Direktlänk till inlägg 29 juni 2023

Underbara dagar, i Underbara Tärnsjö….

Av Ia Weylandt - 29 juni 2023 17:30

 
Vart sjutton har dom här dagarna tagit vägen egentligen?
En stund innan var jag lite orolig över hur jag skulle få dagarna att gå, ensam och övergiven i vildmarken.

Men det har snarare varit så attjag haft svårt att få tiden att räcka till....

 

För sju som tusan va bra vi har haft det dom här dagarna, Olsson och jag.

Vi har tränat, promenerat, badat, slappat och myst.

Älskar när det inte finns några måsten, och tider att passa, utan vi gör vad vi vill, när vi vill...

Eller vi och vi😝 snarare vad JAG vill, Olsson hon bara hänger med, men frågar man henne skulle hon nog vilja göra ännu mer🥰

 

Dagarna har sett ganska lika ut.

Vi har tagit det lugnt på mornarna, hemma är det Glock som väcker oss, men OlliBompa går upp när jag går upp.

Vilket har varit strax efter åtta varje morgon.

Då har vi stuckit ut på en timmas prommis utefter dom vackra stränderna...

 
Tillbaka i Hobbe har vi käkat frukost i lugn och ro.

Jag har suttit och läst en stund...

Och sedan gått ner och kört lydnad....


Sen har vi vilat en stund igen, och Olsson har käkat lunch...


Efter det har vi dragit till skogs....

Det är ju så jäkla härligt här uppe i Tärnsjöskogarna, för det finns liksom så många fyrvägskorsningar på små vägar som det aldrig, förutom en och annan hundmänniska kommer några bilar på...

Därför kan man köra in, ställa Puggen i en korsning, och sen har man liksom fyra plättar att träna på, utan att behöva flytta bilen....

Väldigt likt träningsmarkerna på Öland....
 
Olsson har fått 2 spårupptag varje dag, men annars ganska så korta spår, så jag hoppas hon orkar runt ett Elitspår till helgen...🍀

Dom andra två "skogsplättarna" har vi kört korridorer i....
 
Medans spåren legat till sig har vi promenerat på dom fina stigarna,,,,
 
Och i den fina skogen......
 
Efter en stunds vila i bilen, har vi kört korridorer....

Det har blivit 10 om dagen, 5 på varje sida av vägen....

 

Vissa utan synretning.....


Men dom flesta har hon fått stå och titta på när jag lagt ut föremålen....
 
Ibland har hon gått med mig ut när jag lagt ut dom...

Allt för att öka motivationen...

Och den har det inte varit något fel på.....
    

Sen blir det ju såklart också en del väntande...

Det var nog det jag var mest orolig för om jag skulle ha tålamod till i min ensamhet...

 
Men 30 minuters prommis,,, vila 15,,, uppletande,,, 30 minuters vilande, där jag suttit och läst bok...

Och sen var det liksom dags att börja förbereda för påsläpp....


Och jag måste säga att hon gjort riktigt fina upptag.

Jag har med flit lagt upptagen ganska långt ut på djupet, för jag tänker att eftersom det är 2 dagars spårtävlingar, så bör lördagens upptag ligga längre upp,,, och vi tävlar ju på lördagen....
 
Sen har hon spårat Heeelt Fantastiskt⭐️🌟💫✨
 

Fina markeringar👌
 
Ska bli spännande på lördag,,, hoppas hon inte påverkas av att det då är Thomas som håller i spårlinan, istället för jag....

Den som lever då se.........

Hur som helst så ser jag fram emot en trevlig dag, vi känner nästan samtliga som ska delta på lördagen, så skiter det sig för oss, får vi titta och glädjas åt andra.....


När vi återvänt till campingen vid 16-tiden har vi gått ner och simmat,,, iallafall Olsson simmar,,, jag tittar på😊
 
Och sen har den där ljuvligt mysiga känslan infunnit sig, då jag sparkat av mig kläderna, satt på mysisar, och satt mig ner utanför Hobbe och läst en stund...

Såååå Magiskt🤩


Någonting som däremot verkligen har förvånat mig,, är att jag inte haft någon som helst lust att laga mat😳

Jag som laddat och sett fram emot att laga rätter som Thomas inte vill äta...

Söndag, Måndag var det kul,,,, men sen....

Tis och ons, har jag struntat i att laga efter mina planer, och bara slängt in några varma mackor i ugnen...

Och varma mackor lär det bli även denna torsdagskväll....


Jag tror det är skillnad, när man nångång då och då hemma, har en ensamkväll,,, då tycker jag det är skitkul att laga mat bara till mig....

Men nu när det blivit flera dagar i rad, så har det liksom känts onödigt, bortkastat och tråkigt att sitta här själv och äta god mat....???

 

Men imorgon blir det ordning och reda igen,,,

Ååååååå vad jag längtar efter Glock och Thomas, och det ska bli sååååå jäkla mysigt att återförenas igen💞

Men jag har en känsla av att Olsson saknat Sheriffen mer, än Sheriff har saknat Hickan😆

Jag har fått rapporter varje dag om att Knocke njuter av att simma själv, utan att behöva bli dränk av systeryster...
 
Och han har varit väldigt skuttig på promenaderna och fått haft sina pinnar ifred, och lekt med husse...
 
Så det verkar inte som det gått någon nöd på någon av oss...

 

Men ändå längtar jag som bara tusan efter ögonblicket när jag imorgon kommer se Volvon rulla in på campingen❤️

 

Imorgon fredag, kommer jag nog att ta det ganska lugnt, känns som Hickan är värd en ledig dag med bara bad och prommisar efter att ha hållit igång ganska mycket den senaste veckan...

Åsså måste jag städa Hobbe också inför husbondens ankomst😊

 

På söndag far vi alla hem till Sjövreten igen...

Ska bli skönt det också...

Borta Bra, Hemma Bäst...❤️

 

 

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Söndag 28 april 17:45

  Jag ska tamejfaaan sluta med att planera saker, för det blir iallafall aldrig riktigt som jag vill. När vi tidigare i vintras planerade vårens tävlingar, så byggde vi hela säsongen runt att vi ville tävla på ToppTävlingen Kungafärden i Kungälv u...

Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Av Ia Weylandt - Måndag 1 april 17:15

  Men,,, sicken bra påskhelg det blev ändå. Trots att jag först var Väldans besviken över att det inte blev någon husvagnstripp....   Men jäklars som vi velade in i det sista fram och tillbaka, huruvida vi skulle åka eller inte... Det som ti...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2023 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards