Direktlänk till inlägg 16 februari 2020

Frossa,,, och lite hundträning...

Av Ia Weylandt - 16 februari 2020 17:15

                   

Så har ytterligare en helg passerat....

Har ibland så svårt att greppa att vi bara befinner oss i mitten på februari,,, känns mer som i slutet på mars,

och det gör mig stundtals lite frustrerad, för jag vill att tävlingssäsongen ska kicka igång NU,,,

och jag håller på att längta ihjäääääl mig efter att få sticka iväg med Hobbe Husvagn.

Stackars Thomas, han hänger inte med i svängarna på allt som jag planerar, det är rapporthelger, rapportläger, kennelläger, midsommarfirande, helgtävlingar etc etc.

Förstår faktiskt inte hur i hela fridens namn jag ska hinna jobba också...😬

Men jag Älskar ju själva planerandet nästan mest,,, har redan planerat vad vi ska äta på semestern😆😂

 

Men ännu så länge så befinner vi ju oss faktiskt bara i mitten på februari, och helgen som ligger bakom oss har verkligen gått i ”matens” tecken...

Jösses så mycket gott vi ätit,,, när jag tänker tillbaka, så känns det som vi inte gjort annat än ätit😳

    

Inledde ju med skumpa🍾 och skaldjur🦞på ❤️-dagen i fredags kväll...

Mumsligt gott var det😋 

    

Avslutade med en kärleksfull efterrätt, som blev lite i mäktigaste laget.

Brownie, kokoschokladdoppad jordgubbe, glass, maräng, mandelflarn, jordgubbar & chokladhjärtan❤️  

    

Jösses så mätta vi blev... 

 

Lördagen inledde jag och Glock i fårhagen, efter att Thompa gått morgonprommis, och vi käkat gofrulle...

      

Sen blev det en sväng till Södertälje för att köpa en ny skottkärra.

Detta efter att ThompaKlanten, kört över den ena skottkärran med traktorn häromdan...😆

Känns inte så fräsch att bara ha en skottis, som man både ska mocka bajs💩 i, OCH köra mat 🌾 till fåren🐑 med..

 

När vi ändå var i Södertälje, passade vi såklart på att hoppa in på brukshundklubben och lekte lite...

    

Och lekte var faktiskt allt vi gjorde, tränade ingenting annat än att det var superträning för Olsson att det tränades med andra hundar på 3 olika ställen på planen... 

OllanBollan brydde sig inte,,, Dutti liten fröken Olsson⭐️

    

På vägen hem sen, så stannade vi i Läggesta, och där släppte Thomas av mig och Glock, åsså prommade vi dom dryga 2 kilometrarna hem...

    

Hemma, hade Thomas tänt grillen för lite korvgrillning på eftermiddagen.... 

    

Känns tryggt med 2 pålitliga ”vakter” som vaktade vår mat, medans korvarna grillade sig...😄

    

Mätt i magen, åkte jag och Olsson på Strängnäs BK´s Årsmöte...

Tänkte det skulle vara ett ypperligt tillfälle för lilla fröken O att socilera med andra människor och hundar...

Blev först lite skeptisk, när jag klev in i klubbstugan, och det var ganska många hundar därinne..

Tänkte,,, hur ska detta gå?

Men Duktiga, Fantastiska fröken Olsson, skötte sig helt exemplariskt på sitt första klubbmöte👌❤️🌟 

 

Njöt av att bli klappad och kliad av klubbmedlemmar, och snodde kanske lite fika från borden,,, men hur skulle hon kunna veta, att det inte var hennes kladdkaka,,, stod ju i precis lagom höjd för hennes lilla snabba mun😎

    

Å när hon tröttnat på budgetar och verksamhetsberättelser, så la hon sig helt sonika ner och somnade vid mina fötter..

Hon fick verkligen med beröm Godkänt🌟

    

Fantastiska Glock var kvar hemma på gården med husse.

Dom var ute och åkte fyrhjuling runt hagen och kollade staketet, vi har haft påhälsning av älgen igen, så det var nån tråd som var av här och där..,

Så jag fick representera Team Glock, som för 3:e året i rad, fick ta emot Vandringspriset för Årets Brukshund🏆

    

Nu är Bucklan vår,,, men jag är lite kluven om vi kommer behålla den🤔

Många stora namn, som har inteckningar i den bucklan,,, tycker det är roligare om det får fortsätta vandra, och att Glock får vara en del av Strängnäs BK´s historia...

 

Det är faktiskt något som vi drog lärdom av från Stockholm Södra BK, där SuperDollar fick behålla bucklorna, efter att 3 år på raken bli Årets Brukshund, och Årets Rapporthund...

 

Såklart, superkul att ha dom fina bucklorna hemma på hyllan, men å andra sidan, om typ 100 år, när bruksfolket sitter där på klubben, och kollar in alla namn på dom som vunnit, så finns inte Dollar med på det nya vandringspriset...🙀

Bättre då att priserna fortsätter vandra, så att bruksfolket om 100 år pratar om, den Fantastiska Dollarn, och den lika Fantastiska Glocken, som vann flera år på raken😃

Jaja,,, vi får se hur vi gör🏆 

 

När jag var påväg hem, ringde jag Thomas, bad honom starta bastun, och göra en Irish Coffie till mig...

AjAj,Kapten👩‍✈️svarade Thompa, så lagom tills jag kom hem, hoppad Hickan och jag ner i bastun...


Hickan hänger faktiskt med in i duschen när Thomas eller jag duschar,,, hon skiter fullständigt i att hon blir dyngsur...

Hon skulle nog mer än gärna följa med in i bastun också om hon fick❤️

  

Avslutade lördagskvällen med ost🧀och kex🥨  

     

Och ett Ärligt försök att titta på Mellon...

Tröttnade redan innan första tävlingsbidraget, och kollade en serie istället...

Kan bara inte med Mellon🤮


Söndagen fortsatte matmässigt, där lördagen avslutades..

Thompa tog morgonprommisen även denna morgon.

Dom var ute i drygt 90 minuter, kom hem lagom tills damernas första slalomåk.

Då hade jag dukat upp till en riktig brakfrulle...

  

Aaaaaa, så gott alltså,,,

Har helt snöat in på riskakor med Philadelphia och avocado👌

 

Tycker det är så skönt nu,,, att hundarna får så mycket aktivitet i veckorna.

Då kan vi slappa, och njuta av ledigheten på helgerna.

Förut, så hade jag långa listor på allt jag ville hinna med på helgen,,, och att kolla på vinterstudion var inte till att tänka på...

Nu unnar vi oss att njuta länge på mornarna,,, kolla, och anpassa helgens timmar åt det vi vill se på TV, utan dåligt samvete...

Hicks the Picks blir keligare och keligare, tycker också att det är helt okey att kolla sport på helgerna😝

    

Men ut i skogen for vi, trots regn,,, och jag som säger att jag aldrig vill träna när det regnar...

Träning ska vara kul och positivt, men det regnade faktiskt inte så mycket,,, i skogen märktes det knappt...

 

Vi körde ett frispår med Glock,,, och han ser ju typ lika road ut som jag kände mig innan...

    

Men när jag knallade ut ett drygt 800 meter långt fint spår, där underlaget höll, och inte var kladdigt och halt,,,

    

Så såg jag fram emot att se den lilla Sheriffen komma farandes genom skogen...

Och som han springer.....💨💨💨

844 meter frispår, på 1,36,,,, DET är snabbt💨💨💨

    

Efter det, blev det Hickans tur att få springa lite rapport...

Det var ett tag sen sist, och jag har varit lite kluven till, om vi ska orka satsa på rapporten en gång till...

Det krävs ju en del, ibland har jag känt att det skulle vara skönt att bara satsa på spåret....

Men efter idag, så känns dom tankarna långt bort...

 

För Jävlar i havet som hon springer...

Och att det var länge sen, märktes inte alls,,,,

Tokladdad, och direkt hon käkat upp belöningen, så satte hon sig och glodde i sträckans riktning,,, redo att sticka så fort hon bara fick...

    

Men ännu så länge är hon helt tyst i allt arbete,,, faktiskt så är hon stencoool, och känns verkligen balanserad och fri från stress... 

Efter idag är jag tokpeppad igen...

    

Dagen till ära, fick även lilla frk O, följa med på promenad hem från träningsskogen...

Jag tycker ju att det är så skönt att få ”gå av” Glock efter att vi tränat...

Det är bara en tur på typ 3 km, men det är en skön tur...

Olsson, skötte sig bra,,, så hon får förtroendet att hänga på igen...

    

Nu har vi kommit in och ska göra söndag...

Nu väntar en vecka som inleds med dagspass mån-tis... 

Inte mina favvodagar,,, men tycker ändå det är roligt att kunna alla rutiner,,, 

även dagrutinerna,, för tex på tisdag, då jag börjar 04.15, så är det jag som bakar, brer och dressar alla dom ca 200 mackorna som vi säljer varje dag...

Helt Otroligt hur många mackor vi säljer varje dag, och helt otroligt vilka fräscha råvaror vi använder, jag Älskar att göra dom...

Och det är skönt att jag slutar 14.30 på måndan och 12.45 på tisdan...

Hinner ut i min Älskade skog innan det blir mörkt....

 

Imorgon som är måndagen den 17/2 blir lilla fina fröken Olsson 6 månader...

Hon är såååååå fin,,,, och sååååå go,,,, och såååååå coool....

20,1 kg tung och 55 cm hög,,, nu är hon större än Glock...

 

HA EN FIN VECKA ALLA FINA MÄNNIKSOR SOM LÄSER🌹🎈❣️


 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Söndag 28 april 17:45

  Jag ska tamejfaaan sluta med att planera saker, för det blir iallafall aldrig riktigt som jag vill. När vi tidigare i vintras planerade vårens tävlingar, så byggde vi hela säsongen runt att vi ville tävla på ToppTävlingen Kungafärden i Kungälv u...

Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Av Ia Weylandt - Måndag 1 april 17:15

  Men,,, sicken bra påskhelg det blev ändå. Trots att jag först var Väldans besviken över att det inte blev någon husvagnstripp....   Men jäklars som vi velade in i det sista fram och tillbaka, huruvida vi skulle åka eller inte... Det som ti...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards