Direktlänk till inlägg 10 april 2023

Påsken-23🐣

Av Ia Weylandt - 10 april 2023 17:30

  Tärnsjö, Tärnsjö, Tärnsjö❤️❤️❤️

Jag har skrivit det förr, och skriver det igen,,,

Det finns INGENSTANS (förutom hemma, och hos Morris) som jag trivs, och mår sååå jäkla bra....

Öland kommer flåsandes hackihäl, men det som ändå ännu sålänge gör Tärnsjö till nr 1, är närheten,,,

bara drygt 90 minuter hemifrån med Hobbe hängandes bakom...

Tärnsjö är Magiskt⭐️✨💫🌟

 

Jag hade velat åka redan i torsdags, då Thomas slutade redan klockan 10.30 eftersom det var halvdag...

Men sen känner vi att vi har så jäkla mycket att göra hemma på gården nu, så därför beslutade vi oss för att spendera skärtorsdagen hemma, och sticka upp till Östa direkt efter frukosten på långfredagen...

 

Så vid 11.00 kom vi iväg, och anlände till Östa camping strax efter 12.30

Och jösses vilket jäkla väder som mötte oss däruppe.

Solen ☀️ strålade från en klarblå himmel, och det var vårvärme i luften.

Vi blev helt chockade när vi såg dom andra campinggästerna sitta i T-shirts utanför sina vagnar...

 

Jag stack ju som vanligt ut på en magisk strandpromenad det första jag gjorde...

 
Sån Underbar känsla att återigen få promenera utefter dom långa sandstränderna....

Skönt nog så låg isen fortfarande,,,, skönt,,, för annars vill Hickan bara bada...

   
Nu hade vi torra rena hundar när vi återvände till Hobbe en timma senare...

 

Egentligen hade jag planerat att sticka till skog och spåra på fredagseftermiddagen,,, 

men det var så jäkla skönt utanför Hobbe, så jag satte mig i en stol och läste istället...

 
Vi hade inte en tanke på att vi skulle kunna sitta ute, och därför hade vi inte packat in utemöblerna i Hobbe ännu...

Men det gick ju bra ändå.....

 

Men så måste man ju träna bara lite när man väl är i paradiset...

Vid 15.30 kom Team Ferrie till campingen, och vi körde lydnad på campingens fotbollsplan...
 
Glock lydde....
 
Ferrie lydde.....
 
Lilla Aramis lydde.....
 
Men Frk Olsson då????
Jo, hon lydde såklart också, men Thomas hade visst inte tid att ta något foto...

Hon kändes fin min lilla prinsessa, härligt att kunna göra framåtsändande genom en levande grupp, det var länge sedan...

 

När hundarna fått sitt, gick vi "hem" till oss och påskfikade...

Så jäkla härligt att sitta i solen och småsnacka om ditten och datten....
 
Men det blev lite kyligt tillslut, när solen gick ner bakom trädtopparna .....

Så då sa vi hejdå till Neteborns, och kröp in och mösade i Hobbe...

Ååååå,,, det är något visst extra speciellt mysigt med årets första tur,,,, jag har verkligen njutit av varje sekund...

 

Till middag gjorde jag varsin landgång bara i all enkelhet,,,,

Har inte lagt många minuter på matlagning denna helgen, men det är för att jag inte gillar att stå inne i Hobbe och laga mat,,, annat blir det sen när man kan stå ute och grilla...

Men det gick ingen nöd på oss,,, dom smakade smaskens....😋

 

Vid 19.30 skulle jag bara ta ut hundarna för en liten kiss, innan vi skulle titta på älsklingsprogrammet "Bäst i Test"

Men det va så jäkla inihelsike vackert och härligt ute,,, så jag ville inte gå in...

 
Vi bara gick och gick och gick,,,

och jag kände att det finns ingenstans på hela jorden som jag hellre skulle vilja vara just nu,,, än just här.....   

Summa Summarum, så var jag ute så länge, så jag missade början av favvoprogrammet...

Men det gjorde ingenting, jag var ganska trött när vi kom in, så då var det skönt att krypa ner i Hobbes rena svala lakarn och ligga och läsa en stund, innan jag somna sött 😴😴😴😴😴😴

 

Och fy tusan, som jag sov skönt på natten...

Vaknade pigg och utvilad klockan 6 på lördagsmorgonen...

Thomas tog ut hundarna på en morgonrunda, och jag gjorde frukost åt dom....

Och sen var det såååååå jäkla skönt att krypa ner i Hobbes sköna säng igen....

Det tyckte en liten schäferHicka också, men hon syns knappt i dom hundanpassade lakarna....

 

Egentligen hade jag inte tänkt att styra upp nån "gruppträning" under helgen.

Kände att jag bara ville komma upp, och ta dagen som den kom, utan några tider att passa.

Kunna gå lång morgonpromenad och käka lång Gofrulle i lugn och ro.

Men sen blev det iallafall så att vi styrde upp rapportträning med ett gäng på söndagen.

Och när Team Ferrie sen sa att vi kunde hitta på något på lördagen, men vi behövde inte bestämma någon tid, så kändes det jättekul och skönt....

 

Så vid 8.30-tiden, när jag legat vaken och läst och kollat serier, kände jag mig nöjd, och tog med hundarna ut på en härligt lång promenad.

Så mysigt, bara vi och fåglarnas ljuvliga kvitter...

 
Under tiden dukade Frallan fram frukosten i Hobbe, som vi åt i lugn och ro....

Hickan slickar rester från husses haka....
 

Sen kände vi oss redo för skogen, och mötte upp Team Ferrie för en härlig dag...

Började med att Fru Ferrie trampade ut ett spår till Glock, och Thomas trampade ut ett viltspår till Aramis...

Sen förberedde vi oss för frispår....

Team Olsson.....
 
Team Ferrie....
 
Jag och Fru Ferrie gick ut det första,,, och sen kom först hundarna och sen gubbarna efter...

Jag som brukat vara så bra på att fota, glömde det totalt...

Gubbarna gick förbi oss, och sen skickade vi hundarna efter dom, och sen gick vi upp och förbi....

Totalt fyra frispår där Olsson gick först på 2, och Ferrie på 2...

Tycker båda hundarna skötte sig bra⭐️⭐️

Så härligt däruppe, där man precis som på Öland kan röra sig i en fyrkant för att slippa den tråkiga återgången...

 

Tid sen att släppa Glock på sitt spår....

Och vilket jäkla upptag han gör⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

Sååååå snyggt👌
 
Härligt, med tanke på att det var ett tag sen sist.

Spårade sen Kanon,,, Thomas var såååå nöjd efteråt....
 
Såg sen när lilla Aramis släpptes på sitt spår....

Kul och intressant,,, jag kan absolut inget om viltspår,,, men den lilla gulliga hunden löste det galant👌
 
Och ingenstans smakar väl grillad korv med bröd så bra som efter träning i skogen....
 
Åååå det var sååååå gott😋

 

Sen vallade vi uppletanderuta....

Olsson började.....
 
Och jag måste säga, att jag är sååååå nöjd med hennes letande...

Såå fint som hon jobbade i vinden....
 
Tyvärr lite mer tugg än vad hon brukar, men ändå nöjd med hennes fina släppanden....
    
Sen var jag heeeelt jäkla slut.

Man vill så mycket när man är däruppe, och har tillgång till all dessa fantastiska mark.

Jag var sugen på att lägga ett lite spår till Olsson, men orken tröt.

Istället tog vi en liten promenad, och åkte sen hem till Hobbe....

Där gick jag och la mig i sängen en stund, somnade nästan direkt,,, och gick sen inte ut mer den dagen...

Jag var så jäkla trött,,, det är väl det enda jag är besviken på av helgen,,, denna jävla orkeslöshet....

 

Hade ju så gärna velat köra ett lydnadspass,,, men inte ens det orkade jag....

Men duka upp till lite påskmys mäktade jag med iallafall...

Även om det inte blev någon direkt buffé....

 

Men på ett påskpyntat bord,,,

 
langade jag fram en hummer till Thompa och rökta räkor till mig själv.... (inte mycket till matlagning☺️)
 
Men jäklars va gott det var🤤

Va ett tag sedan jag käkade rökta räkor, för sist smakade det inte bra,,, men nu var det riktigt smaskigt...
 

Till efterrätt hade vi köpt med oss varsin påse smågodis som vi smaskade på...

 
Men det blev även denna kväll en tidig kväll, redan vid 20.30 kröp jag till kojs, för ännu en god natts sömn i vår Älskade Hobbe💙

 

Klockan 10.00 på påskdagen hade vi bestämt träff med 5 andra påskrappprtsugna Team...

 
Tyvärr fick ett av teamen lämna ett sent återbud, men vi andra möttes upp för att för dagen ta oss an en helt ny sträcka....

Förberedelser på A-station....

 
Vår fina lilla HickaFlicka, vilken jäkla rapport hon gör denna dag⭐️ sååå jäkla nöjda med henne⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
 
5 förväntansfulla förare på A....
 
Maysan på framföring,,, så ung och så duktig⭐️

 och kolla dom skogarna✨💫✨💫✨ jag får aldrig nog....
 
Och efteråt blev det som vanligt grillning med härligt och roligt eftersnack.....
   
SuperStort Tack till alla som förgyllde vår påsk...

Extra Tack till Team Ferrie, som alltid fixar och rekar roliga sträckor åt oss när vi kommer upp....
 
Fru Ferrie sa när vi satt och grillade, att hon kände sig så rik och priviligerad som fick vara en del av allt detta magiska som en rapportträning med allt runt omkring ger...

Och jag kan bara till 1000% hålla med....

Priviligerad är ordet⭐️

 

Efter grillningen skulle dom andra köra uppletande, men vi kände oss ganska nöjda och tackade för oss...

Dels så tyckte jag Olsson gått så jäkla bra i rapporten, och ville lämna med den känslan, och dels så skulle vi ju hämta Hobbe på campingen och checka ut innan klockan 15.00

 

Jag hade ju helst velat stanna en dag till, men samtidigt kändes det skönt att komma hem, och få en, för Thomas, ledig dag hemma..

Så vi hängde på Hobbe, och kom hem till Sjövreten vid 16-tiden....

 

Jag hade lovat Thomas wienerschnitzel nån dag under påsken, och tyckte väl att påskdagen var en bra dag för det....

Men nu faaaaaanimej säger jag ALDRIG MER,,,,,,, den där jävla rätten må vara huuuur jävla god som helst,,,, men det tog mig 3 jäkla timmar att laga den, och vetifaaan om det är värt det...

Men som sagt,,,,, gott som faaan..!
 

 Hundarna fick påskmysa med varsin nötnacke från Vom & Hundemat...

   
Dom skulle ha fått dom i husvagnen, men vi glömde dom hemma...😌

Men lika nöjda var dom för det...🍗🍖🦴
 



Skönt ändå att vakna upp hemma, just mornarna är ju lättare eftersom det bara är att ge dom mat och sparka upp dörren, och sen krypa ner i sängen igen....

Vi låg och drog oss tills klockan passerat 9, men sen stack Thomas ut med hundarna, och jag gjorde frukost...

 

Efter frullen (klockan hann bli 11.00) åkte vi till Södertälje och uträttade några ärenden, och passade ju såklart på att hoppa in på Södertälje BK för lite lydnad...

 

Jag körde igenom alla momenten med Olsson ganska så tävlingsmässigt,,, och hon kändes såååååååååå jäkla fin....

Shit va nöjd jag var efteråt....

 
Går hon bara hälften så bra i Ullared om vi kommer så långt,,, så kommer jag vara asnöjd med oss....
   
Stegen fick Thomas gå med henne, jag tycker den är så läskig,,,

men hon gjorde sin Absolut Bästa stegklättring någonsin⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
 
Och den Underbara lilla Sheriffen var ju såklart som vanligt magisk✨
 
Nu ska vi bara gå ut och ha kul på planen i veckan som kommer,,, finns inte så mycket mer vi kan göra nu känner jag...

Och hur det än går, så vet jag vad vi kan på träning iallafall....

 

Avslutade med en fin promenad i omgivningarna runt Södertälje Bk....
 

In i bilen med oss, för vidare avfärd mot Thomas barnbarn på Sjötäppan Gård i Järna...

Vi hade köpt med oss varsina påskägg till Liam, Love, Saga, som dom blev glada för...

Jag själv skäms väl lite när vi kommer hem, och jag inser att jag helt glömt att fota barnen...

Däremont var jag duktig på att fota familjens fåglar som jag tycker är så skrämmande men samtidigt fascinerande....☺️
     
JaJa, vad är väl ett barn på påsken,,,, mot en ara i en bur....🤷‍♀️

Mysigt och trevligt var det iallafall.....

 

Nu är vi hemma och gör söndag, fast måndag....

Imorgon provtagning, och på torsdag får jag min sista behandling av cellgifter.....

 

Hoppas🍀Hoppas 🍀 sen att jag kan börja bygga upp min kropp igen,,, 🍀

just nu är den så jäkla nerkörd i botten,,,

Läkarna säger att det tar ca 1 år att hämta sig helt från dom starka gifter som kroppen utsatts för,,,


men jag ska kämpa allt jag bara kan💪👊

 

Hoppas alla känner sig lika nöjd med påsken som jag, nu ser jag fram emot våren🍃🌿🌱🍃🌿🌱

 

 


 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Söndag 28 april 17:45

  Jag ska tamejfaaan sluta med att planera saker, för det blir iallafall aldrig riktigt som jag vill. När vi tidigare i vintras planerade vårens tävlingar, så byggde vi hela säsongen runt att vi ville tävla på ToppTävlingen Kungafärden i Kungälv u...

Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Av Ia Weylandt - Måndag 1 april 17:15

  Men,,, sicken bra påskhelg det blev ändå. Trots att jag först var Väldans besviken över att det inte blev någon husvagnstripp....   Men jäklars som vi velade in i det sista fram och tillbaka, huruvida vi skulle åka eller inte... Det som ti...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards