Direktlänk till inlägg 20 februari 2022

Kontrasternas Kontrast

Av Ia Weylandt - 20 februari 2022 18:00

 
Sicket jädrans väderomslag det blev🥸

Och inte borde man egentligen bli förvånad, vi befinner oss trots allt bara i mitten på februari, lär komma många fler väderomslag innan man kan börja sitta på altanen och sippra rosé....

Men nog tusan hade jag lite vårkänslor, när jag och hundarna gick vår dagliga 30-minutare i fredags förmiddag...
 
Solen som strålade från en klarblå himmel, och glada skuttiga hundar som for omkring på gärderna....
 
Man ser dom knappt!!!😎
 

Jag har varit något så vansinnigt trött i veckan som gått, och det är ju absolut inte konstigt,

men det är en sån läskig trötthet på nå vis, för det känns som om den inte går att kontrollera.

När den slår till, så går det inte att stå emot, jag måste sova, och har sovit mellan 1-3 timmar middag varje dag.

Och det spelar liksom ingen roll hur länge jag sover, för jag är lika jäkla trött när jag vaknar efter En timma, som efter Tre.

Och denna jäkla trötthet gör mig lite deppig, det är fanimej inte kul att vara så orkeslös, jag vill så mycket mer.

Torsdagen var nog värst, då skulle jag bara lägga mig ner på sängen 10 minuter efter att jag ätit frukost och innan jag skulle gå ut, 

men jag somnade och sov som en stock, så 10 minuter förvandlades till 75 min😣

Gick en 30 minuters promenad, och sov sen återigen hela eftermiddagen, så jäkla trist☹️

Så jag kände att jag behövde göra något för att pigga upp mig själv, 

Och vad är ett bättre Piggelinpiller än att boka tid för träning i Bästa Nykvarns Hundhall.

Jag bokade tiden mellan 16-17 på fredagen, och genast jag gjort det, så var det som om jag fick ny energi.

Det var verkligen roligt att ha något skoj🎈att se fram emot.....


Kan väl inte direkt påstå att jag var så mycket piggare på fredagen.

Gick min förmiddagsprommis som vanligt, och gick sen och la mig.

Eftersom vi skulle vara i Hundhallen klockan 16.00, ställde jag väckarklockan på 14, och var mer död än levande när den ringde...

Kände mig absolut inte färdigsoven, och ville absolut inte gå upp.

Men masade mig med mycket möda och stort besvär u sängen, klädde på mig, drack en energidryck, skar upp träningskorv, och sen var jag redo för avfärd till Nykvarns Hundhall.


Kom ut, och möttes av Thomas som var ute och gick lite med Waijti,,,,❤️❤️
 
Frågan är egentligen bara,,, 

"Vem som går med Vem"

Tycker mig ana att det är den lilla vita som bestämmer tempot😅🤪
 
Eller så fick han bara bråttom när han såg sin matte😇🥰


Iallafall, så packade vi in oss i bilen och drog till Nykvarns Hundhall.

Vi var en kvart tidiga, och medans Thomas rastade hundarna, lyckades jag somna i bilen😴😴

Men sen fick vi in, och jag kände genast den där härliga energin som slog emot mig när jag klev in genom dörrarna, och som Thomas sa,

Att det hände något med mina ögon när vi klev in i hallen, det var som att dom fick liv igen.....

 

Körde några moves med Världens Bästa Olsson, och jag tycker inte det kändes som vi tappat det på dom 2 veckor vi vilat från lydnad.

   
Däremot, så tröt ju min ork såklart, så det blev till att sitta och vila mellan varven...

    

Men det gjorde inte så mycket att jag vilade en del, för då fick jag ju tillfälle att studera Thomas och Glock istället...

 
Jag har ju inte tittat så mycket på dom senaste tiden, eftersom vi båda kör samtidigt.

Men nu blev jag som vanligt, så jäkla lycklig av att se dom där två dansa fram tillsammans❤️❤️
 

Glocks glädje över att få träna lydnad, är underbar att se,,,

Han är pigg, han är glad, och han utför momenten med bravur⭐️✨⭐️💫⭐️
 
Blev så jäkla tävlingssugen med honom, så jag åkte raka vägen hem och började kolla SBK-tävling.

Finns flera tävlingar under våren vi skulle vilja starta på, nu måste vi bara försöka få till lite rapportträning.

Skulle vilja hitta en helg nu under mars....

Avslutade Självklart träningen med en liten selfie😃😍
 

Åkte nöjda hem och gjorde mysfredag...

Käkade fläskkotlett, klyftpotatis och grönpepparsås, och det smakade så in i bomben 💣 gott😋

Sen att jag bara mäktade med en halv kotlett och typ 7 potatisklyftor, det är en annan sak, blir glad över att det jag äter smakar bra 👍 

Avslutade sen kvällen med varsin skål med god vaniljglass, har fortfarande så svårt att förlika mig med tanken på att jag MÅSTE äta, även om jag inte är sugen.....

Blir liksom lite,,,

"Jag är trött🥱jag går å lägger mig, nej visst ja, måste äta ett sista mellanmål innan, jag tar lite fet gräddig glass🍦, bra Weylandt, nu får du gå å lägga dig"


Och så vaknade vi upp på lördagsmorgonen till🎶 🎼Hej mitt Vinterland🎼🎶

Och visst är det mysigt på något vis.....

 
Och hundarna blir skuttiga och glada, och kommer hem rena.......
 
Såååå vackert....
 
I övrigt har det inte varit någon vidare värst bra helg för mig.

Visst jag har varit smärtfri,vilket jag är oerhört glad för med tanke på att jag slutat med alla värktabletter,

men den där jävla tröttheten tar kål på mig alltså.

Lördagen blev mest en transportsträcka för att få gå å lägga mig och sova,

var ute och gick 3x30 minuter, och vet inte om det kanske är för mycket på en dag, speciellt som denna när det blir lite pulsande i snön.


Lyckades också med bedriften att bli dålig i magen på lördagseftermiddagen, så jag har ägnat lördagskvällen/natten och söndagsförmiddagen åt att springa in och ut på toaletten.

Har fått order om att väga mig varje dag för att hålla koll på vikten, och blev lite bekymrad nu på söndagseftermiddagen då vågen visade 1 1/2 kg mindre än på lördagsmorgonen.

Men det är förhoppningsvis mest bara förlust av vätska som nog stabiliserar sig under natten nu när magen lugnat ner sig igen✊

Gjorde inte många knop idag på förmiddagen, men efter att hundarna käkat lunch och vilat på maten, drog vi ut på en superhärlig tur på fyrhjulingen....

 

Alltså, det var så jäkla magiskt, underbart och vackert.....
 

Glock lägger sig så långt framför och bara matar på, så han syns knappt på fotona....
 

Olsson har blivit mycket bättre på att ligga framför i jämnt tempo, men hon håller sig närmare än Glock, och tvärstannar ibland, så det gäller att vara beredd...
   

Körde i fyra km, sen stannade vi och hade godisstund,,,
 

och sen bar det av hemåt igen.....
 

Älskar att åka Fyris, att få kura ihop mig bakom Thomas stora jacka, som skyddar mot vinden....

Och när det är snö, blir det något alldeles speciellt extra mysigt och vackert....
 

När vi kom hem pysslade Thomas om hästarna,,,
 

Och jag och nöjda hundar gick in,

jag la mig för att vila en stund, och fick genast sällskap av den vackra Sheriffen,

som inte ser ut att ligga superskönt precis😍

 
Nu väntar en ny vecka utan så mycket måsten, ska ta stygnen på tisdag, usch, det ser jag inte fram emot,

men tror det blir skönt efteråt,,,,


Avslutar med en härlig liten solskenshistoria, som återigen kastar beröm över Akademiska Sjukhuset i Uppsala och deras Fantastiska personal som jag kom att tycka så mycket om under dom få dagar jag var där...

Jag trodde ju att jag skulle få ligga där mycket längre än vad jag gjorde, och min Älskade dotter, som vet hur mycket jag Hatar att vara hemifrån, tänkte muntra upp mig lite på alla ❤️-ansdagen som var på måndagen.

Så hon skickade en superunderbar teckning som Morris gjort till avdelningen.

Men när den kom fram på måndagen den 14/2 hade jag ju redan åkt hem, och Jonna tänkte nog att den teckningen får Mormis aldrig se...

Men Fantastiska personalen, tog sig tiden att posta om den hem till mig istället❤️❤️❤️❤️
Så några dagar efter ❤️-ansdagen, dök den upp i brevlådan här hemma på Sjövreten....

Och jag blev så jädrans glad😍

 
Fantastiskt fint gjort kan jag tycka❣️

Nu önskar jag Alla fina människor därute en riktigt fin vecka i väntan på våren☀️

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Söndag 28 april 17:45

  Jag ska tamejfaaan sluta med att planera saker, för det blir iallafall aldrig riktigt som jag vill. När vi tidigare i vintras planerade vårens tävlingar, så byggde vi hela säsongen runt att vi ville tävla på ToppTävlingen Kungafärden i Kungälv u...

Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Av Ia Weylandt - Måndag 1 april 17:15

  Men,,, sicken bra påskhelg det blev ändå. Trots att jag först var Väldans besviken över att det inte blev någon husvagnstripp....   Men jäklars som vi velade in i det sista fram och tillbaka, huruvida vi skulle åka eller inte... Det som ti...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards