Direktlänk till inlägg 6 februari 2022

Sista natten med gänget💝

Av Ia Weylandt - 6 februari 2022 16:15

 
Iallafall känns det lite som sista kvällen med gänget, nu när jag sitter här på söndagskvällen, och är lite nervös över vad som komma skall.

Det känns så jäkla jobbigt, just ovetskapen om att jag inte vet när jag kommer hem igen.

Minst 10 dagar lär jag få räkna med att vara kvar, och när läkaren säger så till mig, så börjar jag genast tävla med mig själv, och sätter upp som mål, att jag ska tamejfaan vara bättre än så, och vara hemma efter 5 dagar💪👊


Men sen tror jag ärligt talat, att när jag väl är där, så kommer jag nog att trivas ganska bra, och känna trygghet i att jag bara är en knapptryckning bort från att få hjälp om något händer.

Så jag ska fanimej inte försöka stressa fram något...


Jag har fyllt denna veckan med att göra det jag mår som bäst av, (nu bortser vi från att träffa Morris, men förhoppningsvis kan vi ses snart, nu när 💩 coronabajset 💩 verkar stabilisera sig✊)


Jag och hundarna har gått långa promenader....
 
En av mina älsklingsplatser att promenera på...

Tycker så mycket om dom stora ytorna, där hundarna kan härja runt...
 
Vi har ju såklart spenderat tid i bästa hundhallen....

  

Duktiga hundar❤️❤️
 
Och såklart en liten selfie💝
 
Torsdagens träningspass blev den sista på obestämd tid.

Och det var inte utan att jag gick runt och grät lite, när jag tänkte på att jag inte vet när jag kommer dit igen.

Nykvarns fina Hundhall, som liksom varit min oas under denna tid av kaos, timman där varje dag, som jag liksom byggt mina dagar kring, och som fått mig att må så bra.

Men vi SKA dit snart igen,,,,,

Måste ju ta fler selfies😂😂😂😂
 
Även, så har jag lagat och ätit många mina älsklingsrätter både till lunch och middag,

vem vet hur matlusten kommer se ut framöver...

Självklart spagetti och köttfärssås,

Pizza, (flera gånger) 

Pilgrimsmusslor,

Rökta räkor,

Wienersnitzel,

Pasta ( flera gånger)

Och något som jag verkligen ÄLSKAR att inleda varje måltid med,

det är olika sorters chark och ostar, så en liten bricka har det blivit varje kväll, inte så mycket, bara lite, lite för att trigga igång smaklökarna innan huvudrätten....

 

Fredagen inledde jag med att (ofrivilligt) gå en rackarrunda på 3 timmar😱 med hundarna....

Ofrivillig, för att vi gick vilse, och rundan som vanligtvis tar 1 timma och 15 minuter drog ut liiiiiite på tiden.

Anledningen till att vi gick vilse, var för att när vi skulle passera att kalhygge, så stod där en SUPERSTOR älg mitt ut på hygget, och bara tokstirrade på oss.

Jag vågade faaan inte passera, så vi vände, och skulle försöka runda hygget, vilket resulterade i att vi kom bort oss totalt.

Det ingick liksom inte i min tidsplanering, eftersom vi skulle ha middagsgäster på kvällen...

 
Men det blev en fin tur, och hundarna var nöjda🤩🤩
 


I fredagskväll bjöd vi över finaste Team Fonzie (både herr och fru med nytagna negativa covid-tester😊)

Fy fasiken som jag längtar efter att ha massor med folk runtomkring mig.

När jag kommer hem från sjukhuset igen, skulle jag vilja ställa till med öppet hus här hemma, bara sitta här hela dagen, medans folk från alla Sveriges hörn kommer hit, snackar, umgås och käkar chark😚

Nu förstår ju jag, att folk inte kommer åka från Sveriges alla hörn för att snacka med mig, käka chark och pizzaslices,,,

Men drömma får man, det är gratis,,, och jag drömmer även om en rapporthelg under våren,,, det lär iallafall gå att få till😇


Vi och Fonzisarna hade en mycket trevlig kväll, med god mat och dryck.
 
Tycker det är Toppen att våra hundar funkar ihop, så att även Fonzie kan följa med...

Jag själv blir så mycket lugnare, och kopplar av lättare när hundarna är med...
 
Den som väntar på något gott....

Fonzie hade med sig smarriga ben 🍖 till sina kompisar...
 
Och när benen var uppkäkade, så infann sig lugnet i flocken...

Så skönt att se, att dom kan koppla av i varandras sällskap😴
 


Lördagen inleddes med att vi gick upp 1 timma tidigare än vanligt på helgerna pga av OS...

Thomas stack ut med hundarna redan vid 8-tiden på morgonen, och jag hade gofrulle klar lagom till damernas Skiathlon 08.45

Följt av Mixstafetten i skidskytte...

Men OJ, vilket antiklimax det blev, om man nu kan känna så för en 5:e respektive 4:e plats på ett OS....

Men förväntningarna var ju liksom såååååå jäkla höga, jag kände mig alldeles tom efteråt....

 

Men då återigen, tack för att vi har våra hundar😍

Vi drog ut på en mycket skön och härlig 90 minuters prommis, med massor av lek och bus....

 
Solen strålade från en klarblå himmel, och det riktigt luktade vår i luften.....
 
Hem, käka lunch, vilade på maten, kollade när Sveriges första OS-guld 🥇 bärgades i puckelpist👏👏👏👏

Jag sov sen middag, medans Thomas pysslade med hästarna....

Och sen gick vi ut och körde uppletande i korridorer....

 
Finaste Sheriffen var Magisk⭐️
 
ÄLSKAR att se honom leta⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
 
Olsson är inte dålig hon heller,,,
 
Leta och hitta kan hon, men tyvärr har jag typ drevskall på varje skick🙉
 
Nu blir det ju såklart värre för att hon ser när föremålen lägga ut,,,, men ändå, det är så synd när hon har en så jävulskt bra näsa....
 
Avslutade med en rolig och lekig promenad....
  
Härligt sen att man märker av att det är ljusare längre på eftermiddagarna.

Vi stannade kvar ute och pulade på tomten, och kikade lite på fåren som också såg ut att njuta av solen☀️

   
Gick in och gjorde lördag, käkade god mat och bara slappade.

Trodde jag skulle vilja kolla Mellon, men ingen av oss tycker det är kul, så jag somnade i soffan istället..

Tråkigt att vara så jäkla trött jämt🥱😴


Denna dag som är söndag, kan bara beskrivas med ett ord,,, ÅNGEST!!!!!
Jag vaknade redan klockan 6 imorse, och hade sån ångest, så jag kunde inte ligga kvar i sängen.

Har mest planlöst vankat omkring i huset hela dagen, utan att fått något vettigt gjort.

Vi har varit ute och gått långa promenader i omgångar....

 
Älskar skogen 🌳 🌲 
 
Vi hade innan snackat lite om att ev köra varsitt kort rapporteras med dom, men kände inte riktigt för det.

Och det var nog tur, för vi gick istället den ena sträckan som vi brukar köra på, och dels så var det ganska isigt på sina ställen.

Dessutom hade det ramlat, inte bara ett, utan två träd rakt över sträckan....
 
*SUCK*

Är det inte skogshuggarna som hugger sönder våra sträckor, så är det istället Moder Natur som ställer till det😫

Skogshuggare Olsson, blev så arg på träden, så hon satte genast igång med att försöka få bort det😍
 
Jädrans som hon kämpade, 
 
Vi stod i säkert en kvart, och väntade på att hon skulle ge sig, men det gjorde hon inte💪
Och tillslut så gick pinnjäveln av,,, bra jobbat lilla Frk O⭐️
   
Nu ska jag ta en charktallrik och ett glas rött med mig ner i bastun.

Ett glas rött för att jag tror det behövs för att kunna sova inatt, och en bastu, för vem vet när jag får kliva in i en sån igen...

Jag ska också ta med mig mitt fotbad ner till bastun, så jag har mjuka lena fötter när jag kommer till sjukhuset😊

för det bryr sig säkert läkare och sjuksystrar sig om🥳

 

Sen blir det salamipizza till middag, är såååå jävla insnöad på salami😋

 

Håll tummarna för mig nu i veckan, så hoppas jag vi skriva snart igen🥰

 

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Söndag 28 april 17:45

  Jag ska tamejfaaan sluta med att planera saker, för det blir iallafall aldrig riktigt som jag vill. När vi tidigare i vintras planerade vårens tävlingar, så byggde vi hela säsongen runt att vi ville tävla på ToppTävlingen Kungafärden i Kungälv u...

Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Av Ia Weylandt - Måndag 1 april 17:15

  Men,,, sicken bra påskhelg det blev ändå. Trots att jag först var Väldans besviken över att det inte blev någon husvagnstripp....   Men jäklars som vi velade in i det sista fram och tillbaka, huruvida vi skulle åka eller inte... Det som ti...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards