Direktlänk till inlägg 25 april 2021

Underbara Älskade Tärnsjö

Av Ia Weylandt - 25 april 2021 17:30

 
Fy som Tusan vilken mysig helg vi nu lägger bakom oss,

kommer hem fulltankad med positiv energi efter superbra träning, med underbara träningskompisar.

Det var för någon månad sedan, som längtan efter en träningshelg i underbara Tärnsjö började gro i mig.

Så jag bokade in Hobbe på Östa camping, och sen hörde jag mig runt bland andra rapportare i vårt avlånga land om det var några fler som var sugna.

Och det var det🎈


Så i fredags eftermiddag, när Thompa slutade jobba, hängde vi på Hobbe och drog iväg på årets premiärtur med honom...

Å, den där Underbara känslan när man kommer fram, till det som är ett av mina paradis på jorden.


Som vanligt hann knappt Thomas stänga av motorn på bilen, innan jag tog hundarna med mig och gick ner till den underbara stranden...
 
Där strosade vi både länge och väl, medans Thomas installerade Hobbe.

Älskar att gå där med hundarna som plaskar i strandkanten....
 
Thomas var väl halvglad när jag kom tillbaka till en nystädad Hobbe med blöta och sandiga hundar🙈

Så dom fick finna sig i att stanna ute en stund medans vi pysslade lite inne...
 
Vi brydde oss inte om att fälla ut markisen, elller ta med några utemöbler...

Har liksom inte riktigt varit temperatur för att sitta ute och mysa☃️
 
Sen gick vi ner och körde lite lydnad på fotbollsplanen på campingen, vi har varit i stort sett ensamna där, förutom ägarna...
   
Sentog vi ytterligare en sväng på den magiska stranden...
 
Sämre utsikt på kvällspromenaden kan man ha, det hissnar i min mage...
 
Sen var det riktigt mysigt att mysa in oss i Hobbe med nöjda hundar.

Vi smaskade på goda landgångar, samtidigt som vi skrattade åt "Bäst i test" på TV´n
 
Jag sov så jäkla gott på natten, brukar alltid göra det i Hobbe❤️

På lördagen hade vi fått låna Tierps BK´s tävlingssträcka i Östervåla, ca 2 mil från Östa.

Vi lämnade Hobbe vid 9-tiden på morgonen, och kom tillbaka igen runt 19-tiden på  kvällen.

Vilken lång, men  Underbar dag!
Vi skulle denna dag testa att låta Olsson springa en fulllång lägrerapportsträcka med skytt på sträckan.

Va faktiskt lite nervös när vi förberedde oss på A.

Var hon verkligen mogen?

 

Men, denna Underbara lilla Fantastiska hund, 

som hon springer....

Hon gick som tredje hund från B-A, och gick iväg utan minsta tvekan.

Och sen är hon bara såååå cool.

Hon bara ligger där på sin plats och tittar med stora ögon på människor och hundar som rör sig på stationen..

 
Sen skickade jag henne som första hund från A-C, och hon drog iväg i full fart, sprang jättefint i förlängningen, och kom in till Thomas med bra fart.

Underbara, Underbara hund❤️❤️❤️
Där var vi nöjda för dagen med henne...
 

Hade först tänkt skicka Glock på ett frispår ut till C, men ångrade oss, så istället fick han komma och bara vara med på A.

 

Det var jättemysigt, framförallt när dom andra hundarna var på utestationen och han var ensam hund om allas uppmärksamhet och klappar💖

Underbara Glock❤️

Sen blev han kanske lite lätt besviken när han såg dom andra hundarna springa till D, men det gick över snabbt, när   han och jag lekte med bollen istället...

Övriga deltagare denna dag var,,

Team Ferrie.
 
Team Tango
 
Team Qrut
 
och Team Maja.
     
Thomas och jag hade inte ätit någon frukost, så den grillade korven efteråt smakade ljuvligt...
 
Så mysigt att träffa dessa mysiga människor igen🥰
 

Med mätta magar, skulle dom andra köra uppletande.

Men vi valde att gå ut och köra ett eget rapportrace med Glock.
 
Det var en lycklig kille som sprang sina fyra ganska korta sträckor...
 
Sen drog hela ligan vidare för nu stod lydnad på menyn...

Alla som ville fick gå in på planen och köra antingen enstaka moment, eller hela program.

Jag valde att köra igenom hela lägrelydnaden utom krypet.

 
Så nyttigt att få "domarpar" på båda sidorna, tävlingsledare och publik.
 

Det är vi inte direkt vana vid, men den där coola lilla älskade Olsson, hon bara utför.

Jag Älskar henne🥰


 
Thomas och Glock bara några enstaka moment.

Fritt följ, ljudgivning, kryp,
 
och lyxigt nog fanns både stor och liten stege på planen, så Glock fick gå på den lilla...
 
Jag gjorde också en budföring med Hickan, som gick bra....
   
Vi skulle ha lagt en plats också, men det svajiga vädret valde att låta haglet piska från himlen, så då sket vi i det...

 

Vid 18-tiden, upplöstes gänget, och var och en for hem till "sitt"

Vi stannade på vägen hem och gick ut i den vackra skogen, och lät hundarna leka av sig lite.

 
Men sen var det ett ruskigt nöjt gäng, som anlände hem till Hobbe vid 19-tiden.

10 timmar ute i friska luften, som stundtals var väldigt frisk🌦🌨🌪🌤 gjorde att vi alla var ganska möra.

Så glad att jag inte planerat att laga nån middag, utan bara laddat upp med lite gott plock....

 
Hade inte pallat att laga mat, så det var skönt att bara mysa på med mysisar och krypa upp i Hobbes soffa.

Hundarna lyfte knappt på huvudet på hela kvällen förutom när dom åt middag, och gick sista kissrundan.
 
Hoppas dom var lika nöjda med dagen, som vi var⭐️
 


Somnade ganska ovaggat på lördagskvällen.....

 

Men sen på söndagen var det dags för en ny vända i rapportskogen.

Denna dag var det Glock´s tur att springa med dom andra.

 
Dagens upplägg var en kort grundsträcka, och sen 2 lite längre kluriga förlängningar.

Den lilla Sheriffen var taggad till tänderna och satt och vibrerade, men man märker att han tidsmässigt inte riktigt hinner med dom yngre snabbare hundarna nu.

Första skicket som bara var 400 meter var han bara 5 sek långsammare, men sen tappade han ca 30 sek på varje skick när det blev långt.

Och det beror inte på att han inte har kondis, utan han tar helt enkelt inte i, för han är inte ens flåsig efteråt.

Men han är Bäst ändå, och glädjen att se hans glädje är obetalbar❤️
Älskade fina lilla hund...
 
Fina Team Tango på framföring,,, Faan va kass jag varit på att fota i helgen 😖
 
Även denna dag blev det grillad korv till lunch...
 
Smidig gasolgrill Team Ferrie bistod med, gjorde att det gick snabbt att få maten klar, och ner i kurrande magar...
 
Sen skulle ju även Hickan få göra något denna dag, så det blev ett frispår på ca 500meter...
 
HejDå husse,,,,, seeeeer ni dom Magiska skogarna....
 
HickeliPick, ligger så fint och väntar....
 
Går iväg fint, och kommer in till husse i full spruta....
 
Sen fick hon faktiskt även springa tillbaka till mig, bara för att hon såg så sugen ut....

Hundarna fick en något sen lunch därute i skogen,,,,
   
Och sen var det hög tid att vinka adjö till alla fina rapportkompisar, och åka till campingen för att hämta Hobbe och bege oss hem till Sjövreten igen...


Som alltid är det skönt att komma hem, även om jag mer än gärna stannat i Tärnsjö ett par dagar till, men plikten kallar...

Nu ska det duschas, packas upp, och äta nåt gott, innan det blir hopp i säng med kroppen och hjärnan fylld av positiva minnesbilder...

Detta måste vi göra om!

Ha en fin vecka alla Underbara🎈

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Söndag 28 april 17:45

  Jag ska tamejfaaan sluta med att planera saker, för det blir iallafall aldrig riktigt som jag vill. När vi tidigare i vintras planerade vårens tävlingar, så byggde vi hela säsongen runt att vi ville tävla på ToppTävlingen Kungafärden i Kungälv u...

Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Av Ia Weylandt - Måndag 1 april 17:15

  Men,,, sicken bra påskhelg det blev ändå. Trots att jag först var Väldans besviken över att det inte blev någon husvagnstripp....   Men jäklars som vi velade in i det sista fram och tillbaka, huruvida vi skulle åka eller inte... Det som ti...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2021 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards