Direktlänk till inlägg 24 februari 2020

Oro....

Av Ia Weylandt - 24 februari 2020 02:30

 
Varför kan livet inte bara vara lätt och enkelt att leva?
Jag skrev för kanske två bloggar sen, om hur jäkla bra jag mådde, hur jag kände att jag Maxade livet....

Och genast så var det som om nån Djävul var där, skar hälsenorna av mig, och tryckte ner mig i skosulorna igen...

Det känns liksom som om jag Aldrig ska få må riktigt bra...

För då händer det något, som gör att den där otäcka orosklumpen som finns i magen återigen får näring och växer och frodas.

En orosklump, som gör så att jag inte kan känna mig riktigt Glad😔  utan mest bara rädd och orolig😣

 

Orosklumpen gjorde faktiskt så att veckan som gått, varit rätt trist....

Har inte haft lust att göra något annat än att ta lååånga härliga promenader tillsammans med mina Älskade Lyckopiller 💊💊💊till hundar❤️❤️❤️
Tur ändå att hundar och skog finns😉

Vad skulle man annars göra???? 

Lilla Rara Frk Olsson, har nu på allvar upptäckt att nästan halva vår morgonpromenad går utefter vatten, så snart blir det nog koppel på, om jag inte vill att hon ska simma iväg alldeles med sig själv...

    

Helt jäkla galen blir hon i blåsten, när vågorna ska fångas...
 
Men hon vänjer sig väl, och jag med❤️


På torsdagen, efter handling och städning, blev det iallafall lite spårande för våra hundar...

Inte så sugen, knallade jag ut ett spårupptag till Klonkan...

    
Knallade ut Hickans längsta spår hittils, med längsta liggtiden hittils också...

Oj🤭 så Galet🙀 av mig....

Men spåra, det kan hon den lilla HickeliPickan....
    
Nemas Problemas...

Nu Kööööööööör vi Mattis❤️⭐️❤️⭐️
 
Klonkan kom iväg fint på sitt lilla korta spår
    
Och spårade fint hela vägen runt❤️
 
Nöjda och glada killar⭐️⭐️ 
 

Sen åkte vi hem och lekte "lillfredag" eftersom jag skulle jobba på den riktiga fredagen.

Vi åt årets första riktiga grillning...

Grillade revbensspjäll, kycklingklubbor och majskolvar, och till det smarrig coleslaw...

Riktigt somrigt och gott...


På den riktiga fredagen, hade jag planerat att ha en sån där superhärlig förmiddag i spårskogen med frukost och allt.

Men jag vaknade och kände inte för det, så det blev istället två långa sköna promenader innan jag stack till jobbet på fredagskvällen...


På lördagen vaknade vi av att regnet stod som spön i backen🌧🌧🌧

Vi som planerat spår och rapport, tänkte genast om, vem tusan vill träna i dåligt väder???

När jag blir lite deppig, då vill jag förändra saker.

Och jag vill förändra STORT.. 

Det hjärnan triggat igång på under veckan, var att jag ville ha en ny häst🐎

Ta hand om dom du har, kanske man kan tänka då om man vill, jag ville det INTE just då.


För det var ju så att när vi köpte först Hebbe, och sen Linus, då ville jag bara ha en häst att sticka ut å lufsa i skogen med...

Och det har jag ju gjort typ 5 gånger på 3 år😬

Så det jag kommit på nu, var att jag ville ha en lite mer ridbar häst 🐎, en som man både kan lufsa runt med i skogen, men som ändå är lite skolad, så jag skulle kunna sitta å trimma lite på ridbanan nu när jag har så mycket ledig tid...

 

Så i veckan har jag lusläst annonser på Hästnet, vill hitta något nära, känner liksom inte för att dra ner till Skåne för att provrida en häst... 

Så hittade vi en som verkade bra i Västerås, så på den tråkiga, trista regniga lördagen, packade vi in oss i bilen med destination Västerås och provridning av ett 12-årigt halvblod...

 

MEN,,, i bilen påväg till den tilltänkta hästen, började mina 2 hjärnhalvor plötsligt att föra en diskussion med varandra.

Den ena lite klokare, den började ifrågasätta varför i hela fridens namn vi skulle skaffa en häst till???
Argumenten var just dom att jag först skulle ta tag i det material vi redan har hemma på gården, liksom testa om intresset verkligen finns att rida varje dag, innan jag skaffar en häst, som i stort sett skulle kräva det...

Så Tokigt det kan bli😝

 

Men vi kunde ju inte vända, och inte dyka upp, så vi åkte till stallet där hästen stod, jag avstod provridningen dock, sa att vi i första skede bara ville träffa och lära känna hästen.

Och sen åkte vi hem igen i spöregnet...

 

Phu, säger jag,,, Tur att Thomas står ut😍

Det måste vara för att jag är så snäll😆 

 

Regnet upphörde på vägen hem, men tiden var för knapp för att sticka till skogs, så Glock och jag roade oss i fårhagen tills det var dags för mig å sticka till jobbet...

 
På söndagen vaknade vi istället upp till Strålande solsken ☀️ från en klarblå himmel.

Thompa tog en ljuvlig morgonprommis, medans jag sov som en stock tills klockan var 8.50😴

Skööööönt😴😴

 

Bäst vi satt där i godan ro och käkade frukost, så tittade Thompa ut genom köksfönstret, och såg att ett träd återigen vält och kraschat staketet i fårhagen.

Vi for ut båda två mitt i tuggandet, men som tur var så var alla fåren 🐑🐑🐑🐑 kvar på rätt sida om staketet...

   

Men direkt efter frullen, fick husbonden gå ut å fixa med motorsågen..

Vips, så var staketet helt igen, och massor med vedkubbar ligger och väntar på att lastas in i vedboden.

En ganska överfull vedbod, inte mycket vi eldat i spisen denna vinter inte...🔥


Även en hel hög med spårpinnar blev det.
 
Spårpinnar, som vi genast drog till skogs för att testa...


Men även i vår skog, så hade stormen farit fram som en tornado 🌪 

 
Det blev för Thomas att visa sina backningskunskaper...

Inga problem👌

Det blev till att köra runt en väldans omväg för att komma dit vi skulle.

För vi ville till ett alldeles speciellt ställe, där vi skulle köra rapport med Olsson.

Vill helst köra på samma sträcka nu under inlärningen...

Föga hjälpte det denna dag, skulle det senare visa sig...


Men först trampade jag ut ett kort spår till Glock.

Bara drygt 400 meter, nu är det spårupptag vi tränar..

  

Och sen skulle vi då köra rapport med lilla fröken Olsson.

Och nu för allra första gången stötte vi på patrull från lilla fröken O....

Hon ville plötsligt inte springa från Utestationerna, dvs till mig😢

 

Nu "tror" vi att vi kan ha en liten aning om vad det kan ha berott på, för det blev en ganska grov miss i förberedelserna inför första skicket.

Vem vet, vi fick henne iallafall att springa sina fyra skick, men hon var som sagt väldigt tveksam iväg från husse...

 

Vi satte in Hickan i bilen, och släppte på Glock på spåret.

Full fart ut ur rutan💨💨

   
Kom iväg åt rätt håll, och spårade mycket bra, det lilla korta spåret...


Sen tog vi ut Hickan på samma rapportsträcka igen, denna gång med mycket nogranna förberedelser innan husse och hon gick iväg... 

Ökade motivationen innan med lite kamp, istället för bara korv...

Och nu jäklar gick hon som en kulspruta igen💨💨

Nöjde oss efter 2 skick, och en massa lek och bus....

Åkte hem, och vem ville gå in inget fina vädret☀️..

Inte Vi😎

Thompa pysslade med hästarna 🐎🐎

Och jag och Glock roade oss med fåren 🐑🐑🐑🐑🐕 tills det var dags för mig att återigen lämna hemmet för ännu en kväll på jobbet...

     

Men nu är jag hemma igen.

Det är natten mellan söndag och måndag, klockan är närmare halv två, och jag som inte var sugen på att skriva något denna veckan, sitter här med ett glas rött och tända ljus och skriver och mår bra av det.. 

Vill INTE gå och lägga mig, men känner att jag måste, imorgonbitti finns ingen Thompa hemma för att ge hundarna mat.

Då är det bara att masa sig upp, hur trött jag än är😴

 

Samtidigt som jag skriver, så kollar jag på lydnadstävlingar ifrån rankingtävlingarna i Ulricehamn. 
Tycker det är så kul att se alla fantastiska ekipage...

Hejade såklart lite extra mycket på Team Peak från samma kennel som Magikern Glock⭐️
   
Magikern själv, a.k.a Glock⭐️ ligger i soffan brevid mig och snarkar 💤 ljudligt....

 

Imorgon/idag måndag🤪 jobbar jag pass 4/4 sen är jag ledig på tisdag, så imorgonkväll kommer jag att ha lite fredagsfeelings när jag kommer hem.

Men ännu så länge är det bara torsdag fast söndag, shit man blir snurrig som skiftarbetare🙃 

Så nu MÅSTE jag hoppa i säng...

 

Ha en go vecka alla jag känner😻

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Söndag 28 april 17:45

  Jag ska tamejfaaan sluta med att planera saker, för det blir iallafall aldrig riktigt som jag vill. När vi tidigare i vintras planerade vårens tävlingar, så byggde vi hela säsongen runt att vi ville tävla på ToppTävlingen Kungafärden i Kungälv u...

Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Av Ia Weylandt - Måndag 1 april 17:15

  Men,,, sicken bra påskhelg det blev ändå. Trots att jag först var Väldans besviken över att det inte blev någon husvagnstripp....   Men jäklars som vi velade in i det sista fram och tillbaka, huruvida vi skulle åka eller inte... Det som ti...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards