Alla inlägg den 2 april 2017

Av Ia Weylandt - 2 april 2017 19:00

 

Märkligt egentligen hur jag tycker att jag bara upprepar mig i bloggen under vinthalvåret...

Då skrivs det,,, gick mörk tråkig Kvällsprommis,,, gick en tråkig mörk promenad...

Sååå Jävla Trist!!!!

Men hur är det då nu då om jag ska vara ärlig???

Ganska så enformiga inlägg nu också,,, träna hund på lördagen,,, träna lite hund på söndagen...

Så varför skriver jag egentligen???

Jo,,, för att jag Älskar det🎈🎈🎈

 

Och denna söndag är fasligt lik dom senaste söndagarna...

Jag vaknade klockan 04.00,,, pigg som en jävla pelikan,,, men låg kvar i sängen och kollade på mina älskade "Vänner" på viaplay...

Serien "Vänner" alltså 🙃 Älskar viaplay,,, för där är allt utan reklam👏👍👏👍

 

Vid åttatiden tassade jag och hundarna iväg ut på en helt Magiskt härlig promenad på närmare 2 timmar...

Jag Älskar morgonpromenaden mest av alla prommisar,,, och det finns inget ljuvligare än en lång god söndagsfrukost efter en redig promenad....

 

Och låååång blev den,,,

jag satt och letade sommarbete åt Hebbe och Lova,,, och hittade ett som verkligen skulle vara Toppen om dom fick vara på...

Isåfall lämnar vi bort dom nästan hela vår semester,,, jag känner att jag vill ha friheten att kunna åka iväg med Hobbe i några veckor,,, har bland annat hittat ett rapportläger vi gärna skulle vilja vara med på....

Fåren är redan lösta,,, så jag hoppas det löser sig även med hästarna ✊✊

 

Satt också och kollade lite på planerade valpkullar...

Vill ju egentligen inte ha någon förens till nästa vår,,, men så plötsligt springer man på en på vägen som känns väldigt intressant,,, och då gäller det att hålla sig framme...

 

Nåväl, till slut slet vi oss,,, och stack iväg för lite rolig hundträning...

Började med att lägga ut 2 spårupptag till Glock i skogen vid vårt hus...

 

Sen åkte vi till Strängnäs BK för lydnad och uppletande...

 

Och man kan nu verkligen säga att,,

Ju mer vi tränar,, desto bättre blir det🍀

Vissa verkar kunna vila sig iform,, men Glock behöver kontinuitet,,, och dessutom har vi lärt oss att han verkligen behöver "blåsa" ur sig innan man går in på lydnadsplanen...

 


När vi nöjda lämnade lydnadsplanen,,, gick vi upp i skogen och vallade Strängnäs tävlingsuppletanderuta,,, Låååångt ord😄

Jag har aldrig riktigt gillat den,,, och aldrig tidigare velat träna i den,, främst beroende på att den börjar med en rejäl brant, ganska så stenig nerförsbacke...

Men när jag nu gick ut och vallade den,,, så upptäckte jag att den var skitrolig,,, och det fanns många roliga ställen att lägga grejerna på...

 

Våra Underbara Vackra killar satt så förväntansfullt och väntade nära, nära varandra medans vi vallade rutan..

❤️Dollar❤️Glock❤️

 


Började med Sheriffen, som gjorde ett superuppletande...

4:a föremål på mindre än 2 minuter...

 

Lite tugg,,, men va faan🍀

 

Till Dollar la jag bara ut 2 föremål,,, det brukar va det han mäktar med innan bensinen tar slut i hans 10-åriga kropp...

 

Och även han var Superduktig...

Älskade hund❤️❤️

 

Stannade till på tillbakavägen och köpte lite gräsfrön, jord och annat smått och gott som behövs...

Och sen var det hög tid att släppa Glock på sina 2 spårupptag...

 

Upptag nr 1,,,,

Lite snabbt och forserat🚀,,,men hipphurra så gick han åt rätt håll💪

 


Spårupptag nr 2,,,

Mycket lugnare,,, och vi hann se hur han gjorde en mycket snabb analys åt vilket håll spåret gick innan han drog iväg,,, även denna gång åt rätt håll..

 

HURRA🎉🎊

 

Vackraste lilla Duktiga Sheriffhunden med Slutpinnen efter upptag nr 2....

 


Supernöjda med dagens hundträning, sadlade jag Hebbe THE Mammuth,,, och så stack vi hela familjen ut på en tur i vår vackra omgivning...

   

Thompa och Lova var också med,,,,

 

En makalöst härlig tur,,, där hundarna hoppade och for,,, och så även hästarna...

Lova var sjövild på vägen tillbaka,,, och drog med sig min trygga (nåja) mammuth som sparkade bakut och ville sticka mest hela tiden....

 


Hemma på Sjövreten igen,, så var jag helt slut,,, men Thompa var lite ridsugen,,, och tog sig ett par varv i paddocken med Hebstern...

 

Jag och mina älskade vapendragare satt brevid och kollade på...

 

Underbara fina Herbert....

Det är ju inte hans fel att han är lite "överpigg"

 

Idag var det faktiskt Lova som drog igång allting,,, och Hebbe THE mammuth hängde liksom bara på...


Med lite ömma ben har jag nu dragit mig tillbaka in i köket för att laga matlådor för hela veckan lång...

 

Det blir en chili con carne och en bolognese som skall räcka till middagar åt oss två tills på fredag...

Jag vill ju verkligen inte vara inomhus på vardagskvällarna nu när det äntligen är ljust,,, så därför offrar jag söndagskvällen till att laga veckans mat,, och sen är det bara att värma i micron...

Kanske inte lika gott,,, men helt klart värt för att kunna stanna utomhus efter jobbet...

 

Och det är inte jättebetungande en kväll som denna,,,, då man ju i princip varit utomhus hela dagen,,,, men även har förmånen att kunna lämna ytterdörren öppen, och få höra fåglarnas kvitter...

 

Älskar fågelkvitter...

 

Älskar också att Sheriffen,,, precis som jag föredrar att vara ute så mycket det bara går...

 

Han kommer in och äter,,, men går sen ut igen...

Lovely....


Nu väntar en ny arbetsvecka,,, men Tack och Lov känns måndagarna inte så betungade då det står "fårvallning" med bästa gruppen på menyn...

Glorre och jag spenderar måndagskvällen i fårhagen på Ekeby Säteri...

Ser sååå fram emot🐏🐶🚶❤️

 

Och nästa helg väntar skenande äventyr söderut✊🐾🌟

 

Sheriffen har precis kommit in och lagt sig brevid husse i soffan...

Han må vara skitig som faan,,, men jag hoppas Verkligen att han är Lycklig här hos oss,,, för vi Älskar honom mer än ord kan beskriva❤️

 


Ha en fin vecka alla Underbara🎈🌟🍀🐾

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards