Direktlänk till inlägg 24 oktober 2021

Magisk Tärnsjöhelg🌟

Av Ia Weylandt - 24 oktober 2021 17:15

 
Fy Som Faaan, vad jag Älskar Tärnsjö❤️
Det finns ingenstans jag mår så bra som när jag är där, och varje gång åker jag därifrån, så känner mig så otroligt lyckligt lottad som fått spendera några dagar i detta paradis...

För jag känner mig som att jag befinner mig i Paradiset på jorden när jag är där,

det är allt, stränderna, skogarna, sällskapet, och sist men inte minst,,, våra Underbara hundar, som bara är så Underbara och låter oss uppleva allt mys....

 

Vi kom iväg hemifrån lite senare än planerat på fredagen, och det var väldigt mycket trafik, så klockan hann bli närmare 16 på eftermiddagen, då vi svängde in på campingen...

Så vi slängde bara in kylvarorna i kylskåpet, och sen tog vi ut hundarna, och intog lydnadsplanen...

Det var ganska kallt, men jag bara döööör av utsikten som vi har på planen...

 
Glock såg superfin ut....
 
Jag tragglade framåtsändande med Olsson...
 
Peppar, Peppar, så känns det som att poletten trillat ner, och momentet funkar även på nya främmande platser👌
 
Sen packade vi in oss i den lilla stugan som vi hyrt.

Och den var verkligen groteskt liten, kändes mer som om vi bodde i en glasskiosk.

Den var typ hälften så lång som Hobbe,,,

åååååå vad jag saknar honom😢
 
Men, finns det hjärterum, så finns det stjärterum.

Det har inte gått någon som helst nöd på oss, jag gillar när vi är nära, dessutom har vi ju varit utomhus nästan hela tiden...


Thomas gixk in och bäddade och fixade, och jag tog hundarna med mig och promenerade längs dom långa stränderna ända tills mörkret föll över oss...
 
Fy fasiken som jag njuter av att strosa runt där,,,

hade kunnat gå hur länge som helst...
 
Tyvärr var hundarna lite väl badsugna, båda gick ut så långt så dom nästan började simma...

Alldeles för kallt tyckte jag, dessutom inte superkul att få in två blöta och jäkligt sandiga hundar i vår lilla glasskiosk, 

 

så det var bara att slita sig och gå in och göra kväller....

Och vi hade det faktiskt riktigt mysigt i kiosken, älskar när vi sitter och bara umgås....

 
Jag hade gjort varsin räkbaguette klar hemma, som vi mumsade på till middag...
 
Det blev inte särskilt sent, men jävlar va dåligt vi sov båda två😩

Dels så var det svinkallt i stugan, men värst av allt var att sängarna var så förbaskat mjuka, så det kändes som om vi låg och sov i varsin hängmatta.

Vaknade på lördagsmorgonen efter en ganska sömnlös natt, med ryggvärken från helvetet😵‍💫


Men det var det värt....

Klockan 10.00, samlades vi i den vackraste av skogar för att köra en fullängdssträcka med dom hundar som ville... 
 
En mycket vacker, men jävligt kall dag...
 
Vi hade sen tidigare bestämt, att låta Glock vila, och bara köra Olsson på dagens träning, som även hade lyxen att innehålla skytt på sträckan....

HAlva gänget lämnar A-stationen, för attbege sig dom 1100 metrarna ut till B....
    
Och kvar på A, stod resten av gänget kvar och frös🥶

Närå, tycker ändå vi klarade kylan bra, lite kallt om tår och fingrar stundtals,,, men det var helt klart hanterbart...

Och varm i hela kroppen blir man, när man har en hund som Olsson i sin ägo❤️⭐️❤️⭐️❤️⭐️❤️
Hon går såååååå jävla bra i rapporten💪 så man känner sig verkligen helt salig😇

 
Och jag ÄLSKAR att vi har mästerfotografen David Sundqvist med oss ut på sträckorna, som ger oss oförglömliga minnen med sina Fantastiska bilder...

Tycker lika mycket om actionbilderna på hundarna, som jag gillar mysbilderna på förarna....
 
Och Underbara Frk Olsson, går såååå fina framföringar....
 
Fin bild på pappa Nisse, som njuter av en kopp kaffe i väntan på hundarna....
 
Thomas håller koll på gps ´n inför sista skicket från A-D

Detta är det längsta Olsson någonsin sprungit🥰
 
Men som hon gör det⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
Hon är helt jäkla Magisk❤️

 
Älskade lilla hunden i säkert förvar på den vackra D-stationen...

Jag döööör för dom vackra skogarna....
 
Glock hade väl det inte lika kul, han var Mycket upprörd där han satt i bilen, skällde och ylade om vartannat...

Jag var ute och gick med honom i omgångar, men han hade nog hellre sprungit.....
 
I väntan på att halva gänget skulle ta sig tillbaka från D-stationen så tändes det en brasa, där dom som ville kunde grilla korv....
 
Värmande och skönt, och jag Älskar eftersnacket....
 
Att sitta där i värmen från brasan och prata hund,,, tror fasiken inte det kan bli bättre....
 
Och härligt att skytten meddelade att ingen av hundarna så mycket som vänt på huvudet när skotten brann av...
 
Känns Mycket Bra😌


Med mätta magar, vallade vi en uppletanderuta, där dom som ville fick låta sina hundar leta tävlingsmässigt.

Thomas stod över med Glock, så han fick hjälpa till att valla istället...
 
Men jag körde Olsson....
 
Tänkte att hon kanske skulle vara lite trött efter rapporten, och att det skulle bli för svårt för henne....

Men herre jävlar som hon imponerade...
 
3 föremål på 1,24, och sen bröt jag, eftersom jag tyckte hon gjorde det så jäkla bra, och ville gå därifrån med den känslan...

Återigen Tack David, för Underbara bilder....⭐️
     
Ingen rast, ingen ro,,,

tillbaka på campingen blev det lydnad för som som ville...

 

En helt Underbar kväll, där man satt och gottade sig i den sista kvällssolen 🌞 som faktiskt värmde våra frusna kroppar lite grann....

 
Pga att mörkret kommer så fort, så fick man välja ut nåt moment var att köra...

Dom flesta passade på att köra framåtsändande....

Bäst att passa på när tillgång till grupp finns...


    
Inga bildbevis på Olsson finns, men glädjande nog så bryr hon sig inte om nya männiksor i gruppen...

Nu måste jag dock backa bandet lite, och fokusera på saktagåendet, hon rinner iväg lite, även om hon slår av fint innan gruppen...

Träna, Träna, Träna.....

Glock skötte sig bra❤️
   
Sen hann vi med en härlig prommis utefter stranden innan det var dags att gå in....
 
Och är det inte vackert så man smäller av????
 
Ursäkta att jag tjatar, men det hissnar i magen på mig när jag går där...

Kanske måste upplevas live😊
 
Skönt sen att komma in en stund vid 18-tiden, efter att ha varit ute sen 9 på morgonen.

Man var liksom ganska mör, men ändå fulltankad av positiv energi💪🍀🌟

Ganska nöjda hundar också❤️❤️

   

Vi som bodde på campingen käkade gemensamhetsmiddag i servicehuset på kvällen, vi skulle ha varit 12 pers, men sjuka hundar, förare etc, drog ner antalet till 6 st.

Men lika jäkla mysigt och trevligt för det😍
 
Och ja,,, det blev liiiite för sent för vad som är nyttigt😴😴

men det var det värt🎈

Inledde söndagen med en mycket härlig morgonprommis utefter dom långa stränderna....

 
Ville inte åka hem...

 

Kortare peppsträckor, med fokus på framföringar stod på menyn denna lite varmare, men gråare söndagsmorgon.

Vi valde därför att köra både Olsson och Glock...
 
Båda skötte sig mycket bra, 

Glock fick gå som sista hund på alla skicken, och herrejävlar så taggad han var...

Verkligen bra för mig att få träna framföringar,,,,
 
Inte riktigt samma kvalite, som på Davids actionbilder😅 men iallafall EN bild på den Vackra Sheriffen påväg in på A

Tidsmässigt låg han inte jättelångt efter dom andra hundarna, nu var det ju så kort, A-D var ca 1100m, 
 
Ingen eld 🔥 denna dag, men självklart fika efter avslutad träning.
 
Tror vi alla var ganska möra efter 2 dagar med mycket frisk luft, fantastisk hundträning och härligt socialt samkväm.
   
Vi avslutade helgen med att gå en mysig promenad i dom vackra skogarna,

    

innan vi begav oss dom ca 15 milen tillbaka hem till Sjövreten igen...

Kan inte få nog av dessa vackra skogar....

 
Men som alltid så är det ju lite skönt att komma hem.

Vi trivs ju jäkligt bra här hemma också😌 hemma är också ett paradis...

Men visst tusan är det gött att få komma iväg en helg, och bara tänka hund 24/7

Nu ser vi fram emot nästa träningshelg i mitten på november,,, då åker vi söderut.......

 

 

 


 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Av Ia Weylandt - Måndag 1 april 17:15

  Men,,, sicken bra påskhelg det blev ändå. Trots att jag först var Väldans besviken över att det inte blev någon husvagnstripp....   Men jäklars som vi velade in i det sista fram och tillbaka, huruvida vi skulle åka eller inte... Det som ti...

Av Ia Weylandt - Söndag 24 mars 16:15

   Veckan som gått har varit lugn. Vet ärligt talat inte riktigt vart dagarna tar vägen, jag tycker det är måndag, sen torsdag, sen puff💥helg.....   Jag har skönt nog varit pigg även på eftermiddagarna, och vi har varvat med att gå mys...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards