Alla inlägg den 19 februari 2016

Av Ia Weylandt - 19 februari 2016 17:30

 

Så Sant,,, Så Sant........

Jag själv Älskar och tror på Uppmuntran och Uppskattning,,, det plockar fram det Bästa hos dom Allra flesta,,, både människor och djur.....!!!

Men Alla är Olika!!!!


Tidigare i veckan fick vi veta att den lille godmodiga hunden Glock,,, går i storebror Dollars fotspår....


1:a Årets Rapporthund,,,, 3:a Årets Brukshund,,,,, 3:a Årets Spårhund,,,, SSBK-2015....

 

På bilden visserligen med SuperDollars lånade prisbucklor eftersom SSBK tyvärr inte gjorde som de flesta andra av Sveriges Brukshundklubbar,, och hade prisutdelning på årsmötet....

Lite trist,,, men roligt iallafall att resultaten lades upp på hemsidan så alla berörda fick glädjen att glädjas med sig själva.......


Nu vet jag att åsikterna om ihopskruvade plastbucklor går isär....

Vissa tycker att dom bara är "dammsamlare" och borde försvinna för alltid,,, medans vissa andra,,, (moi),,, ÄLSKAR dom....


Dammsamlare eller inte,,,, billigt plastskit eller inte....????

För mig betyder varendaste en av Dollars pokaler något....

 

Dessa är endast en bråkdel,,, och var och en av dom bär på en underbar historia....


Jag kan gå där,,, lyfta på en av dom,,, titta,, njuta och minnas tillbaka...

Tänk så mycket roligt vi haft i samband med dessa ihopskruvade, dammsamlande plastbitar????


Och Alla Underbara människor vi fått lära känna på vägen,,,

och jag veeeeet att vi även lärt känna dom om vi vunnit en rolig leksak till hunden,,,,

Men leksaken lär med allra största sannorlikhet ha blivit sönderbiten vid det här laget,,,, medans bucklorna fortfarande står där (visserligen något dammiga),, men med sina rysmysiga underbart härliga minnen....


Okej,,, jag Erkänner,,, jag ÄLSKAR glittrande bucklor och pokaler!!!!!

Och jag vill att vår lilla Älskade KronPrinsGuldGlock ska få chansen att bygga upp ett minnenas palats,,, precis som storebror,,,,KungSuperDollar.....


Nu har Glock visserligen en liten bit kvar tills han når upp till Dollarns meriter,,, eller vad sägs om,,,,

Årets Brukshund, Årets Rapporthund, Årets Spårhund, och Årets Skyddshund!!!!

  

2008 blev Dollar och jag  även Årets Nybörjarekipage, och 5:a Årets Lydnadshund...


Och OJ vilka härliga Flashback's minnen jag just fick från hösten 2008...

Jag slog vad med en klubbkompis från SSBK att jag skulle kunna fixa 3 förstapris i lydnadsklass 1 med Dollar på mindre än 3 veckor....


Så en vacker höstdag i slutet på oktober styrde vi kosan mot Nynäshamns BK för debuten..

Åååååå jag minns det som igår,,,

Hur mycket som jag njöt av varje sekund inne på planen,,,

och ÄN mer njöt jag när resultaten lästes upp,, och Dollar och jag slutade som Segrare av 19 startande ekipage, på dom fina poängen 186p och ett första förstapris....


Helgen efter styrde vi mot Tyresö för ett andra försök...

Dollar lika jämn och fin som helgen innan,,, och återigen slutade vi överst på pallen,, denna gång med 185,5p och ytterligare ett förstapris.

Dessutom så var tävlingen en Cup,, så på eftermiddagen blev det final, och en uppgörelse bland alla klassvinnare (5st)

Och återigen en Fantastiskt duktig Dollar,,, och när dagen var slut kunde vi lyfta den stora bucklan som totalsegrare i Halloween Cup 2008...


Så sista starten då,,,

Haninge BK,,, och jag minns faktiskt inte så mycket mer från den tävlingen än att det var jäkligt lerigt och halt på planen, och att Dollar i full fart kommer mot mig på inkallningen,,, hinner inte stanna i halkan,,,utan brakar rakt in i mig...

Men slutpoängen 180 räckte till ett tredje förstapris,,, och Världens Bästa Dollar kunde lägga sin första titel på sitt CV.


LP1 Jurassic LM Dollar

 

Vadslagningen vann jag ju såklart,,, däremot fick jag aldrig det utlovade priset som var en hemmagjord tårta....

Men lika glada var vi ändå.....


Sedan dess har jag ju gjort några tafatta försök att träna in lydnadsklass 2 momenten.

Men jag har inte tålamod att få SuperHjälten att förstå hur "rutan" skall utföras....

Varje gång börjar han med att göra ett uppletande....

 

Och efter att ha glömt konorna ute i trädgården en natt, och hittade dom dagen efter i inte så vidare värst bra skick,,,,

 

Så tror jag att det Dollar försöker berätta, är att han inte är intresserad av att springa till några koner,,, han vill springa i skogen....


Shit Alltså,,, va min hjärna fladdrar iväg idag,,,,

Men vad jag skulle komma till var att det finns FANTASTISKA minnen i ovanstående ihopskruvade, dammsamlande plastbitar,,, jag tog bara en liten omväg dit...

Men livet går vidare,,, det går ju inte att försöka leva på gamla meriter....

träna, träna, träna.....

Men sen så ska träning också vara kul,,, och där har vi nog upptäckt nya sidor hos oss själva under vintern,,,eller framförallt hos mig,,, 


Jag skulle ju tidigare kunnat träna varje dag, året runt.... i vilket väder som helst,,,,,,

Men nu ,,,

Känns det inte 100% en dag,,,,,, så hellre gå en lång mysig prommis, och bara skojja och leka,,,,, än att träna bara för att....!!!!!


SuperKul och SuperRoligt är Mottot för 2016,,,!!!!!


Sheriffen är sån Otroligt Glad och Possitiv liten kille, med mycket fart och fläkt ,, så det är vårt jobb att bibehålla glädjen hos denna Underbara Glädjespridare!!!!

Älskar Glock!!!!

Full Fart Framåt!!!!!!

 


Jösses Amalienborg,, va jag hela tiden spånar iväg....

Nåväl,,, på tisdagen var det dags för lydnad i Nykvarns fina hundhall igen....

Och fasiken vilken lydnad han gjorde,,, den Fantastika Sheriffen....

Superfint fritt följ....

 

Hujedamig,,, va fint han gjorde det....

Och framåtsändandet sen,,,,,

3:e gången,,,,, med nya träningsupplägget,,,, och den Makalösa Sheriffen bara "gör" det...

 

Ljuger inte,, när jag säger att vi alla stod med hakorna i knävecken....


Thomas sa på vägen hem....

-Jag vill Aldrig mer göra ett framåtsändande,,,, bättre än såhär kan det inte bli....

Hajja då hur jäkla Snyggt det var!!!!!!

Nåväl,,, allt är ju inte guld och glittrande rosor,,, det finns även saker som just nu fungerar lite sämre,,, skallet bland annat,,, som faktiskt var ganska fint ute på Gålö i helgen,,,, funkade inte alls,,, och ställandet i inkallningen blir i dagsläget väldigt lååååååångt....


Så träna, träna, träna....

Dollar fick också komma ut och leka lite,,,

 

Tur det finns speglar så att vi kan fota oss själva,,,,

Jag och den Vackraste....!!!

 

Och sen fick han ju såklart vara med på platsliggningen också,,,,

 

Jag gillar våra tisdagsträningar,,, dom får veckans tristaste dag att rocka lite grann...


Torsdagskvällen rockade också....

Då hade vi Martina och Hoang här på middag...

 

Martina hade som vanligt beställt min spagetti och köttfärssås,,, och skrytit för sin pojkvän att jag gör Världens godaste köttfärssås...

Snacka om prestationsångest...

Men jag tror jag fick godkänt för båda två tog om flera gånger och både grytor och kastruller var renslickade när kvällen var slut...


Roligt, Trevligt och Mysigt var det och stundtals skrattade vi så att vi tjöt,,, men det hans också med lite förtroligt samspråkande mellan far och dotter...

 

Så Mysigt att ha ungdomarna på besök,,,, synd att det sker alldeles för sällan....


Åsså var det fredag igen....

Underbara Härliga Bästa Fredag med en helt oplanerad helg framför oss...

Så skönt att efter att ha varit borta dom senaste 2 lördagarna få komma hem imorgon eftermiddag och bara krypa upp framför öppna spisen i härligaste myspysdressen...


Förhoppningsvis blir det lite rolig träning under dagarna 2,,, ser fram emot både spår och rapport,,, men det får väder och underlag utvisa...


Men först ska vi njuta av fredagskvällen....

Hundarna ligger mätta och nöjda

   


Själv ska jag ställa mig och försöka skapa fram en asiatisk buffé....

Har varit i en riktig "Asian Market" affär inne i stan och botaniserat i de mest asiatiska kryddor, tillbehör och såser jag kunde hitta...

Så nu är det bara att ställa mig och exprementera fram olika förhoppningsvis ätbara saker...

Har kyckling,,, jätteräkor,,,och entrecote till min hjälp....

Älskar skapandet!!!!


Trevlig Helg nu till Alla!!!!!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards