerade hundar....


Sen har väl aldrig Dollar varit någon 10:a hund,,, (förutom ett par gånger på krypet,, som alltid varit hans bästa moment),,, 

  men han har varit tryggheten själv,, och legat mellan 7-9 i snitt i varje moment...


Den lille Glocksterizern däremot,,, känns väl mer som en 10:a eller 0:a hund....

Vissa dagar står vi med hakan i knävecken och förundras över hur bra det går,,, för att sen dagen efter undra om han någonsin hört vissa kommandom tidigare....

Har nog inte riktigt hittat rätta knapparna ännu,,,,


Men vi har iallafall ett planerat startdatum för apellrapporten,, men sen får vi se,,, kanske testar vi,, kanske inte,,,,,


Vad har då hänt tidigare i veckan????

Inte så mycket alls...


I måndags åkte Thompa iväg själv med hundarna för kvällsprommis,, och jag stannade hemma och städade...

Har ju sånna vårkänslor,,, och med en nyinköpt en såndär Kärcher fönsterputs,,, så är det plötsligt asroligt att städa...


På tisdagen åkte T&G iväg till Södra och körde lydnad,, och jag Dollar och Gozzi knallade milen med Abbotarna...

Fasiken så lättgått det är nu,, jämfört med tidigare,, nu håller vi oss under 2 timmar...

Det finns ju fortfarande en djävulsk backe, som vi kallar "mördarbacken",,, rakt upp bara går den...


Sist hade jag sån tur att Fru Abbot blev kissnödig precis innan klättringen skulle börja....

Det gav mig och hundarna en chans att samla krafter innan...


Gozzi och Abbot,, spanar efter vart fru Abbot tog vägen...

 


Onsdagen kommer,, och Thomas ska iväg på krogen...

Det händer minsann inte ofta,,, därför tycker jag att det är superkul att se honom göra sig iordning för en träff med en gammal barndomskamrat på O'Learys....


Vi hann dock gå ut innan och köra ett rapport race med den lille Glocken....

 

Denna dag körde vi öppen bana ganska exact 400 m,, ,och jävlar i havet som han går...

 


Finaste Bästa Glock....

 


Själv hade jag en supertrevlig kväll i gott sällskap av Camilla Läckbergs karaktärer...  

Hade ju sån himla tur att fru Abbot hade flera böcker i serien som jag fått låna...

Nu har jag å göra ett tag framöver....

Mysigt!!!


Njuter också av en vacker blomsterbukett som hängde på dörren tidigare...

En liten hälsning från min chef,,,

 

Texten lyder:

Ett stort Tack för en grym införsäljning av XRange, Kram Eva!!

Så Otroligt roligt och uppskattat...

Jag har en Grym Chef!!!


Thompa var hemma ganska tidigt efter att ha haft en trevlig kväll...


Och nu så är det torsdag då...

Härligt när hundarna ligger ute i slänten och väntar på att husse ska komma hem,,,

 



Massor att göra ikväll inför morgondagens avfärd...

Allt ska packas och läggas fram, för att jag sen snabbt ska kunna ösa in allt i bilen efter avslutat arbete,,, sen plockar jag upp Thomas i solna på vägen upp...


Sen skall maten förberedas,,, jag ska göra en chili corn carne som vi bara kan värma på fredagskvällen,,, och sen lägger jag även lördagens kyckling i marinad redan ikväll...

Grisigt att hålla på med det i husvagnen...

Egeninlagd asiatisk gurka skall också läggas in,,,

Bäst att sätta fart....


Vi hann innan gå en liten prommis,, och köra lydnad med Dollar och Glock...

Nu vibbar Dollar, medans jag skriver,,,,

 

Och småpojkarna ligger brevid och har lekt brottningsmatch under tiden....

 


Men nu har dom lagt sig till ro vid mina fötter,,,,

Underbara Mysiga "alltid nära" Glock,, har lagt sin lilla vackra tass på Gozzi'z,, det ser ut som om dom ligger och håller varandra i handen....

 


SUPERTREVLIG HELG!!!!!





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ia Weylandt - Söndag 28 april 17:45

  Jag ska tamejfaaan sluta med att planera saker, för det blir iallafall aldrig riktigt som jag vill. När vi tidigare i vintras planerade vårens tävlingar, så byggde vi hela säsongen runt att vi ville tävla på ToppTävlingen Kungafärden i Kungälv u...

Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Av Ia Weylandt - Måndag 1 april 17:15

  Men,,, sicken bra påskhelg det blev ändå. Trots att jag först var Väldans besviken över att det inte blev någon husvagnstripp....   Men jäklars som vi velade in i det sista fram och tillbaka, huruvida vi skulle åka eller inte... Det som ti...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards