Alla inlägg den 21 april 2017

Av Ia Weylandt - 21 april 2017 20:15

  

Jamen jösses så trög man blir i huvudet så fort vardagens rutiner ruckas lite...

Att det var söndag i måndags,, har verkligen gjort så att man legat efter och tänkt helt fel...

Bla, så har jag dragit på mig inte mindre än 2 jävla P-boter a 450:- styck pga att jag liksom rutinmässigt parkerat utanför mina kunder på,,,, "fel dag",,,

Typ kunder som jag Alltid besöker på tisdagar,,, för att det är "städdag" på onsdagar,,, besökte jag denna knasvecka på onsdagen, i tron att det var tisdag...

Så Jävla Tråkiga pengar.....

JaJa,,, vad är väl en bal på slottet,,,, helgen kom ju fortare än vanligt,,,

 

Veckan som gått har innehållit 2 rapportpass, med fokus på "det nya träningsupplägget"

 

Och vi känner oss Mycket hoppfulla inför framtiden efter bara dessa 2 pass...

För vilken skillnad...

 

I måndags var jag Mycket tacksam över att jag hade min bok med mig ut i skogen...

För det hanns med en hel del läsande🤓

 

Och jävlar i havet, va bra boken är,,,,,

Skulle kunna ligga och sträckläsa ut den,,, men turligt nog,, så finns inte riktigt den tiden...

 

Men för att återgå till rapporten,,, så är den spontana känslan är att vi löste upp vissa knutar redan under första passet...

 

För ikväll,,, under denna fredagsträning,, hann jag knappt läsa nånting😎

Tjooohoo,,, just nu känner vi oss lite lätt euforiska efter att den lille Sheriffen skött sig Toppen 🎈

 

Men en gång är ju ingen gång,,, så fortsätta träna, träna, träna.....

 

Blev återigen så jäkla lycklig över dom Fantastiska markägarna här där vi bor...

Ställde frågan tidigare i veckan om det var OK att skjuta i skogen när vi tränade rapport..

Var faktiskt lite nervös över att ens ställa frågan,,,, men fick svar redan dagen efter, att vi har både markägarens och jaktledarens tillåtelse...

Så jäkla Magiskt🌟


På tisdagen var jag ute i skogen och rekade och snitslade dom 2 spåren som jag ska gå på Strängnäs Elitspårstävling 

 

Älskar verkligen att reka spår,,, det blir sånna SuperMysiga prommisar för hundarna...

2 härliga timmar är inga som helst problem att slå ihjäl när man kollar runt i dom vackra skogarna...

Hittade samtidigt lite nya sträckor, som nog skulle kunna funka att rapporta på...

 

När jag ändå var ute,,, så passade jag på att lägga ut 2 spårupptag till Thomas och Glock...

 

Ett åt varje håll,,,, och Sheriffen löste dom helt Briljant💎💎

 

Känns ju verkligen toppen inför debuten i Elit på söndag...

Tänk att vår lille ponkironki ska starta i Elitklass...

Känns som igår vi hämtade hem denna lilla rara härliga hund...

 

Hoppas på att komma runt spåret så att vi kan kolla av vart lydnaden ligger,,, den är absolut inte klar,,, men lite tävlingsrutin måste han ju få...

 

 På onsdagen var det återigen dags för ett besök i fårhagen på Ekeby Säteri...

Det blev pga olika omständigheter ett litet annorlunda vallpass,,, helt till min och Glock's fördel...

Men jag glömde helt bort att fota,, 

Så denna bild från när vi går tillbaka får symbolisera att vi faktiskt var i fårhagen🐑🐑

 

Och Jäklars så nöjd jag var efteråt...

Vet att jag sagt det förr,,, men det är väl helt naturligt när man känner att det bara går framåt och framåt i vallningen hela tiden...

 

Denna kväll fick vi testa VP'ts nya "ränna"

Säger absolut ingenting för den som inte är intresserad av vallning,,,,

Men för mig,,, att JAG och GLOCK klarade det (såklart med en hel del hjälp från vallfröken),,,

alltså,,,

DET ÄR SÅÅÅÅ JÄKLA STOORT!!!

 

Sen hittade vi ju såklart också det som vi behöver träna mer på...

Men faan va kul det är...

 

Nästa vecka är vi bokade i fårhagen hela 3 kvällar,,, jag och Underbaraste Sheriff❤️❤️

Tivoli dagarna 3🎈


På torsdagen stannade jag i Stockholm och gick ut på galej med jobbet...

Vi hade en "avtackningskväll" för en mycket kär kollega som lämnade oss för nya äventyr...

Det blev en helkväll på O'Learys i Globen med 5-kamp och gott käk...

 

Jag smaskade på Fish n Chips,, som smakade smaskens..

 

Kvällstrött som jag är,,, så hade jag bokat in mig på Globen Hotel för att slippa åka hem till Sjövreten på kvällen...

Och visst tusan var det skönt att efter kvällen bara få rakt över gatan och krascha i en skön, sval och grusfri säng....

 

Men sov jag gott för det???

Nja???

Vid 3-tiden vaknade jag,,, låg och snurrade,,, och väntade bara på att frukosten skulle öppna så jag fick sticka iväg nån gång...

 

För en hotellfrukost måste man ju ha om man får chansen...

 

Det var en Supertrevlig kväll, med Underbara kollegor,,, men som jag mår nu,,, så är INTE dålig sömn och nattsuddande något för mig att rekommendera..

Jag har varit så trött under dagen,,, och tröttheten gör mig så labil, så omgivningen varnas alltså..

Något min stackars Helt Underbara tandläkare fick erfara under dagen...

 

Eller kanske ska jag efter idag kalla henne tandläkare/psykolog ...

Jag har alltid haft så bra tänder,,, inte ett skit har någonsin behövts åtgärdats,,, men för nån vecka sen fick jag skitont på vänster sida i munnen...

Hos tandläkarn idag,,, så bekräftades mina allra värsta farhågor att en jävla visdomstand börjat jävlats med mig...

Och det var absolut inget akut,,, bara ett konstaterande att den nog på sikt kommer att behöva dras ut,,, men det kan ta 10 år innan det är dags om jag har tur,,, men det kan också behöva ske inom snar tid..

 

Och hur reagerar en trött Weylandt på det???

Jo, med tårar och panikångest....

Säger bara Stackars Underbara Tandläkare....❤️❤️

 

Thompa hade tagit med sig hundarna till jobbet,,, så när jag sen jobbat klart,,, så möttes vi upp,, och jag kunde gå en heeeeeeelt magiskt fin prommis på golfbanan med våra Älskade djur...

 

Som balsam för en trött själ💖


Saknar golfbanans alla härliga prommisar,,, och jag har på känn att detta nog  kan ha varit årets sista...

 

Jag satt och jobbade en stund när jag kom hem,,, och det är Absolut inget jobbigt när man har Världens Bästa Supporters bakom sig....❤️❤️

  

TREVLIG HELG ALLA UNDERBARA!!!!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards