Direktlänk till inlägg 26 september 2021

Uppflyttningsfest🍾🎉🎊🎈🥂

Av Ia Weylandt - 26 september 2021 15:45

 
Bara för att vi Älskar att fira, så bjöd vi hit några fler som också lyckats med bedriften att bli uppflyttade under hösten.

Vi firade Olsson uppflyttningar i rapport och spår,

Fonzies uppflyttningar i sök och spår,

och Ottos uppflyttning i sök.

Sen skålade vi såklart också för Glocks och Abbots placeringar på SM, och att Otto även hunnit starta elitsök, med ett första cert🇸🇪 som resultat...

Mycket bubblor blev det🍾🥂🍾🥂🎉

 

Våra gäster anlände med sina husvagnar redan vid 13-tiden i fredags, och installerade sig på vår ridbana,

Camp Sjövreten ⛺️

 
Vi har ju ända sedan vi flyttade hit till Sjövreten gnällt över dom 3 körsbärsträden som hänger in över vår altan.

Lika störande varje jäkla år, då träden blommat ut, och släppt ner miljarders vita blad över hela altanen, som gjort så att det sett ut som det snöat.

Och några körsbär har vi aldrig sett röken av, dom har fåglarna glatt knaprat i sig och släppt ner kärnorna på altanen, samtidigt som dom totalt sprutlackerat grillarna med fågelskit.. 💩 


Men nu skulle det Äntligen bli av att vi tog ner dom.

3 snillen som spånar och spekulerar hur dom bäst ska tas ner för att inte krascha grillar och altanräcke....
 
Sen ser det ju faktiskt ut som att det är en som jobbar, och två som tittar på🤪
 
Eller, det var väl rättare sagt 5 som tittade på🙈

Vi flickor satt i loungen sipprandes på varsin mimosa, samtidigt som vi kom med uppmuntrande hejjarop...
 
Och OJ som dom slet, pojkarna💪
Det uppstod både blodvite, och diverse andra kroppsskador på alla 3.

Mr Abbot sågade🪚och Mr Fonzie var ankare ⚓️ 
 
Thomas kom nog mest med idéerna, och så röjde han och höll undan grenarna som föll...
 
Och jäklar va bra det blev👌
var inte riktigt alert och tog före och efter bilder,

men denna nedan, är en "nästan" före...
 
Och dessa är definitivt efter....
 
Blev så jäkla mycket öppnare och ljusare,,,
 
Men framförallt kommer ju den största skillnaden märkas i vår och sommar.

Ska bli såååå jäkla skönt att slippa nerbajsade grillar som förstört grillusten 👿
      

Men fasiken va dålig jag var på att fota under kvällen, vet inte vad det är med mig, blir sämre och sämre.

När skogshuggarna duschat och fräschat upp sig efter röjningen, så gick vi in till oss, och började med att skåla och fira med två flaskor bubbel 🍾 🥂

 

På förmiddagen hade jag förberett en massa ost och chark med tillbehör, toppen att bara ställa fram.
   
Jag Älskar när man sitter ner och plockar lite av det man vill ha, ett skönt sätt att käka "förrätt" på, samtidigt som jag lagade varmrätten...

Ett Underbart sätt att umgås på🥰
 
Men jag vet inte varför jag inte fotade varmrätten, vilket var synd, för den var väldigt vacker (och god)

Helstekt lammfile, gratinerad duchessepotatis, kantarellpytt och rödvinssås.

Det är nog en av mina absoluta favoriträtter, och jag blev väldigt glad över kommentaren från Mr Abbot,,,

Detta är vad jag kallar "fine dining"

För det är precis så jag känner för den rätten😋

Till efterrätt blev det mascarponegratinerade hallon och mandelbiskvier, men då var vi så mätta, och smaklökarna lite bedövade av alltför mycket vin, så jag vet inte vad jag tyckte om den rätten.

Största minnet är att min skjorta blev väldigt nersölad av kladdiga hallon🙃

 

Sen satt vi och drack goda drinkar 🍹 och tjötade ända tills långt efter midnatt🥱

Så härligt att Glock/Abbot/Otto funkade så bra ihop, Glock och Otto har aldrig träffats, och Glock/Abbot var flera år sedan dom sågs...

Nyttigt också för Olsson med andra hundar i närheten, det är hon absolut inte van vid...

Otto och Glock hos "fel" hussar...

 

Det var väl ett ganska så "segt" gäng som träffades i vårt kök på lördagsmorgonen...

Usch, jag hade jordens huvudvärk, och ville mest av allt bara gå å lägga mig i sängen igen...

Men det var någon (typ jag) som bestämt att vi skulle  köra lydnad och uppletande på förmiddan....😴😴


Så det var bara att masa sig ner till lydnadsplanen,,, och ja, man ser ju, vissa ser piggare ut än andra🥳
 
Inledde med Glock....
 
Bra att kunna få en riktig grupp ibland....
 
Otto i ett framåtsändande...
 
Fonzie hoppar...
 
Jag körde igenom alla högremomenten med Frk O.
   
Jag tror det kan bli riktigt bra, men det är en bit kvar....
 
Sen körde vi uppletande med alla i vår fullstora uppmärkta ruta....
 
Tycker alla skötte sig mycket bra....⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

Fonzie⭐️
 
Underbara Frk Olsson, som för första gången fick komma till en vallad ruta, skötte sig Toppen⭐️
   
Otto⭐️
 
Underbara Älskade Glock, såg så pigg och fräsch ut, och letade bra⭐️🤩⭐️
 
Abbot⭐️
 
Jag och fru Abbot tog en promenad med Abbot/Otto/Glock/Olsson

Återigen så nyttigt för Olsson, som i princip aldrig träffat andra hundar på det sättet, så skönt att hon är helt obrydd🥰

 
Medans vi prommade, åkte Thomas in till byn och köpte goda pizzor till oss, som vi åt till en något sen lunch.

Dom smakade ljuvligt, och verkligen superhärligt att kunna sitta ute och äta såhär i slutet på september...🌞
 
Sen var det dags att vinka adjö till våra campare.

Jag tycker alltid det blir så sorgligt när folk lämnar, tycker vi haft det så jäkla mys.

Men jag var ganska trött, och det var skönt att gå in och lägga mig och sova middag i en timma.

Det blev ingen lördagsmiddagen för oss, var alldeles för mätta efter pizzan, vilket jag tycker är synd, älskar ju att få laga mat dom få kvällar jag är ledig, men det får det vara värt....

Sååå jäkla nöjd med inledningen på helgen, och den var ju liksom inte slut ännu...

 

För vi hade ju hela härliga söndagen kvar...🌞

Vi låg kvar i sängen till nio, då stack Thomas ut på en 6km´s scootertur med hundarna, och jag gjorde söndagsgofrulle...  

Direkt efter frullen, drog vi till Strängnäs BK, där det denna dag var apelltävlingar i spår och sök.

Älskar verkligen att bara befinna mig i tävlingsmiljö, och känna nervositeten och pulsen i luften.

Vi kom dit samtidigt som sökhundarna gjorde sin special, så planerna var lediga, vilket gjorde att vi hann köra ett lydnadspass innan det var dags för budföring.


 
Efter budföringsmottagare var det lunchpaus, så då blev det ett andra lydnadspass för dagen...
   
Hann även med att mingla runt bland trevliga männiksor, käka hamburgare 🍔 och bara mysa med härliga männiksor innan det var dags att titta på lydnaden.

Kollade sen även prisutdelningen.

Pallen i spår🏆
 
Och pallen i sök🏆
 


När tävlingen sedan var över, gick vi in och körde dagens 3:e lydnadspass, innan det var dags att åka hem till Sjövreten igen.

 

Nu har Thomas tagit hundarna med ut på en ridtur på Linus...

Jag hade planerat att städa min bil, men jag har så vansinnigt jävla ont i mitt bröstben.

Jag ramlade förra helgen, bara stöp rakt ner i backen utan att hinna ta emot mig med händerna, och då fick väl bröstkorgen sig en törn, och det gör så ont, så jag kan knappt lyfta vänsterarmen.

Säger då det, är det inte det ena så är det något annat som spökar...

Så jag har försökt göra lite stretchövningar här istället för att krypa runt och putsa i bilen, får bli en annan dag😬

 

Och nu ska det bli skönt att bara göra söndag, och ladda för en ny arbetsvecka.

Må så gott alla fina människor runt om i vårt vackra avlånga land🇸🇪❤️🇸🇪

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Av Ia Weylandt - Måndag 1 april 17:15

  Men,,, sicken bra påskhelg det blev ändå. Trots att jag först var Väldans besviken över att det inte blev någon husvagnstripp....   Men jäklars som vi velade in i det sista fram och tillbaka, huruvida vi skulle åka eller inte... Det som ti...

Av Ia Weylandt - Söndag 24 mars 16:15

   Veckan som gått har varit lugn. Vet ärligt talat inte riktigt vart dagarna tar vägen, jag tycker det är måndag, sen torsdag, sen puff💥helg.....   Jag har skönt nog varit pigg även på eftermiddagarna, och vi har varvat med att gå mys...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards