Alla inlägg den 18 maj 2018

Av Ia Weylandt - 18 maj 2018 18:00

    

Shit Alltså,,,

första långa arbetsveckan på jag vet inte huuuur länge...

Jag var riktigt nervös innan,,,,

hur skulle det gå??

5 arbetsdagar på raken..... tänk om jag går in i väggen....

 

Men faktiskt,,, här sitter jag på fredagskvällen alldeles livs levande...

 

Blir dock bara ett kort snabbt inlägg...

Vi har så jäkla mycket att göra,,, så det är full fart hela tiden,,, så jag sätter mig bara då och då ner och skriver lite snabbt,, samtidigt som jag tar lite vätskepauser..

 

Jag vill ju gärna ha veckorna dokumenterade, just för att jag själv tycker det är så mysigt att gå tillbaka och läsa om några år...

Snart har jag bloggat i 10 år,,, älskar att gå tillbaka och se vad vi gjorde denna dag för typ 8 år sen...

 

 

 

Måndagskvällen spenderade Glock och jag i fårhagen...

Och såklart var ”vi” *host* (läs Glock) lika fantastiska som vanligt...

 

Det är Verkligen en fröjd att njuta av att se honom i sitt rätta element❣️

 

Hemma på Sjövreten uppmärksammade vi ju såklart att den Bästa av dom Bästa fyllde 11 år ❤️❤️❤️

 

Jag skriver ”uppmärksammade” och inte firade...

Tycker inte det finns något att fira att ens Älskade schäfer blir 11 år..

Däremot är vi oerhört glada och tacksamma över att han fortfarande är så pigg och fräsch som han är..

Det kan vi fira,,, och det gjorde vi genom att dryga ut hans kvällsmat med över hälften vildsvinsfile...


Tisdagen var jag sen hem från jobbet,,,

så Thompa drog på prommis,, och stannade på vägen och körde ett uppletande på äng...

 

Sheriffen skötte sig Toppen!

 

Även Dollar fick komma ut och leta lite..

Älskade gammelgubbe❤️❤️

 

Syns knappt att dom kommer in med föremål i munnen...


På onsdagen körde vi lydnad hemmavid...

 

Det mesta, utom inkallningen såg bra ut..

Han tjuvade,,, inte bara en gång,, utan 2 gånger när Thompa lämnade honom..

AjAj☝️☝️


På torsdagen invigde vi flygplansfältet för Rapportträning med öppen start...

 

Glock på A-station

 

Utmarsch till B

 


Glock på B-station.

 

Glock på nedräkning...

 

Man skulle kunna tro att det var skittråkigt att bara springa sådär rakt fram på så öppen yta..

Men jäklar, vad han verkade tycka det var kul.

Och Shit som han sprang.

Thomas Klockade honom när han gick iväg från A-C.

Sträckan var 1000 meter, och T såg honom hela vägen ut till en 500 meters skylt,,  och 500 meter sprang han på 41 sek..

 

När han kom in till mig på C, lekte han lite med bollen,,, drack lite vatten,,, ratade köttbullarna,,, och satte sig sen och glodde i sträckans riktning...

Jag hade gjort uppbindningen bakom 1000 meters skylten för att han skulle få skugga,,, men han satt i spänd förväntan i solen och väntade på att få gå igen...

 

Härliga lilla hund❤️🍀⭐️

 

Sen kunde han inte ”gå” tillbaka,,, utantill hela tiden iväg...

Vi lekte oss fram till B,, och sen löt jag honom löpa...

 

När Klonkan var inne på A,,, släppte Thomas ut Dollar som legat och laddat...

Och efter lite uppvärmning släppte han Dollarn lös,,, som sprang i full (nåja) fart ut till mig...

 

En språngmarsch på några hundra meter,,, längre än pensionären sprungit på länge...

Hemma igen blev det 30 minuter på vibben,,, ändå var jag skiträdd för att SuperDollar skulle vara lite halt och lytt imorse,,,

Men det märktes ingenting...

 

Och appråpå rapport,,, så fick jag i veckan ta del av helt magiska bilder på Glock från rapportskogen....

För det var så att vi på ”Tierpslägret” hade förmånen att få ha en riktigt skicklig fotograf i träningsgruppen...

 

Å jäklars vilka Fantastiska bilder han tog,,, inte bara på Glock såklart,,, utan på alla rapporterande hundar...

Sååå jäkla kul att få ta del av...

 

Åsså blir det ju sådär,,, att man fastnar liksom för bilder av olika anledningar...

En Älsklingsbild är den nedan...

 

Kan inte sätta fingret på vad det är som jag tokgillar med den,,, men jaga bara gört...

Samma med den nedan....

 

Jag bara Älskar dom små huggtänderna i Glock’s överkäke...

Tycker dom är så söööta så jag vill äta upp hela honom...


 

Men mest av allt, så Älskar jag bilden ovan...

Det blir nog till att beställa en förstoring på den...


Alltså det är verkligen Magiskt att få sin hund fotograferad in action...

Tack Snälla fotografen⭐️  (jag nämner ju aldrig folk vid namn i bloggen,,, men tittar ni på bilderna så ser ni ändå vem upphovsmannen är😊)

Vi kan kalla honom Mr Ice😂

 

Nu skulle man ju kunna tro, att vi bara ägnat oss åt hundträning i veckan som gått...

Men nehej då...

Grusgången har fått stort fokus,,, jag som trodde den var klar😳

 

Men det visade sig att första omgången makadam,,, bara var en grund,,, nu lade vi på  nånting som jag inte minns vad det heter,,, men typ ”täckpapp” iallafall en slags filt för att lla ogräset borta från att växa igenom...

Så kvällarna denna vecka har ägnats åt att lägga på ytterligare ett lager med grus..

 

Som om inte kroppen värkte brutalt efter första vändan...
Nu ska väl i ärlighetens namn erkännas, att det var Thomas som drog det tyngsta lasset...

Jag ägnade mig mest åt att plantera blommor överallt...

Fasiken,,, jag skulle ju inte ha några blommor att behöva sköta om..

 

MEN,,, vissa är skofetischter👠👡👢👞👟

JAG,,,  är blomfetischt🌼🌻🌹🌺🌸

Kan inte gå in i en jäkla affär utan att komma ut med nya blommor...

Snart är väl Lyxfällan på ingående💸💰💵

 

Och blommar av sig självt, gör det också i trädgården nu...

Jävlars så vackert det är...

 

Äppelträdet blommar som aldrig förr,,,

 

Och körsbärsträden,,, och syrenhäckarna...

Faaaaaaan va jag skulle vilja kunna Stoppa tiden nu...

 

I veckan har vi också haft besök av Länsstyrelsen för kontroll av vår djurhantering...

Jösses,,, när jag inledde bloggen,,, så tyckte jag att vi inte gjort ett skit i veckan som gått,,, inser nu att det händer en del...

 

Iallafall så kollar Länsstyrelsen hur hagarna ser ut,,, att inget ligger där som djuren kan skada sig på...

Dom kollar lösdriftens utrymme kontra antal hästar...

Dom kollar stallet,, och framförallt att takhöjden är godkänd (tur vi sålde Hebbe, för han var för stor för vårt stall)

Dom kollar att det finns hage för att eventuellt behöva skilja en sjuk eller smittad häst från övriga flocken...

 

Och naturligtvis kollar dom även skicket och välmåendet på djuren...

 

Mycket papper var det,,, men kontrollanten åkte härifrån och gav oss, djuren och gården omdömet,,,

UA= utan anmärkning..

Satan så skönt!!!

Inte för att vi trodde det skulle finnas något att anmärka på,,, men vaddå,,, vi är ju ändå nybörjarbönder,,,

vi skulle ju ha kunnat missa nåt...

En mycket Trevlig och kunnig kvinna,,, vars endå plump i protokollet från ”vår”sida,,, var att hon frågade om det bara var schäfer i Dollar,, eller om han var en blandras😠

Men till hennes försvar så såg hon iallafall att Glock var en BC...🤗

 

Nu ska vi göra fredag,,,

Det blir en tidig kväll,,, för tidigt imorgonbitti styr vi kosan mot Flen, där vi hoppas få spendera en låååång dag..

Och blir den kort, så är det inte hela världen,,,då finns det andra glädjeämnen...

VÅREN tex...

    

Underbara Älskade Våren☀️

 

TREVLIG HELG i Vårsolen☀️🌼🌻☀️🌼🌻☀️

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards