Direktlänk till inlägg 2 april 2023

Ändrade planer…..

Av Ia Weylandt - 2 april 2023 17:30

 

Nääää, det bidde ingen årsdebut i rapporten i Norrköping i helgen...☹️

Väldigt klokt, och väldigt väntat så kom beskedet på fredagsmorgonen att alla helgens tävlingar var tvungna att ställas in pga av snö.

Jag som har följt SMHI's väderleksrappprter slaviskt hela veckan, har säkert varit inne och kollat 4-5 gånger/dag, var ganska inställd på att det inte skulle bli något, men som bekant, så har det ju hänt nån gång 🥸 att SMHI haft fel, så därför kände jag att jag ändå var tvungen att hålla mig till min plan, och träna och förbereda oss för som att att tävlingen kanske skulle bli av...


Så varje dag hela veckan lång, så har vi besökt slottsparken för att traggla det där jävla framåtsändandet....

 
Mycket snö på planen, och ruggigt jäkla tunggått...
 
Inte faaaan vet jag om det blir bättre heller,,, det var nog lite tur för oss att det blev inställt....
 
På måndagen körde vi 6 km fyrhjuling...

På tisdagen snöade det konstant hela dagen, så då hoppade vi in i Nykvarns Hundhall och finslipade...

     


På onsdagen gick vi ut och körde ett mycket peppande rapportpass....

Motivation, Motivation, Motivation.....

 

 

Riktigt jäkla bra gick hon🤩🤩🤩 

 

På torsdagen var jag ute och snurrade i vår vackra huvudstad.

Jag hade bokat tid på Memira Eyecenter, för att göra en undersökning om eventuellt linsbyte.

Och HURRA, jag blev Godkänd👍 så nu är tid bokad 24/5, och sen jävlar ska jag kasta alla mina glasögon...

Har velat göra denna operationen så länge, men inte vågat,,,  

men jag tror att det är lite så, att när man blir allvarligt sjuk, så ändras inställningen till mycket,

och jag känner att resten av mitt liv ska jag LEVA, och det innebär att försöka förverkliga så många drömmar som möjligt.

Jag HATAR att behöva glasögon, så hur jäkla nervös jag än är, så hoppas jag att det är värt det....

 

Torsdagskvällen ägnade vi åt att packa för tävling.

Hade ju först tänkt ta Hobbe ner och stanna i Norrköping hela helgen.

Men dom planerna gav vi upp redan tidigare i veckan.

Men rapportryggorna packades....

När jag packar dom, så håller jag ut allting, och packar om så att vi vet att allt kommer med...

Och våra gulliga hundar❤️❤️

Liggunderlagen som dom ALDRIG ligger på i skogen,,,, nu låg nån av dom på dom hela kvällen...

 
Verkade nästan lite rädda för att dom inte skulle få följa med😅😍
   

Så blev det fredag då...

När Thomas gick upp på morgonen för att gå till jobbet (i rummet brevid🤣) så gick jag upp för att kissa.

Tittade ut genom fönstret och ser bara en jäkla massa ny snö som dimpt ner under nattten...

 
Och då kände jag att jag vill fanimej inte åka, även om dom väljer att genomföra tävlingen...

Så därför kändes det nästan som en lättnad, när mailet kom nån timma senare, om att dom var tvungna att ställa in.

Skönt att liksom själv inte vara den som behövde fatta beslut om att starta eller inte.

Sen tycker jag faktiskt mest synd om alla funktionärer som jobbat för att genomföra tävlingen.

Det var ju inte bara rapporttävlingar i Norrköping den helgen, utan även apell i spår/sök/rapport, samt sök i alla klasser.

Men jag hoppas att Norrköping kan få möjlighet att genomföra tävlingen senare i vår, för Norrköping är verkligen en favoritklubb att tävla på, och det finns inte så många rapporttävlingar under våren.....🍀

 

Min första tanke när mailet kom var att "skönt, då behöver jag inte träna idag"

men sen kom jag på den bittra sanningen att nästa tävling i Ullared är redan om 2 veckor...

Så TRÄNA, TRÄNA, TRÄNA......

Hoppas vi kommer iväg bara, jag får cellgifter på torsdagen veckan innan, och jag vet ju sen tidigare, att 2-3 dagar efter är dom dagarna jag mår som Absolut allra sämst med trötthet, smärtor i kroppen och illamående...

Men det är tamejfaaaaan bara att försöka bita ihop....

 

Så istället för en helt uppbokad helg, så stod vi med en helt oplanerad helg framför oss plötsligt, och det kan röra till det lite i mitt planeringsfreakshuvud🤯

 

Men det blev en bra helg ändå,,,, och vilket väder☀️

anar vi att våren ändå är påväg till oss?????

 

På lördagsmorgonen gick jag upp vid 6-tiden och gav hundarna frukost.

Det var den tiden vi hade planerat att sitta i bilen för avfärd mot Norrköping egentligen.

Termometern visade på -8˚ ute, så jag ljuger inte när jag säger att det var riktigt skönt att krypa ner i sängen igen när hundarna fått mat och varit ute på tomten....

 

Vid nio gick vi upp, Thomas stack ut med hundarna, och jag gjorde frukost...

 
Tänkte skriva "gofrukost" men det var det inte, för eftersom jag inte planerat nån frulle på lördagen, så fick det bli "man tager va man haver"

Men mätta blev vi.....

 

Efter frullen pysslade Thompa med gårdsysslor, och jag och hundarna drog ut på tur....

Det enda positiva med snön, var att jag tycker det är så förbaskat njutningsfullt att gå där inga andra gått...

 
Liksom bara våra spår i snön, i kombon med solen, gjorde prommisen magiskt mysig....
 
Hemma igen, fick hundarna lunch, och jag satt ute insolen och mös en stund...
 

Men det blev faktiskt lite kallt efter en stund.... 

 

Eftermiddagen sen, inledde vi med ett uppletande för båda...

Glock var heeeeeelt jäkla magisk🤩✨🌟⭐️💫

Vilket jäkla uppletande han gjorde✨

 
Olsson inte lika bra denna dag, jag fick inte upp henne i högra hörnet, hon gick ut en 30 meter, sen vek hon av, och fick aldrig vittring på föremålet som låg där längst ut...

Men dom andra 3 hittade hon lätt, så lite bra var hon också🥰
 
Åkte vidare till slottsparken för lydnad....

Glock fick också gå framåtsändande.....
 
Och Olsson och jag tragglar vidare med det evighetsmomentet....
 
Det började smälta bort snö nu mot tidigare i veckan, men jag undvek ändå att gå fritt följ...

Det är så halt och slirigt i backen, så jag kan inte gå normalt, och då känns det inte som någon idé...

Hittade en liten kal fläck, där vi gjorde lite stegförflyttningar, och en ljudgivning....
 
Rastade av hundarna runt Gripsholms Slott, och sen for vi hem för att lördagsmysa .....

Enligt orginalplanerna för helgen, så skulle vi stannat och käkat nånstans på vägen hem från Norrköping, därför hade jag inte planerat nåt lördagsmiddag,,, och det är ju inte så att jag tänker att då hoppar jag in på ICA och handlar något...

Nej , har jag veckohandlat, så har jag veckohandlat, och då får man skapa av det som finns hemma.

Och det tycker jag är skitkul, kanske inte just en lördagskväll, men denna gång blev det ändå riktigt jäkla bra, och jag hittade på rätter som jag definitivt kommer laga igen...

 

Det blev en kycklingwok med ris, som va något så infernaliskt god😋

 
Jag är inte direkt nån efterrättsmänniska, men vi hade äpplen kvar från bjudningen förra helgen, och dom ville jag försöka göra något med...

Så med fryst smördeg, farinsocker, vaniljsocker, kanel och grädde skapade jag den mest Magiska äppelpaj jag någonsin ätit...
 

Alltså, den var såååååååå jäkla god, den har jag definitivt inte gjort för sista gången.... 

 

Det var lördagen det, och söndagen blev ganska så lik inledesvis....

Thompa gick morgonprommis, vi käkade frukost, och sen gick jag en prommis...

Och även denna dag satt jag ute en stund i solen och läste bra bok....

 


Sen var ju tanken att även denna dag traggla framåtsändande,,, men jag kände bara när det var dags att åka att NäE, jag VILL inte, jag har ingen lust idag.

Å så bestämde jag mig för att skita i det, men shit va jag velade fram och tillbaka ,,,, och vilken liten lätt ångest jag sitter med just nu😫

En hel söndag utan träning när vi ska tävla om 2 veckor...

 

Men gjort är gjort,, nu har jag gått in, duschat och sparkat av mig alla hundkläder, mysisarna är på, och jag tänker inte gå ut något mer idag....

Istället för lydnad, hoppade vi upp på fyrhjulingen och gav oss iväg på tur....

 
Inte i syfte att fystränare hundarna, utan vi cruisade bara lugnt omkring ömsom i skogen,, ömsom i kohagen...
 
Jättehärligt faktiskt, och skönt att vara ute länge utan att jag behöver gå,,, för jag är ruskigt trött i kroppen, och orkar inte så långa promenader....
 
Men nu kände vi att hundarna fick sitt....

 

Men kära Göstanes så skitiga dom blev....

Fick bli uteduschen för dom, innan vi släppte in dom i huset....
 
Båda tycker faktiskt detvär ganska skönt.....
 

 


En av anledningarna till att jag ändå var lite coool med att det blev en träningsfri söndag, är för att om SMHI inte hittar på något helgalet i veckan som kommer, så hänger vi på Hobbe och åker upp till Tärnsjö och firar påsken där....🐣

Då vet jag att hela dagarna kommer fyllas med träning från morgon till kväll, så därför kunde vi med lite gott samvete slappa en dag som denna...

 

Så nu hoppas jag och håller tummarna för en GLAD PÅSK i Tärnsjö vackra skogar och stränder...

   
Ha det Underbart 😍 

 


 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Söndag 28 april 17:45

  Jag ska tamejfaaan sluta med att planera saker, för det blir iallafall aldrig riktigt som jag vill. När vi tidigare i vintras planerade vårens tävlingar, så byggde vi hela säsongen runt att vi ville tävla på ToppTävlingen Kungafärden i Kungälv u...

Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Av Ia Weylandt - Måndag 1 april 17:15

  Men,,, sicken bra påskhelg det blev ändå. Trots att jag först var Väldans besviken över att det inte blev någon husvagnstripp....   Men jäklars som vi velade in i det sista fram och tillbaka, huruvida vi skulle åka eller inte... Det som ti...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards