Direktlänk till inlägg 22 mars 2015

TÄRNSJÖHELG!!!!!

Av Ia Weylandt - 22 mars 2015 17:45

Så är vi hemma igen, efter ännu en härlig helg i Underbara Tärnsjö....


För trots att besvikelsen över snön som kom och störde en aning,, så har vi haft det så härligt skönt,, och nu när jag sitter här hemma i kökets lugna vrå och tänker tillbaka,, så inser jag att vi fått några dagar med mycket bra träning och mys...


Vi gjorde precis som sist när vi åkte upp, så att Thomas släppte mig och hundarna på ett ställe på vägen upp....

Där gick vi och småmös medans T åkte bort och startade kylskåpet och packade ur bilen..

 


Sen kom han tillbaka, och vi körde rapport med lille Glock...

4:a ganska korta skick utan någon förlängning....

Börjar lägga lite mer krut på framföringarna,, har inte brytt oss särskilt om dom tidigare...


Nöjda åkte vi vidare bort till Hobbe,, och hundarna, jag och fru Abbot hann med en prommis utmed stränderna innan det blev allt för mörkt...


När mörkret sedan föll över Östa camping,, kurade vi in oss i storstugan och åt gemensam middag....

På fredagskvällarna brukar vi äta middag vid 19-tiden,, och sen ganska tidigt dra oss tillbaka in i Hobbe igen, för att hoppa i säng...

Man är ju liksom lite trött och seg efter en lång arbetsvecka...


Denna fredagskväll blev lite annorlunda....

Ingen av oss var tydligen varken trött eller seg,, för vi nattsuddade halva natten....


Och vaknade därmed istället på lördagsmorgonen,,, JÄVLIGT trötta och sega....

En snabb titt ut genom Hobbefönstret,, gjorde ju inte direkt att humöret blev på Topp!!!

 

FAAAAN i HELVETIA,,, vi skulle ju ägna förmiddagen åt att spåra!!!!


Thompa stack ut med hundarna på 1 timmas morgonprommis,, och jag låg kvar och var bara allmänt sur....

Visst tusan var vi inställda på att det skulle komma snö,,, jag menar,,, vem kan ha missat det...

Men jag trodde det skulle snöa lite lätt,, men att snöhelvetet skulle försvinna så fort det landade på marken...

Inte i min vildaste fantasi, hade jag sett framför mig att vi skulle vakna med 10cm djupsnö utanför förtältet....


Men så var nu fallet...

När T and the Dogs,, kom tillbaka,, hade jag dock tjurat klart,, och istället bestämt mig för att vi bara skulle ha en mys dag....

Klä på oss en massa kläder,,, promenera,,, be dom starta bastun,,, och sen bara slappa....


Men medans vi åt himmelskt god frukost,,,,

 

Så förändrades plötsligt väderleken,, och solen började stråla från en klarblå himmel...

Och i och med det,, så började även mitt humör stråla....


Men istället för att spåra,,, åkte vi iväg och gick en supermysig promenad på 2 timmar och rekade lite marker...

 

Nu har vi ju bara påskhelgen kvar däruppe,,, men vi räknar ju med att åka tillbaka nästa vinter,, och vi har även bokat platser för att fira midsommar däruppe...

 

Så mysigt att bara sakta cruisa fram i dom vackra skogarna...

 


Vi kom tillbaka till Hobbe,, lagom tills att det var dags att gå bort och grilla lunchkorven...

 

Korv med bröd en vinterdag som denna,, smakar verkligen supergott,,,, och den vackra elden värmer frusna händer och fötter....

 

Grabbarna Grus leker runt precis hela tiden....

 

Ibland ser leken lite väl hård ut,,,,

Glock visar upp sina vackra vita tänder....

 


Det Vackraste jag vet.......

 


Soldyrkare är vi allihopa...

Thomas och Fru Abbot värmer upp sina frusna kroppar i solen som letade sig ner mellan trädtopparna...

 

För trist nog, så ligger inga av grillplatserna i solen....

Så just korvätarbiten blev lite kall,,, vilket syns ganska väl här hur frusna vi var....

 


Men mätta, nöjda och glada,, med något frusna tår,, kände vi ändå att det var dags för lite hundträning på eftermiddagen...


Så med packad picknick korg, packade vi in packet i bilen,, och for bort till en fiktiv A-station....

Där gjorde vi alla ritualer som man gör inför en rapporttävling,,, och sedan tränades stationsuppträdande,, medans vi njöt av kaffe och kakor i eftermiddagssolen...

 


Fikat smakade toppen,, och hundarna skötte sig suveränt....

Den lille Sheriffen trasslade till en början in sig lite grann,,,, och stökade runt lite med underlägget.....

 

Men efter en liten stund la han sig helt enkelt ner och somnade skönt....  

Duktig,,, Bästa,,,, Sheriff.....


Åkte tillbaka till campingen och tränade budföring...

Glock's första med anna mottagare än jag själv...

Va skitnervös,,,,

Men den lille Sheriffen for som en skållad råtta  till Mr Abbot,,,, och lika snabbt tillbaka till husse igen....


Även Abbot skötte sig exemplariskt med Thomas som mottagare,,, och vi kände oss alla så löjligt glada efteråt...

Det blev en bra eftermiddagsträning trots allt....


Thompa gick en rastningssväng med hundarna,, och jag och fru Abbot satte oss ner med varsin bok, och njöt av lördagens sista solstrålar....

 

Nu ser det ju på bilden ut som att Fru Abbot sitter i värsta skuggan,, vilket hon också gjorde tillslut,,, men det var först då som jag kom på att jag ville fota,,, innan satt vi faktiskt båda i solen,, och det var riktigt skönt...


Vi hann slappa en stund i Hobbe innan det var dags för middag....

Glock nöjd efter en dag med mycket aktivitet....

 


Middagen sen gick i det mexicanska tecknet...

Skål Tamejfaaaaan!!!!


   

Även denna kväll, blev senare än brukligt,, måste vara kaffet som gör mig så pigg.....


På söndagsmorgonen sen,, blev vi nästan oense om vem utav oss som skulle få gå morgonpromenaden....

Båda gillar att få komma ut på mornarna,, men eftersom jag får ta alla i veckorna,, så "vann" Thomas även denna morgon,,, så medans han  och hundarna knallade en timma på dom vackra stränderna, så låg jag och läste min braiga bok....


Och sen efter ännu en god helgfrukost,, drog vi iväg för en förmiddag i skogen...


Började med att jag gick ut ett 850m långt ängsspår till Dollar...

For vidare och körde ett uppletande,, även det med Dollar,,, Den lilla Glocken har inte fått prova ännu...


Och jäklar va bra han gjorde det MrD.....

Tjoff, Tjoff, Tjoff, Tjoff,,, 4:a skick,,, 4:a föremål....

Det var en mycket gynsam sidovind från vänster....

Jag var helt salig efteråt,, och frågade min domare till sambo vad han hade satt på det där...


8,5 blev svaret,, och jag kände mest av allt för att slå något hårt i huvudet på honom...

-VARFÖR,,,frågade jag????

-Tugg,,, svarade han!!!!

Resten av dagen har jag kallat honom för den "Glädjedödande DomarJäveln"!!!!


Dollar och jag var iallafall nöjda efteråt.....

Så det så!!!!

 


Men Okey,, for vidare ut till det som vi kallar för "traktorbanan" för att köra rapport med Sheriffen...


HejDå,, finaste Glock....  

Mami,, Loves You!!!!  


Vi tränar ju som man kanske kan förstå,, ganska så mycket....

Och vi har inställningen att varje träning ska vara lyckad....

Vi slutar liksom aldrig om vi inte känner oss nöjda...

Vissa träningar känns bättre än andra utan att något speciellt egentligen har hänt...


Så kändes det med Glocken's rapportträning denna söndagsförmiddag...

Svårt att sätta fingret på vad det var som gjorde att det kändes såååååå jäkla bra....

Kan ha varit att jag för första gången band upp honom mellan skicket från A-C,,, och faktiskt lämnade honom ensam för en kort stund,, och han satt där som ett levande ljus,, helt lugnt och stilla...


Underbart Euforiskt Glad var jag iallafall när det lilla lågt flygande reaplanet som heter Glock kom in på stationen....

Och givetvis låg hans Älskade boll där och väntade på honom....

 

Boll i snöre är verkligen det bästa som finns,, om Glocken själv får bestämma....

 


Så med leenden från öra till öra åkte vi vidare för att släppa Dollarn på spåret....

 

Jag måste bara säga att jag Älskar detta med ängsspår....

Tycker det är helt fantastiskt superroligt,, och är så sugen på att starta IPO-FH eller BSP..

 

Ska kolla runt vart i närheten det finns,, så jag kan åka och titta när andra tävlar innan jag anmäler oss...

Sååå mysig känsla att höra hans "fnys"  i varje fotsteg..... Näsan går på högvarv....

Roligt också att spåra i snö,, för varje steg syns...

Och därmed också rådjurens spår....

Varje rådjursspår... som var ganska många,, kollades av,, men han fortsatte sen att gå i mina fotavtryck...

 

Största utmaningen blir att ändra markeringarna,,, för han är jävligt snabb med att klyva pinnarna i två delar....

Här med slutpinnen...

 

Världens Bästa Mest Älskade SuperDollar  


Efter en härlig förmiddag med skogsarbete,, smakde det återigen väldans gott med korv direkt från grillen...

Tyvärr blåste det något alldeles överjävligt denna söndag,,,  men korven slank ner ändå...

Dollar-Världens Bästa Mest Bortskämda SuperHjälte,, hade ju Naturligtvis sin egen grillpinne....

  

Gott,, Gotti,,, GottGott,, hälsar Den Bästa....

     

Jag hoppas han förstår hur mycket vi Älskar honom!!!!


Efter grillningen påbörjade vi resan hem mot Huddinge igen...

Gjorde en avstickare i Enköping för att titta på en hästgård,, som lät som rena rama drömmen....

Och det var just vad jag redan börjat göra,,,, drömma.....


Tyvärr visade det sig att inte heller denna gård uppfyllde alla våra önskemål.....

Men vi ger inte upp,, ,plötsligt finns den där,,,,,,, så vi letar vidare......


Nu önskar jag alla jag tycker om en bra och härlig arbetsvecka!!!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ia Weylandt - Söndag 28 april 17:45

  Jag ska tamejfaaan sluta med att planera saker, för det blir iallafall aldrig riktigt som jag vill. När vi tidigare i vintras planerade vårens tävlingar, så byggde vi hela säsongen runt att vi ville tävla på ToppTävlingen Kungafärden i Kungälv u...

Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Av Ia Weylandt - Måndag 1 april 17:15

  Men,,, sicken bra påskhelg det blev ändå. Trots att jag först var Väldans besviken över att det inte blev någon husvagnstripp....   Men jäklars som vi velade in i det sista fram och tillbaka, huruvida vi skulle åka eller inte... Det som ti...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards