Direktlänk till inlägg 4 december 2022

2:a Advent 🕯🕯

Av Ia Weylandt - 4 december 2022 16:30

 
Nu infinner sig den där tiden på året, då jag skriver bara för skrivandets skull, för det händer ju egentligen Absolut ingenting.

Jag gillar ju annars december med allt fint julpynt, men samtidigt så blir det bara en transportsträcka tills det "tippar" över till 2023, och man kan börja planera tävlingssäsongen igen.

(Nu har jag redan tittat ut dom tävlingar jag vill starta Olsson på i vår😉, men det känns liksom mer på "riktigt" när man passerat nyår😆)


Så vad fyller jag mina dagar med?
Inleder varje dag med att gå 60-90 minuters promenad.
 
Försöker variera prommisarna så mycket som möjligt mellan skogen, kohagen och grusvägarna....
 
Roligast har nog hundarna på dom öppna enorma ytorna i kohagen.

 
Jäklar som dom far runt med sina pinnar...

Man känner sig så jäkla nöjd när man kommer hem igen, och hundarna verkligen har fått kuta....


I tisdags var jag och hundarna själva i Nykvarns Hundhall på eftermiddagen medans Thomas fixade med annat...

Och som vanligt blev det en selfie....
    

Kan tänka mig att många börjar tröttna på mina förbannade selfies, men jag kommer fortsätta, för jag tycker det har blivit en kul grej....

Dessutom blev det jäkligt coola bilder denna dag, och det var inte med flit, utan det bara blev så...

För kolla OlliBompas huvud längst ner i bild....👌
 

Ollan tycker ju dessa selfies är skittråkiga att ta, och hon visar tydligt sitt missnöje....

 
Balla bilder,,, eller hur?😎


Nu skulle man ju kunna tro att vi ägnar hela vår timma åt att knäppa selfies.

Men jag tränar faktiskt också, iallafall lite grann😝

Närå, mycket saktagående blir det...

Sen tycker jag det är perfekt med alla speglar så man kan kolla sättandet i halterna.

Tränar mycket ingångar....

Perfekta övningar att pilla på i vintermörkret...

Glock får apportera lite, och köra nån fjärr, då är han nöjd....



På torsdagen var vi alla fyra i den fina hallen och tränade...

Blev en selfie, men den var jobbig att ta😅
  
Dom som skulle träna efter oss hade tagit fel på tiden och var en timma tidiga, så dom frågade om det var OK att dom satt i fikarummet och väntade på sin tur....

Och det var ju såklart okey...

Så dom satt och tittade när vi tränade, och plötsligt kände jag mig jättelarvig när vi skulle ta dagens selfie...

Vi smög upp i hörnet och knäppte bara en supersnabbt i en spegel vi inte brukar knäppa i...


Fyyyy Faaaan va larviga vi är🤡

Men hundarna skötte sig bra👏👏👏
 
På torsdagen var det ju också den första december, och jag har köpt oss varsin julkalender så vi ska få öppna varsin lucka varje dag fram till julafton...

(är jag barnslig, eller är jag barnslig 🥳)

 
Sååååå spännande att öppna lucka nr 1....
 
Och vi blev inte besvikna när det visade sig ligga en liten kexchoklad bakom luckan...

Mums😋
   

Även på fredagen, efter att Thompa slutat jobba, blev det ett besök i Bästa Nykvarns Hundhall...

Denna dag, utan publik var det lättare att ta en selfie...

Thomas har bestämt sig för att försöka se så arg och farlig ut på varje bild...

Hur lyckas han tycker ni?😅😂🤣

 
Nöta, nöta saktagåendet......
 
Olsson Älskar sin boll, eller kanske snarare är det snöret hon Älskar, för det är i det hon kampar, och snöret blir läskigt blött och kladdigt, och luktar bajs 💩 
 
Thomas har fått för sig att han ska torka det torrt, annars vill han inte kampa med henne...

Så man blir liksom lite full i skratt när han tar fram papper och står och torkar ett snöre....
 

Hemma igen fick vi trevligt fikasällskap av 2/3 av Fonzisarna...
 
Fru Fonzie jobbade, men hundarna tyckte det var kul med fredagsmys.....
 
När Fonzisarna sen lämnade oss, va det dags för lucköppningen nr 2....
 

Mumsligt god Djungelvrål klubba😋

 

Älskar verkligen den där kalendern hittils💝


Helgen som gått har verkligen varit superlugn, med massor av skidåkning.

Ja, på TV då alltså😝

Men jag hoppas faktiskt att det kommer snö som lägger sig, skulle vara superkul att testa och åka med Frk Olsson.

Men på grund av snöbrist, så får vi nöja oss med att hejja fram våra duktiga 🇸🇪svenska landslag🇸🇪
Så det är typ det vi gjort hela helgen.....

 

Thomas inledde både lördagen och söndagen med att sticka med hundarna 09.00, och sen komma hem 10.30, och då har vi käkat frukost framför TV:n

På lördagen prommade dom i kohagen.....

 
Och på söndagen blev det en 8 km lång scooterrunda på dom fina grusvägarna.....
 
Hundarna tycker nog också att det är ganska så mysigt att vi alla är så nära...

Båda är lika gosiga, och fajtas lite om vem som kan ligga närmast...

Vet inte om Olsson älskar mig, eller om hon är sugen på min goda klubba🤣

Men gosigt är det🥰

 

Både lördag och söndag, har vi smitit ut på lydnadsplanen emellan skidåkningen....

 

Toppen med minusgrader, för då är planen hård och fin att träna på....
    
   
När skidorna sen gjort sitt, har jag precis hunnit ut på en skön prommis innan mörkret fallit över oss...
 
Så även om det varit mycket TV-tittande, så känner jag ändå att hundarna fått sitt...

 

När jag kom tillbaka från prommisen i lördags, så hade Thomas startat bastun...

Och jag kan säga att det var en ljuvlig känsla att krypa in i den när jag kom in lite småfrusen efter prommisen...


Mysigt också att sitta utanför och gagga lite om ditten och datten....
    
Thompa somnade nästan därinne i den sköna värmen.....
 
Till middag sen, gjorde jag räkmackor, som faktiskt var bland dom godaste jag ätit...
 
Mums 😋 så bra dom smakade
 
Och till efterrätt öppnade vi lucka 3 i vår fina kalender....
 
Det var en liten kolastång, som tog slut väldans fort🤭
   

Och söndagen blev ganska mycket en repris på lördagen...

Frukost och skidor 10.45

Lydnad emellan skidpassen.....

   
Eftermiddags prommis, och sen lucköppning....

Lucka 4:a visade sig innehålla en god centerchokladbit....

 


Den blir god som en liten efterrätt när vi käkat middag.

Just nu står en köttfärssås och puttrar på spisen🍝

Den ska vi njuta av om några timmar....

 

Kommande vecka blir lite annorlunda.

På Torsdag åker Frallan till Åre med jobbet, och blir borta till sent söndag kväll...

Så länge har jag aldrig varit hemma själv förut, känns lite jobbigt och tungt...

Samtidigt unnar jag verkligen Thomas att få komma iväg och roa sig och ha lite kul 🕺

 

Så jag ska försöka roa mig själv och hundarna här hemma så bra vi bara kan.

Och så ska jag äta fisk såklart🤪

Söndagen har jag preliminärt styrt upp en spårdate på dagen med fin vän, men om nån är sugen på att leka med mig och hundarna på lördagen, så säger jag inte Nej till det☺️

Så med det önskar jag Alla en Trevlig andra Advent🕯🕯och en fin vecka☀️
 

 


 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Söndag 28 april 17:45

  Jag ska tamejfaaan sluta med att planera saker, för det blir iallafall aldrig riktigt som jag vill. När vi tidigare i vintras planerade vårens tävlingar, så byggde vi hela säsongen runt att vi ville tävla på ToppTävlingen Kungafärden i Kungälv u...

Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Av Ia Weylandt - Måndag 1 april 17:15

  Men,,, sicken bra påskhelg det blev ändå. Trots att jag först var Väldans besviken över att det inte blev någon husvagnstripp....   Men jäklars som vi velade in i det sista fram och tillbaka, huruvida vi skulle åka eller inte... Det som ti...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2022 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards