Direktlänk till inlägg 11 juli 2023

Lydnadsdagar de Luxe 🤩

Av Ia Weylandt - 11 juli 2023 20:00

 
Aldrig någonsin trodde väl jag att jag skulle tycka det var så förbaskat kul med lydnad!
Men jävlar i havet vilka härliga, roliga, nyttiga och bra dagar jag upplevt i lydnadens tecken...

Känner mig såååååå jäkla pepp nu att fila vidare på alla nya tips och trix jag fått under dessa två dagar på brukslydnadsläger i Strängnäs....


Men vi inledde söndagen med att åka till Kungsör och titta på Lydnads-SM....
 
Och jag blir ju något så förbaskat imponerad av dessa enormt duktiga hundar och hundförare...

För att inte tala om att jag blir grön av avundsjuka🤢och inser att om jag så tränar i 100 år, så kommer jag aldrig bli så bra som dom...

Jag sa till Frk Olsson,,, se och lär,,, jag hoppas hon tog mig på orden....😎
 
Mysigt också att gå runt bland foodtrucksen, och försäljningsställena...

 
Delade på den obligatoriska langosen....

Glad att vi bara tog en halva var, för jag har kommit på att Langos är tamejfaan inte gott alltså...
 
Men på nåt vis hör det till när man är på sånna där tillställningar....
 
Men nu ska jag komma ihåg till nästa gång att jag mådde jäkligt illa efteråt🤮


Taggad till tänderna, stannade jag påvägen hem på Strängnäs BK, där Hobbe redan stod uppställd, redo att husera Olsson och mig i dagarna 2...


Jag hann gå en fin promenad,,, och även dricka ett glas rosé,,,,,
    

,,,,,innan det var samling för teori med lägrets lydnadsfröken,,, Monica Henriksson....
 
Jag hade hört mycket bra om Monica innan, och blev verkligen inte besviken👌

Redan vid teorin kände jag att hennes tänk med all säkerhet skulle passa mig och Frk Olsson....
 
Sen måndag, och tisdag,, har vi verkligen levt, tänkt och tränat lydnad från morgon till kväll...

Jag var lite orolig innan att jag skulle tröttna rätt snabbt,,, men tvärtom,,, lika kul (nästan☺️) som att träna min egna hund,,, lika kul, nyttigt och lärorikt har det varit att se andra hundar av olika raser på olika utbildningsnivåer...

 

Och jag som vanligtvis inte gillar när maten ingår, har uppskattat som tusan att bara fått sätta mig vid dukat bord, och sluppit tänka på matlagning och disk...

Och maten har varit bra👌

Framförallt frukostarna, som liknat à la hotellfrukost, med möjlighet att grädda våfflor med sylt😋

 
Säger då det,,,, inte har vi gått hungriga inte....

 

Och sen mellan 9-17.30 har vi trillats i uppdelade pass i dagarna 2...

 

Jag körde flera pass med bara fokus på fria följet,,, och då framförallt, position, vändningar, stegförflyttningar...
 
Flertalet pass med fokus på krypet....
 
Där backade vi bandet, och redan på andra passet kändes det som om vi fick till ett lugnare kryp med bättre teknik...
 
Vi fokuserade också ett pass på apporteringar, och då framförallt på startskallen, där jag känner att jag nu fått verktyg för hur jag ska träna vidare....
 
Utöver det så tragglade jag även framåtsändande på ett pass, och jösses va sugen jag är på att fortsätta träna det tråkiga momentet nu😜


Det har ju varit jäkligt varmt, under måndagen sken solen från en helt klarblå himmel hela dagen...

Fantastiska lydnadsfröken, som stått ut därute i solen hela dagarna,,, vi andra gömde oss under paraplyer för att få skugga....
 
Men dom moment som gick att köra i den lilla skuggan som fanns på planen, försökte vi köra där,,, och det var jäkligt skönt att kunna flytta in stolarna i skuggan....
 
På måndagskvällen var vi nog alla ganska trötta och möra ,,,, men det blev ändå en trevlig (men tidig) kväll, med mysigt samkväm, medan grillen tändes....


Och köttet grillades perfekt av lägerledaren.....

Tokgillar bilden på mig och fru Bella/Axxa💞

Känns som den symboliserar hela den härliga känslan jag haft under dessa två underbara dagar....

      

Tisdagen, var väldigt lik måndagen, bortsett från att jag tror att både hundar, och hundförare var lite möra....

Men vår Fantastiska lydnadsfröken, har varit ett unikum av positiv energi....

Såååååå många bra tankar och ideer som jag tar med mig hem, och som ska bli skitakul att spinna vidare på...

Olsson har verkligen skött sig Super, och jag har fått mycket beröm för vilken fin och trevlig liten hund hon är❤️

Sånt värmer såklart ett mattehjärta❤️

 

Vi avslutade med genomgång av alla hundar, och vad vi ska jobba vidare med,,,,

och jag är ganska så övertygade att alla vi som var med, ser fram emot en uppföljning....

 
Kan verkligen rekommendera Monica Henriksson, som instruktör⭐️ ,,,, tycker hon hade så många bra idéer, och förklarade på ett bra och pedagogiskt sätt, som gjorde att det kändes så enkelt och okomplicerat,,, 


Så nu Jävlar va lydnadspeppad jag är👊💪🫶

Olsson, håll i hatten,,, för nu blir det åka av❤️

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Söndag 28 april 17:45

  Jag ska tamejfaaan sluta med att planera saker, för det blir iallafall aldrig riktigt som jag vill. När vi tidigare i vintras planerade vårens tävlingar, så byggde vi hela säsongen runt att vi ville tävla på ToppTävlingen Kungafärden i Kungälv u...

Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Av Ia Weylandt - Måndag 1 april 17:15

  Men,,, sicken bra påskhelg det blev ändå. Trots att jag först var Väldans besviken över att det inte blev någon husvagnstripp....   Men jäklars som vi velade in i det sista fram och tillbaka, huruvida vi skulle åka eller inte... Det som ti...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2023 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards