Alla inlägg den 1 april 2017

Av Ia Weylandt - 1 april 2017 18:00

 

April, April❤️❤️

Tror tamejtusan att om jag fick välja en Älsklingsmånad, så skulle det bli just April..

Älskar känslan av att ha hela härligheten framför oss,,,  dessutom ligger ju påsken i denna månad iår...

Påsken som är min Absoluta Älsklingshögtid🐣

 

På fredagskvällen hann jag sticka ut i spårskogen innan vi gjorde fredagsmys...

Var verkligen i valet och kvalet innan, om jag skulle spåra eller inte,,,

Men sen bestämde jag mig för att göra det,,, men med facit i hand,, så skulle jag låtit bli,,, för vi var helt enkelt ganska så usla...

 

Men Men,,, lagt spår ligger....🐾👣🐾👣🐾👣

Väntetiden slog jag ihjäl med att vandra fram och tillbaka på den gamla banvallen...

 

Och tänk att jag är lika jäkla fascinerad varje gång över hur lång och rak den är...

Undrar just, när jag ska sluta bli impad av det????

Dollar håller sig brevid mig,,,, medans den lilla Sheriffen liksom rinner iväg, och försvinner i fjärran om jag inte visslar in honom då och då....

 

Eftr att ha pustat ut i bilen en liten stund, började jag med att släppa SuperD på hans spår...

Och det var väl egentligen inget fel på Hjältens spårande,,, men han missade 1 pinne,,,vilket väl inte är något konstigt,,, bara det att han varit maskinen själv sista tiden...

 


Glock började med att göra ett uruselt upptag...

 

Jag har ju backat bandet lite och lägger upptagen lite parallellt i rutan..

Denna kväll gick spåret ut åt höger,,, och jag hade is nog i magen att stå och vänta ut honom tills jag ser hur han börjar vinda,,, 

Då säger jag "leta spår",,, och i 790 knyck sprätter den lilla Sheriffen iväg,,, men inte rakt ut,,, utan han drog genast gärnet åt höger...

JaJa, tänker jag,,, han har nog redan på linjen lokaliserat åt vilket håll spåret går...

Men icke,,, för vid spåret slår han på en tvärnit, och sprätter iväg åt vänster....

 

Alltså jag sliter mitt hår.....

Nu lät jag honom hållas,,, och shit vad förvånad han blev när vi ganska omgående kom ut på vägen,,, och jag selar av, säger Tack för idag,, och säger åt honom att hoppa in i bilen...

Han ville inte alls in i bilen,,, utan börjar frenetiskt leta runt på vägen efter ett spår,,, men det var bara in i bilen igen...

Så går det!!!!

 

Jag startade bilen och körde runt en stund, men återvände sen till spåret,,, tog ut Sheriffen, selade på,, och släppte på honom igen,,, fast längre fram i spåret...

Och han gjorde samma sak igen,,, står och tokvibrerar, och sätter av i 790 knyck åt höger,,, men skillnad är att han nu går iväg åt rätt håll...

 

Första pinnen kom ganska omgående eftersom jag släppte på senare...

Och sen spårade han inte alls bra i början,,, blir så jäkla stark och liksom galopperar på stället i sin iver att komma framåt...

 

Andra pinnen missade vi helt,,, den tredje gick han bara rakt över, så den plockade jag...

Men sen efter fjärde som han plockade själv, så började tempot gå ner, och det kändes som han blev noggrannare,, 

 

Och plockade sen pinne efter pinne tills vi kom till slutet....

 

Kändes så jäkla kasst efteråt,,, men nu idag när jag hunnit smälta det lite, så försöker man ju hitta det positiva.

Och det positiva, var ju att han tog sig runt,,,

positivt var också att jag lagt väldigt många vinklar och spetsar,, och han är jäkligt lättläst,, och jobbar sig fint tillbaka in i spåret igen när han ha missat vinkeln..

Och nr 3 på positiva listan,,, var att jag lagt pinnarna ganska fult,,, och som jag definitivt INTE tycker att dom ska placeras på tävling,,, men som det likafullt görs på många klubbar....

Men förutom då dom 2 som han missade,, så hade han väldigt fina markeringar på dom andra,, trots att dom var mer eller mindre nergrävda i mossan,, eller lagda bakom grenar, stenar och träd...


Lite lätt nöjda endå med kvällen åkte vi hem och fredagsmösade...

Älskar fredagar❤️

 

Älskar lördagsmornar också,,, även om jag precis som vanligt vaknade redan vid 4-tiden, Skitpigg,,, så är det en härlig känsla att veta att man kan ligga kvar i sängen hur länge man vill...

 

Så klockan hann bli över åtta innan vi gick upp, och Thompa stack iväg ut med hundarna, medans jag fixade härlig lördagsfrulle....

 

Hajja att frukosten på helgen är så magiskt god,,,, medans det absolut inte går att få ner nåt i jobbveckorna...

Jag ska ju svälja en jäkla massa vitaminer varje morgon,,, och det är knappt fasiken jag kan få ner dom utan att få kväljningar efter varje tablett...

Men denna morgons frukost smakade toppen,,, så jag längtar nästan lite efter morgondagen...

 

Nä, Fy,,, Skämmes på mig,,, man får Inte längta bort en lördag..

 

Och vår lördag började i en lite regnig rapportskog...

Woaw,,, va laddad han ser ut Sheriffski när Thompa boar åt honom på A-stationen...

 

Men han var tillräckligt laddad för att genomföra ett Toppenpass🎈👏🎈👏🎈

Vi var ju så otroligt nöjda och glada efter när vi körde själva sist, och det inte fanns några som helst tveksamheter på något av skicken...

Men det gjorde ju också att man var ganska nervös,,, tänk om förra gången var en engångs företeelse....

 

Men Underbara, Underbara lilla hund...

Utan några som helst tveksamheter drog han iväg på första skicket, och kom in till husse i god fart...

Och lika fint gick han iväg från husse för att i full fart komma in till mig på C.

 

Klonkan på C...

 

Mest nervöst är ju 3:e skicket,,, eftersom det ju är det som krånglat...

Men inga som helst tveksamheter, utan han drog iväg i samma goda fart, som när vi tränar med andra...

Dagens träning bestod av en sträcka på 700+900+900+1200


Underbaraste inne på D...

 

SuperNöjda begav vi oss tillbaka mot A...

 

Stannade 300 meter innan och skickade Glock tillbaka till husse,,, och sen fick SuperDollar frispåra upp till mig...

Fasiken vilken god fart han kom i...

 

Kanske ska damma av pensionären och anmäla till nån tävling😄

Han var nämligen Tokladdad,, och vände själv efter att ha käkat upp fläskfilén,,, och sprang tillbaka till Thomas,,, och efter att ha käkat upp godiset där, kom han återigen tillbaka till mig...

900 meter totalt,,, länge sedan han sprang så långt❤️❤️❤️❤️❤️

 

In med oss alla i bilen för vidare färd mot Strängnös BK, där det blev lydnad för hela slanten...

 

Riktigt fint går han på träning nu den lilla Älskade Sheriffen...

Det märks så väl att det hänt mycket på ett år vad gäller säkerhet och stabilitet i momenten...

Sen kan ju såklart mycket fortfarande hända på tävling,,, för nu behöver han komma ut och tävla lite...

 

Men jag hoppas och tror vi gjort helt rätt som skyndat långsamt med denna lilla krutdurk 💣⚡️🚀 till hund.

 

Så nu ska han ut och få lite tävlingsrutin under 2017,,, sen såå,,, om vi får hålla oss friska och krya,,, så hoppas man ju såklart på att resultaten kommer...

 

Det känns iallafall väldigt bra att ha en långsiktig plan🌟

 

Självklart fick ju Dollar komma ut och leka lite efteråt...

Och det finns en jävla massa kamp och vilja kvar i den 10-åriga kroppen kan jag lova💪👊

 


Hem och bli lite bönder i några timmar..

För alltså det där med staket och sånt, verkar vara ett evighetsjobb med eltrådar som blir slitna och måste bytas ut...

 

Nu tycker ju jag att det är ett ganska harmoniskt lördagsnöjje...

 

För jag går före och samlar in dom gamla trådarna,,,

Och Thompa roar sig med att sätta upp nya...

 

Hundarna roar sig undertiden med att springa emellan oss...

 

Det tycker jag är härligt att se...

 

Hebbe,,, min Älskade sociala Mammuth,,, "roar" sig med att stå och gnägga efter oss...

Han skulle nog gärna vara med och hjälpa till😍

 

Närbild på hur han står och ropar på oss😝

 

Jag Älskar verkligen när vi går runt och pular på markerna,,, och hundarna skuttar med och roar sig med att lägga sig ner och käka pinnar, fårskit eller vad dom nu hittar...

Glock var förresten väldigt undrande över vad hans får hade tagit vägen...

Snart lille gubbe ska du få nya....

 


Hela dagen har ju mest varit lite regnig och grå,,, men som genom ett trollslag, så sprack det upp på eftermiddagen,,, och solen letade sig fram mellan dom gråa molnen☀️

 

Och då kom plötsligt ridsuget fram hos mig...

Så det blev en tur upp till kohagen på Hebbes trygga (nåja) rygg...

Han har en tendens att se lite påhittade spöken här och där, och därmed flyga i luften för en sekund...

Men han lugnar sig lika snabbt igen...

 

Lika Underbart vareviga gång att se Glock springa som en jäkla tok runt i hagen...

Vilken fantastiskt bra fysträning för honom,,, 

 

Dollar,, som känns som ung på nytt, sprang också ovanligt mycket,,, så han lades ju naturligtvis på Vibben en kvart när vi kom hem...

Usch, får nästan lite dåligt samvete,,, för så mycket som han sprungit idag,,, har han inte sprungit på flera år...

Hoppas han är fräsch imorgon...

 

Älskade, Älskade SuperDollar💖

 

Nöjda med en bra lördag,,, ser vi fram emot en lika bra söndag...

Men just nu sitter jag hör nyduschad och fräsch och njuter litegrann över det mesta...

Inte över Allt,,, men över Mycket🍀

 

När jag kom upp efter duschen fann jag SuperDollar nöjt utslagen i vår säng...

 

Finns inte mycket som får mig att må bättre, än att se min Älskade SuperHjälte nöjd💕

 

Ha nu en bra lördagskväll Alla...

Imorgon hoppas jag på Ännu mera braig hundträning,,, och förhoppningsvis ännu en liten ridtur...

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards