Alla inlägg den 27 juni 2020

Av Ia Weylandt - 27 juni 2020 17:00

 
Woaw, säger jag bara, vilka Makalöst härliga dagar vi haft.

Vi har ju sett fram emot, och längtat efter detta läger ända sedan vi bestämde oss för att köpa Olsson.

Och vi blev verkligen inte besvikna.


Årets kennelläger gick detta år av stapeln på vackra Idrottsgråden i Flen, bara 45 minuters resväg från oss.

Bara det superskönt, men även så var det en superfin anläggning precis vid en sjö, vilket var tur med tanke på vädret vi haft...
 
Lägret började egentligen inte förens på torsdagmorgonen, men vi åkte dit på onsdagseftermiddagen efter att Thomas slutat jobba vid 13.30

Kommer fram och installerar Hobbe på en superbra plats...

 
Vi parkerade på den fantastiska gräsplanen som också var träningsplan, så vi satt verkligen på första parkett...
 
Vi kunde sitta i skuggan utanför Hobbe och kika när andra tränade...
 
Superfin anläggning, där ägaren verkligen var positiv till hundar.

Kan varmt rekommenderas.

 
Tack vare vädret, så har vi inte behövt vara inomhus nånting, vilket ju var en förutsättning med tanke på 💩 CORONABAJSET 💩 

Så all samkväm har skett vid dom dukade långborden vid sjön.

Sämre utsikt kan man ha....
 
Mycket babbel och skratt har det blivit, och en och annan flaska bubbel🍾också...
 
Pga värmen har träningen fått anpassas efter hundarnas välmående.

Jag ville passa på att spåra så mycket som möjligt på fält inför höstens planerade apellstart med fröken O.

Så ett spår varje dag i dagarna 3, har både Olsson och Glock fått..
 
Det har inte blivit så långa spår, mellan 3-400 meter bara,

Men båda hundarna har fått kämpa på den nyklippta vallen som var snustorr, så det dammade om deras näsor.

Olsson har skött sig super, lite slag i några vinklar, men hon slutar aldrig jobba...  

Glock har också fått korta spår på vallen... 

 

Roligt som omväxling...  

Jag har ju mest spårat i skog med Olsson, men nu var det verkligen kul och nyttigt med 3 dagars fältspår på 

raken.


 
Hon blev säkrare och säkrare.
 

Dessutom ett måste för mig just nu att spåra på plant underlag.

Jag har sen en tid tillbaks så vansinnigt ont i min högerfot, så jag kan knappt stödja på den.

Var hos läkaren i onsdags och fick rejält med smärtstillande, och det hjälper lite, men inte helt.

Fick också ett par kryckor som jag borde använda, men dom ligger kvar oanvända i bilen...

 
Och såhär glad blir matte när slutpinnen hittas...
 
Så otroligt häftigt att stå vid sidan om också och titta när Sheriffen tar sig runt sitt spår.

Vilka jäkla vyer👌
 
Tur som bara tusan, att vi bott precis vid en sjö.

Hundarna har nog fått bada minst 5 gånger om dagen...
 
Thomas och Glock har varit ute och simmat långa sträckor.
 
Olsson har blivit spritt språngande galen i vatten.
 
Och lagt sig till med en egenskap, som jag inte är så glad över...

Hon simmar nämligen iväg, och kommer inte när jag ropar på henne.

Och när hon till slut kommer emot mig och jag ska fånga henne, så vänder hon blixtsnabbt några meter ifrån mig och simmar iväg igen...

INTE SÅ KUL🥵

Var e Frk O💦💧💦
 
Lydnad har det blivit varje dag.

En gång var vi på Flens BK, men annars har vi gått ut och kört korta pass flera gånger istället...
 
Har fått massor med tips och trix inför min och Olssons fortsatta lydnadsträning...


Har kollat endel på skyddet.

Det har funnits både svenskfigurant, IGP-figurant, och prova på...
 
Olsson får vänta några år innan hon får prova...


Jag skulle fota det coola faktum att det fanns en massör att tillgå.

Men fru Lyx hamnade liksom i fokus på bilden, och jag tycker det är en så Underbar bild på henne.

(dessutom iklädd en mycket fin tröja🥰)
 
Men visst häftigt med massör.....


Det har varit långa varma kvällar med god mat och trevligt sällskap...
 
Och jag har skrattat så tårarna sprutat...
 
En kväll var det "Grisfest" där helgrillad gris stod på menyn...
 
Grillmästarna in action...
   
Fick njuta av liveband en kväll också..

 
Ååå, jag har verkligen njutit dessa dagar, och längtar redan tills nästa år..
 
Men vi har ju faktikst sista kvällen kvar framför oss.

Och lägret avslutas egentligen inte förens imorgon söndag efter lunch.

Men eftersom jag jobbar imorgonkväll, så kommer vi att börja packa ihop, och åka hem efter frukosten imorgon.

Kanske bara lyder lite,och låter dom bada innan vi åker hem...


Så jäkla nöjd med vårt val av kennel.

Inte nog med att Olsson är en helt Underbar hund på alla sätt och vis😍

men också helt Underbart att få vara endel av Mixalex-gänget med underbara människor och väldigt engagerade kennelinnehavare som verkligen månat om att alla ska ha det bra...


Men lägerlivet tar,,, och jag börjar känna mig lite lätt sliten....
  
Och även om jag mer än gärna skulle ha stannat kvar en vecka till, så ska det bli lite skönt att komma hem...

Nu får jag minnas och vårda dessa dagar,och istället börja se fram emot semestern,,, då träffar vi flera av dom härliga människorna igen...

 

Tack Hundarna♥️♥️ För allt roligt vi får uppleva...!!!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards