Direktlänk till inlägg 16 juli 2023

Ia.W. 20:0

Av Ia Weylandt - 16 juli 2023 17:30


 

Uij, ja ibland känns det som jag är den 20:e versionen av mig själv....

Faaaan alltså,,, va kroppen bryts ner,,, för att byggas upp lite grann, för att sen brytas ner igen....

Känns så jäkla konstigt,,,,

för att bli frisk,,, så måste jag stundtals känna mig såååå jäkla sjuk....

Kommer nog aldrig begripa mig på den här jävla sjukdomen,...

FUCK CANCER!!!!!!!

FUCK FUCK FUCK FUCKING JÄVLA CANCER...

 

Som jag skrev i ett tidigare inlägg, så var mina värden så jäkla körda i botten, men då inte tillräckligt körda för att få det som jag kallar "piggeliner".

Inledde veckan med 2 dagars lydnadsläger,,, och jävlar va det tar, utan att jag försöker visa det för dom som jag är med...

Räkningen på den uppoffringen kom i onsdags....

 

Att under måndagen och tisdagen, hålla humöret uppe, krävs en jätteansträngning både psykiskt och fysiskt....

Stundtals ville jag bara gå därifrån, stänga ögonen, och bara få sova.....😴😴😴

Det som ingen märkte under dessa 2 dagar ( förutom fru Cohen/Avicii, som jag hela tiden förde en konversation med eftersom någon behövde veta) så smet jag iväg på måndagsmorgonen till VC i Strängnäs och tog både blodtryck och prover....

 

Svaret på blodproverna fick jag under onsdagen ,,, och då var blodvärdet så pass lågt, så jag var välkommen in direkt för att få påfyllning av 🩸 blod, om jag ville...

OM jag ville, men väntade tills torsdagen....

 

För under onsdagen var jag så jäklara trött, så jag hade inte mäktat med att köra bilen själv ner till Eskilstuna, och eftersom jag ju liksom inte var döende, så ville jag inte att Thomas skulle behöva lämna jobbet för den sakens skull...

Så hundarna och jag tog en mysig prommis på förmiddagen....

Lättgången väg, utan backar😎

 
Och sen sov jag resten av dagen....🥱😴🥱😴🥱😴

Men sen på torsdagen var jag något piggare, och drog ner till Mälarsjukhuset i Eskilstuna för påfyllning av piggeliner...

Dvs Blod 🩸 

 
Och jäklar i havet, vilken skillnad det blir direkt....

Jag kommer på morgonen som en trött gammal tant, och lämnar på eftermiddagen som en skuttande 18-åring💃

Min sköterska bad mig tom att kolla mig i spegeln Innan jag gick,,,,,

för jag kom in, gråblek och glåmig, och lämnade med rosor på kinderna....

Blod 🩸is verkligen da shit....

TACK ALLA FANTASTISKA SOM LÄMNAR🙏VILKA JÄVLA HJÄLTAR NI ÄR!!!!❤️❤️❤️❤️

 

Kommer hem, och känner att jag fått livet tillbaka...

Gick ner på lydnadsplanen och körde lydnad....

inget jätteavancerat,,, men ville ju visa Thomas dom tipsen jag fått under lydnadsdagarna...

Lydnadsfröken, pratade mycket om fördelarna med att lära in "runda",,,

så det påbörjade jag med både Olsson och Glock,,, men något blandat resultat🤥

 

Kan väl säga som så, att Glock visade jag 2 gånger, sen fattade han.....⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

Olsson visade jag 22 gånger,,, och hon har nog inte fattat än😅😂🤣😎😆

     
Men skam den som ger sig....💪

 

Men det Bästa med det lydnadspasset,,, var att jag kunde ta mig tillbaka till huset utan att behöva pausa och andas.

Det är ju definitivt inte så, att det är någon lång jobbig uppförsbacke från lydnadsplanen och hem,,,

 

men när värderna är som sämst, så känns den backen GIGANTISK.....

Så därför, när jag precis fått blodpåfyllnig, och allt känns på TOPP, så blir glädjen att stå på toppen av den lilla backen utan Att hyperventilera, och behöva sitta ner och vila,,,, MAGISK...

 
Tror det är svårt för den som inte varit där jag är, att sätta sig in i det....

Jag hade nog inte kunnat det om situationen varit annorlunda....

Summa Summarum, så är jag iallafall Såååå jäkla glad att jag fått påfyllning av blod,,,, sen vet jag ju inte hur länge det varar denna gången....

 

Men nu är nu, och just nu njuter jag😍

 

Den goda energin höll i sig även på fredagsmogonen,,,,

Oj, va jag längtade ut till skogs....

Stack direkt efter frullen (bestående av ingenting 🤮) ut till skogs, och trampade ut varsitt spår till Hickan och Sheriffen....

 

Att jag inte åt nån frulle, beror på att jag pga att alla värden nu var bra igen, fick börja ta mina immunterapitabletter, vilka gjorde mig fruktansvärt illamående....🤢

Säger då det,,,, det ena ger det andra,,,, hemska JÄVLA sjukdom....

Men jag mår hellre lite illa, än att cancerskiten sprider sig.....


I väntan på att spåren låg till sig,,,, gick vi en fin prommis....

 


Vilade en stund i bilen,,,, och sen gick jag ut och körde korridorer med Hickis....

Fyra stycken med 2 föremål i varje,,, ett nära ,,, ett på djupet i varje korridor...

Och jäklar va bra hon gjorde det👏👏👏👏

Näsan på direkt...

   
Vilade i bilen en stund till,,,, och släppte sen på Glock,,, som spårade Galant⭐️

 
Efter ytterligare vila för mig i bilen,,, var det Olssons tur att släppas på,,, och även hon strödde stjärnstatus omkring sig⭐️⭐️⭐️⭐️
 

Duktiga hundar❤️❤️❤️❤️❤️ 

 

På vägen hem från skogen, blev jag återigen så gråtmild, tacksam och glad över förmånen att få bo i Sverige, och vår fina sjukvård....

Åker ju till Öland snart, ska stanna där i 2 veckor, och eftersom jag måste ta blodprover 1 gång i veckan, så var jag tvungen att hitta en VC på Öland som ville ta emot mig....

 

Det finns en VC i Löttorp, där vi ska bo,, men dom hade ingen Drop-In provtagning,,, det hade dom däremot på VC i Borgholm, så jag ringde dit, bara för att kolla  att det var OK att jag som "utböling" kom dit....

 

Men Underbara, Fantastiska Människa som jag pratade med i telefonen, sa att,,,,

men inte ska väl du behöva sitta och åka till Borgholm för lite provtagning,,,, det ser vi till att fixa i Löttorp när du kommer❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

Så nu har jag fått boka 2 tider i Löttorp under veckorna som vi är där,,, och det besparar oss 16 mil i resväg,,, bara för att det finns sånna fantastiskt underbara människor inom vården som bara är magiska människor😇

Sååååå Tacksam 🙏

 

Tillbaka till fredagen, så hade vi ärenden att uträtta i Eskilstuna, så när Thompa slutade jobbet vid 13.30, packade vi in oss i bilen och drog söderut....

Uträttade våra ärenden, och passade sen såklart på att besöka Eskilstuna BK, för lite träning....

 

Började med lydnad för båda.....

     
Och körde sen uppletande.....
 
 
  

Jag åkte faktiskt därifrån, med väldigt dåligt samvete och en väldigt massa huvudbry🤔

Usch vilken dålig matte jag kände mig som,,,, ska kanske gå in på detaljer om det när jag känner för det,,, just där och då, ville jag bara slå mig själv hårt i huvudet....

Trodde jag kände min hund bättre ......😟

 

Hur som helst, så blev det en mysig fredagskväll.

Säg HEJ, till grillmästaren,,, som grillade grillspetten perfekt 👌 medans jag satt brevid, drack vin och bara njöt.

 
Maten smakade smaskens, jag är tyvärr inte mycket för grillat, men vill gärna gilla det för det är mysigt och hör sommaren till...
 
Men jag föredrar en god pasta alla dagar i veckan🍝

 

Efter middagen bara la jag mig i soffan på altanen och njöt.

Njöt av utsikten, lugnet, och över att jag mår så bra just nu....
 
Satt därute länge, länge...

Älskar när jag håller mig vaken tills mörkret kommer, och jag får tända ljus....
   
Somnade därute, och sov superskönt, vaknade vid 2-tiden och var kissnödig.

Hade tänkt gå ut och lägga mig igen sen efter toabesöket,,, men då kallade sängen på mig när jag passerade sovrummet.

Det var ganska skönt att krypa ner mellan lakarna också😴

 

Vaknade på lördagsmorgonen, och var något så vansinnigt sugen på McDonalds🍔🍟🥤

Sånna är dom, tabletterna jag äter, det är lite som att vara gravid, man kastas mellan illamående, aptitlöshet, och en jävla craving på olika saker....

Nu SKREK kroppen efter en dubbel cheeseburgare och chilicheese tops....

Så klockan 10.00 anlände vi till McDonalds i Strängnäs för att inta frukost...

 
Men kan väl säga att hjärnan ville ha mer, än magen mäktade med....

Lämnade kvar hälften, och blev något så vansinnigt mätt, så jag blev illamående 🤢 

Drog därför direkt ut i skogen för att promenera bort den ovanliga frukosten....

 
Vi fick en jättefin tur...

I över 1 1/2 timma strosade vi runt i våra vackra skogar...
 
När vi kom hem igen, la jag mig tillrätta i en solstol på altanen och lyssnade på Camilla Läckbergs sommarprat....

 

Kan varmt rekommendera,,, jag gillar Camillas böcker, men har liksom aldrig vetat nånting om henne....

Nu fick jag en helt ny, mycket positiv bild...

 

Thomas la sig också i en solstol, och låg väl där i ca 5 minuter, sen blev han rastlös....😵‍💫

Så han skötte om hästarna.....
 
Och jobbade också vidare med evighetsprojektet att fixa ved till vintern....
 


När jag kände mig färdigvilad, intog vi lydnadsplanen....

Pga av att jag är världens klantigaste hundtränare, är jag nu tvungen att backa bandet massor i ett moment😔

Nu gällde det bara att få Olsson att få tillbaka sitt förtroende för mig i det momentet, för som det ser ut nu, så vill hon inte ens utföra det😰

Så därför lekte vi mest....

Men gick också lite roligt fritt följ....

 
Thomas körde lite lattjolajban med Glock också,,, inte så jättemotiverad att träna lydnad med brukspensionären...
   
Men jag känner mig lite sugen på lydnadsklass 1 med Sheriffen, efter att jag märkte hur lätt han hade att lära in nya momentet "rundan" dagen innan....

Får kolla igenom vilka moment som ingår, och ta mig en funderare,,, kunde ju vara kul🎈

 

Lördagskvällen blev sen lugn,,,, vi åt inte ens någon middag,,, jag var fortfarande proppmätt efter McFrullen, och Thomas nöjde sig med popcorn 🍿 

Aldrig mer MC till frukost🤮

 

Däremot låg jag även på lördagskvällen länge ute och mös...

 
Hade sällskap hela kvällen av den lilla Älskade Sheriffen❤️
 

 


Imorse vaknade vi till regnet som smattrade mot fönsterrutorna..

 
Och efter en snabb titt ut genom fönstret , konstaterade jag att det inte skulle bli så mycket ligga och mysa i solen denna dagen...
   
Vi hade bestämt att vi skulle köra rapport under dagen, har lite dåligt samvete för att vi inte tränat rapport en endaste gång sen i midsomras 😱

Brukar inte vilja träna i regn, men nu hade vi skjutit på det i så många dagar, så det var bara att hoppa i regnkläderna och bege oss ut i skogen...

 

Och det var faktiskt inte så farligt när vi väl kom ut i skogen.

Vi började med en liten rastningspromenad...

 
Sen körde vi faktiskt båda, vilket vi inte heller brukar göra, men kände att vi ville vara lite effektiva i vätan...
 
Glocks tjänstetecken var plötsligt trasigt när vi tog ut det i ryggan,,, så det fick bli en liten rockad där Glock fick springa i Olssons...
 
Och Olsson fick heta Dollar denna dag....
 
Båda skötte sig jättebra, det var inga jättelängder vi körde, och inga direkta långa liggtider heller....

Mest bara skojigt, lekfullt och busigt....
   
Men sen kan jag meddela att det var jäkligt skönt att komma hem och sparka av sig alla våta kläder...

Mina Bästa regnkläder låg i husvagnen, och dessa reserver var fanimej inte vattentäta😳jag var blöt ända in i underbrallorna....

 

Resten av dagen har jag ägnat åt intensivt slappande framför TV´n och Falsterbo HorseShow🐎

Har mått, och mår fortfarande jäkligt illa.

Försöker ändå peta i mig lite mat,,, salta nudlar brukar hjälpa...

 
Men tyvärr inte idag🤢

Tvingade ändå ut mig själv en sväng på lydnadsplanen, och lekte runt lite med Frk O...

 


Skönt att vädret sprack upp, och solen tittade fram....

 

Nu ska jag faktiskt hoppa i säng, trots den tidiga timmen,,, skiter i middagen...

Thomas jobbar i 2 dagar kommande vecka,,, sen blir det semester .....


Inleder och avslutar inlägget med fina rapportbilder som duktiga fotografen MALIN KAAD tog på oss under rapportlägret i våras....

Alltid lika kul att få fina bilder❤️

Nedräkning.....

 
Matte missar att hinna få på rapporthylsan innan hon drar iväg🙈
 
På väg in på A....
 
Väntar på Glock....
 
Oj vare går......
 
Ha en fin vecka!!!!

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Söndag 28 april 17:45

  Jag ska tamejfaaan sluta med att planera saker, för det blir iallafall aldrig riktigt som jag vill. När vi tidigare i vintras planerade vårens tävlingar, så byggde vi hela säsongen runt att vi ville tävla på ToppTävlingen Kungafärden i Kungälv u...

Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Av Ia Weylandt - Måndag 1 april 17:15

  Men,,, sicken bra påskhelg det blev ändå. Trots att jag först var Väldans besviken över att det inte blev någon husvagnstripp....   Men jäklars som vi velade in i det sista fram och tillbaka, huruvida vi skulle åka eller inte... Det som ti...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2023 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards