Direktlänk till inlägg 9 februari 2020

Världens Bästa Mest Älskade Glock❤️

Av Ia Weylandt - 9 februari 2020 13:15

     

Underbara Bästa Fanstasiska Glock❤️

Tänk att det gått 6 år sedan vi fick beskedet om att kullen var född, och att det fanns en liten hane åt oss.

Jag minns det som igår, och kan inte riktigt fatta att det är hela 6 år sedan... 

 

Jag minns också tydligt, hur vi var och tittade på valparna en hel helg, och hur vi fick välja ut varsin favorit bland dom 5 hanarna.

Thomas fastnade för en liten 3-färgad, och jag för en väldigt kelig 2- färgad...

Och efter att valparna testats, ringde uppfödaren och meddelade att den 3-färgade ansågs passa oss bäst.

Vilket Lyckokast❣️

 

VALLHUNDEN GLOCK 6 veckor...

               

GLOCK 6 Mån.....

  

GLOCK idag på 6 årdagen....

När jag kikar tillbaka på bilder från hans fördelsedagar, så kan jag konstatera, att inte många år det funnits snö i februari, samt att Glock har inte förändrats utseendemässigt så mycket genom åren..

 

VALLHUNDEN GLOCK 1 år,,, 

    

GLOCK 2 år....

 

GLOCK 3 år... 

    

GLOCK 4 år...

    

GLOCK 5 år....

    

Jämför det med en schäfer som Dollar, som verkligen förändrades genom åren...

      

   

Det ska bli roligt att följa fröken Olssons förvandling genom åren... 

 

Men tillbaka till födelsedagsbarnet..

Efter att ha varit på skojig morgonprommis med husse, så blev det frukost i soffan...

Slicka mumslig leverpastej direkt från kniv,,,,

 

Det är mumsligt det💖

    

Kalasgästerna fick nöja sig med att slicka tallrik från golvet...

  

Dom klagade inte på det🥳 

 

Vad gjorde vi i veckan som gick då?

Faktiskt inte mycket, och hör å häpna, hundarna har inte fått ett endaste spår sedan förra fredagen😱

Måndan och tisdan jobbade ju jag dagtid.

Slutade 14.30 på måndan, och blir så lycklig över att det är så pass ljust ute nu, så att jag han gå en 90 minuters härlig prommis med Hickan och Sheriffen efter jobbet..

    

Det är såååå skönt efter att ha varit instängd hela dagen.

Dollar fick vara hemma med husse, jag ringde när jag började närma mig hemmet, och då kom dom 2 upp och mötte oss.. 

 

Varannan tisdag, jobbar jag mellan 04.15 och 12.45

Då ringer klockan 03.23, men jag har så jäkla svårt att sova, vaknade redan strax efter 12-slaget och låg och vred och vände på mig, livrädd att försova mig, trots 2 ställda alarm.

Så när jag kommer hem från jobbet vid 13-tiden, då är jag så jäkla trött, så jag måste lägga mig å sova middag.

Så jag sov till kl 15, och sen stack Glock, Olsson och jag ut på prommis idag igen.

 

Åkte bland annat bort till ett hjorthägn i Mariefred.

Där vimlar det av hjortar, som inte är ett dugg rädda för människor.

Tog ut Hickan själv och cruisade runt. 

    

Vi har stött upp vilt på våra prommisar, då har hon varit nyfiken, men Tack vare att varken Dollar eller Glock bryr sig, så har inte hon brytt sig heller, men nu när vi var själva, blev nyfikenheten lite större.

Så det är nog nyttigt att åka dit lite då och då... 

 

På onsdagen började jag 11.45, och då hinner vi inte göra så mycket på morgonen.

Gick en 90 minuters prommis, käkade frukost,

och sen vallade jag och Glock en stund innan jag stack till jobbet...

      


På torsdagen sen, var jag ledig, och då var planen att komma ut i spårskogen på eftermiddagen.

Men lagom när eftermiddagen kom, så slog vädret om och blev snöblandat regn och ruskigt, så då försvann spånsuget.

Messade Thomas, och frågade om vi inte skulle sticka till hundhallen istället och leka runt lite inomhus...

 

Thomas var inte svårövertalad,,, så direkt när han kom hem och bytt om, åkte vi till Nykvarns fina Hundhall. 

Där lekte vi runt i en timma med våra älskade Hundar❤️❤️❤️

Sheriffen fick gå fritt följ...

    

Så även Hickan...

Men det är faktiskt bara fejk för att ta en bra bild, vi har inte börjat med det momentet ännu.

Vi leker bara fortfarande, och kommer göra några månader till...

    

Så mycket kamp, lek och bus blir det.

Dels en och en, men också med alla 3 samtidigt...

    

Åsså lite FF emellanåt...

    

Och lite allmänlydnad kör vi ju med Hicks the Picks, typ stanna kvar, sitt, vänta, och kom...

    

Åsså försökte vi ta ett familjefotografi,,,

Gick sådär😜

    


Fredag då?

Nu skulle det väl Äntligen bli lite spår.

Det var iallafall planen, jag hade tänkt sticka direkt på morgonen, promma, lägga spår, käka frulle i bilen, och sen spåra.

Men vaknade till -6˚ och var inte ett dugg sugen på att sitta i bilen å käka frulle.

Så jag tänkte om.

Gick en lång kylig morgonprommis, käkade lång mysig frulle i mitt kök med mysiga tända ljus.

 

Sen framåt lunch, hade vädret blivit lite mildare, så då stack vi på prommis igen,

 

Och Glock fick ett uppletande utefter vägen...

     

När vi kom hem, var det snart dags för mig att åka å jobba.

Hundarna låg ute i solen å mös, och väntade på att husse skulle komma från jobbet, så dom kunde fredagsmysa...


Lördagen inleddes efter frullen, med att vi åkte  till mitt jobb och tvättade min bil i tvättasjälvhallen..

 

Fy fasiken va kul det var att tvätta bil manuellt och inte i maskintvätt..

Undrbart att stå där och se smutsen rinna bort från Pugge... 

    

For vidare till Granngården för att köpa födelsedagspresent till Klonkan..

Såklart slank det ned lite andra braochha saker också😊

    

Stannade till på Södertälje BK på vägen hem.

Sheriffen fick klättra på lilla stegen,,,

    

Olsson fick leka, och göra en budföring...

    

For vidare hem, där Glock och jag tog några varv med fåren innan det var dags för mig att fara till jobbet...

   


Åsså söndag då, den 9/2, KronPrinsGuldGlocks 6:e födelsedag❤️

Vi snackade om det igår på Granngården, vad vi skulle kunna köpa som Glock verkligen skulle Älska...

Och vi kom fram till Ingenting...

Det Glock Älskar allra mest finns hemma, och är Gratis, (nåja)

Självklart skulle födelsedagen spenderas i vallhagen...

Och dagen till ära trotsade vi leran i 25:an, och vallade ner fåren dit...

Hickan tittar på💖

  

Sen vallade vi i nästan en timma, fast med vilopauser för både Glock och fåren såklart.

  

Och välbehövligt vilopauser även för mig,,, förstår inte hur jag kan bli så slut av att göra vad som kan tyckas som ingenting...

Men Thomas bildbevis, bevisar att jag stundtals också är ganska aktiv i vallningen😂🤣😂🤣😂 

  

Haha, ja mycket ska man se innan ögonen trillar ut😆

Glock skötte sig mycket bra,, 

kunde väl stundtals Bäst själv, vilket han ju faktiskt även gör...

  

Det var riktigt skoj, och nu längtar jag tills lydnadsplanen är i så pass bra skick att vi kan vara där igen...

  

Lyckligt födelsedagsbarn, och Lycklig fåraherde...

  

Hickan tycker nog också hon har en viktig uppgift att hålla fåren🥰

  

Nu har vi gått in, och hundarna har fått lunch.

Till efterrätt idag blev det smarriga ben.🍗🍖

Födelsedagspojken fick välja först...

Han valde Vomburgaren🍔

  

Dollar och Olsson gick inte benlösa dom heller🍗🦴🍖

  

Nu ska jag ta en dusch, och sen lägga mig att sova middag en stund.

Kväll 3/4 väntar ikväll...

Jag ska försöka sova och Drömma om vår Fantastiska hund Vallhunden Glock, och allt roligt han låtit oss uppleva under dom åren vi fått äran att vara hans husse och matte.

Hoppas vi får lika många roliga år till💖⭐️💖⭐️💖 

 

❣️TACK UNDERBARA HUND❣️ VI ÄLSKAR DIG❣️

⭐️⭐️⭐️Vallhunden Glock, 🇸🇪Svensk Mästare🇸🇪 i Rapport 2018⭐️⭐️⭐️

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Söndag 28 april 17:45

  Jag ska tamejfaaan sluta med att planera saker, för det blir iallafall aldrig riktigt som jag vill. När vi tidigare i vintras planerade vårens tävlingar, så byggde vi hela säsongen runt att vi ville tävla på ToppTävlingen Kungafärden i Kungälv u...

Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Av Ia Weylandt - Måndag 1 april 17:15

  Men,,, sicken bra påskhelg det blev ändå. Trots att jag först var Väldans besviken över att det inte blev någon husvagnstripp....   Men jäklars som vi velade in i det sista fram och tillbaka, huruvida vi skulle åka eller inte... Det som ti...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards