Direktlänk till inlägg 9 april 2021

Händelselös vecka...

Av Ia Weylandt - 9 april 2021 16:30

 
Så blev det fredag den här veckan också...

Och inte vilken fredag som helst, utan fredagar jämna veckor är lite mer speciell än ojämna fredagar, för dom jämna veckorna är jag ledig fredag, lördag, söndag....

Så det är med en Enorm Go-känsla jag sitter här och skriver just nu...

 

Veckan som gått har varit bra!

Kanske inte så mycket skogsarbete som jag egentligen hade velat, men det beror faktiskt på att jag medvetet valt att ta det lugnt för att inte få så jäkla ont.

Däremot hade vi planerat att köra rapport med båda i tisdags eftermiddag, och då köra på en superfin sträcka, som inte är användbar vinter och tidig vår, för att den är lite lätt blöt på sina ställen.

Men från och med april brukar den funka,,, eller rättare sagt "brukade"

För när vi kom dit glada och förväntansfulla i tisdags,,, så fanns skogen inte kvar😔😢

 
Hela jävla skiten var nerplöjt☹️
Man blir så ledsen, snart har vi inga sträckor kvar att träna på, vi som hade så många när vi flyttade hit...
 
Måste ge oss ut och reka nya marker, för skog finns det ju....


Så vi stannade i slottsparken och körde lydnad istället...

Kallt och blåsigt, men hundarna skötte sig bra...
 
Inser att jag nog måste börja träna mer med folk på plan och kommendering, för nu var Olsson lika fin som vanligt, mot gårdagen då hon var riktigt splittrad...
 
Men allt sånt blir ju lättare nu, när värmen och ljuset kommer...


Annars har veckan faktiskt mest bestått av mysiga promenader...

En stor del av våra prommisar går utmed vatten, och Olsson är bra jäkla badsugen...
 
Hon traskar mer i vattnet än på land...
 
Glock är väl inte riktigt lika badsugen,,,,,
 
Men han går faktiskt också i ibland, och svalkar tassarna...
 
Och sen dessa jäkla pinnar som dom envisas med att släpa på...

Olsson väljer faktiskt ganska små som hon galopperar runt med,,,

Men Sheriffen,,,, han gillar STOOOOORA pinnar,,, kanske för att visa syrran hur stark han är💪😻
 

Sen har jag faktiskt denna veckan börjat ta med mig hundarna ut när jag cyklar.

För även om det varit skönt att cykla själv, och samtidigt kunnat lyssna på musik, så känns det lite "muppigt" att sticka själv och lämna hundarna hemma...
 
Ibland undrar jag om hundar kan få föööör mycket motion?
Onsdag/torsdag nu tex, när jag har jobbat, så har Thomas tagit ut dom på en ca 3 km scootertur på morgonen.

Sen när jag har vaknat och käkat frulle, så har vi prommat i ca 1 timma.

Innan jag stuckit till jobbet, så har jag stuckit ut och cyklat med dom...

Men jag cyklar å andra sidan inte så långt, kanske 1 km, och sen har jag satt mig på en sten vid sjön,,,,
 
och hundarna har då roat sig själva lite...

Hickan plaskar i vattnet,,,,
 
och Sheriffen leker runt med sina älskade pinnar...
   
Stundtals står dom båda framför mig och vill kampa med sina pinnar....
 
Sen har vi cyklat hem igen...
 
Och det är ju inte så att jag tokcyklar i värsta tempot, så hundarna springer i full galopp, utan dom travar i ganska lugn takt framför cykeln...
 
Sen går Thompa en skogspromenad med dom, och avslutar med ytterligare en scoootetur, innan dom går och lägger sig...

Så nog satan har våra hundar fått röra på sig denna veckan...


Imorse vaknade jag och blev lite besviken när jag tittade ut genom fönstret och insåg att det spöregnade 🌧 och blåste så inihelvete.

Det var inte så jag ville spendera min lediga dag☹️

Men faktsikt, så medans jag satt och käkade min frukost, så sprack det upp, och regnet försvann👍
Så det var ett glatt gäng som gav sig ut på tur i kohagen...

 
Men kära Göstanes som det blåste,,, det var inte skönt nånstans...
 
Så vi flyttade in oss i skogen istället...
 

Där var det lugnare och skönare, så det blev en riktigt mysig promenad med som vanligt en massa pinnlek.
 

På eftermiddagen, när hundarna smält sin lunch, och jag helgstädat huset, drog vi till simhallen.

Bara Glock som fick simma, Olsson är för stökig för att det ska vara kul...
 
Men jag stannade på hemvägen och körde ett uppletande med henne⭐️
 
Kom hem och fann sambon i full färd med att tvätta fönstren👍
 

Visserligen bara på insidorna, men jäklar vilken skillnad det blev,,,

Vi har ju en liten schäfertös här hemma som gillar att ligga och titta ut genom fönstret i hallen,,, 

 
Blir lite fläckar på fönstren av hennes blöta nos💞


Vi hade egentligen planerat att köra lydnad nu på eftermiddagen, men vädret, regnet och blåsten fick oss att tappa sugen.

Men det är så otroligt växlande väder, så det kanske mojnar framåt kvällen så vi kan gå ut en sväng senare istället.

Så istället har jag nu mojsat in mig inomhus och tänt eld i vedspisen... 🔥 

Jag har köpt hem grejjer för att kunna göra mig en Pina Colada🍹 till fredagsmyset, men det fick bli en Irish Coffie🥃☕️🥛 istället,,, hua,,, känns mer som höst än vår just nu...

 

Helgen blir lugn, utan några egentliga måsten,

eller förresten, Ett måste har vi,

och det är ett av dom Absolut värsta måsten jag hoppas jag någonsin kommer att uppleva, och jag ser med fasa fram emot det..

Men det tänker jag inte ens tänka på nu,

För nu vill jag önska Alla en Mycket trevlig helg❣️

 

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Söndag 5 maj 16:30

  Vilken jäkla Underbar vecka som just passerat, och då snackar jag vädret☀️ Som vi har längtat efter lite vår, sol och värme, verkligen välbehövligt....   Jag började redan i måndags med att pimpa altanen, och det är ju ett av do...

Av Ia Weylandt - Söndag 28 april 17:45

  Jag ska tamejfaaan sluta med att planera saker, för det blir iallafall aldrig riktigt som jag vill. När vi tidigare i vintras planerade vårens tävlingar, så byggde vi hela säsongen runt att vi ville tävla på ToppTävlingen Kungafärden i Kungälv u...

Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards