Direktlänk till inlägg 8 december 2022

Skyddshunden Olsson⭐️

Av Ia Weylandt - 8 december 2022 21:00

 
Så har Frk Olsson gått och blivit en skyddhund plötsligt☺️
Skojja bara, nån skyddhund har hon inte blivit och ska efter noga övervägande inte bli heller, trots att jag varit lite sugen att testa.

Men nu har jag testat lite, och inser att det nog inte är något för oss ( eller snarare mig) för Olsson tyckte det var skitkul🎈


Och jäklar så naturligt dom har det i sig, precis som en vallhund...

Testade först att låta henne bita några gånger i bitkudde på mig....
 
Och det var ju inga som helst konstigheter...
 
Hon bet som om hon aldrig gjort annat,,,
 
Och höl i hårt, men hade inga jätteproblem att släppa👌⭐️
 
Sen tog Thompa över bitkudden,
 
svårt att få skärpa i actionbilderna, men hon hade riktigt fina angrepp...
   
Så va Faan, varför skynda långsamt...

Fram med skyddsärmen direkt bara,,, det ska väl inte vara några problem för en naturbegåvning😉
 
Och det var det inte heller...

SMACK, sa det bara så satt hon i ärmen....
 
Som sagt, det var riktigt kul att lattja lite, men vi håller oss till rapporten, den är tillräckligt svår och tidskrävande.

Har inte tiden, och framförallt inte kunskapen för att klara av skyddet...

 

Så vi satsar på att köra skydd med Glock istället....😂🤣😂🤣

   
Och där snackar vi veeeeerkligen en naturbegåvning ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

   
Känns väl som en lagom aktivitet såhär på pensionen....😂😂

 

JaJa, både vi och hundarna hade lite kul denna måndagseftermiddagen i Nykvarns Hundhall...

Och det blev en selfie😆

 
Denna dag såg vi båda riktigt arga och farliga ut🤪🫣👹

 

Vågade också låta min lilla,fina hund klättra på den stegen igen.

Har inte velat efter att hon ramlade av sist,,,

och jäklar va hon tyckte det var jobbigt, hon ville verkligen inte, och försökte smita vid sidan första försöken.

Men återigen så jäkla bra att ha stegen stående mot väggen.

För efter två smitningsförsök, gav hon sig, och klättrade mycket tveksamt upp.
 
Men sen när hon väl kommit över kanten, så blir hon modigare, men sen hade hon lite jobbigt på nervägen, men klättrade på alla stegen...
 

Älskade hund❤️❤️❤️❤️❤️

Hon behövde bara gå över en gång, känner att jag skyndar långsamt, nu har vi hela vintern på oss att bygga självförtroende igen...💪

 

Hemma igen, var det dags att öppna lucka nr 5

Och jag håller med om vissa kommentarer från förra inlägget, att Thomas ser ut som ett förväntansfullt litet barn inför lucköppningen😎

 
Denna dag blev vi inte heller besvikna, när lucka nr 5 visade sig innehålla en KICK, med salted Carmel...

Jösses va god den var😋hade kunnat trycka i mig 10 till🤤
 

 
På tisdagen blev det ytterligare ett besök i den Bästa Hundhallen...

 
Och nu var ordningen återställd, och det blev fullt fokus på brukslydnaden...

Nöta, Nöta saktagående.......
 
Tungen lägger jag mycket tid på, och den börjar faktiskt bli mycket bättre👏👏👏
 
Och även denna tisdag, fick hon knalla en gång över den lilla fina stegen...
 
Denna dag gick det mycket bättre, så känns redan som ett steg framåt....
 
KnockeliBockeliBoy skötte sig alldeles utmärkt som vanligt❤️❤️❤️
 
Hem och öppna lucka nr 6....
 

Och faktiskt första gången jag blev besviken, och Thomas överlycklig, då den visade sig innehålla en Skippers Lakritspipa... 

🤮jag HATAR sötlakrits🤮

 
Men Thomas var Mycket nöjd, och njöt till fullo av både sin egen och min☹️
 

Jag brukar ju skämtsamt allt som oftast kalla honom för 🧨DynamitHarry 🧨  för att jag tycker dom är ruskigt lika...

Och på bilden ovan ser jag även en ruskig likhet med Alfred i Emil i Lönneberga😆😅😂🤣🤪


Onsdagen och torsdagen har faktiskt varit helt träningsfria😳

Istället har vi ägnat oss åt att gå makalöst långa och sköna promenader....

 
Kallt, men vindstilla, och så jäkla vackert...
 
Och bäst av allt är rena hundar när man kommer tillbaka...
 


Jag har också varit och handlat den mesta maten inför min ensamhelg...

Jäklars va mycket gott jag ska äta🥩🍕🍤🦐🐟🍝 🍾🍷🥃🍹🍫🍬

 

Thomas har maxat vattnet hos både fåren och hästarna, så jag behöver nog bara fylla på en gång under tiden han är borta.

Det är ju ganska tungt att fylla på vintertid, eftersom hinkar måste bäras från huset ut till både hästhagen och fårhagen...😓

 

På onsdagkvällen hade vi lite "lillördagsmys"

När vi var klara med sysslorna utomhus, tog vi en varm skön bastu...

 

Och sen öppnade vi en flaska vin, och njöt av den goda drycken tillsammans med lite plock...

 
Skål Tamejfaaan🍷🍷
 

Älskar plock😍
 
Avslutade middagen med lucköppning, och lucka 7 visade sig innehålla en liten kexchoklad...
 
Skål på det också.....
   
Kvällen forsatte sen i soffan framför TV:n där vi kollade ett avsnitt av NATTRYTTARNA...

Vi har Världens Gosigaste hundar❤️❤️❤️❤️❤️
 

Så blev det Torsdag, och dags för husbonden att åka iväg.

Det gjorde så att vi fick öppna den 8:e luckan redan på dagen..

 
Lucka 8 innehöll en liten MiniMu chokladbit...
 

Vem ska jag nu öppna luckorna  tillsammans med i dagarna 3☺️


Skjutsade min kära sambo till tågstationen här i Läggesta, där han tog tåget upp till Stockholms Central, för att där hoppa på ett nytt tåg som ska ta honom och hans kollegor till Åre....

Nu hoppas jag dom får en trevlig vistelse, med Massor av god mat....

 

Nu har hundarna och jag varit ute på sista kissrindan,,,

Urr Burr☃️ -12˚, det biter friskt i kinderna.

Känns så konstigt att komma hem till ett tomt hus😳

 
Men nu ska jag ta en dusch, och sen ska hundarna och jag gå och lägga oss i sängen och kolla en film...

 

Får se vad denna helgen kommer att erbjuda, känns som att vädret inte riktigt kommer att tillåta några utomhusaktiviteter, så mina planerade träningsdater får troligtvis skjutas på framtiden😔

Men vi får det nog mys ändå!!!

Ha en Riktigt Trevlig Helg🎈


 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Söndag 28 april 17:45

  Jag ska tamejfaaan sluta med att planera saker, för det blir iallafall aldrig riktigt som jag vill. När vi tidigare i vintras planerade vårens tävlingar, så byggde vi hela säsongen runt att vi ville tävla på ToppTävlingen Kungafärden i Kungälv u...

Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Av Ia Weylandt - Måndag 1 april 17:15

  Men,,, sicken bra påskhelg det blev ändå. Trots att jag först var Väldans besviken över att det inte blev någon husvagnstripp....   Men jäklars som vi velade in i det sista fram och tillbaka, huruvida vi skulle åka eller inte... Det som ti...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2022 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards