Direktlänk till inlägg 28 april 2017

Vallning hela veckan lång...🐑🐶🐑🐶

Av Ia Weylandt - 28 april 2017 18:45

 

Fy som satan,,, vad jag har fastnat för vallningen!!!

Skulle kunna flytta in i en fårhage,,, valla själv,,, titta på andra,,, 

Jag skulle kunna leva, äta, sova, njuta vallning 24/7

 

Och tänka att det har jag "nästan" fått göra under veckan som gått...

Fast bara nästan,,,,

Men iallafall mån, ons,tors kväll....🍀

 

Och jag måste säga att jag tycker att Glock går från klarhet till klarhet,, och gör framsteg varje gång...

Vet dock inte om man kan säga detsamma om mig 😐

Men va tusan jag blir ju inte sämre iallafall...

 

Och det är så jäkla svårt att förmedla känslan som infinner sig när man går där med sin hund...

Jag tror aldrog jag upplevt något vackrare än att se Glock's blick när han föser fåren...

Det är ett bildspel i hans ögon som är så vansinnigt imponerande,,, total koncentration och fokus...

 

Jag drömmer ju fortfarande om den perfekta magiska bilden,,, fångad i precis rätt ögonblick...

Men den är svår att få till...

 

Dessa 2 foton är fotade av vallfröken,,, och är väl dom bästa hittills...

 

Jag kallar henne "vallfröken",,, vill inte skriva ut några namn på andra än mina familjemedlemmar...

Det räcker med att ha blivit anmäld för förtal en gång😎

 

Vi har vallat mellan 17-20,,, 

Så det har börjat skymma när jag lämnat Ekeby Säteri på kvällskvisten...

Och jäklar i havet va mycket vilt det finns utefter dom slingriga vägarna...

Inte mindre än 7 älgar räknade jag det till på ena sidan av vägen...

 

Svårt att se på håll,,, och det var typ lika många på andra sidan...

Så det gäller att ta det lugnt,,, även om jag varit tokfrusen ända in i märgen efter alla timmar utomhus i ruskvädret...


Men min omtänksamma sambo har varit snäll nog att kicka igång bastun varje kväll.

Och det har varit en stor njutning att hoppa in i den, och tina upp alla frusna kroppsdelar☃

 

Blöt och frusen blev jag även i tisdagskväll,,, trots att det inte var vallning...

Det var ju typ den enda lediga kvällen för rapportträning...

Men vädergudarna ville annat...

 

Och visst,,, vi kanske är lata och bekväma,,, 

Men hundträning ska fanimej vara kul för både oss vår hund...

Och vi såg ingen som helst glädje i att träna rapport i snöblandad storm🌧🌪🌧

 

Jag stack ut i skogen och kollade spåren inför Elittävlingen...

Det var inte det lättaste att hitta rätt i ovädret...

Snitslarna säckade liksom ihop och var skitsvåra att se...

2 Elitspår, a 1500m tog oss totalt 2 timmar att gå...

Snacka om att det var skönt sen att komma hem och krypa in i bastun...

 

Thompa var hemma och pysslade med H&L

 

Vi stängde faktiskt in dom i lösdriften under natten...

Kändes inget bra att dom stod ute och blev dyngsura,,, för att sen vistas ute i minusgrader hela natten lång...

Dom såg ganska glada ut ändå❤️❤️


Och sen avslutades veckan i fårhagen igen...

Förväntansfulla hundar och förare står och väntar på sin tur...

 


Glock och jag har fått prova en del nya saker..

Bla "fålla in" "fålla ut"

Att valla in dom gick fint...

Lite svårare var det att få ut fåren...

Glock tyckte det var liiiite läskigt att gå in så trångt och trycka ut dom....

Fina lilla PluttSkrutt❤️❤️❤️


Vi har också tränat "hämt",,,, och det är det som jag tycker är absolut roligast👯

Bilderna nedan är så jäkla suddiga,,, för jag har skärmdumpat dom från en film,,, men jag vill ändå att dom ska vara med...

Helt enkelt för att jag ser livefilmen framför mig,,,

Och den var Magisk🌟🌟🌟🌟

           

Summa Kardemumma,,, så har Glock och jag under veckan som gått, gjort ett "hämt" på 100 meter....

För den som inte är intresserad av vallning, men förstår bruks,,, så är det typ samma känsla som att spränga 600p gränsen....😄

 

Thompa har grymtat lite om att han inte har haft tid att träna brukset i veckan som gått...

-Skaffa en egen hund, säger jag😁

 

Närå,,, faktum är att det blir lite bra träning även om vi snackar rapport...

För hundarna ligger ju uppbundna utanför fårhagen under dom 3 timmar som vi håller på...

 

Och jag är övertygad om att det är en superb passivitetsträning, som även gynnar rapporten...

 

Men jäklars så trött han varit,,, den lille Sheriffen,,, när vi kommit hem på kvällarna...

Han har efter middagen gått raka vägen upp i sängen och lagt sig,,, i gott sällskap av SuperDollar❤️❤️

 

Dollar och husse, har förresten också haft en mysig vecka med gårdspyssel och härliga prommisar...

Tror det är bra för båda att få egentid ibland...

 

Nu sitter vi här,,, denna ljuvliga fredagskväll och njuter av ljuset, och det faktum att det är långhelg....

Älskar långhelger...🎈

Ser med spänning fram emot en bra helg,,, och vad som än händer,,,

så har vi även 3 kvällar bokade i fårhagen även nästa vecka....

Sa ju att jag blivit besatt!!!!

 

Trevlig Helg Alla Bästa!!!☀️✊💪🌟👊🤗


 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Söndag 28 april 17:45

  Jag ska tamejfaaan sluta med att planera saker, för det blir iallafall aldrig riktigt som jag vill. När vi tidigare i vintras planerade vårens tävlingar, så byggde vi hela säsongen runt att vi ville tävla på ToppTävlingen Kungafärden i Kungälv u...

Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Av Ia Weylandt - Måndag 1 april 17:15

  Men,,, sicken bra påskhelg det blev ändå. Trots att jag först var Väldans besviken över att det inte blev någon husvagnstripp....   Men jäklars som vi velade in i det sista fram och tillbaka, huruvida vi skulle åka eller inte... Det som ti...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards