Alla inlägg den 17 mars 2022

Av Ia Weylandt - 17 mars 2022 17:30

 
Fasiken vilka vårkänslor jag har☀️
Jag blir lycklig i hela kroppen varje morgon när jag drar upp rullgardinen, och solen☀️ strålar utanför.

Och Extra lycklig blir jag när det första jag ser är hästarna som betar utanför sovrumsfönstret.

 
Det får mig att känna mig så priviligerad, som kan få bo med hästar, får och naturen alldeles inpå husknuten....

Tycker det blev en sån ball bild på Linus tagen genom vårt sovrumsfönster.....
 
Och att sen få börja dagen med att gå en Fantastiskt fin promenad......
 
Jag sätter mig nästan varje dag på en sten nära sjön och bara njuter av solen, och hundarnas utforskande nyfikenhet.

Inte så nöjd dock, när Frk Olsson får för sig att smita ut på isen😜

Det gäller att inte stänga ögonen och koppla av allt för mycket....
   
Nu är det fortfarande fiskare var och varannan dag ute på isen, så den är nog ganska stabil fortfarande, men jag har ändå ingen större lust att bada om Olsson skulle trampa igenom....
 
Måndagseftermiddagen spenderade vi i Bästa hundhallen💗
   
Båda hundarna skötte sig Toppen,,,,

 
och det är så härligt att få avsluta med en massa lek och bus💕
 

Tisdagen inledde jag med att gå en härlig prommis, nu är jag uppe i 70 minuter💪
 
Sen drog jag ner till Strängnäs för att handla och fylla Hobbe med allt som måste finnas i honom.

Typ schampo/balsam, tandborstar, diskmedel, folie, plastpåsar etc etc inhandlades på DollarStore...

For vidare till Willys, där basvaror som kryddor och oljor etc,etc...

Nu kommer det inte bli så avancerad matlagning i helgen som kommer, men skönt att vara förberedd inför vårens och sommarens turer...


Turligt nog hann dom nya överdragskläderna till U-soffan komma innan premiärturen,

det hade jag inte vågat hoppats på...

Och Jäklar va bra det blev, och va nöjd jag är👌
Kanske kan tyckas tråkigt med mörkbrun, murrig klädsel, när originalet är vitt och stilrent🙈

 
Men bara att gilla läget, och inse att vitt inte funkar när man har hundar....

Extra glad är jag på mig själv som lyckats mäta rätt och beställa rätt storlekar, det hade jag inte heller riktigt vågat hoppats på😰

 

Efter promenad, shopping och påklädning tog mina batterier helt slut, och jag sov i 3 timmar😴😴😴

Denna förbannade jävla trötthet gör mig något så vansinnigt frustrerad.....😩


Men skönt då, att det är ljust så pass länge nu, så vi ändå hinner göra något på kvällarna...

 
Nu tog vi med hela ligan (ja, inte fåren då😝) på en fin kvällspromenad i solskenet...
 
Så mysigt att bara strosa runt....
 
Linus lyckades hitta lite nysprött gräs, som han tyckte smakade smasken....
   

Onsdagen blev Superhärlig💗

För då fick jag finbesök av min pappa, och världens bästa bonusmor....💙💗

Dom i sin tur var barnvakt åt mina systersöner Harry och Dante💙💙 5 respektive 4 år....
 
Jag har två yngre halvsystrar, så Harry och Dante är kusiner....

Dom är ju även kusiner med Jonna och Jesper...

Så jäkla kul att få visa dom våra hästar...
   
Båda grabbarna var riktigt modiga, och vågade ta sig varsin ridtur på Linus...

Dante,,,,,,
 
Harry,,,,,
 
Men jag tror fåren uppskattades mer än hästarna....

 
Sagt det förr, och säger det igen,,,,,

Det är något Magiskt med barn och djur....💕
 
Jag kan inte få nog av att titta på alla fina bilder,,, 
 
Nu var det av någon anledning mest Dante som fastnade på bild,,,

och Älskade Glock var också med på några hörn❤️
   
Alltså det knyter sig i magen av vällust på mig när jag ser dom ihop....
 
Sen kurrade det i små hungriga magar, och vad är då mysigare än att vara ute och grilla korv 🌭 
 
 

Det smakade verkligen smaskens i solskenet med hundar och ungar överallt❤️
 
Och mattehjärtat smälter ju som vanligt när jag ser Underbara Glock tillsammans med barn....
 
Glock och Dante verkligen fann varandra och var såååååå jäkla fina ihop💙💙
 
Jag bara TOKÄLSKAR att se dessa bilder....
   
Återigen, varför så lite bilder på Harry, jag får lite dåligt samvete☺️
Efter korven smakade det gott med lite kaffe,,,
 

och jag blev överlycklig över att ungarna älskade pepparkakor😆

Äntligen kunde jag bli av med julens inköp😂, nu är det bara Glöggen kvar😂🤣
 

En Supermysig dag, med Massor av frisk luft, avslutades med ett lydnadspass i Nykvarns fina Hundhall....
 
Hundarna går bra nu alltså👌💪👍👏

 

Torsdagen inleddes med en skön promenad, lite råare och kallare, och inte lika mycket sol som vi blivit så bortskämda med sista tiden.

Men jag njuter lika mycket av våra promenader ändå, hundarna är så glada och självmotionerande, vilket är så skönt eftersom jag går så jäkla långsamt...

 

Handlade sen dom sista färskvarorna inför helgen, packade in all mat i Hobbes kylskåp, och hann också sova en stund innan det var dags för oss att dra till Nykvarns hundhall för veckans sista braiga lydnadsträning...

 
Tänkte jag skulle ta lite fina porträtt bilder med min nya mobilkamera som jag inte riktigt lärt mig att förstå....

Fin bild på vackra Sheriffen❤️
 
Men hur gick detta till?
Jag har ingen aaaaaning om hur jag lyckades med den inställningen....

Men tyckte bilden nedan på Glock blev supercooool...
 
Försökte ta en likadan på Frk Olsson, men det gick inte riktigt lika bra....

   
Men söööt är hon💕

 

Olssons krypträning, har med Thomas hjälp blivit riktigt bra👌⭐️
Jag kände att jag kört fast lite, så han har styrt henne sista tiden, och hennes teknik har verkligen förbättras...


 
Knocke ser fortsatt fin ut i allt han gör⭐️⭐️⭐️
   
Och samma gäller fin frk O⭐️⭐️⭐️
   
Nu får vi se om det blir nån lydnadsträning i helgen,,,

har en känslans att planerna fortfarande är ganska isiga dit vi ska...

Men rapportträning ska det iallafall bli...

Ska bli så in i bengen kul, tror vi blir 8 hundar om jag räknat rätt.

Härlig känsla att få packa rapportryggorna igen, det var ett tag sen sist....


   
Så idag på självaste förfredan, passar jag på att önska alla en 

TREVLIG HELG❣️

 


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards