Alla inlägg den 5 mars 2016

Av Ia Weylandt - 5 mars 2016 18:30

Vilken jäkla härlig lördag vi haft....

Vi sa att Underbara månaden Mars skulle bli startskottet inför våren,,, och hitintills har vi skött oss bra....


Jag vaknade redan halv sex imorse,,,, och var därför på golfbanan redan strax efter sju....

Snön smälter fort därute nu,,, men det är fortfarande ganska halt på sina ställen,,, men en lång skön prommis gick vi,, och var hemma lagom till herrarnas första storslalomåk 9.30


Jag hann både kolla slalom, baka lchfbröd, vanliga baguetter, koka ägg och göra frukostsmoothies innan ungdomarna slog upp sina vackra grön/bruna ögon....

Men innan dom gick upp fick hundarna en mysig och gosig stund tillsammans med J&S

 

MysPysigt!!!!


Samtidigt kom Thompa från skjutbanan,, och vi käkade en låååååång god frukost ihop...

Och sen bara slappade och mös vi i flera timmar,,,, jag mös nog allra mest....

Sebbe är en Fantastisk massör,,,, så jag fick njuta av en helkroppsmassage som var bland det skönaste jag upplevt...

 

Ahhhh, jag kände mig som en ny människa efteråt,,, och dessutom mallig som en tupp...

Jag fick nämligen beröm för att jag hade så rejäla vadmuskler....

Hajja liksom,,,

Jag,,, har rejäla muskler nån stans i kroppen,,,, det hade jag aldrig kunnat tro...!!!!

Det lönar sig tydligen att prommenera iallafall.....


På lördagskvällen skulle ungdomarna på schlagerparty, så när dom framåt eftermiddagen började göra sig vackra, så stack Thompa och jag ut i spårskogen med hundarna....


Åkte först ut i den vackraste av skogar och la ut varsitt spår till D&G...


Sen åkte vi vidare för att titta på en gård i närheten...

Gården står tom och det är inte visning förens nästa helg,, men Thomas var nere och kollade redan förra helgen när jag var i Jönköping och han blev jätteförtjust,,, så nu ville han att jag också skulle ta mig en titt innan visningen...


Och jäklar så många gårdar som vi tittat på,,, men som inte känts rätt...

Att komma till detta ställe kändes precis som att komma hem...

Och det är en supermärklig känsla,,, för gården är i ganska så dåligt skick pga att den stått tom så länge....

Och vi som sagt NEJ till renoveringsobjekt,,, men båda är vi helt sålda...


Vi tog en lång härlig promenad på ägorna runtomkring,,,

Gården syns här i bakrunden,,,,

 

Enorma ytor tillhör,,,, både ängar och också en hel del skog,,,,

Allt man ser i bakrunden skulle bli vårt,,,,,

 

Glock skulle Äntligen kunna få sina egna får....!!!!

Åhhhh va jag vill.....


Nu får vi hålla tummarna att priset inte sticker iväg allt för mycket,,, ca 1 miljon räknar vi med att behöva lägga på att få huset i beboligt skick,,,,

Snälla håll alla tummar som finns,,, vi vill bo där!!!!


SUCK!!!!!

Nåväl,,, vi åkte bort till trollskogen och släppte våra duktiga hundar på sina spår...

Glock gjorde ett Kanonupptag,,, och kom iväg fint,,,

 

Och spårade sedan det hela 1000 meter långa spåret super, med fina markeringar...

Duktiga, Duktiga GlockiPlockiPinn......

 

Spårpinnarna blir det bara mos av om man inte är supersnabb att ta dom ifrån honom....


Dollar då????

Hmmm,,, ska nog göra direktpåsläpp i fortsättningen,,, finns ingen anledning att han ska behöva känna sig misslyckad....


Han går sin vana trogen iväg med drevskall i full galopp i upptagsrutan,,,

missar spåret,,,,,

jag springer bara efter,,, tänker att han drar väl ner på tempot snart,,,

men vi kommer väl säkert en 2-300 meter innan han slår av på takten och börjar undra vart tusan spåret är....????

Han ser superförvirrad ut när jag bara står där och säger "leta spår",,, men efter mycket snurrande börjar han leta sig tillbaka till upptagsrutan,, och där får han tillslut in spåret i näsan och vi kommer iväg....

 

Och sen spårade han superfint och jättenoggrant på det 1300 meter långa spåret,,, fick alla pinnar med sig hem,,, och såg så stolt ut när slutpinnen var bärgad....

 

Duktiga, Duktiga SuperHjälte......


Ikväll blir det räkor, mello och husdrömmar....

Imorgon sticker vi upp till vackra Tärnsjö för lite rolig rapportträning...

SuperTrevlig Lördag.....

 




 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards