Alla inlägg den 13 april 2017

Av Ia Weylandt - 13 april 2017 18:15

 

Ja, ibland känns det faktiskt så...

Tex just nu,,, vi har precis kommit hem efter ett bra lydnadspass på Strängnäs BK,,, hundarna ligger nöjda,,, och en av årets Absolut Bästa helger ligger alldeles orörd framför oss...

Älskar verkligen påsken,,, den är ju så mycket enklare än julen med alla krav och måsten med tindrande barns ögon, julklappar etc, etc...

Påsken är bara en härlig helg med en massa ledighet och bra hundträning....


Gick på vatten gjorde jag även i måndagskväll när Glock och jag kom hem från vallningen...

Eller snarare, så kanske vi svävade på moln...☁️☁️

För satan i gatan, va bra vi va...!!!!

 

När jag skriver "vi" så menar jag förståss Glock,,,

jag går mest och njuter och förundras över hur jäkla vackert vallning,, och i synnerhet då Glock, är....🐾🐾

För något vackrare än att se sin Älskade hund  lugnt och balanserat fösa och driva fåren...

Den synen är Magisk🎈🌟🎈🌟

 


Att åka och valla, jämför jag lite med som att gå på Tivoli.

Och samma känsla som när man köat till sin favoritåkattraktion,, och Äntligen står först i kön,,, och man vet att snart, snart är det min tur att kliva på karusellen...

Exact så känns det när jag och Glock sitter och väntar, och vet att nästa gång är det vår tur...

 

Och sen kliver vi ut i fårhagen,,, och vet att nu har vi en rolig, spännande åktur framför oss...

Älskar Tivolin🎈

 

3 pass körde vi i måndagskväll, så inte mindre än 3 gånger fick jag känna den härligt pirrande förväntningsfulla känslan....

 

Älskade Duktiga Glock❤️


På tisdagskvällen körde vi lite lydnad hemmavid...

Det är roligt det också,,, men kan inte jämföras på samma dag, med magin i att se lilla fina Glock i fårhagen.

 

Som vanligt var vi ivrigt påhejade av Hebbe och Lova💖💖

Dollar fick göra en apportering,,,

 

Kampa lite,,,,

 

Och sen var pensionären ganska nöjd med att bara då ligga och tugga på sin älskade kong....

 

Underbara hund❤️   


Thompa och hundarna tog efter lydnaden sig an hästarna...

     

Och jag tog mig an att vårstäda Hobbehusvagn...

 

Nu är Hobbe vårfin och redo för påsken premiärtur....

 

Sen drog jag till Strängnäs för att handla inför påskhelgen...

Vi kommer mestadels vara hemma,,, men tar en liten 2-dagars tur upp till Dalarna (tror jag☺️) för ett litet minirapportläger, och lite påskfirande...

Värdparet Team Linna står för huvudrätt och luncher,,, och Team Glock fixar förrätt och efterrätt,,, och jag tycker ju det är skönt att handla i god tid för att slippa trängas med miljarders andra,,, så det var skönt att få det överstökat...

 

Blev helt Överlycklig när jag hittade denna bok i affären,,,

  

Hade ingen aaaaaaning om att det kommit ut en ny bok i denna helt Fantastiska serie...

Har inte börjat läsa ännu,,, men OJ som jag längtar.....

 

På onsdagen ägnade vi några timmar åt att försöka hitta nya rapportsträckor....

 

Och det är fanimej inte lätt..

Skog finns det så att det räcker och blir över,,,

Men att hitta kilometerlånga raka sträckor,,, det verkar omöjligt...

Det kommer kalhyggen,,, eller skogen blir plötsligt snårig, tät och risig...

 

Att vi passerade vissa bäckar,,, det sket Vi i....

 

Denna "flod" var nog bara en tredjedel än den som vi passerade i Götene,,, men där fanns det iofs stenar för oss 2-benta att hoppa på...

 

3 timmar senare, hade vi iallafall hittat EN sträcka som blev 1200 m,,, så det får vi väl vara nöjda med...

Allt över 1000 meter uppskattas.....

 


Direkt från skogen begav vi oss iväg för att titta på det sommarbete, som vi eventuellt tänkt skicka Hebbe och Lova på...

 

Det var vårt förstaval,,,,

 

Och vi blev INTE besvikna...

Stora lummiga, lite lagom kuperade hagar...

 

Här är jag säker på att våra hästar kommer få ett bra sommarlov...

Och det ligger bara en kvart från oss,,, så vill vi är det bara att åka över en kväll och ta en ridtur eller bara pussas...

 

Skönt tycker jag att få vara fri att åka vart vi vill under semestern...

Nån som har ett läger att bjuda in oss på????

Älskar läger🎈

 

Och denna eftermiddag,,, eftersom det var halvdag,,, spenderade vi med att köra lydnad på Strängnäs BK...

 

Fantastiskt trevlig klubb...

Många medlemmar som ställt dit sina husvagnar för att tillsammans fira påsk ihop...

Pratade lite marker med markansvarige eftersom vi håller på att försöka fixa en rapporttävling nästa år...

Snackade också lite ang apellspårstävlingen som är nästa helg,,, och det visade sig att klubben tar alla 17 anmälda och erbjuder dom en plats...

Alltså,,, det tycker jag är HELT Fantastiskt!!!!

 

Lydnaden gick bra,,,,,

Dom flesta momenten känns väldigt stabila,,,

    

OM vi bortser från metallen,,, som plötsligt börjat krångla igen....

*SUCK*

Den har ju varit bra,,, blivit kass,,,  blivit kanon,,, blivit dålig,, blivit bra...

Just nu är den mer än usel....

Men men,,, träna, träna, träna....

 

Hemma igen, så njuter jag precis lika mycket som vanligt över att D&G inte vill gå in...

 

Älskar verkligen att dom vill vara ute så mycket...

 

Men själva har vi dragit oss tillbaka inomhus...

Nu förväntar vi oss fyra härliga dagar fyllda med hundträning...

Rapport i dagarna 2 uppe i Dalarna🤔

Och några spår här i Södermanland,,, åsså lite lydnad på det såklart...

  

Och här sitter jag och njuter av lite påskpynt,,, vitt vin och kräftstjärtsfyllda krustader.....

Tror Faktiskt inte man kan ha det så mycket bättre...

 

SUPERGLAD PÅSK 🐣🐥🐔🐤


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards