Alla inlägg den 8 juli 2016

Av Ia Weylandt - 8 juli 2016 16:30

Ja, dagarna går verkligen med vindens hastighet just nu...

Bästa tiden på året,, och jag skulle vilja njuta mer än vad jag gör..

Njuta av kommande semester,,, njuta av att vi snart flyttar till vår dröm,,,

Men tyvärr finns det ett stort svart orosmoln på himmelen som gör att njutningen stundtals kommer i skymundan..

Får verkligen hoppas att det bara är just ett obefogat "orosmoln"...


I helgen som gick blev det förutom allt packande även lite lydnad för Sheriffen under lördagen...

 

Bara linförighet, ljudgivning och hålla fast apporterna...

För trots att han inte visat någon mer hälta,, så har vi bestämt att låta honom vila i ett par veckor till...


Under lördagskvällen firade vi husförsäljningen med skumpa och skaldjur...

Dom som köpte vårt hus hade tills torsdagen kl 18.00 på sig att hoppa av och få tillbaka handpenningen,,, så vi vågade inte jubla helt innan dess,,, men inget skriftligt avhopp inkom,, så skulle dom hoppa av nu, så får vi iallafall behålla handpenningen...


Thomas käkade hummer,, och jag som är mer förtjust i löjromstoast njöt av det...

 


När vi ätit upp den goda maten,, och svalt ner den goda champagnedrycken,, gjorde vi något så ovanligt som att gå en promenad i vårt område...


Alltså vanligtvis avskyr jag det,, att gå med kopplade hundar i ett tråkigt villaområde är helt enkelt skittrist...

Och vi brukar i princip bara göra det en gång om året,, och det är efter första advent,, för då kan jag tycka det är lite mys att se allt julpynt...


Och nu var det faktiskt lite mysigt och även lite nostalgiskt,,, för vi vet att det kanske är sista gången...


Hundarna spanar efter husse som blev akut kissenödig under prommisen...

 

Det finns vissa korta partier av gångvägar där man kan släppa dom lösa,, men dom är få...

Jäklar var jag längtar ut till skogen....


 


På söndagen stack vi ut i spårskogen..

Jag gick ut ett fullt Elitspår till Abbot,, och även ett kortare till Dollar...

Thompa gick ut ett till Glock...


Och alltså,, Dollar spårar som en jävla gud nu,,, attans att han är kemiskt kastrerad,, annars hade jag anmält till Nordic Style spår....

Men vi får nöjja oss med att ha kul i skogen...

 


Sheriffen gjorde ett fint upptag,, och spårade sen också superfint...

 

Men nu kommer vi inte låta honom spåra heller under vilan...

Han vet omöjligt hur man tar det lugnt,, utan han liksom vräker sig ut i rutan i full galopp, och det är ett under att han hinner känna efter vart spåret är...

Sen ligger han dessutom på väldigt mycket i linan i sitt spårande..

Thomas försöker hålla emot,, men då blir det ännu mera dragande från Glock's sida,, och det tror vi inte är gynsamt när man ska ta det lugnt..


Vi avslutade söndagen med en liten enkel prommis,, och sen åkte vi hem och gjorde söndag...

 


Måndagen började på sämsta jävla tänkbara sätt.....

 

Grrrrr,,, man blir så attans jävla arg på sig själv...

Och mest arg blir jag , för att jag liksom inte gör det med flit, utan helt enkelt inte kan vad alla miljarders olika skyltar betyder...


Fasiken,, hela jävla dagen blev förstörd!!!!


På tisdagen stack Dollar och jag iväg själva på en riktigt härlig 2-timmars skogsprommis...

Eller,, vet i tusan om Dollar egentligen uppskattar så långa prommisar längre..

Han kan ju sin skog, den Älskade farbror Dollarn,,, och varje gång vi kom till en stig som delade sig,, och jag liksom tog den som ledde längre bort från bilen..

Då stannade han och ville ta den andra stigen som ledde hemmåt...

 

Jag fick ropa både en och flera gånger på honom, innan han besviket kom lufsandes efter mig...

Men jäklar i havet,, när jag tillslut började vända tillbaka till bilen,, då blev det drag under trampdynorna, och han travade på fint ett par meter framför mig istället den lille spjuvern..

 

Men jag var nöjd och glad,, och fick med mig tillräckligt mycket kantareller så att det räckte till varma mackor till middag till Thompa och mig själv...


Thompa och Glock var under tiden ute och gick en egen mysig prommis...

Tycker att Glock tar sin ofrivilliga vila med ro faktiskt..

Visserligen kan det vara lite svårare än vanligt att hitta matchande foppatofflor,,,

häromdagen hade jag bara fyra vänstertofflor att välja på...

Men han hade varit ganska snäll och samlat dom andra på ett och samma ställe...

Annars brukar dom spridas ut här och var inomhus och på tomten... 

 


På torsdagskvällen var det dags för en lätt reducerad "pengar på pallen" träff på stan...

Svårt i dessa tider att hitta en kväll som passar alla.

Så 4/7 var vi som möttes upp på en urtrevlig restaurang på söder för härligt surrande kvällen lång...

 

Och det var sååå jäkla mysigt och trevligt...

Vi möttes redan klocken 17 och fick 5 härliga timmar tillsammans, och så jäkla härligt att vi kunde sitta ute hela kvällen..

En oförglömlig kväll, som vi snart måste göra om!!!


Och nu är det världens bästa fredag!!!

Det händer inte så vidare värst mycket i helgen,, mer än att vi ska röjja vinden...

Tänk att när man inte tränar hund, så har vi så vansinnigt mycket tid över,,, men tycker ärligt talat att det har varit liteskönt med en paus..


Nu har vi dessutom fått lite roliga hundsaker att se fram emot...

Vi har fått en ganska så frestande inbjudan till ett kennelläger i sommar...

Har väl inte bestämt oss 100% ännu,,, men det lutar åt att det inte heller iår blir något Öland..


Sen är jag superlycklig,, för jag har Äntligen hittat OCH fått en plats på en grundkurs i Vallning i höst tillsammans med Sheriffen..

Det har inte varit lätt att hitta en kurs som går kvällar eller helger,, och dom få som dykt upp har blivit fulla innan man hunnit blinka...


Men denna gång hade jag turen på min sida,,, och Glock och jag har fått en ordinarie plats,,

Helt otroligt,, kursen annonserades ut på nätet strax före 12,, och 3 timmar senare var den fullbokad med reservlista...

Ska bli superkul!!!


Sen får vi väl se om det är Thomas eller jag som i slutändan går med honom...

Det känns ju som om vi får ut mer av kursen, om Thompa som har erfarenhet styr honom,, jämfört med mig som är lika oerfaren som Sheriffen,,,

Det märker vi,, hur som helst så hur det än blir, så gör vi även det,, precis som allting annat inom hunderiet, Tillsammans,, och det tycker jag är det viktigaste...


Nu har jag kommit hem och sparkat av mig jobbkläderna för sista gången denna veckan...

Thompa hann hem före mig från jobbet idag,, så han har stuckit iväg med jyckarna för en liten fredagsprommis...


Själv sätter jag mig till rätta på altanen och njuter av tre goda ting innan det är dags för middag...

Vitt vin, Bigaråer, och en helt Makalöst bra bok,,,

 

jädrans så bra den är,,, tyvärr är den slut om bara några sidor,,, men jag kommer att börja om och läsa den en gång till direkt...


Tyvärr, får jag lite bråttom när en bok blir allt för spännande,, och vill bara till slutet fort, fort, fort för att få läsa upplösningen...

Sen blir jag deppig när boken är slut, och det är då det är så bra att läsa den en gång till i lugn och ro, för att verkligen umgås med karaktärerna,, och upptäcka den genialiska intrigen som skickliga författare har en förmåga att bygga upp...


Så med det mina vänner,,, önskar jag alla en mycket trevlig helg...

Och till alla som går/har semester en skön sådan...


Fem arbetsdagar kvar......


 




Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards