Direktlänk till inlägg 19 mars 2023

Dåligt genrep……

Av Ia Weylandt - 19 mars 2023 17:00

 
Vilken jäkla vecka🤯

Den har verkligen känts som en mänsklig berg och dalbana, där jag kastats fram och tillbaka mellan hopp och förtvivlan.

Men som jag redan har skrivit, så blev resultatet det Bästa som det kunde bli😍


Veckan inleddes annars med en snöig och kall måndag...

Thomas byggde under helgen ett utekylskåp, som han så stolt kylt sina älskade Sofiero öl 🍺 i hela helgen...

Och den var faktiskt ganska läcker....

   

Men på måndagskvällen slog termometern över på plus, och regnet började så sakta strila ner över Sjövreten....

Gick och la mig på måndagen med ett vinterlandskap utanför fönstret, och vaknade på tisdagsmorgone, och blev mycket förvånad när precis all snö och is var som bortblåst...

Så även Thomas fina iskyl😭

 

Jag kunde inte fort nog komma ut i vår vackra skog på förmiddagen...

 
Kände mig faktiskt ovanligt pigg, och njöt till fullo av  promenaden i vår och vackra snöfria skog.....
 
Tisdagseftermiddagen spenderade vi i Bästa Nykvarns hundhall...
 
Och Hajja att jag och Olsson gör jäkligt bra tungapporteringar nuförtiden💪💪💪

Måtte det hålla i sig✊


På onsdagskvällen ville jag mysa till det lite med god mat och dryck.

Dels för att jag kände för att festa till det lite om torsdagens besked skulle vara dåliga, vem vet liksom när man skulle vilja festa till det nästa gång då liksom????

Men också för att jag visste att hur det än skulle gå, så skulle matlusten försvinna under några dagar....

 

Nu gjorde jag en liten nostalgiresa tillbaka till det glada 70-talet, och lät onsdagskvällens meny inspireras av mina älsklingsrätter då...

 

Jag minns att när vi var ute och åt på restaurang, så valde jag Alltid räkcoktail till förrätt...

Nu, 40 år senare, så föredrar jag en god skagen (med löjrom),,, så det fick inleda onsdagskvällens middag....

 
Ett av mina första matminnen i livet, var 1979, jag fyllde 9 år och vi firade det på en restaurang i Stockholm som hette Prinsen, tror den finns fortfarande.

Där och Då, fick jag smaka på min första plankstek😋 och jag blev helt såld.

Minns att det var min Absoluta älsklingsrätt under många år.

Så därför kändes det självklart att min nostalgimiddag skulle vara just en Planka....


Och lika gott Då, som Nu....🤤
    
Mums!

Och till efterrätt som barn, så valde jag Alltid friterad camenbert med hjortronsylt, så det skulle vi ha haft även denna kväll.

Men vi var båda alldeles för mätta för att mäkta med det.

Konstigt att jag som 9-åring kunde få ner dessa 3 rätter på en och samma kväll...

Måste ha haft större mage då🤣🤣🤣🤣


Torsdagen försvann ju liksom, men på ett ganska bra sätt....


Fredagseftermiddagen inleddes med ett besök i Nykvarns hundhall...

 
Kommer hem, och möts av ett blomsterbud som hänger på dörren...

Alltså, Fantastiska Underbara människor❤️❤️❤️❤️❤️

Det går inte med ord att beskriva glädjen och tacksamheten jag känner över en sån fin gest💝

TACK 🤩 
 

Fredagskvällen blev lugn...

Tidig morgon väntade på lördagen....


Jag gick upp och gav hundarna mat vid 6.

Packade bilen full inför lördagens utflykt.

Vid 7-tiden stack jag ut på en cykeltur med hundarna.

Och 07.50 satte vi oss som planerat i bilen och drog upp till vackra Tärnsjö...


Det var samling för rapportträning klockan 10.00, vi var där redan 09.15, vilket gjorde att vi hann gå en fin promenad i dom underbara skogarna innan samling...

Skönt för framförallt Glock, som inte fick göra så mycket under dagen....
 
Sen gjordes hundarna iordning för det som vi hoppats på skulle bli ett bra genrep inför Norrköping om 2 veckor....
 
Men något vidare bra genrep blev det inte alls....😫

Tvärtom, så känner jag mig ganska skakig inför årsdebuten😬


Jag ville att Olsson skulle gå som första hund på första och sista skicket.

Hon drar iväg från B i full spruta 💨 bara för att ca 300 meter från B, av någon underlig anledning vända, och gå tillbaka till B igen🤔

Fattar faktiskt inte varför?

Thomas gjorde inte så stor affär av det, tog in henne, och ställde sig sist i ledet, och hon bara satt och tokskakade när hon såg dom andra hundarna gå iväg

 

Sprang sen snabbt och fint på alla fyra skick, gick först från A-D utan problem, hade fina tysta framföringar, inget startskall.

Så på det stora hela får man väl vara nöjd, men det ligger en liten tagg av oro och gmager......

 

Lilla fina Hicka💖 önskar ibland du kunde tala, och berätta för oss vad som hände....

 


Nåväl, genrep sägs ju att dom ska gå dåligt, så då väljer jag att tro på det😜

Nu kommer vi iofs gå ut och köra minst ett race, säkert fler, innan tävling.

Men tror Inte det hinns med någon träning med andra hundar innan....


Hursomhelst, så var det supertrevligt och mysigt att träffa träningskompisar igen💞

 
Och roligt nog, så smakade korven riktigt bra 👌

Överhuvudtaget, så kände jag mig riktigt pigg under hela dagen....
 
Så pigg så jag orkade vara med och valla uppletanderutan lite grann.

Var även utläggare av ett av föremålen, visserligen det som låg närmast,,, men det är endå ett framsteg för mig...


Thomas ville vila Glock, så dom vallade och la ut föremål...

Glock var ganska upprörd över att inte få leta....💞
 
Sen klev jag även ut från uppletandet med en känsla av besvikelse.

Faaan va dålig jag kände mig till en början...

Men ibland behöver jag en stund för att analysera, och istället hitta och fokusera på det som faktiskt var bra...


Det som framförallt var bra, var att hon jobbade skitbra hela tiden.

Det var svårt denna dag, ingen av hundarna hade det lätt.

Olsson har ju haft en tendens att när hon inte hittar föremålen snabbt, så blir hon lite klibbig på mig, och svår att få ut.

Men nu jobbade hon verkligen i hela rutan, och hittade tillslut fyra föremål.....

Meeeeeeeeeen, till det som var mindre bra, var att hon bytte föremål,,,, inte bara en gång,,, utan TVÅ gånger🙈

    

Alltid är det nåt😫

Jag som varit mest nervös för lydnaden,,, nu är nervös för precis ALLT😰

 

Men det ska bli kul, för som vi alltid säger i rapportgruppen,,

att hur det än går, så får vi umgås med mysiga människor en hel dag🥰

Det är värt en hel del🍀

 

Vi tog en liten rastningsrunda, innan vi packade in oss i bilen och begav oss hem till Sjövreten igen...

Jag var ju lite deppig tidigare, så det stod klart att vi inte skulle ta Hobbe upp hela helgen, men samtidigt var det ganska skönt att komma hem och få slappa i soffan under lördagskvällen....

 

Och idag är det söndag,,, och det har verkligen varit en riktig slappardag, som mest spenderats i soffan och kollat skidor.

Nästan skönt att vintersportshelgerna är över nu, även om jag kommer sakna framförallt skidskyttet.

Men nu ska det bli skönt att förhoppningsvis spendera mer tid ute i vårsolen🌞

 

Så vad har vi gjort idag????
Inte mycket mer än att gått mysiga prommisar mellan skidlöpen.....

 
Jag har gått prommisarna, och Thomas har pysslat om övriga djur...
 
Sen har vi mest bara myst i soffan...

Världens Gosigaste Glock,,,,,,
 
Inte Alltid Världens Snyggaste😎
   
Veckan som kommer ligger väldigt oplanerad framför oss.

Det enda som står i kalendern är en middagsbjudning med fina människor på fredag....

Jäklar va vi ska dricka bubbel 🍾 då🥂

 

Tack för alla Hejjarop, önskar jag kunnat Tacka alla personligen💝

 

 

 


 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Söndag 28 april 17:45

  Jag ska tamejfaaan sluta med att planera saker, för det blir iallafall aldrig riktigt som jag vill. När vi tidigare i vintras planerade vårens tävlingar, så byggde vi hela säsongen runt att vi ville tävla på ToppTävlingen Kungafärden i Kungälv u...

Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Av Ia Weylandt - Måndag 1 april 17:15

  Men,,, sicken bra påskhelg det blev ändå. Trots att jag först var Väldans besviken över att det inte blev någon husvagnstripp....   Men jäklars som vi velade in i det sista fram och tillbaka, huruvida vi skulle åka eller inte... Det som ti...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards