Direktlänk till inlägg 22 april 2018

Fantastiska Spårhunden Glock ❤️❤️❤️

Av Ia Weylandt - 22 april 2018 17:45

    

⭐️⭐️⭐️Underbaraste, Bästa, mest Fantastiska Vallhunden Glock⭐️⭐️⭐️

 

Superlativen räcker inte till över hur mycket vi Älskar denna härliga lilla hund💞💖💞💖

Och det gör vi ju förståss varje dag, 365 dagar om året,,, oavsett vad,,, 

Men en helg som denna,,, när vi faktiskt tycker att han överträffar sig själv med tanke på hur lite förberedelser han fått,,, så blir man ju såklart Extra Stolt över att just han är vår❤️❤️❤️

 

Men för att ta det från början,,, så var det samling på Katrineholms BK klockan 07.30 i lördags morse...

Klockan var ställd på 05.30,,, och jag vaknade kl 03.00

PLING,,,, SuperPigg💃

 

Låg och snurrade en stund,,, försökte kolla nån serie,,, men gav upp och gick upp och städade köket istället...

Gjorde också matsäck inför dagen,m, vilket jag egentligen inte tänkt ta med...

Men tur var väl det,,, för när vi väl började rulla mot Katrineholm vid strax efter 6,,, så var jag vrålhungrig, och åt upp min macka redan i bilen...

 

Vilken skillnad mot när vi tävlar rapport,,, då kan jag inte äta nånting under hela tävlingsdagen,,, och inte dagen före heller...

Men när det är spår, är jag inte lika nervös...

Tävlar spår gör vi ju bara för att den Vackra Sheriffen ska få lite tävlingsrutin,, 

 

För satan i gatan så mycket väntetid det är på en spårtävling...

Vi samlades 7.30 och lämnade tävlingen klockan 16.00

 

Efter lottningen, där Thomas drog startnumret vi helst INTE ville ha,

startnummer 10,,, vilket betydde att han skulle starta sist,,, och vi ställde in oss på en lååååång väntan...

 

Vi blev utkörda i skogen,,, och det var ju tur att vi hade trevligt sällskap iallafall....

 

För vid ca 10.30 var det dags att släppa på Glock på spåret👣🐾👣🐾👣🐾

 

Upptagsrutan...

 

Och jädrans vilket fint upptag han gör, denna Älskade lilla hund...

Som vi tragglat högerutgångar på träning,,, och varje gång har Sheriffen gått vänster...

Nu gick han rakt ut,,, tog höger,, drog iväg,,,

och känslan är obeskrivlig när jag ser att Thomas lämnar rutan utan att tävlingsledaren säger dom förhatliga orden,

-bakspår,,, tillbaka till rutan...

 

Bra Start👏✊️👌

 

Direkt när Glock och Thompa försvunnit ur synhåll, tog jag ut Dollar

 

Och sen vankade vi nervöst fram och tillbaka...

Tänk att drygt 20 minuter kan kännas som en evighet när ens närmaste är ute i spårmarkerna...

Tog nog upp telefonen minst 100 gånger bara för att säkerställa att jag inte hade missat samtal från Thompa...

Kände ju att så länge jag inte hör något så går det bra...

 

Men sen plötsligt kommer dom gåendes på grusvägen,,, Thomas gör tummen upp👍,,,

Glock hade spårat Super, och hade alla pinnar med sig hem...

 

HURRA vilken bra start🎈⭐️❤️


Tillbaka på klubben blev det väl nån timmas väntan innan det var dags för uppletande...

Och där kände vi faktiskt inte igen Sheriffen...

Han som brukar leta så bra,,, och han gjorde det egentligen inte dåligt nu heller..

Tog 3 föremål, och belönades med 8-8, vilket är maxbetyget..

Men det var liksom inte samma tempo, glädje och intensitet som vi är vana att se...

 

Kan kanske bero lite på första värmen, och lite mental trötthet...

 

En timmas väntan igen,,, och sen dags för platsliggning...

Sheriffen låg platt pannkaka,,, med hakan i backen,,, något han självmant valt att göra...

 

Sen dags för lydnad,,, och med 8 hundar innan,,, blev det ytterligare 2 timmars väntan...

 

Glock behöver ganska mycket uppvärmning inför en lydnad, för att liksom blåsa ur sig lite...

Thompa testade ett nytt sätt denna dag...

Han tog ut honom,,, lät honom rusa av sig,,, lydde lite,, och stoppade sen in honom i bilen igen,,

bara för att ta ut honom strax innan dom skulle in, och då bara körde lite fritt följ...

 

Och Jädrans vilken fin lydnad dom går in och gör...

Nu kollar ju inte jag,,, men betygen talar ju sitt tydliga språk...

 

Inkallningen behöver vi träna mer på,, det vet vi,,, men kan heller inte träna för ofta,, för då märker vi att tempot går ner...

Apporteringarna ryker det en enhet på för att ingångarna blir lite sneda,,,

Och stegen,, ajaj,,, vet inte vad som hänt,,, eller inte hänt,,, han tog två steg,, och sen hoppade han av...

Vi vet ju att han inte gillar det momentet,,, men han brukar utföra det ändå...

 

Men Thomas var SuperNöjd efteråt,,,

och det roligaste av allt, var att så många kom fram och berömde hans fina lydnad,,, och framförallt att Glock ser så himla pigg och glad ut genom hela lydnaden...

För så upplever jag det också,,, han är pigg, han är glad,,, han vill hela tiden mer, mer, mer,,,

Liksom - husse, kom igen,,, vad ska vi göra härnäst!!!!

 

God och Glad som en Kexchoklad, var det nån som sa,,, det tycker jag var ett fint betyg⭐️❤️⭐️❤️⭐️

Älskar vårt lilla glada kex🍫

 

Sen blev det en lång väntan på prisutdelningen...

Och inte för att certen betyder nånting egentligen,,, 

Glock är ju redan Svensk SpårChampion,,,🇸🇪⭐️

men självklart måste man ju sätta upp mål med sitt tävlande,,,

och målet var att ta cert,,,

och att då göra det för egen maskin,, oavsett placering,,,

vilket då alltså innebar att målet var att ta sig över 585p...

 

Och som jag räknade och räknade, vände och vred på siffrorna,,, visste ju inte eftersom jag inget sett...

 

Men Shiiit, som jag jublade,,, när resultatet sen lästes upp,,, och det visade sig att T&G lyckats skrapa ihop 597p...

  

Dessutom fick dom kliva upp på pallen,,,

Uij, om det inte kom några glädjetårar där och då.....

Bästa, Bästa Underbara Glock💞

 

En Fantastiskt Trevlig dag, på en fin klubb,,

som Verkligen levererade en SuperBra tävlingsdag för alla startande...

Och som grädde på moset,,, så fick bästa pensionären Dollar,, även han vara med och smaka på priserna...

 

Det delades ut tuggben i pris till alla hundar som fullföljde...

Dollar var Med vid prisutdelningen,,, och suktade hungrigt efter tuggbenen som delades ut...

Då fick jag frågan om hon fick ge honom ett???

Så jäkla fint💖

 

Till Katrineholm, och deras tävlingar återvänder vi mer än gärna....👏👏👏

 

Skönt också att det bara var 1 timma hemifrån....

Vi kom hem, och hann sätta oss ute i lördagssolen och njuta en stund...

 

Älskar det...

Men det slår mig också hur mycket väntetid det är under en dag på spårtävlingar..,,

 

Vi spenderade 8,5 timma på Katrineholms BK denna lördag...

Under dom timmarna spårade Glock i 22 min,,, letade i 5 minuter,, och lydde väl typ i 20 minuter om man räknar in platsliggningen...

 

Det innebär krasst,,, att hunden är aktiv i mindre än 60 minuter under en spårtävling,,,

7,5 timma, under en tävlingsdag innebär alltså bara väntan...

 

Lite skillnad i rapporten där hunden typ är ”aktiv” liiiiiiite längre tid av dagen....

 

Men hursomhelst,,, så kändes Glock lite slut i huvudet på lördagskvällen...

Han kom med leksak och ville kampa,,,,

 

Men satt mest med den i munnen, och kollade ut i rymden med en något tom blick...

Säger det igen,,,

Älskade Fantastiska lilla glada hund💞

 

Och är det något jag Älskar,,, så är det dagen efter en tävlingsdag...

Framförallt om tävlingen gått bra såklart🎈

 

Dagen som idag,, har vi bara njutit...

Jag startade upp söndagsmorgonen med att gå min 2-timmars runda med D&G

 

Det var bara vi ute,,,

fåglarna kvittrade🦅

och solen strålade från en klarblå himmel☀️

 

Sheriffen skuttade och for,,, och låg mer uppochner🙃 än vanligt...

 

Såååå Jäkla härligt,,, 

i 2 timmar strosade vi runt,,, hade kunnat fortsatt i evigheter,,, men magen började kurra efter frukost...


Hem, käka frulle,,, och sen lite pyssel hemma...

bla vårfixat altanen...

 

Ikväll blir det grillpremiär,,,

grillen rengjord...

 

Uteplatsen under tak putsad....

  


Trots att jag VARJE år säger,,, inga blommor att passa och ta hand om,,,,

så kan jag inte låta bli...

 

Nyinköpta amplar till altanen...

Mysigt och ombonat....

 

Tog en paus,,, och bara gick ner och lekte runt med Glorre på lydnadsplan....

 

Känner att det är så viktigt att vi leker och har kul mellan alla träningspass,

Glädjen i allt Glock utstrålar är viktigast av allt💕💕💕

Vi ska ha kul ihop...

 

Sen satte jag mig på altane och bara solade en stund,,,,

äÄven jag ska få koppla av,,,

 

Thompa vill ju gärna ha å göra,,, så han åkte runt på Fyris och kollade staketet...

 

Snart flyttar Klonkans får hit🐑🐑🐑🐑🐑

Hästarna fick plötsligt frispel,,, och kom farandes i 700 knyck från allra längst bort i hagen...

 

Och då passade vi såklart på med lite hästvård...

 

Thompa kratsar hovar,, och lilla Lova är sååååå nyfiken...

 

Lova är även nyfiken på Dollar,,,

 

Men Dollarn ser liiite skeptiskt och avvaktande ut...

 

Och sen drog vi alla fyra iväg på en riktigt jäkla lång rackarbajsarrunda....

 

I drygt 3 timmar,,, bara cruisade vi runt i sällskap av fågelkvittter...

 

Träning och Tävling i all Ära,,, 

Det är nog ändå dom ljuvliga promenaderna jag värderar högst,,, och är anledningen till att jag vill vara hundägare...

 

En Magiskt Mysig och Bra helg, går mot sitt slut...

 

Och som om det inte vore nog,,, så nåddes vi av det trevliga beskedet om att Dollar dottern DaVinci idag tog sitt 3:e Cert,,, och därmed blev Svensk SpårChampion...,

 

HURRA FÖR duktiga hund Och Förare...🇸🇪🎈⭐️

PappaD, är såklart stolt som en Tupp⭐️⭐️⭐️

 

Men här och nu,,,,

TACK Världens Bästa Glock,,, för att vi får vara stolta ägare till just dig❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️⭐️⭐️

 


Ha nu en Bra Arbetsvecka alla Glada☀️☀️☀️☀️☀️

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Av Ia Weylandt - Måndag 1 april 17:15

  Men,,, sicken bra påskhelg det blev ändå. Trots att jag först var Väldans besviken över att det inte blev någon husvagnstripp....   Men jäklars som vi velade in i det sista fram och tillbaka, huruvida vi skulle åka eller inte... Det som ti...

Av Ia Weylandt - Söndag 24 mars 16:15

   Veckan som gått har varit lugn. Vet ärligt talat inte riktigt vart dagarna tar vägen, jag tycker det är måndag, sen torsdag, sen puff💥helg.....   Jag har skönt nog varit pigg även på eftermiddagarna, och vi har varvat med att gå mys...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards