Direktlänk till inlägg 30 december 2022

Tomteskumsrapporten och lite annat🎈

Av Ia Weylandt - 30 december 2022 15:30

 

Så lägger vi 2022 års julhelg bakom oss...

Är på det stora hela nöjd med vårt "firande", även om det inte riktigt blev som vi planerat, men bra ändå...

Planen var att julaftonens förmiddag skulle vi spendera med Micke, Bella och barnen, och på eftermiddagen skulle vi hänga en stund med Fonzisarna.

Men Thomas tog ju med sig Coronan hem från Åre, och nu 2 veckor senare, var han fortfarande ruskigt förkyld, och har snorat, hostat och varit allmänt sjuklig..

Märkligt nog har jag klarat mig utan ett endaste litet symtom🍀


Nåväl, hans snorande gjorde ju så ingen ville hänga med oss på julafton, vilket var fullt förståligt.

Så vi fick nöja oss med att hänga med varandra, och inte mig emot.

För vilken dag det blev🌞


Vi låg kvar i sängen till nio på julaftonsmorgonen, då stack Thompa ut på morgonprommis, och jag gjorde julaftonsfrukost.

Å jag säger bara, vilken god jäkla skinka vi fått tag i😋

Nog den finaste, och godaste vi någonsin haft....

Frukosten smakade helt ljuvligt, och vi satt länge vi frukostbordet och smaskade, och snackade om ditten och datten....


Efter lite morgonbestyr inne, och pyssel med hästar och får, drog vi iväg på en magiskt vacker promenad....
 
Vilket väder, -5˚, klarblå himmel, strålande sol, och lagom vitt på marken👍👍👍👍👍


Hundarna var skuttiga och glada, och njöt nog lika mycket av promenaden som vi...
    

Trodde nog det skulle vara flera julaftonsflanerare ute och gå i det vackra vädret,,,

men vi såg inte en endaste människa, så långt ögat kunde nå.....
 

Det var lätt motvilligt vi styrde hemåt igen....
 

Hemma fick hundarna lunch, och vi han alla fyra gå och lägga oss att vila en timma innan det var dags för dagens höjdpunkt...

Julaftonslydnaden i Nykvarns Hundhall⭐️
Ser man på, är det inte självaste TomteMor🤶 som var på besök?

 

TomteMor gillar lydnad👍
 


Nöjda och Glada åkte vi hem, och hann slappa en stund innan middagen.

Men vid 18-tiden var det dags för årets julbord som inleddes med att hundarna fick varsin smarrig kalkonhals....
   

Mums, det var smarrigt, tyckte båda två....
 

Och själva satte vi oss ner för att njuta av köttbullar, prinskorv och revbensspjäll....

Kolla fina julskinkan,,, 
 

Tyvärr var det bara en av oss, som kunde njuta av julmaten.

Lagom tills vi skulle sätta oss till bords, så försvann min matlust totalt...

Men vaddå????
Vindruvor och blåbär är ju också gott till middag😝

Man får ju vara glad över att man får i sig nåt liksom😫
 

Efter middagen flyttade vi oss in i soffan, där jag somnade ganska omgående...

Thomas däremot satt uppe länge och njöt av egengjort och köpt julgodis....
 
Stackarn😘


På juldagen och annandagen sen, nåddes kulmen för hur dåligt jag skulle må, vilket jag var ganska så beredd på...

Jävlar va trött jag har varit.

Har sagt det förr, och säger det igen, att det är en sån läskig trötthet som inte går att sova sig pigg ifrån...

 

Efter frukosten på juldagen tog vi bara en snabbis ut i skogen, för att kolla statusen inför annandagens roliga aktivitet.

Sen gick vi alla och la oss och sov middag i 2 timmar😴😴😴😴

Tror alla i familjen tyckte det var skönt....

 

Men på eftermiddagen tog vi iallafall och drog en sväng till bästa hundhallen...

Denna dag var TomteMor inte med😆
 

Min kropp var så jäkla tung och trött, så jag orkade inte riktigt träna hela tiden...

Det fick bli ett moment,,, vila,,, ett moment,,, vila....
 

Men jag är ändå glad att vi åkte, känns som man gör lite nytta iallafall....
 

Men sen sov jag resten av den kvällen också😩


Sen kom annandagen, och detta härliga gäng mötte upp oss i skogen här hemma i Åker....
 

Det var när vi flyttade hit 2016, som vi den första julen införde det som vi traditionsenligt skulle komma att kalla för,,

Tomteskumsrapporten!!!!
 

Namnet kom sig av att vi först träffades och tränade rapport på annandagen...

 

Och sen åkte vi hem till oss och grillade,,, och medans vi väntade på att glöden skulle ta sig, så bjöd jag på Skumtomtar😁
 
En härlig jultradition som vi sedan dess kört alla år sen 2016, med ett undantag, och det var förra året, då vädret satte stop för alla typer av skogsaktiviteter...


Men härligt nog gick rapporten att genomföra iår,,, och det var ett förväntansfullt och laddat gäng som träffades på annandagsmorgonen, för att träna rapport...


Olsson⭐️
 

Maysan⭐️
 

Qrut⭐️
 

Och vilka jäkla duktiga hundar vi har⭐️⭐️⭐️
Alla 3 skötte sig som dom blivande stjärnor dom är⭐️⭐️⭐️


Maysan i full fart påväg in på C-stationen....
 
Qrut fin framföring på C...
 

Olsson tyst och fin nedräkning på C...
 


Supernöjda åkte vi hem och tände grillen...

Älskar när det är folk och hundar överallt❤️
   

Själv var jag väl inte det roligaste och trevligaste sällskapet, för jag var så grymt jävla trött, satt mest i en stol och orkade inte ens förflytta kroppen för att hämta en korv...😔
 

Men jag njöt verkligen varje sekund över att ha glada, mysiga människor omkring mig😍
 

Ville aldrig att dom skulle åka hem...

Efter korven blev det kaffe, saffransskorpor och egengjorde chokladgodisar,,,, och självklart skumtomtar😎
 

Aussieligan på rad🐶🐶🐶
 
2 pensionerade rapportstjärnor⭐️⭐️ 
Vallhunden Glock & Stjernborgens Linna❤️❤️

 
Såååååå många timmar som vi spenderat ihop tillsammans i rapportskogen på träningar och läger....

  

2017 blev både Linna och Glock uppflyttade till Elitrapport på samma tävling🏆🏆 i Enköping...
 

Och 2018, gjorde dom båda SM-debut 🇸🇪🇸🇪 i vackra Ronneby....
 
Sååååå många fina och roliga minnen.....



Men, tillslut var det dags att vinka HejDå till våra vänner.

Och då först kände jag verkligen efter hur trött och frusen jag var efter en hel dag ute...

Gick raka vägen och la mig i sängen och somnade ganska ovaggad...

Vaknade några timmar senare, och var fortfarande genomfrusen ända in i benmärgen, så Thompa startade bastun, och det var först efter att jag suttit i den en stund som värmen återkom i kroppen...

 
Såååååå skönt❣️Och såååå nöjd med dagen❣️
Avslutade en härlig dag med att kolla på det roligaste programmet jag vet....

Bäst i Test...

 
Fyyy Faaaan som vi garvade😂😂😂

Thomas sa efteråt att va skönt det är att få riktigt skratta ibland😂😂😂

Det är det,,,, Riktigt jäkla skönt!!!!

 

Tisdagen sen, var det dags för husbonden att jobba igen.

Jag tog det ganska lugnt tisdagen och onsdagen.

Var bara ute och knallade med mina älskade hundar i skogen på fm.
   
På onsdagen var jag och handlade all mat inför Nyår.

Det var det som orkades med den onsdagen, när jag kom hem från affären gick jag och la mig, somnade och sov resten av kvällen😴😴😴

Vaknade till en stund och käkade "middag" bestående av några skivor honungsmelon.

 
Färska frukter och glass, är typ det enda som smakat gott senaste dagarna....

 

Men sen på torsdagen, så började måendet vända mot det bättre, inte så att jag direkt stod och hoppade jämfota av pigghet, men tillräckligt pigg för att våga mig ut på en lite längre skogsrunda....

Tidigare i veckan har jag inte gått nån runda, utan hållit mig cruisandes nära huset, så jag lätt har kunnat gå hem om tröttheten slagit till....

Och sen på eftermiddagen åkte vi till Nykvarns Hundhall för lite skojig träning... (och selfie🤪)

 
Sheriffen flyyyyyger över hindret.....
    
Jag är nöjd med dom flesta momenten, men just tungen är sååååå jäkla kass på alla sätt och vis...

Startskall, gripmorr, vill inte komma in med den, kamprusk, dåligt tempo in, snett sättande...

Inte många poäng kvar😖

Men hon släpper den bra,,, alltid något😅
 
Denna dag hade hon tom drevskall ut, och tappade den på invägen 😫

jaja, det är väl bara att träna, tycker jag testat det mesta, men blir fasiken snarare sämre ju mer jag tränar...

Men hoppa kan hon iallafall😍

 
Nöjda och glada kom vi hem, och jag käkade vodkapasta som smakade ljuvligt😋

Första riktiga maten jag åt sen förra fredagen👌
Nu hoppas jag måendet fortsätter åt rätt håll tills det är dags för nästa omgång gift ☠️ 

Men nu är det fredag, årets näst sista dag...

Jag ligger i sängen och vilar en stund, efter att både gått en promenad, och varit i hundhallen på fm.

 
Nu är det snöfritt igen, men inte så lerigt i skogen tack och lov...
 
Gick en mysig runda,,,,,
 
Innan det var dags att hoppa in i bilen för årets sista pass i Nykvarns fina Hundhall...
 

Men nu har vi kommit hem, käkat lite lunch, och vilat en sväng...

Dags å gå upp och börja förbereda inför nyår.

Huset måste städas, och maten ska jag förbereda så mycket det bara går.

Men jag ska erkänna att det är svårt att slita sig från den sköna sängen, speciellt eftersom jag har Världens Gosigaste Glock som ligger på mig och bara är gullig 😍 

  
Men GOTT NYTT ÅR på Er alla🎈💥🥂

Vi skrivs nästa år!!!!!

 

 

 


 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Söndag 28 april 17:45

  Jag ska tamejfaaan sluta med att planera saker, för det blir iallafall aldrig riktigt som jag vill. När vi tidigare i vintras planerade vårens tävlingar, så byggde vi hela säsongen runt att vi ville tävla på ToppTävlingen Kungafärden i Kungälv u...

Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Av Ia Weylandt - Måndag 1 april 17:15

  Men,,, sicken bra påskhelg det blev ändå. Trots att jag först var Väldans besviken över att det inte blev någon husvagnstripp....   Men jäklars som vi velade in i det sista fram och tillbaka, huruvida vi skulle åka eller inte... Det som ti...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2022 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards