Direktlänk till inlägg 23 oktober 2022

Huset Fullt!

Av Ia Weylandt - 23 oktober 2022 16:30

  

I helgen har vi verkligen haft Huset Fullt, och jag Älskar Det!
 
I fredags var det Fonzisarna som var här på middag, och det var som vanligt Sååååå jäkla Trevligt!

Inledde middagen med att "snacksa" på en brie och tomat kreation, som var supergod!!!!

 
Sen blev det 3-rätters, som jag känner blev med lite blandat resultat.

Jag tycker jag misslyckades med såsen till varmrätten, trots att jag provlagat den inte mindre än 3 gånger i veckan som gått, och då har den varit så god, så jag har inte kunnat sluta äta den...

Men i fredags i skarpt läge, nådde den inte riktigt ända upp till mina höga förväntningar, men mätta blev vi....
 
Hundarna kanske trodde att dom skulle svälta ihjäl, för alla satt och dreglade så slemmet smattrade i golvet i väntan på att deras middag skulle serveras....

Men dom blev mätta dom med❤️❤️❤️
 
Satt sen och snackade skit hela kvällen, samtidigt som vi drack goda drinkar och shots...

Bla annat så,drack vi HotShots, (Galliano, kaffe och grädde)

Måste varit 100 år sedan jag drack en sådan sist, men nu ska det inte ta 100 år innan nästa,,, för det var ju SuperGott😋


22.30 kom TAXIN och hämtade Fonzisarna, och då, var iallafall jag ganska trött, men Supernöjd över en Mycket Trevlig kväll🥂


Vaknade däremot väldigt pigg och glad på lördagsmorgonen.

Hundarna fick mat vid 6.30, men sen låg vi alla och drog oss tills klockan slog om till 9.00

Då stack Thompa ut med hundarna, och jag gjorde gofrulle...

Sen satt vi länge, länge och mösade vid frukostbordet, kändes som hela dagen försvann, för klockan hann bli 11 innan vi tog oss ut.

Men då drog vi ut på en superhärlig prommis...

 

I dryga 90 minuter strosade vi runt med glada skuttiga hundar...


Hem och gav hundarna lunch, och sen blev det häst och stallpyssel....

Fina Waijtiii växer för varje dag som går, nu tycker tom jag att han börjar bli riktigt fin.

 

Det grisrosa runt mulen och ögonen är nästan helt borta, och dom isblå kalla ögonen börjar skifta i grönbrunt.

Jättemörka kommer nog inte ögonen bli, men bättre än ljusblått...

 

Körde lite lydnad med båda.

 

Och sen vid 15-tiden fick vi fint besök av Abbotarna...

Vilket härligt gäng❤️❤️❤️❤️
 

Herr och Fru Abbot skulle på galej i Stockholm, så vi fick äran att passa Abbot och Otto över natten.

Dom kom i god tid, så vi hann fika på den goda kolakladdkakan som blev över från fredagsmiddagen....
 

Skönt att A&O fick lite tid här innan husse och matte drog...

Inte för att dom brydde sig nämnvärt när dom försvann...

Otto är väldigt lik Glock till sättet, Otto är också nöjd bara han får ett knä att gosa i💞
 
Ganska direkt när Abbotarnas bil försvunnit ut från gårdsplanen, så tog vi ut alla hundarna på en prommis...

 

Och sen när vi kom in, så kom dom alla fyra till ro på olika ställen i huset...

Otto i Thomas knä....
 

Abbot i soffan.....
 

Olsson la sig i köket och väntade på att middagsmaten skulle serveras...

 
Och Glock, som kanske inte var helt nöjd med sällskapet, gick upp och la sig på övervåningen😅


Strax före 19 började vi göra ordning middagen åt dom,,,

3 dreglande 🤤förväntansfulla hungriga hundar, och en tjurig Glock😘 

 
Men alla tyckte maten smakade mums 😋 

 

Själva gjorde vi det lätt för oss genom att hämta hem sushi 🍣 
 

Ååååå, jag har varit sugen på det så länge, men det blir aldrig av att vi äter det, och egentligen är jag emot att äta hämtmat på helgerna när vi är hemma, men nån gång då och då får det vara OK..

 

Ägnade någon timma på dagen åt att halloweenpynta lite i köket.

Inte mycket, men något litet vill jag ha...


 

Gröpte även ut en pumpa, som jag blev väldans nöjd över...🎃
 

Skulle ha gjort det med Morris när jag var nere, men tiden rann iväg😔


Tog sen en sista kvällskiss med fyrklövern🍀
 

Sen gick jag och la mig tidigt på lördagskvällen, för jag skulle upp tidigt på söndan.

När jag gick upp och la mig följde Abbot med och la sig i Thomas säng, och då fannn verkligen Glock och Otto varandra, och hade jättekul resten av kvällen.

Inte så att dom röjde runt, men dom låg länge på golvet och brottades mjukt och fint💞

 

Sen sov jag verkligen skitdåligt på natten.

Vaknade 02.30, och kunde sen inte somna om, utan låg bara och snurrade.

Tror det var en kombo av nervositet och stress över att jag skulle iväg på söndagsmorgonen.

 

För det var så att jag skulle röntgas på morgonen,,, en söndag liksom, och dessutom i Katrineholm 8 mil härifrån.

9.30 skulle jag vara där och då ville jag ju hinna ta ut hundarna på morgonprommis innan jag stack.

Ville inte väcka Thomas, tycker att han kan få sova ut på helgerna eftersom han går upp tidigt i veckorna.

 

Lite nervös var jag över att gå själv med alla fyra, såg fram emot ett jäkla trassel...

Men det gick över förväntan 🤟

 

Jag hade Abbot och Otto i flexikoppel, och Glock och Olsson lösa, så det var faktiskt inget som helst trassel.
 

Sen vid 8.10 satte jag mig i Puggen och drog iväg..

GPŚn sa att det skulle ta 1tim och 6 min, men jag gillar att ha god tid på mig, framförallt eftersom jag inte riktigt hittade dit, visste hur det såg ut med parkering, och dessutom inte hittade inne på själva sjukhuset.

Så 9.29 checkade jag in, snacka om tajming👌


Märklig känsla att vara på ett sånt ställe en söndagsmorgon...

det var så kusligt öde på något vis....👻

Såg inte en enda annan levande varelse än dom två sköterskor som tog hand om mig inne på röntgen😱

Jag satt där  på stolen i den tomma ekande ödsliga korridoren helt själv och drack vatten,,,

för innan man röntgas måste det drickas minst 0,5 liter vatten, så därför måste man vara där 30 min innan man har röntgentid...

Själva röntgen gick bra, nu blir det en plågsamt nervös väntan på svaret.

Vissa dagar har jag en förmåga att se allt i svart, idag är en sån dag☹️


Kom hem till Sjövreten igen vid 11.30 och blev välkomnad av fyra glada viftande svansar...

Det kändes som det var hundar överallt, fick känslan av befinna mig mitt i ett fiskstim,,,,😅

 

Jag var så jäkla trött när jag kom, så jag gick raka vägen in i sängen och la mig...

Fick mysigt sällskap av gosigaste Otto och Glock, som kämpade om vem som kunde ligga närmast😍😍
 

Thomas tog ut alla fyra på prommis, och då slumrade jag till en sväng😴😴

Framåt eftermiddagen hade Abbotarna sovit ruset av sig efter lördagens galej, och kom för att hämta hem sina Älsklingar...

En superskön eftermiddag, vi satt ute och mös en stund, innan dom hoppade in i bilen och åkte hem till Ormhult...

 

Det blev lite tomt och tyst när dom for, jag Älskar när det är hundar överallt🥰


Jag och Thomas tog våra med oss, och stack ut på en härligt skuttig prommis i kohagen...
 
Det blir ingen träning idag, jag känner att jag är alldeles för trött, framförallt mentalt, och jag intalar mig att även Olsson är lite trött i skallen efter att ha haft kompisar på sova över...

Men det är mest för att döva mitt eget dåliga samvete över att dom inte fått göra något idag...


Det tar vi igen i veckan som kommer, då jäklar som vi ska träna💪

Imorgon är en annan dag🍀

TACK ALLA MYSIGA FÖR DENNA  HELGEN❣️


 

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Av Ia Weylandt - Måndag 1 april 17:15

  Men,,, sicken bra påskhelg det blev ändå. Trots att jag först var Väldans besviken över att det inte blev någon husvagnstripp....   Men jäklars som vi velade in i det sista fram och tillbaka, huruvida vi skulle åka eller inte... Det som ti...

Av Ia Weylandt - Söndag 24 mars 16:15

   Veckan som gått har varit lugn. Vet ärligt talat inte riktigt vart dagarna tar vägen, jag tycker det är måndag, sen torsdag, sen puff💥helg.....   Jag har skönt nog varit pigg även på eftermiddagarna, och vi har varvat med att gå mys...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards