Alla inlägg den 11 augusti 2017

Av Ia Weylandt - 11 augusti 2017 16:45

 

Ja, Usch och Fy,,,,

Allt Underbart har ett slut...

För nu är den här... 2017 års sista sommarsemesterdag😢

Bara en vanlig helg emellan,,, sen är det dags att gå tillbaka till allvaret igen....

 

Men jag försöker verkligen av hela mitt hjärta att se positivt på det hela...

För visst,,, nånstans långt inne, så ska det ju bli skönt att komma in i normala rutiner igen...

Nyttigt att få börja längta igen,,, längta efter helgen med god mat och dryck,,, det funkar ju inte i längden att som nu dricka rose och käka god mat varje kväll...

 

Och jag kan verkligen se tillbaka på en helt Underbar semestermånad,,, jag känner mig verkligen toknöjd.

Och semsestern har känts lång, och vi har hunnit med så mycket,,,

För det känns som en evighet sedan min tå krånglade...

Och skitlänge sedan jag var iväg och köpte gungstolen till gästhuset,,,

och var det verkligen bara 3 veckor sedan vi var i Stockholm och firade Martinas födelsedag???

Känns som mycket längre sedan...

 

Och HobbeTrippen var Magisk🌟

 

Och denna, den sista veckan,,, har inte varit så tokig den heller...

 

För bra hundträning har vi hunnit med...

2 pass lydnad,,,

Ett på Södertälje BK,,,,,

 

Vi ska gå ur Stockholm Södra och Botkyrka och bli medlemmar i Södertälje istället eftersom det naturligt blir en del träning där...

 


Och vi har även varit på hemmaklubben Strängnäs...

   

Dollar tittar mest på, och verkar nöjd med det, så länge han får tugga på sin Älskade Kong❤️

  


Det har även fixats en hel del hemma....

Thompa åkte och köpte en ny såg som han bara Älskar...



 

Och med hjälp av den, så har han nu lagt nytt golv på balkongen däruppe...

 

Det blev verkligen superfint,,, och Toppen att vi nu kan utnyttja balkongen, även om vi kanske aldrig kommer sitta där,,, så är det Toppen att kunna gå ut och skaka sängkläder och hunddynor...

Vilket jag redan fått nytta av,,, för jag har under veckan verkligen storstädat huset...

Och då snackar vi storstädat, som att plocka ur skåp, diska allt porslin, dragit runt på möbler och dammat lister och hela köret...

 

Vilket ju påminner oss om att vi i dagarna har bott i Exact 1 år här på Sjövreten...

Vilka minnen som dyker upp på FB efter dom första dagarna efter flytten,,,, jösses som vi slet då...

Men vi har Aldrig ångrat att vi lämnade Stockholm för Sörmland...

 

Och nu precis som då,,, så har jag skruvat möbel igen..

För jag har Äntligen i princip färdigställt gästhuset...

 

Letade ju febrilt innan vi drog ut med Hobbe efter ett sängbord, men tyckte alla jag hittade var så stora och klumpiga...

Köpte tillslut en enkel trappstege,,, och blev skitnöjd...

  

Nu är det enda som saknas en gardin och några krokar...

Gardin måste jag nog köpa tyg och sy själv,,, vilket väl kanske inte är min allra starkaste sida...

 

 Ett rapportpass har vi också fått till,,, det första efter lägret, och det var spännande att se om den fina träningen satt kvar...

  

Och Jippi,,, det gjorde den,,,

Jäklar så taggad han var...

Körde 800+400+500

Och det var full fart hela tiden...

 

Sheriffen påväg in på C...

 

Sheriffen i lika full fart in på D❤️❤️❤️❤️❤️

Såååååå Nöjda!!!

 

Vallat har vi också gjort en liten stund varje dag...

Jag byggde upp något som jag tror ska påminna lite om en VP-ränna,,, men uten vinkel, och som en tratt i varje ända, som jag minskat ner vart efter...

   

Och det har faktiskt gått över förväntan...

 

Att få in dom är inget större problem,,,,

 

Däremot tyckte Glock det var lite jobbigt i början att gå in efter och trycka på dom när det blev trångt,,, han ville helst fösa utanför...

Men vi hjälps åt, och han blir tuffare och tuffare...

 

Men jag känner att jag väntar med vinkeln en liten stund till...

Duktigaste Glock🐶🐑🐑🐑🐑🐑

 

Vi har också hunnit vara ute och reka nya rapportsträckor...

Har nog hittat 2 till, där vi kan få ut fullängd...

 

Passade då också på att göra ett motiverande uppletande...



Det gjorde han bra, den Vackra Sheriffen...

Vi fick ju så mycket beröm efter uppletandet i Tranås, att Glock utstrålade en sån enorm glädje under uppletandet,, och den glädjen vill vi ju såklart försöka bibehålla,,, och det verkar som om denna övning vi gjorde är det Bästa för just honom...

 

 Och så är det idag som är fredag då...

Sista semesterdagen...

När jag såg väderleksprognosen,,, så bestämde jag mig för att idag skulle jag göra Absolut ingenting...

Bara slappa i solen och njuta av ledigheten...

 

Och Vilken jäkla dag vi haft...

ThomaS, som inte är riktigt lika bra på att slappa,,, har ju förståss gjort lite olika sysslor...

 

Tex tvättat badkaret och alla andra vattenkar inför hästarnas ankomst imorgon...

   

Jag och Glock gjorde faktiskt också en insats genom att valla ut fåren till den delen där Hobbe står,,, och där det bara växer en jävulskt massa ogräs...

 

Vi ville se om det bland all denna ogräs fanns något som fåren ville äta...

Och det fanns det,,, jösses som dom smaskade i sig...

 

Det var bara en dumskalle som verkade föredra att smaska på Hobbe istället...

Det är även den tjurkärringen som vänder upp mot Glock när vi vallar...

Hon tyckte ventilerna på Hobbes däck var mer intressanta än maskrosorna nedanför...

Men det gjorde inte mig och Glock ett dugg,,, för då fick vi leka fåraherdar på riktigt...

 

Jag satt i godan ro i en solstol,,, och Glock höll lammen på plats,,, och så fort ventilsmakerskan närmade sig Hobbe,  smackade jag åt Glock, så att han fick putta bort henne...

 

En Toppenförmiddag tyckte både jag och Glock...🎈

 

Och Thompa han fortsatte med diverse projekt..

Jag märkte dock att dom flesta hade något med vatten att göra💦💦

 

Och i en mikrosekund la han sig faktiskt tillrätta i en solstol på altanen...

 

Men den stunden varade inte speciellt länge....☀️😰

 

Framåt eftermiddagen drog vi alla ut på en tur i det som vi kallar för "finskogen"

Vi kallar den det, för det är breda mjuka sandstigar med höga tallar runt om...

Där blir det aldrig lerigt, blött och skitigt,,, och det är dessutom skugga där jämt,,, så det var inte så varmt att strosa omkring där,,,

 

Det blev en lång mysig prommis, med glada skuttande hundar...

   

OCH förare......

Thompa övar inför 110 meter häck vid nästa OS,, och visar härmed hur graciös han är....😎😝😜😂😁

  


Ja, det var det det...

Semestern är slut,,, och en tuff helg ligger framför oss...

För imorgon ringer klockan 04.30

Runt 5 snåret räknar vi med att jag ska sitta i Hebbes sadel påväg hem till Sjövreten igen...

För det blir ett lite annorlunda upplägg nu på hemvägen, där jag inleder ridturen, samtidigt som Thomas transporterar hem Lova...

 

Även på söndagen ringer klockan tidigt, för då planerar vi en tripp upp till Dalarna för Rapportträning...

Det blir ett genrep för 3 SM-klara rapporthundar på fullängdssträcka med öppen start,,, och det blir skitbra träning även för oss och Klocke....

 

Vi skulle egentligen på kräftskiva på lördagen,,, men med tanke på den tidiga uppgången både lördag och söndag,,, så hoppar vi det,,, och Thompa och jag kör en egen kräftis på lördagskvällen...


Nu försöker jag spendera så mycket tid som det bara går utomhus...

 

Och det gör även våra Älskade hundar...

Glock har somnat platt pannkaka därute...

  

Nu ska jag verkligen försöka Njuta av dom sista lediga semstertimmarna.....☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️

 

Trevlig Helg🍀


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards