Direktlänk till inlägg 27 mars 2015

Sommartider HEJ HEJ,, Sommartider,,,,,,,,

Av Ia Weylandt - 27 mars 2015 18:00

,,,,,,,, eller kanske inte riktigt Sommartider ännu,,, men till helgen ställer vi iallafall om klockan till sommartid....

Härligt,,, nu blir det ännu ljusare på kvällarna.....

Älskar!!!!


Hörde ett bra uttryck på radion härom sistens,,

att månaden mars,,, är veckans torsdagskväll,

På torsdagskvällen har man hela härliga helgen kvar framför sig,,,,

I månaden mars,,, har man hela härliga våren, sommaren kvar framför sig....

Tycker det stämmer Klockrent!!!!


Annars har den gångna veckan, vad gäller mig varit rena rama sjukstugan...

Vädret i måndagsmorse när jag gick morgonprommisen,, var väl ungefär det värsta tänkbara hundväder man kan tänka sig...


Blåst och regn i en salig blandning...

Jag och hundarna strävade fram på golfbanan i en timma,, och det var allt annat än skönt...

Det kändes som om små äckliga vassa spikar pickade mig i ansiktet varje steg jag tog...

Jag blev dyngsur och frös som bara tusan under hela prommisen,,, och frusenheten hängde kvar hela dagen lång....


När Thompa kom från jobbet på måndagskvällen,,, satt jag i soffan inlindad i filtar och bara vibrerade....

Thomas tog då det enhälliga beslutet att han själv skulle sticka iväg med hundarna,, och jag med min frusna kropp skulle krypa ner i ett varmt bad...

Kan väl inte påstå att jag protesterade särskilt hårt mot det beslutet...


Så medans T and the dogs knallade runt golfbanan i blåsten,, så låg jag och gottade mig i ett varmt badkar och läste min braiga bok...

OJ,, så varm och skön jag kände mig efter en stund,,, en värme som tyvärr försvann ur kroppen i samma sekund som jag kröp ur badkaret...

Och resten av kvällen satt jag inlindad i filtar och drack te,, övertygad om att jag skulle ha tinat upp tills tisdagen...


Jag trodde fel....!!!


Vaknade på tisdagsmorgonen med huvudvärken från Helvetet....

Men som den perfekt, felfria människa jag är,, med inställningen att,,,,

"så länge du kan stå på benen,,, så kan du också jobba"....

DUMT!!!!

Iallfall slängde jag i mig ett par alvedon,, och drog iväg på kundbesök...


Inte ens när jag kom hem på lunchen och kände att hela kroppen skrek VILA,, och febertermotern visade på 38,3,, så vek jag ner mig....

Nu tycker jag ju iofs heller inte att 38,3 är så mycket feber att Ojja sig över,,, bara ett litet tecken från kroppen att den kämpar lite extra....


I med mer Alvedon bara,, och fortsätt kriga,,,, jag hade ju bokade besök på tisdagseftermiddagen,,, ska mycket till innan jag avbokar ett kundmöte....


Däremot,, så avbokade jag faktiskt kvällens milprommis med Abbotarna...

Det sved såklart,,, men nånstans måste man prioritera...


Så det blev ensamprommis för stackars Thompa även på tisdagskvällen...

Tänk att jag tänker "stackars" Thompa,,, gå ensamprommisar,,,,,,

Hur många sånna går inte jag???????

Jag ÄR nog allt lite störd.....


På onsdagen var sjukdomsläget i princip samma,,,

Däremot gick vi på kvällen ut och körde lite rapport med Underbare Glock....

Det är ju inte speciellt jobbig att stå på A,, även med lite feber...


Innan åkte vi dock bort till CRT i Haninge och köpte nya underlägg för rapportträningen...

Dom vi haft till Dollar har blivit väldans slitna,, och prasslar dessutom något grönjävligt,, så den lille Sheriffen vill inte ligga på dom...


Jag har inget emot att köpa nytt,,, däremot har jag väldans svårt att slänga dom gamla....

Såååå många minnen som plötsligt fanns i dessa underlag,,, så många platser,,,så många tävlingar,,, så mycket ALLT härligt vi upplevt dom senaste 8:a åren som finns där i en  rutig picknickfilt från Biltema...

 

Usch,,,,,,, kan man inte bara få dra tillbaka tiden.... vill njuta av allt om och om igen...


Är väl iallafall nöjd med dom nya,,, Hoppas också den lille Sherffen gillar dom...

 


Vi fick tillfälle att prova dom redan samma kväll,,, då vi körde ett kort rapportrace...

Denna kväll fick Dollar följa med ut och agera konkurent på stationen...

 

Det gjorde han med den äran,,

Glocken drog iväg som en avlöning,, trots att Dollar satt och tokskällde på A-stationen....

Duktigaste Glorre!!!


Thompa drog efter avslutad rapportträning iväg till skjutbanan,, och jag låg hemma och roade mig med facebook som omväxling....

Hittar sååå många fina bilder på Dollarungar därute...

Bilder som är stulna med tillåtelse.....


Nedan synes snygga Elton,,,, (Dollar x Puckings Änya)

 

Dibbe,,,, (Dollar x Entrés Iza) jobbar som väktarhund...

 

Vizzla,,, (Dollar x Flindt´s Eja) MT i början på april,, och sedan L-test för väktartjänst....

 

Sist men inte minst,,,,

den mycket vackra KOL,,,

KOL som i KOLsvart,,,,,, med ett utryck i ögonen som verkligen tilltalar mig....

 


Härligt att få ligga hemma en onsdagkväll och drömma sig bort i internet världen....


Och appråpå Dollarungarna,, så har Rossini's valpträff på lördag i Nykvarns hundhall...

Och dit var vi medbjudna...

Tyvärr har vi ju annat uppbokat,,, tråkigt,,, hade varit kul att träffa hundar och förare igen..

Ibland önskar man att man kunde vara på 2 ställen samtidigt...


På torsdagen började jag känna mig fit for fight igen...

Men ändå så fick Thomas gå in och köra lydnad med både Glock och Dollar...

Dels för att jag fortfarande kände mig lite loj,, men även för att jag tyckte det skulle vara kul att se den lille Glocken i lydnaden,, och också för första gången kommendera....


Ojjj så bra som han skötte sig,,,

 

Lyssnade sååå fint på husses kommandon,, trots att jag gick in och störde....

Språng Marsch.....

 

Ett något suddigt hopp,,, men OJ,, så bra han gör det...

 

Körde igenom hela apellprogrammet i ett svep,,, och det ser riktigt fint ut....

Framförgåendet behöver vi nog backa tillbaka lite igen,,, det blev lite vingligt...


Även SuperDollar fick gå in och köra lydnad med sin Älskade Husse,,,
och jädrans en sån skillnad det är mot när jag kör....

Nu är T's mobil,,, sååå mycket sämre än min,,, så det blev ett uselt foto.....


 

Men jag njöt verkligen av att se dom två tillsammans igen,, och jag tror Dollar njöt lika mycket han....


När vi kom hem fick Dollar ligga och vibba, medans Glock lekte runt,, och Gozzi stod och blängde på mig,, för han tycker att jag tagit hans favvoplats...

 


Så fort vi andra lämnade vibbrummet, så la sig den lelle Gozzen tillrätta i sin älskade saccosäck...

 

Och visst ser det skönt ut där han ligger!!!


Glocken har också fått en ny favvoplats...

När vi fick tillbaka kökssoffan, så placerades den nere i hallen,, vilket gjorde att vi lyfte upp den möbel som stod där,, och ställde den utanför köket istället...

 

Och där tycker den lille Sheriffen om att ligga och sova...

Tror han trivs bra där,, för det är liksom Hjärtat på övervåningen,,, därifrån har han uppsikt överallt,, och riskerar inte att missa något roligt....


Jag ägnade resten av kvällen åt att göra "vår" i köket...

 

Bort med mörkblått,, och fram med vitt ...

Vi är ju inte hemma nästa helg då det är påsk,, så därför blev det lite påskpyntat i samma veva...

 

Ja,, jag ska stryka duken,,, hade bara inte tid just i torsdags....


Avslutade torsdagskvällen med varsinn härlig räksmörgås....

Mumsigt....

 


Och nu är det Äntligen fredag....

Thompa blev sen hem från jobbet,, då han varit iväg hela dan och testkört nya bilmodeller...


Så jag och hundarna stack själva iväg på en riktig rackarbajsa runda i skogen på 2 1/2 timma...

Länge sedan vi gick en sån där riktig långsväng..

 

Det är väldans blött i skogen,,,,

 

Hundarna tycker att det är ganska kul....

 

Men satans va skitiga dom är nu alltså,,, blir inget sänggos ännu på ett par timmar...

 


Vi tog oss upp i bergen istället,,,

 

Där var det lite torrare....

 


Då och då stannar vi till och har en liten godisceremoni...

Det är mysigt,,, och man behöver fylla på med lite energi då och då när man e på långpromenad...

 

Mina Fina     



Ikväll blir det fredagsmys med tacos...

Och sen väntar en hel helg fylld med roliga hundaktiviteter....


Imorgon träffar vi ett gäng unga BC's på Värmdö BK,, för spår, lydnad, uppletande, budföring, lunch och trevligt sällskap...

Och på söndag ska jag och Dollar gå som provhund på Södertälje BK,, då sörmlandsdistriktets nya tävlingsledare ska examineras..

Massa skoj att se fram emot....


Så med det önskar jag alla en trevlig helg!!!



 




 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ia Weylandt - Söndag 28 april 17:45

  Jag ska tamejfaaan sluta med att planera saker, för det blir iallafall aldrig riktigt som jag vill. När vi tidigare i vintras planerade vårens tävlingar, så byggde vi hela säsongen runt att vi ville tävla på ToppTävlingen Kungafärden i Kungälv u...

Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Av Ia Weylandt - Måndag 1 april 17:15

  Men,,, sicken bra påskhelg det blev ändå. Trots att jag först var Väldans besviken över att det inte blev någon husvagnstripp....   Men jäklars som vi velade in i det sista fram och tillbaka, huruvida vi skulle åka eller inte... Det som ti...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards