Direktlänk till inlägg 9 oktober 2022

BRONSFEST🥉🥉x2

Av Ia Weylandt - 9 oktober 2022 17:15

 
I helgen har vi varit hemma hos Abbotarna och haft Bronsfest🥉🥉

Det var efter det Fantastiska resultaten Glock och Otto stod för på SM i Leksand, som vi bestämde att detta måste vi träffas och fira nån helg.

Och i fredags var det dags🎈


Det är ganska häftigt att tänka tillbaka på dom senaste snart 9 åren, och hur Thomas och Mr Abbots karriärer på tävlingsbanan följts åt.

För det var ju med Abbot och Glock resan började med våren 2014, då grabbarna blev lyckliga ägare till varsin liten ljuvlig BC-pöjk.

 
Första året växte Glock och Abbot nästan upp tillsammans,,,,

Det var 2014/2015, som vi säsongscampade i Tärnsjö, det var där vi la grunden för dom blivande rapporthundarna.

Vi tränade aldrig tillsammans, men efter träning fick hundarna leka, och blev dom Bästa vännerna💞

 

Höst,,,,🍂🍁🍂

 
Vinter.... ❄️☃️🌨
 
Vår,,,,,🌱🍃🌿
 
Det var en av mina livs Bästa vinter när vi spenderade så mycket tid i mitt Älskade Tärnsjö....
 
Och sen har som sagt framgångarna gått ganska hand i hand för dessa Underbara killar❤️❤️.

 

Apellen startade dom båda samtidigt i Flen med uppflyttningsresultat⭐️⭐️

 
2017 vann Abbot SM i rapport⭐️, och 2018 var det Glocks tur att stå överst på pallen⭐️
 
2019, stod dom på pallen igen, Glock tog Silver i rapport⭐️, och Abbot tog Brons i spår⭐️
 
2021 blev Glock 5:a i rapporten⭐️, och Abbot blev 5:a i spåret⭐️
 
Efter det pensionerades Abbot, och tanken var först att även Glock gjorde sin sista start det året.

Men sen blev vi sugna på att köra ett år till, och avsluta karriären på SM i Dalarna 2022, skulle vara så kul att vara med på det första "riktiga" SM´et på 3 år...

Och glada är vi för det.

För återigen hamnade Thomas och Mr Abbot på pallen.

Glock tog Brons i rapporten⭐️, och Mr Abbot, tog Brons i söket med Abbots systerson Otto⭐️
 
Som sagt, häftigt hur lika dessa herrars karriärer sett ut senaste åren, och verkligen något väl värt att fira🍾

 

Så i fredags efter att Thompa slutat jobba, packad vi in oss i bilen, och drog ner till Hallsberg.

Gjorde ett kort stopp på den Underbara godisaffären GREVGOTT i Eskilstuna, där jag köpte varsin medalj till gubbarna.

Fanns inte i Brons, men det åtgärdades lätt med en tuschpenna.

Medaljerna hängde så fint runt gubbarnas hals hela kvällen, där det skålades friskt i goda bubbliga drycker🍾🥂

 
Vi hade "knytis" och hjälptes åt att laga middagen.

Jag gjorde snacksen till bubblet.

Mumslig löjromspizza, en med västerbotten, kantareller och karamelliserad lök, och en med halloumi och zucchini...
 
Smakade smaskens ihop med bubblorna....😋
 
Sen hjälptes vi åt att laga en Moules frites till middag, eller Thomas hjälpte inte till så mycket, han hånglade mest med Otto😝, å andra sidan åt han inte musslor heller, han åt fläskkotlett och pommes...
 
Men vi andra njöt av ljuvligt goda kokta musslor, pommes och hemmagjord mayo😋
 
Det var sååååå jäkla gott👌
 
Triss i BC-pojkar, härligt att hundarna funkar så bra ihop🥰
 
Otto och Olsson hade det kul ihop...
 
Efterrätten, bestående av chokladmousse åt vi ute i det mysiga inglasade uterummet, och återigen Triss i fina BC-pojkar...
   
Det blev en Mycket Trevlig, och Mycket sen kväll😴

Klockan hann bli 01.30 innan vi kröp till sängs.

Sista timmarna var hundarna väldigt trötta, Olsson och Glock sov så skönt i soffan hos fru Abbot😴😴
   

Superskönt sov vi i ett av dom fina gästrummen...

Vaknade på lördagsmorgonen, och var faktiskt piggare än vad jag vågat tro med tanke på hur sent det blev.

Vid halv nio gick vi upp och käkade en god frukost...

Gammelgubbarna, Abbot och Glock, stod mest och hängde vid bordet, och hoppades på att det skulle trilla ner nån god skinkmacka på golvet....

 
Medans ungdomarna, Olsson och Otto, mest låg och rullade runt på golvet....
 
Efter frullen packade vi ihop våra grejjer, och sen gick vi ut för att köra uppletande...

Glock fick hjälpa till att valla rutan...

 
Men Abbot letade,,,,,
 
Otto letade,,,,,
 
Och lilla fina Frk Olsson letade....
 
Tyckte hon skötte sig bra⭐️
 


Sen ville vi köra lydnad.

På Kumla BK, gick det inte att vara, för där hade dom MH,
så vi åkte till Hallsbergs BK, där visade det sig att det var KM i nosework.

När vi kom höll dom på att leta inomhus, men dom skulle också leta utomhus på klubbområdet efter att dom 5 återstående startande var klara inomhus.

Vi frågade om det var OK att träna på bruksplanen medans dom fortfarande var inomhus.

Och fick svaret HELST INTE!
Och alltså man blir ju helt paff, att det inte ska gå att träna bruks på en brukshundklubb, för att man ca 1 timma senare, ska köra fordonssök på ett fordon som stod på klubbområdet, det var ju inte direkt så att den stod på bruksplanen.

Men tydligen kunde det bli en för stor störning för NW hundarna om vi tränade på planen, trots att vi lovade att vara klara till dom skulle ut...

Är det så det kommer se ut på våra brukshundklubbar framöver?????😳

 

Så vi åkte ganska snopna därifrån, men såklart fanns det en plan C.

För för mig en helt okänd BK, som jag aldrig hört talas om, låg bara några minuter därifrån....

Säg HEJ till KNOTTEBO BRUKSHUNDKLUBB👋

 
Aldrig hört talas om🤔

Men där var jättefint...

Så där körde vi först en och en med kommendering....

Glock⭐️
 
Otto⭐️
 
Och lilla fina Frk Olsson⭐️
   
I stort sett nöjd med OlliBompa, om man bortser från framåtsändandet, som inte blev så bra.

Men man kan ju inte vara Bäst jämt❤️
Avslutade med lek och bus, och lite gemensamhetsträning...
 
For sen nöjda och glada med kurrande magar  in till Hallsberg och åt lunch på en av stadens pizzerior...
 

Det smakade riktigt jäkla gott🤤

 

Sen sa vi HejDå till Abbotarna (dom kommer nog alltid att vara Abbotarna, trots att som egentligen borde döpas om till "the Ottos" eller liknande 😜)

Vi satte oss i bilen och styrde hem till Sjövreten igen, fast beslutna om att det inte ska behöva ta 1 år mellan gångerna vi ses och tränar.

Det är trots allt bara 16 mil emellan, och fina vägar, så det tar inte mer än 90 minuter att åka, det borde man kunna få till lite oftare....

 

Lördagskvällen blev väldigt lugn, det var när vi kom hem och slappade ner oss i soffan, som tröttheten efter fredagskvällens nattsuddande kom ikapp oss🥱

Men det var det tamejfaan värt👍

Jag Älskar vår nya infravärmare, som gör att vi kan sitta ute och äta middag trots att det står oktober i almanackan..

 
Jag hade på känn att vi inte skulle vara speciellt hungriga på lördagskvällen efter att ha ätit en rejäl lunch.

Så det blev bara lite frästa scampi, med ett gott surdegsbröd till.

Alldeles lagom, och smakade smaskens 😋 
 
Sen låg jag ute under den magiska värmaren i flera timmar och kollade serier... (och åt godis 🍬😉)
   
En härlig kväll👌

Och idag, som i söndag,,,, vilken dag☀️Hösten när den visar sig från sin Absolut bästa sida...

Man ville ju liksom aldrig gå in....

Efter frullen blev det diverse gårdsjobb för husbonden, och även pyssel med hästarna...

 
Själv ägnade jag förmiddagen åt hundskoj.....

Drog till skogs, och trampade ut varsitt spår till G&O

Sen gick vi mysprommis i väntan på spåren....

   
Och sen släppte jag först på Olsson, som gjorde ett jättefint upptag, och sen spårade super⭐️
Jag har sagt det förr, och säger det igen, hon är såååå jäkla skön att gå bakom, spårar så lugnt och så säkert.

Blir liksom inte ett tapp eller snurr nånstans....
 
Sheriffen är inte lika harmonisk att gå bakom, stark som Faan blir han, och jag har fullt sjå att hinna med...

Men spåra kan han,,,
 


Glad dock att jag började med Olsson, för när jag spårat klart med Sheriffen var jag helt jäkla slut...

 

Kom hem, och hann med lite lydnad med Olsson,,,

 
Och vallade med Glock....
 
Finaste, Duktigaste Vallhunden Glock❤️
   
Sen åt hundarna en sen lunch, klockan hade hunnit bli över 14.00

Och medans hundarna vilade på maten, så gjorde vi något så "vuxet" så vi satte oss i solen med varsin kaffe och liten kaka....

 
Jag som vanligtvis inte dricker kaffe, blev lite sugen på fika i det fina vädret.

Kan tycka det är gott nån gång om året, med en kaffe, gjord på bara mjölk och snabbkaffe...
 
Mysigt var det!!!
Sen kom Fonzisarna förbi, och vi körde ytterligare ett lydnadspass, dagens andra för Frk Olsson...

Är det kanske tävling på G😱
 
Det blev nog mer snack än träning iofs, men några moves blev det också....😅

 

Nu har vi gått in för att göra söndagskväll.

Kommande vecka är helt blank i kalendern, och kommande helg är den första oplanerade helgen sen första helgen i maj.

Och det ska bli sååååååå jäkla skönt🥰

Bara vara, utan några måsten (förutom allt jobb på gården och hundträning såklart)

 

Så nu ska jag ställa mig och laga söndagsmiddag, det blir lammfilé nån slags potatis, kantareller i nån form och rödvinssås🤤

 

Och så självklart avslutar jag med att lägga ut en bild på Morfar Thomas fjärde barnbarn, hans första som Morfar...

En enligt den nyblivna mamman ett Helt Perfekt litet flickebarn💝

Välkommen till världen Baby M...

 


Ha En Fin Vecka Alla❣️ 


 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Av Ia Weylandt - Måndag 1 april 17:15

  Men,,, sicken bra påskhelg det blev ändå. Trots att jag först var Väldans besviken över att det inte blev någon husvagnstripp....   Men jäklars som vi velade in i det sista fram och tillbaka, huruvida vi skulle åka eller inte... Det som ti...

Av Ia Weylandt - Söndag 24 mars 16:15

   Veckan som gått har varit lugn. Vet ärligt talat inte riktigt vart dagarna tar vägen, jag tycker det är måndag, sen torsdag, sen puff💥helg.....   Jag har skönt nog varit pigg även på eftermiddagarna, och vi har varvat med att gå mys...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards