Direktlänk till inlägg 4 januari 2023

Skit 💩 start på 2023😫

Av Ia Weylandt - 4 januari 2023 14:00

 
Får väl börja med att skriva God Fortsättning och Gott Nytt år 🥳 

Hoppas det avslutades och började bättre för andra än vad det gjort för mig😟

 

Sen jag blev sjuk för drygt ett år sedan, så har ja liksom ändrat lite min syn på livet.

Jag försöker verkligen att hela tiden hitta det positiva i allt, och inte gnälla och klaga på småsaker som egentligen är helt oväsentliga.

Men ibland, så känner tom jag, att Faaan alltså, va less jag blir,,,

och även fast jag inte vill gnälla, så måste jag erkänna att jag är jävligt besviken på den senaste veckan.

Men det är Faktiskt inte cancerns fel, även om jag först trodde det....

 

På nyårsaftonens morgon vaknade jag och kände mig som överkörd av ett tåg.

Jag var sååååååå jäkla trött 🥱 

Men kvällen skulle vi fira ihop med Team Fonzie, och Team Abbot (Otto), och jag såg väldans mycket fram emot det.

Att äta och dricka gott och bara umgås och mysa...

 

Mycket hade jag redan förberett på fredagskvällen, så på lördagsförmiddagen, gjorde jag det sista med maten och dukade bordet....

 
Sen gick jag och la mig och sov 😴😴😴😴😴😴 


Vid 14.30 anlände Abbotarna, och jag och fru Abbot tog hundarna med oss ut på en skön timmas promenad...

Blev lite trassligt när jag skulle fota, men annars gick det bra👍
 
Vid 16.30 anlände Fonzisarna, och vi började med att skåla in kvällen med en god jordgubbsmimosa 🍓🥂och lite nötter 🥜 

SKÅL TAMEJFAAN!!!!
 

Sen var det så skönt, för att vi hade bestämt att vi skulle hjälpas åt med att laga mat, men att varje team hade huvudansvar för varsin rätt...

Och jag som brukar få lite lätt svindel när andra ska rumstera om i mitt kök, tyckte faktiskt att det var supermysigt när vi flickor ordande med maten tillsammans...
 
Till förrätt hade Fonzisarna gjort en mycket god kräftsoppa som serverades med gott bröd och goda ostar...
 
Till soppan skålade vi i Prosecco🥂
 
Jag måste dock tyvärr erkänna att jag inte hade den minsta matlust, åt lite soppa, en brödbit och drack ett halvt glas skumpa, sen tog det TvärStopp🤚
Så jäkla trist, och jag var så trött, så jag orkade inte ens laga min egen varmrätt som bestod av hjortfilé , potatisterrin och murkelsås.

Potatisen och såsen hade jag tack och lov förberett, men fru Abbot fick ansvara för att köttet blev lagat.

 
Å jävlar i havet, va bra det blev.

Vilket jäkla kött👍Skjutet i skogarna runt Vingåker, var det nog bland det bästa kött jag ätit....

Nu fick jag ju tyvärr inte ner så mycket, min tallrik nedan, men jag åt bara en fjärdedel😞och tog bara en klunk på vinet😫
 
Men dom andra lät sig väl smaka, och enligt vad dom sa, så tyckte dom att det var en jättebra rätt👌
   
Men sen va jag så jäkla trött, orkade inte ens sitta med vid matbordet längre, utan la mig på köksgolvet och nästan slumrade till en stund i sällskap av våra fina hundar❤️❤️
 
Till efterrätt sen hade fru Abbot gjort en vacker och oerhört god chokladkreaktion...

Syns ju inte på bild, men när man skar i den, så rann det ut smarrig kolasås...
 
Jag lyckades väl peta i mig två tuggor iallafall😅


Och sen lyckades jag faktiskt på något underligt vis hålla ögonen öppna till 12-slaget, då dom andra skålade in 2023 med lite skumpa...

Jag höll mig till vatten🥺
   
Sen satt jag med uppe till strax efter 1, då jag Äntligen kände att det var OK att hoppa i säng.

En trevlig kväll, men jag känner mig besviken över att jag var så trött, och att varken maten eller drycken smakade...

Men sånt är livet.....

 

Någon som däremot trivdes alldeles ypperligt, var den gosiga Sheriffen, som inte visste till sig över glädjen att ha så många knän att mysa i...
 
Härlig kväll om någon frågar honom🤩
 

Vaknade på morgonen, och kände mig faktiskt relativt pigg.

Både Fonzisarna och Abbotarna stannade över natten.

Jag Älskar "sovaöverpartyn"😍

Älskar att få vakna med huset fullt av hundar och människor

 
Så mysigt att få duka fram frukost, samtidigt som vi småsnackade om ditten och datten...
 
Och sen att sitta ner länge och käka gofrulle allihopa🥰🥰🥰🥰
   
Jag kanske ska ta och öppna ett Bed&Breakfast 🛌 🍳

 

Och det gåååår ju inte att träffas utan att göra nån form av träning.

Så vi vallade en uppletanderuta, och sen fick dom som ville leta, leta...

Glock fick hjälpa till å valla.

Men lilla fina Frk Olsson, hon fick leta...

 
Och det gjorde hon Mycket Bra ⭐️
   
Otto letar också,,,,
 
Likaså Fonzie....
 
Och Abbot....
 
Sån jäkla härlig dag det blev....
 
Sol, klarblå himmel och lagom kallt....
 
Efteråt tog vi flickor en skön promenad med glada skuttiga hundar...
 

Skönt att få röra lite på fläsket.... 

 

Sen var det dags att vinka adjö till våra gäster, och då kände jag också hur trött jag var.

Gick å la mig och sov i några timmar, vaknade och åt lite middag, och somnade sen igen, ganska så irriterad på hur jädrans trött jag är hela tiden....

 

Meeeen, skönt nog kom svaret på tröttheten under natten, och det var då jag insåg att det nog inte berodde på cellgifterna...

Vaknade vid 3-tiden på natten och frös så jag trodde jag skulle dö, lägg därtill en sprängande huvudvärk.

Gick upp och tog febern, som visade 39,6˚
Inte undra på att jag varit trött...

 

Tog alvedon, somnade om, sov till 9.30, vaknade av frossa, men febern hade skönt nog gått ner till 39,2

 

Sen sov jag i princip hela måndagen och tisdagen, var jättesnorig, hostig och hade ont i halsen.

Thomas har ju varit lite krasslig ända sen han kom hem från Åre 10/12, så det är ju inte så jättekonstigt att förkylningen hoppade över på mig också till slut...

Men jag blev ändå så jäkla besviken, för jag hade så mycket kul planerat i veckan...

 

Bla, så hade jag bokat in en liten minisemester I Tärnsjö...

Rapportgänget där skulle träffas och träna på tisdagen, men Thompa ville inte ta semester, vilket jag tyckte va okey, bättre å spara dagarna, och planera in en långweekend i vår.

 

Men jag kom på den briljanta idén att jag skulle hyra stugan på Östa camping och åka upp själv.

Jag skulle bara ta Olsson med mig, vi skulle gå långa promenader utefter stränderna, träna lydnad, spåra, men jag skulle också hänga med rapportgänget på deras träning och vara tl eller skytt, eller vad dom nu ville ha mig till.

Grilla och mysa med dom, och sen efter en heldag ute, skulle vi komma "hem" till stugan jag och Olsson.

Mysa med tända ljus, käka nåt gott och bara ligga sked och kolla serier på kvällen...😍

 

OJ, som jag såg fram emot det, men det satte ju den där jävla förkylningen stop för😠

 

Ännu mer besviken blev jag över att helgens planer gick åt helvete.

På fredagen skulle Jonna, Sebbe och Morris komma upp från Jönköping och stanna till lördag.

Och på lördagen skulle Micke, Bella , Martina, Fredrik och alla barnen komma hit för att fira julafton med oss...

Gissa om jag sett fram emot det då???
Men det är ju ingen som vill träffa någon som är sjuk😷

Och JA, det gjorde mig fruktansvärt ledsen och besviken.

Självklart inte på ungarna, utan på den jävla skitförkylningen🤬

 

Onsdag idag, vaknar och känner mig feberfri och mycket piggare.

Bestämmer mig för att ta en liten kort prommis med hundarna, skönt med lite frisk luft.

Men när jag går upp, så bara snurrar det i huvudet, flimrar för ögonen.

 

I 2TIMMAR försöker jag komma ur sängen och få på mig kläder.

Sätter på mig strumpor,,, lägger mig ner och vilar,,, på med trosor,,, vilar..

Till slut inser jag att jag måste ge mig, kanske inte så bra att ge mig ut ännu, även om jag känner mig så fruktansvärt jäkla misslyckad.

Har i princip inte ätit sen i fredagskväll, så kanske inte så konstigt att det inte finns nån energi...

 

Trist, deppig inledning på det nya året😫

Har därför plockat fram några ljusglimtar från året som gick....

 

Underbara, Fantastiska Olsson, som under våren blev uppflyttad till både ElitRapport och ElitSpår⭐️⭐️⭐️
 

 

Och Underbara, Fantastiska Glock,⭐️⭐️⭐️

som var skadad hela vintern, och där vi kämpade mot klockan, och mot alla odds hann starta en kvaltävling till SM i absolut sista minuten.

Och som sen helt jäkla makalöst tog Brons🥉 på SM🇸🇪⭐️❤️

 

Jag var några vändor ner till Jönköping och hälsade på lilla mirakelbarnet Morris❤️❤️❤️
Varje gång var lika Underbart 😍 

 
Ett härligt minne är också överraskningsfesten jag ordnade här hemma till min Älskade dotters 30-årsfirande❤️
 

Sen kan jag aldrig tänka tillbaka på det Bästa, utan att minnas den Magiska Midsommarhelgen vi firade i Tärnsjö💥

I stort sett samma gäng kommer att fira midsommar där även 2023.

Ser såååå mycket fram emot❤️
 
Åsså självklart minns jag dom Magiska veckorna vi spenderade på Öland💥
  

Har även där bokat samma tid samma plats till sommaren 2023?

Gissa om jag ser fram emot det❤️

Så nu ska vi inte deppa ner oss över att starten på 2023 varit skit, verkar som många ligger sjuka just nu.

Bättre att fokusera på det som är bra.

Och något som är Mycket Bra, är att jag har sååå många Underbara människor i min närhet😍

Det kom ett blomsterbud dagen före nyårsafton.....

❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

   

Var Rädda om varandra❣️

 

 


 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Söndag 28 april 17:45

  Jag ska tamejfaaan sluta med att planera saker, för det blir iallafall aldrig riktigt som jag vill. När vi tidigare i vintras planerade vårens tävlingar, så byggde vi hela säsongen runt att vi ville tävla på ToppTävlingen Kungafärden i Kungälv u...

Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Av Ia Weylandt - Måndag 1 april 17:15

  Men,,, sicken bra påskhelg det blev ändå. Trots att jag först var Väldans besviken över att det inte blev någon husvagnstripp....   Men jäklars som vi velade in i det sista fram och tillbaka, huruvida vi skulle åka eller inte... Det som ti...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2023 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards