Direktlänk till inlägg 25 februari 2022

Äntligen hundträning igen…….

Av Ia Weylandt - 25 februari 2022 17:30

 
Jag tycker det verkligen går åt rätt håll nu,,, med mig alltså,,, jag pratar om min trötthet.

För sorry om jag tjatar om den, men den styr så mycket just nu, så den blir liksom en stor del av hur mina dagar ser ut, därför blir jag så jädrans glad av varje litet ljus i tunneln som jag kan se...


Veckan började dock med att jag var så trött, så trött på måndagen, så jag var grinfärdig hela dagen.

Det enda jag ville göra var att sova, sova, sova😴😴😴

Men sååå glad jag är, dagar som denna att vi har hundarna, för även om dom skulle kunna få nöja sig med Thomas scooterturer och promenader, så VILL jag gå med dom, iallafall minst 30 minuter/dag.
 
Och det var typ allt dom fick av mig under måndagen,,,,

Och som ett riktigt mått på hur jädrans trött jag var, så var jag så trött, så att jag inte ens mäktade med att åka å träna i hundhallen, trots att tiden fanns,,,,

Hajja då på riktigt hur trött jag var☹️


Tror och hoppas att hundarna ändå uppskattar myset vi får,,,

någon av dom ligger alltid brevid mig i sängen,,,

oftast är det den gosiga lilla Sheriffen som gosar ner sig brevid mig🥰
 
Hickan ligger oftast på sängen i gästrummet brevid husse när han sitter och jobbar.

Men ibland lägger hon sig brevid mig,,, men annars är hon mest en riktig jäkla hussegris 🐷 
 

Nåväl, vi tog oss igenom en ganska trist måndag,med förhoppning om att tisdagen skulle bli bättre,,,

och WOAW😲så mycket bättre den blev...💪

Ändå ställde jag klockan på 7.30 och gick upp och käkade frukost i lugn och ro, innan jag åkte bort till vårdcentralen i Mariefred, där jag skulle ta bort stygnen klockan 09.00

 

Eller, det var inte stygn i huvudsak som skulle bort, det var AGRAFFER,

vilket jag aldrig hört talas om innan, och självklart var jag ett skak och supernervös innan att det skulle göra ont.

Men kära nån sånt slöseri på energi att vara nervös över det,,, det kändes ju överhuvudtaget inte.

51 agraffer, och 6 vanliga trådstygn plockades bort från min mage😱
 
Såret såg jättefin ut, det fanns några glipor, så nu är jag tejpad istället, 

jag som hoppats på att få inta bastun i helgen, får vänta snällt någon eller några veckor till.

Men huvudsaken är att det läker som det ska🍀


Kom lättad hem från VC, och stack ut med hundarna, käkade lunch, och sen brukar jag ju vara helt slut och sova ett par timmar.

Men jag vete tusan vad som hände, för jag var Superpigg, och såååå jäkla städsugen😝

Så jag satte igång med storstädning av vårt sovrum....
 
Slängde ut alla lakarn och hundbäddar 
 
Sen dammade jag, dammsög och våttorkade golven...

Och inte nog med det, så bytte jag till nya lakarn som jag strök innan dom bäddades tillbaka i sängen igen...
 
Så mysigt och rogivande att stå och stryka, och samtidigt titta ut genom fönstret på fåren som bökade runt i hagen utanför...

 
Thomas sa flera gånger till mig att jag inte skulle köra på för hårt, men jag kände mig verkligen superpigg, och så nöjd med mig själv när det var klart.....


Däremot, så vakande jag på onsdagsmorgonen och kände mig som om jag blivit överkörd av ett tåg....

Sov ända till klockan nio, och hade ingen som helst lust att kliva ur sängen...

Men det var ju bara att masa mig upp, och försöka få i mig lite frukost, vilket brukar pigga upp.

Men attans, mina annars så högt älskade riskakor, som jag tycker är så goda, smakade skit,,,

eller inte skit egentligen, men det kändes som om jag satt och tuggade på frigolit,🤮jag fick inte ner många tuggor, det bara växte o munnen på mig...

Kändes lite trist eftersom jag väntade finfrämmat till lunch...


Men jag tvingade mig ut på prommis med hundarna, och tänk att frisk luft hjälper mot det mesta,,,

för framåt lunchtid hälsade jag min pappa välkommen hit på lunch...

En väääääldigt bra lunchdate måste jag säga, för det var han som stod för matlagningen...😎
 
Kändes såååå jäkla lyxigt att få sitta brevid på en stol och njuta och titta när någon annan lagade mat...
 
Och att sedan få bli serverad något av det godaste jag vet,,, "pasta carbonara" och att det dessutom smakade himmelsk😋
 
Det var en supermysig dag🤩

Och den var inte slut ännu....


För på eftermiddagen sen, drog Thomas, hundarna och jag till Nykvarns Fina Hundhall💖
 
Och även om jag inte riktigt orkar med så mycket som jag skulle vilja, många pauser blir det, så är jag sååå nöjd med den träning vi får...

La mycket fokus på gripande och ingångar med tungen,,,,
   
och tycker hon gjorde det riktigt bra💝
 
Glock ser som vanligt så jäkla fin ut💖
 
Riktigt fint både ställande och läggande på inkallningen......
 
Och Olssons fria följ är en dröm💓
 
Jag har lite svårt för att kampa just nu, så Thomas leker extra mycket med dom❣️
 

Torsdagen blev också en bra dag, även om John Blund kom och hälsade på lite mitt på dagen...💤💤💤

Gick upp ganska tidigt, och gav mig ut på en riktigt gråtrist promenad.

Fy Faaaan vilket jäkla tråkigt underlag det är ute, finns knappt nånstans att gå utan att riskera att bryta benen.

Men hundarna verkar nöjda....
 
Drog direkt efter prommisen ner till Willys i Strängnäs för att veckohandla, det var kul, för det var ett tag sen, har mest levt på det som funnits i frysen sen jag kom hem från Uppsala.

Men nu är det härligt välfyllt i kylskåpet igen🍓🥑🍳🥓🍕🌭🍔🥗🍤🍩🍾


Och därefter blev det lite bensinstopp i den Weyländska kroppen, så det blev nån timmas snusande i sängen, innan vi hade det stora nöjet att få bege oss till Bästa Nykvarns Hundhall för lite rolig träning...

En liten selfie😂😂
 
Egentligen så föredrar jag att åka dit dagtid när Thomas jobbar, för det blir en sån härlig morot för mig, och jag har verkligen ÄLSKAT varje minut hundarna och jag spenderat där under vintern.

Men just nu mäktar jag inte hålla igång i en hel timma på sträck, så då är det skönt att ha Thomas med, som kan roa hundarna, och se till så att vi verkligen nyttjar hela timman vi är där...


Denna torsdag la vi mycket fokus på fritt följ med kommendering...
 
Båda ser såååååå fina ut⭐️❤️⭐️❤️⭐️❤️
 
Även så fokuserade vi en hel del på framåtsändandet för båda....

Glock på tempo ut.....
 
och Olsson på saktadelen....
  
Känns sååååå bra....
Sen bara hem, ta hand om hästar, och sen slappa framför "Beck 58 minuter" käkade ChopChop till middag, följt av varsin Semla....

Jag har gått ner 3 kg, sen jag kom hem från sjukhuset för 12 dagar sedan, och jag ska ju inte gå ner nu medans kroppen läker, så jag har fått en liten lista på "bra" mellanmål från dietisten.

Mellanmål som jag ska äta 3 gånger om dagen...

På den listan står det bla,,,

•semla

•gräddglass

•kanelbulle+kaka

•varm choklad med vispgrädde

•korv med bröd

•panpizza/pirog

Vi har snöat in på Semla, och det äter vi nästan varje dag, konstigt, jag som aldrig egentligen gillat semlor😆

 

Fredagen sen, såg gansk lik ut dom andra dagarna.

Började med en liten prommis på förmiddagen,,

 
Lite bättre underlag denna dag, och dessutom sken solen ☀️ så det var riktigt behagligt att gå å strosa.

Ökade på promenadtiden från 30-40 minuter, och kände mig såååå stolt när vi kom hem igen, även om jag gick raka vägen och la mig å sov en timma😴😴
 
Och sen när Thompa slutade jobba på eftermiddagen, drog vi till Nykvarns Hundhall, för veckans sista lydnadspass...
 
Glock apporterar,,,,
 
Riktigt bra fart med både metallen,,,,⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
 
och tungen,,,   ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
 
Och frk Olsson och jag, vi nöter saktadelen,,,,,,⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
 
hoppa lite får hon göra också⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
 
Så härligt att komma hem på fredagen med nöjda hundar och hundförare.

Är så Otroligt tacksam att vi har Nykvarns stora fina hundhall så nära oss, så vi kan träna där.

Under denna jobbiga vinter har och är det verkligen ett andningshål för mig.

Här kan jag glömma all oroliga tankar om framtiden, det betyder otroligt mycket💝

 

Nu ska jag snart sätta igång med lite fredagsmysmiddag🍔🍟🥤, och självklart ligger varsin liten semla och väntar på oss i kylen🤤

Älskar vårtecknet, att Glock mestadels ligger utomhus och sover nu😍

   
HA EN UNDERBAR HELG🎈

 


 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Söndag 28 april 17:45

  Jag ska tamejfaaan sluta med att planera saker, för det blir iallafall aldrig riktigt som jag vill. När vi tidigare i vintras planerade vårens tävlingar, så byggde vi hela säsongen runt att vi ville tävla på ToppTävlingen Kungafärden i Kungälv u...

Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Av Ia Weylandt - Måndag 1 april 17:15

  Men,,, sicken bra påskhelg det blev ändå. Trots att jag först var Väldans besviken över att det inte blev någon husvagnstripp....   Men jäklars som vi velade in i det sista fram och tillbaka, huruvida vi skulle åka eller inte... Det som ti...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards