Direktlänk till inlägg 23 april 2023

Tränat lite grann😜

Av Ia Weylandt - 23 april 2023 16:45

 
Vilken vecka,,, Vilket väder,,,,

Fy Faaan va bra jag mår just nu.....

Tror hela Sveriges befolkning levt upp och njutit av veckan som gått,,,,

vi behöver verkligen detta, och är såååå värda det☀️🌞☀️🌞☀️🌞☀️

 

Så vad har vi pysslat med då????
Jo, jag kan väl sammanfatta veckan med att "vi har tränat hund"

 

Men som vanligt, så startar jag varje dag med en härlig prommis.

Och jag har peppar peppar varit ovanligt pigg, och gått minst 1 timmas prommis varje förmiddag....

Nu när vi går förbi hundbadet, så börjar hundarna få förväntningar på att ta årets första dopp....

 
Men ännu så länge får dom vänta lite tills det blir varmare i vattnet....

Glock löser det genom att  istället gyttjebada i lerpölarna i kohagen😝

 
Jävlar anåda ,,,, han ser ut som ett litet träsktroll när han kommer upp....  

Men fördelen nu, är att vi inte behöver gå in när vi kommer hem.

Både hundarna och jag stannar ute, och är ute så mycket det bara går.

Vi äter tom våra luncher ute...

 
Jag är helt jäkla  galet förtjust i sånnadär 4,90:- nudlar...

Äter det till lunch varje dag, och om jag vore singel, skulle jag äta det även till middag....

Älskar´t😋
   

Sen på eftermiddagarna, har det blivit träning, och åter träning för hela slanten....

 

I måndags skulle jag göra kontraströntgen på Mälarsjukhuset i Eskilstuna.

Och självklart passade vi på att besöka Eskilstuna BK för lite lydnad...

 

Sheriffen har kommit med på spårtävling, så nu tränas det lite mer seriöst igen...

Han ser fin ut.....

 

Olsson och jag har nog tyvärr hamnat i lite konflikt efter helgen,,,😫

hon vill inte lägga sig ner, varken på inkallningen eller inför krypet😰

Träna, Träna, Träna.....

Fria följet känns iallafall bra,,, alltid något....

 
Efter dom senaste cellgiftsbehandlingarna, så har jag haft sån "tur" så att inte håret fallit av.

Tvärtom, vilken jävla kalufs jag börjar få,,, det är massor, och det är lockigt, och det står åt alla håll och kanter...
 

Däremot, så har jag fått andra biverkningar från helvetet...

Bla så det nog bland det värsta jag varit med om,,, så har jag blåsor i hela munnen, värst på tungspetsen, som är överfull av små äckliga blåsor som gör ont när jag äter, pratar och sväljer.

Därtill fnasas läpparna sönder....

Jag har mina 3 bästa vänner just nu, och det är bedövningsmedel, läppbalsam, och sugrör....

 
Hoppas verkligen att kroppen ska börja återhämta sig nu när sista gifterna är insprutade i kroppen🍀

 

På tisdagen tog vi en tur till Blomsterlandet i Strängnäs och köpte fröer...

Ska bli så skoj att odla från grunden....

Även så vårfixade vi vår lydnadsplan, och passade ju såklart på att även köra några moves....

 

Framåtsändandebenen är på plats....

 
Likaså hindret....
 
Och jag Älskar att vi har bord och stolar där nere....
 
Älskarnär vi sätter oss ner mellan momenten och pratar och spånar....
 
I år ställde vi även ut en blå back som störning....
 
Här lämnas ingenting åt slumpen😜
  

På onsdagen blev det ett pass i rapportskogen igen....

 
Båda fick springa, med Glock som hare för att tagga på Olsson, och provocera fram dåliga framföringar....
 
Och "peppar""peppar" denna kväll stack hon iväg på fyra skick, utan ett endaste startskall🍀

Duktiga hundar pustar ut på A....❤️❤️
   

Torsdagseftermiddagen inleddes med uppletande.....

Skrivit det förr, och skriver det mer än gärna igen....

Sheriffen var MAGISK⭐️

     
Olsson var inte så dålig hon heller, 
 
letade bra, och hittade det hon skulle,,,,
 
men föll lite tillbaka i att inte vilja komma in med föremålen, utan ville fortsätta leta med dom i munnen....

Jobba, jobba, jobba....
 


Direkt från uppletanderutan, gick vi in på lydnadsplanen....

Sheriffen såååå fin....

 
Olsson kändes super i fria följet,,,,,,
 
och skällde bra....
   
Men det finns att jobba på kan jag säga....

Träna, Träna, Träna....

 

På fredagsmorgonen, packade Frk O och jag in oss i bilen och drog till Värmdö BK, där jag lyckats nästla in mig för att få vara med i deras träningsgrupp....

Så jäkla häftigt, vilken klubb, vilket härligt gäng...

16 ekipage var det som anmält intresse att delta på dagens träning...

Blev nästan lite tävlingsstämning på samlingsplatsen med alla bilarna på rad...

 
Och vilken ordning och reda sen...

Vi hade blivit uppdelade i 2 grupper, där startnummer redan var klara, och där det också redan var klart vilka som skulle kommendera vilka, så alla fick kommendera varsitt ekipage...

Och man gjorde upp innan med "sin" tävlingsledare hur man ville ha det.

Och sånt där går ju jag verkligen igång på.

Välorganiserat, det flöt på, inga onödiga dödtider...

Synd det är en bit att åka, för annars skulle jag vilja åka dit varje fredag...
 
Blev inte så mycket fotat, jag glömde helt enkelt bort det, för jag hade så jäkla trevligt.
 
Olsson och jag gick in, och lite tävlingsmässigt, men med belöning körde igenom dom 5 första momenten i Elitklass...

Momenten i sig gick väl "sådär", hon la sig på ställandet på inkallning, och kröp skitdåligt.

Men det jag var nöjd över, var att få till en så tävlingslik situation som möjligt.

Nu var det tävlingsledare, 2 domarpar, hund som körde lydnad brevid, och en del publik, och det tycker jag inte bekom min lilla tösabit.

Så jag var supernöjd med dagen.

Avslutade med gemensam fika där alla fick berätta hur man kände med dagens träning.

Så jäkla trevligt, jag trivdes som fisken i vattnet🐙

 

Trodde jag skulle hamna i värsta fredagsköerna på vägen hem, men det gick faktiskt över förväntan.

 

Glock fick egentid med sin husse, så när jag kom hem var dom ute och spårade....

    

Den Underbara Sheriffen hade gjort ett fint upptag,,, och spårat kanon...

 

Nöjd kille med slutpinnen⭐️
 
Själv satte jag mig i solen med en läcker liten Fireball och njöt av det underbara vädret....
 


Jag la ingen större energi på att laga fredagsmiddag.

Jag blir lite lat när det är fint väder, då vill jag inte stå inne och laga mat, så det blev bara en skål med räkor och rostat bröd till middag...

 
Enkelt, men jäkligt gott😋

 

Lördagen kan man väl säga gick i lydnadens tecken.

3 pass körde jag och Frk Olsson....

 
Nu blev det ganska korta pass, jag fokuserade på 2-3 moment/gång.

ÄLSKAR verkligen att ha egen träningsplan hemma på gården💓

Så jäkla skönt som nu att kunna ha möjligheten att köra några moves/vila/pyssla med annat, och sen köra igen...
 
T&G körde ett pass, och när Glock går fritt följ ser han inte ut som 9år, snarare studsar han runt som en yster unghund💓

Så mycket glädje...
 
Thomas stack ut och la ett spår till Knocke, som han släpptes på 2 timmar senare...
 
Jättefint upptag, och alla pinnar...
 
Älskade hund....
 
När vi ändå var i spårskogen, så passade vi på att gå en mysig prommis alla fyra...
 
Hundarna var skuttiga och glada, trots värmen.....
   

Mellan lydnadspassen ägnade jag mig åt att börja pimpa altanen.

 

Det tar sin lilla tid, jag har ju inte så mycket ork, så det får bli att jag gör nåt/vilar, gör nåt/vilar....

Men fy som faaan va jag njuter nu....

Den känslan att få plocka fram och lägga ut dynorna i loungen💖

 

Den känslan att kunna ha dörren öppen, så att hundarna kan gå in och ut som dom vill💖

 

Den känslan att få slå sig ner med lite gott och dricka och en skagenfylld krustad...💖

   
Den känslan att kunna sitta ute och förbereda kvällens middag💖
 
Och samtidgt småsnacka med  Thomas som grillar köttet till perfektion💖

 
Och DEN känslan, när man äter årets första måltid utomhus💖
 
Alltså nyp mig i armen vilken mysig dag...

Och den avslutades med att jag drack en White Russian till efterrätt, samtidigt som jag njöt av dagens sista solstrålar 🌞
 

Magiskt💕

Men sen så fort solen försvann bakom trädtopparna, så blev det lite kallt, och dags att gå in...

Glock däremot, låg ute och sov resten av kvällen....

   
Vår Bästa Tid Är Nu☀️

 

Söndagen innehöll också mest lydnad...

Direkt efter frukosten gick vi ner till lydnadsplanen, och jag körde igenom alla momenten utom stegen...

Hennes apporteringar har blivit så jäkla bra👌

 
Underbart med tanke på hur mycket jag kämpat med framförallt tungen under vintern.
 


Men det är ju oftast så, att funkar det ena, så funkar inte det andra.

Nu är det inkallningen och krypet som krånglar.

Träna, Träna, Träna.....

 

Stannade ute och pysslade med hästarna...

 

Borstade och fixade med Wajtiii...
 

Han är faktiskt ganska gullig....
 

Thomas sadlade Linus, och gav sig iväg ut på en ridtur, och tog båda hundarna med sig....

Jag var hemma och passade Waijtii, som man kanske skulle kunna tro skulle kunna bli lite orolig över att bli lämnad själv i hagen....

Men han är så jäkla cooool...
Han gick och la sig och toksov 😴😴😴😴😴
   
Själv ville jag ju inte vara sämre, så jag gick och la mig på altanen en stund och läste,,,

men somnade faktiskt en stund jag också😴😴😴😴😴

 

Jag vaknade av att jag frös,,, jösses vilket väderomslag det blev.

Kom ju iofs inte som någon överraskning, men lite paff blev jag ändå....

Fortsatte pula på altanen,,, ännu är det inte klart, men jag har kommit en bit på väg....


 


Sen gick vi ner och körde dagens andra lydnadspass.....

Uij, va blåsigt och kallt ,,, Thompa tog på sig vinterjackan igen...

 
Jag la fokuset på framåtsändandet detta pass,,, måste säga att det är ett av dom momenten som känns riktigt bra

just nu🍀

 

 

Men nu har vi gått in för att göra söndag...

Jag ska förbereda en lunch tills imorgon, då jag får finfrämmat  i spårskogen💓

Nu ska ju inte vädret alls vara lika soligt i veckan som kommer, och ärligt talat, så gör det mig inte så mycket.

Jag ser det som en chans att komma ikapp lite inomhus med städning och sånt, för sånt skiter jag i när det blir fint väder...

Tur ändå vi har vår Fantastiska RobotHans,

 

han får slita hårt varje dag, så golven är iallafall rena och fina👍

 

Ha nu en fin vecka alla glada😁

 


 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Söndag 28 april 17:45

  Jag ska tamejfaaan sluta med att planera saker, för det blir iallafall aldrig riktigt som jag vill. När vi tidigare i vintras planerade vårens tävlingar, så byggde vi hela säsongen runt att vi ville tävla på ToppTävlingen Kungafärden i Kungälv u...

Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Av Ia Weylandt - Måndag 1 april 17:15

  Men,,, sicken bra påskhelg det blev ändå. Trots att jag först var Väldans besviken över att det inte blev någon husvagnstripp....   Men jäklars som vi velade in i det sista fram och tillbaka, huruvida vi skulle åka eller inte... Det som ti...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards